[Laguna] Krasjes in de lak

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Riël
Über-Spammer

Zo'n ding is wel makkelijk voor grote vlakken, met de hand gaat nog altijd beter. Er zit totaal geen power achter he.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Boen een metallic lak nooit met een commandant!
Dit verminderd het "glinster effect".

Je kunt beter het goede polijstspul pakken van D2 of Autoglym.
Wel altijd de lak na polijsten goed in de harde wax zetten.
Cleaned Style
Projecttopic
Frits Clio 16v

Ok, dus dat ding van de Gamma is niet echt een aanrader.

Is van commandant ook de "car-polish" slecht voor metallic lak? Dat is dus commandant 5

En ze zeggen dat je dat dan na moet behandelen met commandant 7, maar dat is volgens mij geen harde wax of wel. Wat is precies het verschil tussen harde en zachte wax?

Gr, Frits.
Riël
Über-Spammer

[img]http://www.heuts.nl/prod_pics/001663354.png[/img]

Dit spul is echt het allerbeste wat ik ken
http://www.system-carcare.nl/

Ik heb nog niets beters gevonden als dit. En zeer goedkoop, ik heb 50 euro betaald, wel met de nodige korting, voor die 8 flessen.

http://www.system-carcare.nl/meter.htm

Alles doet wat 't moet doen, de polish polished beter dan commandant (pak maar eens een bijna wit verweerde auto!). Glasreiniger is SUPER (glassex is er nix bij) de motor-makeup geeft een erg apart effect.
Robert Clio S.

Zelf heb ik goede ervaring met 3M, daar zijn al onze non-paint materialen van. Dat poetst en polijst echt als de beste vind ik. Het zijn professionele producten, dus ik denk niet dat je het zo kan kopen in de winkel. Maar als je er aan kan komen zal ik geen moment twijfelen om dat te nemen!

En het mooie is, je hoeft het niet uit te poetsen, gewoon je auto wassen en het is uitgepoetst en als nieuw!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Riël
Über-Spammer

Exact hetzelfde verhaal als system idd. Al is aan system wel te komen als je lief vraagt :)
Mrtn
Car: R5GTT

Robert Clio S. schreef:Zelf heb ik goede ervaring met 3M,
Festool levert ook dezelfde productgroep als 3M, tegen een scherpere prijs.

3M heeft alleen een gigantische naamsbekendheid waar niet tegenop te boksen valt.

Laatst beurs gehad, konden mensen testen tussen merk X en Festool. Schuurpapier in dit geval voor op de machine (P2500). Festool vonden de meeste plaatwerkers beter (85%)(merk X was 3M). Daarna testen tussen 3M en Festool. 95% vond 3M beter :s
En gewoon niet geloven dat merk X 3M was in de 1e test, waar ze het schuurpapier sneller verzadigd van vonden :lol: Ze kwamen met de domste argumentaties, iemand op de basisschool had het beter gekund :lol:
Mrtn = Maarten
Frits Clio 16v

Zal binnenkort eens kijken wat hier in de buurt te krijgen is (Y)

Gr, Frits.
pierre

sommige poetsmiddelen zijn niet best, sommige wel.

belangrijk is wat je doet.

- auto niet in de zon zetten
- eerst auto wassen
- daarna droog en stofvrij de lak gaan cleanen met een goede cleaner ( commandant is niet mijn favoriet ) bv. valma.
- na het cleanen uitpoetsen
- waxen met een goede wax bv. turtle wax of valma.
- uitpoetsen
Marc01
Contacteer:

Ik vond deze een tijdje terug op internet: http://www.autospuiten.com/prijslijst/index.html

Is best wel goedkoop volgens mij. Commandant is prachtspule, maar niet op nieuwe lakken, pas na een jaartje of 10 als ze echt oud beginnen te worden wordt het interessant. Voor metallic lak weet ik het niet trouwens. Commandant 7 is bij mijn weten een variant die minder grof polijst dan 5. Zo'n poetsmachine werkt trouwens erg mooi in combinatie met commandant, je moet idd wel de hoekjes met de hand doen omdat je er anders niet bij komt, maar het scheelt nog steeds heel veel vermoeide armen. Maar ja aan de andere kan als je met een stel zure spieren het zelfde resultaat hebt bereikt is de voldoening wel groter :D
R5 GT Turbo
Turbo-Peer

pierre schreef: - daarna droog en stofvrij de lak gaan cleanen met een goede cleaner ( commandant is niet mijn favoriet ) bv. valma.
Tja en zit wellicht verschil in producten, maar ontwikkeling ervan is zowat één pot nat geworden. Commandant is onderdeel van Valma, en Valma van Turtlewax Inc.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
pierre

Marc01 schreef:Ik vond deze een tijdje terug op internet: http://www.autospuiten.com/prijslijst/index.html

Is best wel goedkoop volgens mij. Commandant is prachtspule, maar niet op nieuwe lakken, pas na een jaartje of 10 als ze echt oud beginnen te worden wordt het interessant. Voor metallic lak weet ik het niet trouwens. Commandant 7 is bij mijn weten een variant die minder grof polijst dan 5. Zo'n poetsmachine werkt trouwens erg mooi in combinatie met commandant, je moet idd wel de hoekjes met de hand doen omdat je er anders niet bij komt, maar het scheelt nog steeds heel veel vermoeide armen. Maar ja aan de andere kan als je met een stel zure spieren het zelfde resultaat hebt bereikt is de voldoening wel groter :D
volgens mij hebben gt turborijders goed ontwikkkelde armspieren en hoeven hier niet voor naar de sportschool.
verzuring van de spieren door melkzuur geeft inderdaad een prettig neveneffect, serotonine.
een geluksbrengend stofje.
Plaats reactie