ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
R(ay)Si

AZ4L schreef:Dat op 112brabant... ik wou maar dat ik kon zeggen dat ik dat niet was, maar helaas is de realiteit erg anders... gelukkig, ik en de bijrijder komen er nog goed vanaf, zonder al te veel fysieke schade.
Zonde man :( Gelukkig zijn jullie er goed van af gekomen (Y)
Alleen nog maar VW!
Kasteel

begin vorige week met een clio 16v gesport, ik moest eigenlijk al linksaf, maar toch nog ff mee gegaan, om na het sporten te moeten keren, me megaan was wel stukkie sneller dan de clio...
kreeg geen duimpje :(
slash

ik laatst in leiden, tegen een zwart vijfje, fase 2 wel een mooi ding, maar ik won t van m!!

ff duimpie omhoog en verder!!
Droes

AZ4L schreef:Dat op 112brabant... ik wou maar dat ik kon zeggen dat ik dat niet was, maar helaas is de realiteit erg anders... gelukkig, ik en de bijrijder komen er nog goed vanaf, zonder al te veel fysieke schade.
heb het stukje gelezen op het clio forum,
sterkte! :wink:
AZ4L

Dank je, het wrak wordt straks bij mijn zus op de inrit gezet. Ik ben er wel een beetje angstig voor, wat ik ga zien. Op foto's is het vaak minder erg dan in werkelijkheid. Maar in ieder geval bedankt, we gaan off-topic... dus on-topic maar weer,
Thierry

AZ4L schreef:Clio 16v versus boom. Uitslag moge bekend zijn...

http://www.112brabant.nl
klik
jnjansen_r5gtturbo

Gister in Rotterdam rijdend op de Mariniersweg kwam ik een BMW 6 serie E24 of een 7 serie E23 tegen,
hij liet duidelijk merken dat hij er zin aan had want hij scheurde mij voorbij en gooide hem van links naar de rechterbaan,
stoppend voor het stoplicht om onder de kubus woningen door te gaan, ik stond er links achter.

Het stoplicht sprong op groen en hij ging er redelijk snel vandoor, wel tegen gehouden door het overige verkeer,
ik kon er mooi achter aan sluiten en op Blaak stonden we naast mekaar met nog 2 auto's voor ons,
heb toen ff staan praten met de bijrijder een jonge van Turks/Marokaanse afkomst.
Ik vroeg hem wat het voor BMW het was want ik kon het niet goed zien :p
Het enigste wat hij me kon vertellen is dat er een turbo blok in zat en hij zei nog,
"heb je hem niet horen blazen", ik dacht bij mezelf, "hoe moet ik dat nu horen, heb er een open zij-uitlaat op zitten" :D

Nu voor de tweede poging over de Blaak, het stoplicht ging op groen en de auto die links stond, voor de BMW ging al vrij snel naar rechts
waardoor wij ff in de gelegenheid waren om een stukkie te blazen :D :D
Alleen was die BMW niet vooruit te branden, kon er met gemak bij blijven en later voorbij >-)
Daarna ging hij rechtdoor waar ik rechtsaf sloeg, nog ff getoeterd en duimpie omhoog (Y)

Tot zover het grote verhalen boek :lol:

p.s. Me broertje zat naast me te genieten, zo'n klein wagentje dat van zo'n dure grote bak "wint", prachtig :worship:
Tom
Moderator
Car: MB

was het geen TURBO diesel :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jnjansen_r5gtturbo

Tom schreef:was het geen TURBO diesel :lol:
Weet niet of ze die al hadden bij BMW?? kan hier niks vinden http://bmw.hlabs.spb.ru/bmwhist.html

Nee maar ff zonder gein het was een oliestoomboot :lol:

En deze was het ook niet, denk ik
[img]http://www.fantasycars.com/sedans/bmw/alpina_b7-15.jpg[/img]

ff voor de duidelijkheid: Alpina B7 Turbo
Gast

Ik moest onlangs effe naar een gemeente naast onze, snel effe de kids in de wagen en zoef, snel snel (tegen sluitingstijd welteverstaan).

