
ACT: Clio16V
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
Of gewoon bindstripje.jef schreef:tyrap klinkt logischer...maarja boeiendRiël schreef:Tiewrap
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
en wat is daar de logica van?R(ay)Si schreef:Gewoon een clio kwaaltje
Ik heb nu op aanraden van een monteur de bobine kabel aan een andere getyrept, zodat deze bij de accu pool weg blijft.
Tot nu toe no problems
FF afkloppen *klop* *klop*
In het verlengde van de voeding van de versterker zie je net het tyrepje zitten
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_DSC00777.jpg[/img]
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Ff een vraag over de speakers in de deur van een clio 16v: Hoe diepe speakers en hoe ronde speakers kunnen erin?!
Ik heb een heel mooi compopsetje van Focal op het oog maar weet dus niet zeker of deze passen?
Iemand?!
Greetz Bennie
Ik heb een heel mooi compopsetje van Focal op het oog maar weet dus niet zeker of deze passen?
Iemand?!
Greetz Bennie
Is er niet, probleem zat in de injectoren, zijn nu gereinigd en probleem is tot nu toe nog wegJordi - Clio 16V schreef:en wat is daar de logica van?R(ay)Si schreef:Gewoon een clio kwaaltje
Ik heb nu op aanraden van een monteur de bobine kabel aan een andere getyrept, zodat deze bij de accu pool weg blijft.
Tot nu toe no problems
FF afkloppen *klop* *klop*
In het verlengde van de voeding van de versterker zie je net het tyrepje zitten
[img]foto
!
Dit is alleen ter voorkomen van lek stroom vanaf de accupool waar die kabel wel eens tegen aan hangt. Dat zou wel een veroorzaker kunnen zijn van "raar" lopen...
Alleen nog maar VW!
Rémi clio ph3 schreef:Yep! dat probleem heb ik ook al gehad bij mijn vorige clio, ben benieuwd bij deze.Marco V schreef:ik heb dat ook al 2x gehad (gelukig nog binnen de garantie) en die waren idd kapot, de monteur moest het echt aanwijzen waar het zat want het was een minuskuul kleingaatje,R(ay)Si schreef:Nue dat moet goed zijn, is nagekeken.....maar gaan ff informeren bij een revisie bedrijf voor reinigenFerry schreef:Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??
was dus doorgebrand
EN JA hoor vandaag was het zover, WEER een bobine kapot de derde alRenaultclioII16v (Peter) schreef:Er is ook wel eens een verbeterd type uitgebracht voor de stiftbobines.
De eerste serie gaf veel problemen bij veel clio's

de 40% was voor renault

Er zit er nu nog 1 in van het oude type ben benieuwd hoelang het gaat duren voor die kapot gaat
Kon die andere ook wel laten vervangen maar ik heb zoiets zolang die het nog doet laat ik hem lekker zitten.R(ay)Si schreef:Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?
Of ligt de kostprijs van zo'n ding erg hoog
Wel vervelend iedere keer.....
ik heb 48.69 incl btw betaald (60%) en renault de 27.28 excl btw (40%)
Heb je die van je 5 er zelf ingezet?Roy schreef:Was vroeger wel zo idd. Maar ik heb eens een nieuwe voorruit voor mn 5 gekcht en die was goedkoper als toen die 150 gld. Dus misschien is die van een clio ook wel goedkoper
R(ay)Si schreef:Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?
Nou het is zover, nu is de laatste bobine van de slechte serie ook kapot en wat denk je .... juist een uur na sluitings tijd van de dealer GGGRRRRRRMarco V schreef:Kon die andere ook wel laten vervangen maar ik heb zoiets zolang die het nog doet laat ik hem lekker zitten.



Marco V schreef:R(ay)Si schreef:Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?Nou het is zover, nu is de laatste bobine van de slechte serie ook kapot en wat denk je .... juist een uur na sluitings tijd van de dealer GGGRRRRRRMarco V schreef:Kon die andere ook wel laten vervangen maar ik heb zoiets zolang die het nog doet laat ik hem lekker zitten.![]()
![]()
nu moet ik wachten tot morgen ochtend. had ik hem nu maar gelijk laten vervangen. @#$#^$!~$


Alleen nog maar VW!
R(ay)Si schreef:Marco V schreef:R(ay)Si schreef:Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?Nou het is zover, nu is de laatste bobine van de slechte serie ook kapot en wat denk je .... juist een uur na sluitings tijd van de dealer GGGRRRRRRMarco V schreef:Kon die andere ook wel laten vervangen maar ik heb zoiets zolang die het nog doet laat ik hem lekker zitten.![]()
![]()
nu moet ik wachten tot morgen ochtend. had ik hem nu maar gelijk laten vervangen. @#$#^$!~$
Klote, maar het komt wel goed!
Nou vanochtend WEER naar de dealer geweest en er een nieuwe bobine in laten zetten. ik hoop dat ik er nu geen last meer van heb.
Laatst gewijzigd door Marco V op za 3 jul 2004 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had veel last van stotteren van de auto. Toen ik naar mn bougies keek stonden die nat van de olie. Dat heb ik toen schoongemaakt en toen reed ie 3 weken perfect. Maar afgelopen week deed ie het dus weer, dus ik vermoed dat de bougies wel weer verzopen zullen staan. Ik heb wel al een andere kleppendekselpakking liggenSteven schreef:Nou eh niet direct, staan die bougieschachten dan vol olie ofzo?

