apex verlagingsset??

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Jeffrey Scheffers

Ik wil mijn clio 16v verlagen, nu heb ik op de site van apex 2 complete setjes zien staan. Voor 4cm en 6cm te verlagen. Is het aan te raden om hem 6cm te verlagen met 15" 195/50?? Heeft iemand ervaring hiermee??
Jasper16v

is goed mogelijk, ik heb ook apex verlagingsset maar dan met 16"

is rond de 5/6 cm gezakt
Haas
Car: Megane RS

wil misschien de -6cm kit gaan bestellen, alleen is deze niet in hardheid instelbaar. Weet iemand of dat deze dempers redelijk hard zijn of zijn ze best zacht? Heb hiervoor Koni's gehad, met -4cm veren van Apex, hardheid instelbaar en was zeer zeer blij met deze dingen, ze zijn echter kapot en wil ook wat verder verlagen.
Misschien toch voor de schroefset gaan?
joeri_16V
Car: megane 2

~Haas~ schreef:wil misschien de -6cm kit gaan bestellen, alleen is deze niet in hardheid instelbaar. Weet iemand of dat deze dempers redelijk hard zijn of zijn ze best zacht? Heb hiervoor Koni's gehad, met -4cm veren van Apex, hardheid instelbaar en was zeer zeer blij met deze dingen, ze zijn echter kapot en wil ook wat verder verlagen.
Misschien toch voor de schroefset gaan?
als we het over dezelfde set hebben kan ik ze je van harte aanbevelen, heb sinds zaterdag apex schokbrekers + veren (-6 cm geloof ik) voor een achter en damn wat rijd dat heerlijk :worship:
Steven
Car: M536

Zow ik heb regelmatig in 6cm verlaagde GTT's meegereden waaronder die van Stephan en Ray, maar dat stuiterde toch wel heel erg.

Mijn koni geel is ook erg stug, maar toch net ff wat comfi-er en dan misschien wel iets hoger maar ik vind het prima zo :)
-Ray-
Contacteer:

karten op de openbare weg. looks great, hard door de bochten, maar een ramp op lange stukken, zeker als je er niet alleen 1 keer in de zoveel tijd mee naar een meeting rijd.

comfort = niet verlagen ;)

dus doe maar -4 :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer

Voor de wegligging is -6 toch niet beter dan -4.

Originele dempers en apex -4 veren, ligt als een trein op de rails. Let bij -6 maar eens op de stand van je draagarmen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R(ay)Si

En het gaat over een clio ;)

Hoe is eigenlijk de combinatie:

RSi - 16" - -4verlaging?

Gaat dat goedkomen? Of komen we in de problemen met de 16"? Vanwege smallere wielkassen als de 16V?

Iemand een idee?
Alleen nog maar VW!
Haas

je wielomtrek blijft toch tzelfde..dus je moet kijken naar je breedtemaat :)
Haas

Riël schreef:Voor de wegligging is -6 toch niet beter dan -4.

Originele dempers en apex -4 veren, ligt als een trein op de rails. Let bij -6 maar eens op de stand van je draagarmen.
Die stand van je draagarmen heb je wel gelijk in, bij Rob stonden/staan ze wel erg omhoog. Bij mij staan ze mooi horizontaal nu.

Ben er nog niet over uit...Wil m graag wat lager hebben (lees: erg graag), maar ja, dat comfort is ook wel fijn :beer:
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ik heb ook zo`n apex setje rondom -6cm.
Geniaal op rotondes en andere scherpe bochten.
Minder fijn bij drempels of slecht wegdek.
En bij lange afstanden moet je gewoon ff een extra pauze nemen onderweg.
-PAZ-
Über-Spammer

onder mijn gtt zitten ook apex veren, geen idee hoeveel hij exact lager staat, zou nog wel wat lager kunnen vind ik maar indien hij nog zakt zal het zeker een combinatie zijn van veren en schokbrekers, dan is de wegligging meestal helemaal (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Car: MB

als jij je schokdempers nog standaard hebt heb je denk ik 3cm van apex. Andere schokdempers nemen is echt een verschil van dag en nacht (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer

het zijn gele apex veren, kweet niet of apex verschillende kleuren gebruikt voor verschillende hoogtes??, maar 3 cm zou idd goed kunne, maar verder verlagen is een zorg voor later. dan word het gewoon achter omlaag en vanvoor veren en schokbrekers. want als ie niet mooi gelijk staat is het ook geen gezicht
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

paz-maniac schreef:het zijn gele apex veren, kweet niet of apex verschillende kleuren gebruikt voor verschillende hoogtes??, maar 3 cm zou idd goed kunne, maar verder verlagen is een zorg voor later. dan word het gewoon achter omlaag en vanvoor veren en schokbrekers. want als ie niet mooi gelijk staat is het ook geen gezicht
ik heb ook apex geel en dat = -3 cm :wink:
R(ay)Si

~Haas~ schreef:je wielomtrek blijft toch tzelfde..dus je moet kijken naar je breedtemaat :)
Breedte maat blijft 195, rijd nu met 195-45-15

Dan moet het worden 195-45-16, of kan ik dan beter voor hoogte 40 gaan??

Thnx alvast :)
Alleen nog maar VW!
Steven
Car: M536

40 dus...
Rick

De mijne is ook rond de 4/5 cm verlaagd in combinatie met koni geel, tis aardig stug en klinkerwegen zijn absoluut geen pretje! Maar op de snelweg is ie echt redelijk comfortabel!!!
-PAZ-
Über-Spammer

koni geel in combinatie is gewoon super :worship: :worship: , instelbaar, in en uitgaande slag gedempt (Y) . als ik andere schokbrekers koop zijn het er gewoon van koni en nix anders
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

paz-maniac schreef:koni geel in combinatie is gewoon super :worship: :worship: , instelbaar, in en uitgaande slag gedempt (Y) . als ik andere schokbrekers koop zijn het er gewoon van koni en nix anders
idd daar kan ik me ook in vinden
ik heb ook apex met koni geel
maar het blijft -3 cm( koni,s zijn toch niet korter)
peter5GTTurbo
Contacteer:

Mijn veren van apex zijn ook geel maar wel -6 dus de kleur zal wel geen bal uitmaken.
Haas

kleur maakt nix uit, klopt!

Denk dat ik toch maar voor gele koni's ga, als ik ff helder redeneer, reed dat toen toch wel heeeeeel erg goed :worship: En daarnaast, met mijn nieuwe creatie aan de voorkant heb ik nu nog 10cm speling met het grijze vlak, bij nog drie cm lager, wordt dat wel erg weinig... (~)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

~Haas~ schreef:En daarnaast, met mijn nieuwe creatie aan de voorkant heb ik nu nog 10cm speling met het grijze vlak, bij nog drie cm lager, wordt dat wel erg weinig... (~)
Jij ook al >-) >-)
Plaats reactie