Clio 2.0 16V TURBO!
Dat zou mogelijk moeten zijn, maar dit is niet echt het topic om zulke onderwerpen in te behandelen.Ferry schreef:Hoi,
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een clio 2 phase 2 1.6 16v met 60/40 mm verlaging in combinatie met 17"205/40??. Heb nu nl 3,0 cm verlaging maar wil eigenlijk meer.
Alvast bedankt... Gr Ferry

-
- Contacteer:
Ga maar uit van Engelse PONDEN,zit je meer in de buurt.SilverRS schreef:Volgens mij gaat de kit van BBperformance 3500 tot 4000 euro kosten.
En dan heb je het over een basiskit zeker geen highboost variant van 250+ pk.
-
- Contacteer:
De eerst komende tijd zal er voor de clio rs maar één variant zijn. Dit is dié variant waar de vermogens grafiek hier boven staat afgebeeld. De prijs voor de set zal ongeveer tussen de 4000 en 5000 pond liggen. Ik ben op dit moment bezig met het schrijven van een topic over de clio rs turbo, met diverse foto's en een lijst van de onderdelen die geleverd worden bij de set.
mvg
Maurice Paulssen
MB Car Performance
mvg
Maurice Paulssen
MB Car Performance
http://WWW.MBCARPERFORMANCE.COM
exclusive distributor BB Performance Tuning in the Benelux and Germany
exclusive distributor BB Performance Tuning in the Benelux and Germany
-
- Contacteer:
Dus dan zitten we aan 6000 tot 8500 euro voor ongeveer 80 tot 90 pk extra.
Das weer eens wat anders dan een chipje...
Elmo

Elmo
Iedereen staart zich hier blind op het gigantische vermogen en koppel.
Maar de kostprijs stijgt zo'n beetje kwadratisch met het hoger worden van het vermogen. Denk maar eens aan de koppeling en de versnellingsbak!
De beste en duurzaamste oplossing is een bolt on kit met lage laaddruk zonder dat je iets aan de motor doet. Hoeft er bijna niets aan de auto gewijzigd te worden...
Dus maximaal 400 tot 600MBar laaddruk met een wat een geschat vermogen en koppel geeft (krukas) tussen de 180 en 220pk. Maar een koppel van tussen de 250 en 270Nm of misschien nog wel meer. En dat koppel is over een breed toerengebied beschikbaar. (En hoe beter de tussenkoeling hoe beter het resultaat! De more cash = more power regel gaat hier dubbel en dwars op!)
Samengevat wordt een RS met zo'n turbokit veel sneller...
Maar de kostprijs stijgt zo'n beetje kwadratisch met het hoger worden van het vermogen. Denk maar eens aan de koppeling en de versnellingsbak!
De beste en duurzaamste oplossing is een bolt on kit met lage laaddruk zonder dat je iets aan de motor doet. Hoeft er bijna niets aan de auto gewijzigd te worden...
Dus maximaal 400 tot 600MBar laaddruk met een wat een geschat vermogen en koppel geeft (krukas) tussen de 180 en 220pk. Maar een koppel van tussen de 250 en 270Nm of misschien nog wel meer. En dat koppel is over een breed toerengebied beschikbaar. (En hoe beter de tussenkoeling hoe beter het resultaat! De more cash = more power regel gaat hier dubbel en dwars op!)
Samengevat wordt een RS met zo'n turbokit veel sneller...