Kom ik op de secundaire weg (dubbele rijbaan waar men 90 mag) , en ben tamelijk aan het gas geven. Op 200m van het stoplicht hangt er een subaru break in men kont. Ik kon op dat ogenblik niet zien welk type maar zag geen bult op zen kap dus was ik er al van overtuigd dat het geen imprezza wrx of sti was.

Aan de stoplichten gekomen zet die break zich naast me en blijkt ook vader (denk een jaartje of 40-45 te zijn) en zoon in de wagen te zitten. tjing, licht op groen en beiden weg...wel...ik kreeg geen kans. Ik heb op dat ogenblik kunnen lezen wat er op de achterkant van de wagen stond; subary legacy 4x4...man, die was al eens speer ervandoor. Alles maar dan ook alles heb ik uit de 19 geperst maar voor hem bleek het als een uitgeperste citroen over te komen. Op een stukje van pakweg 3 km hebben we daar snelheden gehaald van 150-180 km/h (onverantwoord eigenlijk, weet ik, maar de mogelijkheid deed zich voor. Geen verkeer dus). Kortom, die ouwe knar met zen nieuwe kar had me goed te pakken. Was me dat effe balen.

ps; wel even sportief een duimpje gegeven.
Gast

zijn het autoloze weken in Nederland?? Of zijn Renaults verboden de laatste week? :lol:

Gisteren toen we vertrokken in Goes heel rustig aan het rijden op de snel, ik met de 21T, Jan met de clio ragnotti, kev met een merk dat hier niet past en Gille eveneens.

Jan en ik konden het niet laten van het rechterpedaal te aaien en lagen tamelijk ver vooruit op de anderen. Komt er na de tunnel (vlaketunnel of zoiets ???) een benz de snelweg opgevlogen. Die man kwam onverantwoord snel en ondoordacht de snelweg op geknald zonder zich ook maar iets van anderen aan te trekken.

Nu goed, onze kans en ons speelgoed was gearriveerd 8) , na enkele km heeft die benz het opgegeven en is ie braaf blijven volgen op 140 km/h :) En hij zal zeker gedacht hebben, "ga ik die ouwe bak effe aan de kant zetten".

Nou, mooi niet dus :lol: twee keer op 1 dag dat een renault hem in het stof laat bijten. :lol:
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Eindelijk heb ik ook eens een sprintje kunnen doen!

Zojuist kwam er iemand om te kijken naar wat civic onderdelen, en we kwamen aan de praat en ik vertelde wat voor auto ik heb. Ik zei "ik trek je er zo uit". Nou dat wilde hij wel meemaken, hij bood 100 euro aan voor de winnaar. Ik wilde gewoon sportief rijden, zonder enige weddenschap. Dus wij richting het arke-stadion, en terug ik op de busbaan en hij op de gewone weg. Weg is ongeveer 1.2 km, moet zeggen dat het redelijk gelijk op ging, en toen ik over de 120 kwam begon hij dichter bij te komen. Maar gelukkig was de weg al aan het einde dus heb ik gewonnen.

Helaas geen 100 euro, maar ach, het was net zo dat ik dat kwijt was. En dat kan ik me niet permitteren. Maar toch wel mooie winst van een civic 1.6 16v :)
Jasper16v

misschien leuk om te vermelden wat voor auto die ander had? ;)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Jasper16v schreef:misschien leuk om te vermelden wat voor auto die ander had? ;)
Lees de laatste regel...

Honda Civic 1.6 16V dus ;)
Jasper16v

Joost (DoubleYou) schreef:
Jasper16v schreef:misschien leuk om te vermelden wat voor auto die ander had? ;)
Lees de laatste regel...

