Bijbehorende vraagjes

1. Weet iemand wat een nieuwe carterpan voor een clio 16v kost?
2. Ik dacht dat ik ooit eens gelezen had (ik kan het nu nergens meer vinden

Gr, Frits.
Het is goed te doen:R(ay)Si schreef:Vertel wel ff of het makkelijk te doen is
Hebben ze allebei.Clio Baccara 16v schreef: Het blijkt dat de williams schotten in de carterpan heeft, maar een 16v niet.
Wel afhankelijk van Phase. Want de beide Phases hebben een verschillend motornummer.Clio Baccara 16v schreef: De 2 verschillende carterpannen voor een 16v is niet afhankelijk van de phase, maar van het motornummer. Maar wat het verschil nou is wisten ze niet.
Ok, maar wat is dan het verschil. Zit namelijk aardig prijsverschil in.speedline schreef:Wel afhankelijk van Phase. Want de beide Phases hebben een verschillend motornummer.Clio Baccara 16v schreef: De 2 verschillende carterpannen voor een 16v is niet afhankelijk van de phase, maar van het motornummer. Maar wat het verschil nou is wisten ze niet.
Dat is dan wel vreemd, want ik heb een alumimium carterpan. En er zit toch echt een gewone pakking tussen (heb erbij gestaan toen die ertussen ging). En bij de pakking lekt hij echt niet.Bart V schreef:Er bestaat geen "gewone" pakking voor een aluminium pan. Je zal het toch echt met vloeibaar moeten doen.
De stalen pannen hadden wel pakkingen, maar dat was een ramp, dingen lekken altijd. Vloeibare pakking daarentegen is gewoon dicht (mits je het goed doet)
Succes
Aluminium tapt hartstikke fijn, werk zelf in de Alu.Clio Baccara 16v schreef:Er is dus al een nieuw gat opgetapt, alleen dit is niet goed gelukt (monteur: "omdat dat aluminium zo zacht is"). En nu lekt hij dus. Dit kan niet nog een keer, dus moet er een nieuwe carterpan onder. Als er nog een andere (lees goedkopere) oplossing is hoor ik het graag.
Ehm, kun je dat even uitleggen?Abel schreef:Of je maakt een zelf draai cartherplug moet goed tedoen zijn volgens mij