-
- Contacteer:
Wat is een 'bol on kit'? Een kleine turbo? Zijn die leverbaar?speedline schreef:De beste en duurzaamste oplossing is een bolt on kit met lage laaddruk zonder dat je iets aan de motor doet. Hoeft er bijna niets aan de auto gewijzigd te worden...
Dus maximaal 400 tot 600MBar laaddruk met een wat een geschat vermogen en koppel geeft (krukas) tussen de 180 en 220pk. Maar een koppel van tussen de 250 en 270Nm of misschien nog wel meer. En dat koppel is over een breed toerengebied beschikbaar.
-
Wat is een 'bolt on kit'?
-------
Dit betekend een turbo conversie zonder het blok inwendig aan te pakken (compressie blijft dus standaard waardoor hogere druk -lees: 1 bar- niet mogelijk is). Kit bevalt dus een normale (bijvoorbeeld Garrett T2) turbo, plus alle overig benogide componeten als uitlaatspruitstuk, 2 bar map sensor, throttle bodylink, terugslagklep, EPROM, etc.
Wil je wel full-boost rijden (en veilig!!) dan moet je dus denken aan JE zuigers, ARP bouten, koppeling en drukgroep aanpassen, bak verstevigen, fmic of charge cooler, eventueel olie cooler, injectoren aanpassen, oliepomp aanpassen, remmerij aanpassen, uitlaat van voor tot achter, etc., plus natuurlijk het bovenstaande.
Owtewel dikke sjingg tjing!
-------
Dit betekend een turbo conversie zonder het blok inwendig aan te pakken (compressie blijft dus standaard waardoor hogere druk -lees: 1 bar- niet mogelijk is). Kit bevalt dus een normale (bijvoorbeeld Garrett T2) turbo, plus alle overig benogide componeten als uitlaatspruitstuk, 2 bar map sensor, throttle bodylink, terugslagklep, EPROM, etc.
Wil je wel full-boost rijden (en veilig!!) dan moet je dus denken aan JE zuigers, ARP bouten, koppeling en drukgroep aanpassen, bak verstevigen, fmic of charge cooler, eventueel olie cooler, injectoren aanpassen, oliepomp aanpassen, remmerij aanpassen, uitlaat van voor tot achter, etc., plus natuurlijk het bovenstaande.
Owtewel dikke sjingg tjing!
-
- Contacteer:
Ah I see. Weer wat geleerd. En die zijn leverbaar voor de Clio RS? Wat ksot zoiets?
-
- Contacteer:
elmotheelk (Eric) schreef:Ah I see. Weer wat geleerd. En die zijn leverbaar voor de Clio RS? Wat ksot zoiets?
M.Paulssen schreef:De eerst komende tijd zal er voor de clio rs maar één variant zijn. Dit is dié variant waar de vermogens grafiek hier boven staat afgebeeld. De prijs voor de set zal ongeveer tussen de 4000 en 5000 pond liggen. Ik ben op dit moment bezig met het schrijven van een topic over de clio rs turbo, met diverse foto's en een lijst van de onderdelen die geleverd worden bij de set.
mvg
Maurice Paulssen
MB Car Performance
Tadaaa

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
ff lezenelmotheelk (Eric) schreef:Ah I see. Weer wat geleerd. En die zijn leverbaar voor de Clio RS? Wat ksot zoiets?