Honda Civic 1.6 16V dus ;)
owzo, d8 dat dat je eigen auto was...je hebt toch ook een civic? want dan is het maar net hoe je het leest ;)

maar het was dus met de express?
PtrGte
Contacteer:

knap denkwerk jasper... :wink:

het is knap VAN de civic (dattie won)

of gewonnen VAN de civic (met de express)

(Y)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik was met de express, tegen de civic. Mijn civic, die ik ooit had, ligt in onderdelen in de schuur. Al sinds januari... Pas geleden weer een ad gezet en daar kwam die persoon dus voor.

En nou voor de duidelijkheid:
Express GTT - Civic 1.6 16V
1-0
:D
PtrGte
Contacteer:

kijk, das:

D-U-I-D-E-L-I-J-K :wink:
Jasper16v

PtrGte schreef:knap denkwerk jasper... :wink:

het is knap VAN de civic (dattie won)

of gewonnen VAN de civic (met de express)

(Y)
:D :lol:
Ivo
Über-Spammer

Vrijdagavond op de N11 Ringweg Alphen een stopliichtsprintje:

Scenic II 2.0 16V tegen Ronnie B in zn VW Golf II 1.6........, pas in 3 kwam ik er voorbij met de Scenic.... :D

Wel grappig Ron.... (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik kon je niet bijhouden..:(
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

We kunnen gewoon tuningsstekkers leveren hoor, via De Ford Dealer
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Lex schreef:We kunnen gewoon tuningsstekkers leveren hoor, via De Ford Dealer
Volgens mij heeft dat gekke ding die al..:D
Hebben jullie ook iets van extra roetfilters? :lol:
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Kan je die uitstoot niet terug draaien, met een potmeter op die tuningstekker
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
slash

ik laatst in leiden met een honda civic 2.nogwat, ik dat ding vet wegblazen, blijkt er een agent in te zitten die net klaar was met zn dienst, hij vond t wel kik dat ik met mn gtt hem zoek reed!!
ik moest voortaan wel uitkijken van m :lol:
Gast

dit gezegd zijnde in België, beld ie zen collegas op die aan het volgende stoplicht klaarstaan met een interventieteam om je uit je wagen te halen als een crimineel...

(bij wijze van spreken :wink: )

Leuke agenten hebben jullie daar :)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

vanaaf heb ik een prilude leuk kunnen bijhouden,ik kwam hem tegen op de snelweg,hij reedt al pittig door,maar toen ik naderde trapte die hem onderin,oke.....jammer voor mij,maar gun het beestje ff de tijd en jawel,je komt er wel.

Na een vrij korte tijd reedt ik naast hem (205), bij vlissingen kwamen we van de snelweg,beide ff thumbs-up en weg waren we..

best leuk :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Steven
Car: M536

-jo- schreef:dit gezegd zijnde in België, beld ie zen collegas op die aan het volgende stoplicht klaarstaan met een interventieteam om je uit je wagen te halen als een crimineel...

Het blijven hoe dan ook smeerlappen, tis weer het bekende machtsmisbruik. Ff laten zien dat ze politie zijn en dat ze je eventueel wat kunnen maken, terwijl ze geen dienst hebben

Ik walg ervan (N)
PtrGte
Contacteer:

Steven schreef:
-jo- schreef:dit gezegd zijnde in België, beld ie zen collegas op die aan het volgende stoplicht klaarstaan met een interventieteam om je uit je wagen te halen als een crimineel...