-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
[img]http://www.112brabant.nl//nieuws/fotore ... /foto1.jpg[/img]
Deze foto stond op http://www.112brabant.nl. Ik zag deze in een ander topic voorbij komen.
Hoe zit het echter met dit interieur? De deurpanelen enzo zijn licht van kleur.
Niet echt standaaard volgens mij. Weet iemand hoe dit gedaan is?
Deze foto stond op http://www.112brabant.nl. Ik zag deze in een ander topic voorbij komen.
Hoe zit het echter met dit interieur? De deurpanelen enzo zijn licht van kleur.
Niet echt standaaard volgens mij. Weet iemand hoe dit gedaan is?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Vraag het aan hem zelf http://www.renault-tuning.com/privmsg.p ... ost&u=2107 .Deze auto is mij nog nooit opgevallen in eindhoven.Ik kom ongeveer elke dag in eindhoven.Wel jammer 

Klopt, hij heeft het interieur zo gespoten.Stefan s schreef:Zo te zien is het gewoon in die klaar gespoten.
Deze auto is trouwens van AZ4L hier op het forum en dat ongeluk heeft zaterdagavond gehad....
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik had er te snel overheen gelezen dat hij dit wel was. Echt balen voor hem!
Wel knap dat het dan zo gespoten is. Zelf de roosters zijn allemaal goed in kleur.
Weet iemand of het er ook nog knap uitzag van dichtbij?

Wel knap dat het dan zo gespoten is. Zelf de roosters zijn allemaal goed in kleur.
Weet iemand of het er ook nog knap uitzag van dichtbij?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Helaas is dat JTC van Clio Club
ik weet zo niet welke naam hij hier op het forum gebruikt.
Hij is er zelf redelijk afgekomen, hersenschudding en een hechting in zijn hoofd (geloof ook een slagaderlijke bloeding), zijn bijrijder heeft zijn pols op 3 plaatsen gebroken en een gebroken neus.
JTC heb goed last van de afdruk van zijn gordel (beide hadden hem om).
Hier staat een stukje van zijn vrouw[/url]

Hij is er zelf redelijk afgekomen, hersenschudding en een hechting in zijn hoofd (geloof ook een slagaderlijke bloeding), zijn bijrijder heeft zijn pols op 3 plaatsen gebroken en een gebroken neus.
JTC heb goed last van de afdruk van zijn gordel (beide hadden hem om).
Hier staat een stukje van zijn vrouw[/url]
Mijn contactslot is niet helemaal goed meer. Normaal als je je sleutel omdraait heb je een aantal klikjes. Nu heb ik de eerste tikjes nog maar als de motor eenmaal loopt dan klikt de sleutel niet terug en hoor je de startmotor nog draaien. Ook kan ik tijdens het rijden mijn radio aan en uit zetten met de sleutel. Ik heb thuis toevallig nog een contactslot liggen uit een normale clio. Is dit een lastige klus en kan ik dit monteren zonder problemen?
[offtopic] Misschien een idee om net als bij veel andere Renault modellen een ACT: Clio 16V aan te maken?? [/offtopic]
[offtopic] Misschien een idee om net als bij veel andere Renault modellen een ACT: Clio 16V aan te maken?? [/offtopic]
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Kan iemand mij vertellen hoe alle plastic delen binnenin een clio los moeten? Dus a-stijlen, zijkanten bovenaan het dak, plastic langs de dorpels, en dan helemaal tot achteraan (misschien moeten de hele zijkanten naast de achterbank ook los?). Eigenlijk dus alles behalve het dashbord
.
Het gaat om een 3-deurs clio (16v) phase 1. De deurpanelen liggen er al wel af. Maar de rest moet er af zodat ik kabels kan leggen voor de audio(voedingskabel, RCA's en luidsprekerkabels).
Ik zie namelijk nergens schroefjes zitten
Alvast bedankt
Gr, Frits.

Het gaat om een 3-deurs clio (16v) phase 1. De deurpanelen liggen er al wel af. Maar de rest moet er af zodat ik kabels kan leggen voor de audio(voedingskabel, RCA's en luidsprekerkabels).
Ik zie namelijk nergens schroefjes zitten

Alvast bedankt

Gr, Frits.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ze zitten geloof ik ook allemaal over elkaar heen, dus waar moet ik beginnen met trekken? En er zitten dus nergens verborgen schroefjes?
Voorin moeten de kabels zowieso achter het plastic komen, en dan vervolgens inderdaad onder de achterbank door.
Gr, Frits.
Voorin moeten de kabels zowieso achter het plastic komen, en dan vervolgens inderdaad onder de achterbank door.
Gr, Frits.
Daarom zei ik ook voorzichtig lostrekken, heb de mijne laatst ook los gehad voor kabels en zo ver ik weet geen schroeven tegen gekomen.
Begin onder het dashboard voor je dorpels, achter bij de bank kun je er wel overheen tillen...
Ze gaan niet helemaal los, maar genoeg om je kabels achter te leggen.
Wees niet bang, het breekt niet snel.
Succes again!
Begin onder het dashboard voor je dorpels, achter bij de bank kun je er wel overheen tillen...
Ze gaan niet helemaal los, maar genoeg om je kabels achter te leggen.
Wees niet bang, het breekt niet snel.
Succes again!
Alleen nog maar VW!
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ok, dank je
Gr, Frits.

Gr, Frits.