'kit' is via JL Tuning wel te leveren voor de RS (F4R) en Clio 16v/ Williams (F7P/F7R). Echter de laatste ontwikkelingen zijn nog in volle gang...
-
- Contacteer:
zijn de prijzen ook bekend!Robert dB. schreef:ff lezenelmotheelk (Eric) schreef:Ah I see. Weer wat geleerd. En die zijn leverbaar voor de Clio RS? Wat ksot zoiets?![]()
'kit' is via JL Tuning wel te leveren voor de RS (F4R) en Clio 16v/ Williams (F7P/F7R). Echter de laatste ontwikkelingen zijn nog in volle gang...
-
kan jij ook al niet lezen?
-
- Contacteer:
vraag alleen of er al prijzen bekent zijn, want je schrijft dat jl tuning wel kan leveren.
als je iets kan leveren moet je de prijs toch ook weten!
en als het nog niet klaar is kan je het nog niet leveren!
btw had een netter antwoord dan als "kan jij ook al niet lezen? " verwacht van iemand die zo nauw is verbonden met de rtc.
het kan ook wel op een nette manier.
als je iets kan leveren moet je de prijs toch ook weten!
en als het nog niet klaar is kan je het nog niet leveren!
btw had een netter antwoord dan als "kan jij ook al niet lezen? " verwacht van iemand die zo nauw is verbonden met de rtc.
het kan ook wel op een nette manier.
Je snapt het nog maar half he? Ik vind de reactie van Robert geheel terecht, tis niet de eerste x dat er mensen maar half zitten te lezen.
Edit: ik laat de quotes ook maar weg, als je niet eens de moeite neemt om 1 topicpagina door te nemen ist wel heel erg.
Edit: ik laat de quotes ook maar weg, als je niet eens de moeite neemt om 1 topicpagina door te nemen ist wel heel erg.
-
- Contacteer:
ik zal het waarschijnlijk niet goed begrepen hebben, maar verdien dan nog niet z'n antwoord.
misschien is het voor jou normaal dan je zulke antwoorden krijgt,maar een simpel "nee" had deze discussie voorkomen
misschien is het voor jou normaal dan je zulke antwoorden krijgt,maar een simpel "nee" had deze discussie voorkomen
-
- Contacteer:
Ik spreek Swahili of jullie kunnen niet lezen. Ik bedoel niet de prijs van de Turbo kit (van JL tuning of K-Tec) die in ontwikkeling is, maar de 'Bolt-on kit' waarover Robert dB. het heeft.
Elmo
Elmo
-
Als je serieurs over een turbo kit na denkt lijkt het mij verstandiger om contact op te nemen met een van de leveranciers (in NL of elders). Zomaar ff een prijs noemen gaat niet. Het is allemaal afhankelijk wat je wilt qua setup.
Waar ik me soms aan stoor is dat veel forum-gebruikers altijd alles willen weten zonder enigzins zelf iets onderzocht te hebben. Velen posten maar raak hiero. Ga eens langs bij de renault-tuners, vraag een offerte op, je praat over serieuze bedragen! Leg je wensen voor, of laat je adviseren als je nog niet weet waar je over praat...
Waar ik me soms aan stoor is dat veel forum-gebruikers altijd alles willen weten zonder enigzins zelf iets onderzocht te hebben. Velen posten maar raak hiero. Ga eens langs bij de renault-tuners, vraag een offerte op, je praat over serieuze bedragen! Leg je wensen voor, of laat je adviseren als je nog niet weet waar je over praat...
-
- Contacteer:
Ik ben helemaal niet op zoek naar een kit. Anders zou ik inderdaad naar leveranciers stappen. Ik vindt het echter wel intressant en zeer stoer dat zoets als een Clio RS Turbo wordt geprobeerd te maken. Een mooie uitdaging en daarover lezen vindt ik altijd leuk! En de prijs is dan natuurlijk een leuk weetje.
Daarnaast zijn hier mensen die het aanprijzen, nou jah dan vraag ik het maar. Daar is het ten slotte een forum voor: vraag en antwoord.
Elmo
Daarnaast zijn hier mensen die het aanprijzen, nou jah dan vraag ik het maar. Daar is het ten slotte een forum voor: vraag en antwoord.
Elmo
-
Interesse?Sander2 schreef:Is er eigenlijk nog nieuws rond die turbo kit?!
-
- Contacteer:
Volgens mij ben jij een beetje in de war??dennisvr schreef:onze clubsponsor MBCarperformance kan je er meer over vertellen. (Ktec leverancier)

JL-Tuning> K-Tecracing
MBcarperformance> bbtuning
Dank u...
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Foei Dennis 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja zeg ikJeroen Lubking schreef:Volgens mij ben jij een beetje in de war??dennisvr schreef:onze clubsponsor MBCarperformance kan je er meer over vertellen. (Ktec leverancier)![]()
JL-Tuning> K-Tecracing
MBcarperformance> bbtuning
Dank u...

vaudje
tis nog vroeg he,
bijna weekend

Als je die turbo kit erop zet vervalt zo je garantie hoor

Guys, niet om reclame te maken, maar iemand van het S-O forum heeft de Clio sport ph 3 met turbo kit getest, en zijn verslag zal hij hier posten :
http://www.seat-online.nl/viewtopic.php?t=15557
Binnen 5 sec. naar de 100 toe, met een top van 263 is toch best aardig?

http://www.seat-online.nl/viewtopic.php?t=15557
Binnen 5 sec. naar de 100 toe, met een top van 263 is toch best aardig?

-
Hallo zeg!
En al die pk's zijn met 2 wielaandrijving fatsoenlijk op straat te zetten? Knap hoor!
Kost ook wat: 10.500 euri zonder montage

En al die pk's zijn met 2 wielaandrijving fatsoenlijk op straat te zetten? Knap hoor!
Kost ook wat: 10.500 euri zonder montage

-
Ik mag hopen dat bij die 10500 euro ook een sper dif zit, zodat je de power een beetje zinvol op het asvalt krijgt