Het blijven hoe dan ook smeerlappen, tis weer het bekende machtsmisbruik. Ff laten zien dat ze politie zijn en dat ze je eventueel wat kunnen maken, terwijl ze geen dienst hebben

Ik walg ervan (N)
eeuuhh...

ze zijn VERPLICHT om je staande te houden, ook al is het buiten dienst...dat is wat ik er van weet...

een maat van me is zo een keer gepakt in z'n peugeot SW...stond bij een stoplicht naast een motorrijder...

stond een beetje te gassen (motorrijder) en hij ging er hard vandoor...Maat van me ging erachteraan... bij 140 (waar je 80 mocht) ging ie hem voorbij...

bij het volgende stoplicht tikte de motorrijder op z'n raam...raampie relaxed open:

"jongeman, zet je auto hier even op de hoek, dan kun daarna je papieren van de auto en je rijbewijs bij mij afgeven..."

was dus een agent op weg naar z'n werk...

wegens uitdagend gedrag door de agent heeft ie "slechts" 2 maanden zijn rijbewijs moeten missen...plus 2 jaar voorwaardelijk...

doordat ie geen rijbewijs meer had was m'n maat trouwens ook z'n baan kwijt binnen een dag...

zuur...maar waar...
Steven

Nou zover ik weet zijn ze dat helemaal niet verplicht, tis toch ook vreemd?

Een vriendin van me, of nouja zie er nu weinig meer ;), maar die zit ook bij de pliesie en die mag wel dingen doen buiten dienst, maar is nix verplicht.
Gast

ik denk dat het hier afhangt van hun humeur...en zeg nu, wie gaat er nu met de glimlach af tegen zo een reno-nozem :worship: :lol:
Ivo
Über-Spammer

Gisteravond rond 21.00 uur waren er 3 GTT's in Scheveningen een behoorlijk dikke VW Golf IV GTI aan het pesten.... :D

Jochem en ik op zn bumper, en Chris vond het nodig om hem even in te pakken, en er met hoogst illegale snelheid voorbij te gaan.... :p

Even later bij het stoplicht kregen we aardig bekijks, en het welbekende (Y)

(was trouwens wel een dikke Golf om te zien, dumpvalve erop...., best gainig... :wink:
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Steven schreef:Nou zover ik weet zijn ze dat helemaal niet verplicht, tis toch ook vreemd?

Een vriendin van me, of nouja zie er nu weinig meer ;), maar die zit ook bij de pliesie en die mag wel dingen doen buiten dienst, maar is nix verplicht.
Heb ook voor de grap even gevraagd aan een vriend die bij de Politie zit: In principe heeft iedereen burgerplicht (!) om iemand die de wet overtreed aan te geven bij de politie. Een agent zelf heeft dat ook en daar bovenop natuurlijk plichtsgevoel. Sommigen alleen niet zo, anderen te veel, dat blijkt.

Ben zelf vorige week op de A4 waar je 100 mag met 140 strak aangekeken door 2 agenten in een Ford Focus burgerbak, die vervolgens gas gaven en achter een (iets minder snel rijdende) Volvo S60 aan gingen. Vet opgelucht was ik! Vast een Renault liefhebber! :lol:

Elmo
Steven

Hehe sja misschien is dat ook wel de reden dat ze uit het niet een kenteken begon op te schrijven van een bmw die ffies inhaalde op een ban met een rood kruis (was een invoegstrook en savonds, niet echt gevaarlijk).

Ik zei tegen haar dat ik een hekel aan dat soort acties heb en dat ik het gewoon machtsmisbruik vind.

Sindsdien heeft ze ruzie met mij :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ivo8hoven schreef:Gisteravond rond 21.00 uur waren er 3 GTT's in Scheveningen een behoorlijk dikke VW Golf IV GTI aan het pesten.... :D

Jochem en ik op zn bumper, en Chris vond het nodig om hem even in te pakken, en er met hoogst illegale snelheid voorbij te gaan.... :p

Even later bij het stoplicht kregen we aardig bekijks, en het welbekende (Y)

(was trouwens wel een dikke Golf om te zien, dumpvalve erop...., best gainig... :wink:
Toch leuk dat we uberhaupt een duimpie kregen, hoewel je duidelijk aan hem kon zien dat hij niet echt amused was! :lol:

Ivo, ik vond het niet nodig, we laten ons toch niet kisten door een Golf!! :lol:
Gesloten