Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT
pak gewoon injectoren uit een BMW, een 4-gaats verstuiver, in plaats van de 2 van renault, uit de 2500 motoren hebben ze dezelfde opbrengst...das meer dan genoeg... 
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Uit welke BMW komen ze dan en wat is de kleur?PtrGte schreef:pak gewoon injectoren uit een BMW, een 4-gaats verstuiver, in plaats van de 2 van renault, uit de 2500 motoren hebben ze dezelfde opbrengst...das meer dan genoeg...
BMW E30 met Bosch Injectoren:
320i wit Bosch-Nr. 0.280.150.716 en 0.280.150.208
323i,327i geel Bosch-Nr. 0.280.150.203
325i blauw Bosch-Nr. 0.280.150.715
BMW E36:
325i, Bosch-Nr. 0.280.150.415-850,
BMW E34 en E36 met M50/M52 Motoren:
#25i, Bosch Nr.: 0.280.150.415
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
gewoon nog een keer lezen 
trouwens: je kunt beter andere injectoren erin zetten, want die BMW injectoren passen niet, tenzij je ze aanpast...
was ik ff vergeten ja, dat ik daar een "bepaalde" tijd mee kwijt was om ze pas te maken in mijn koppie...

trouwens: je kunt beter andere injectoren erin zetten, want die BMW injectoren passen niet, tenzij je ze aanpast...
was ik ff vergeten ja, dat ik daar een "bepaalde" tijd mee kwijt was om ze pas te maken in mijn koppie...

tja...ik bedoel dan wel een 24 klepper, dat was ik ff vergeten erbij te zetten...
maar ff serieus...al die tijd die je nu kwijt bent met het opzoeken van injectoren, kun je beter steken in het set-uppen van je nieuwe motor,das belangrijker dan die injectoren denk ik hoor
onthoud wel dat je alleen met andere injectoren nog geen 1/100 pk wint?...
maar ff serieus...al die tijd die je nu kwijt bent met het opzoeken van injectoren, kun je beter steken in het set-uppen van je nieuwe motor,das belangrijker dan die injectoren denk ik hoor
onthoud wel dat je alleen met andere injectoren nog geen 1/100 pk wint?...

als ik me niet vergis dan is de M50 een gietijzeren 24 klepper, en de M52 een alublok 24 klepper...PtrGte schreef:tja...ik bedoel dan wel een 24 klepper, dat was ik ff vergeten erbij te zetten...
maar ff serieus...al die tijd die je nu kwijt bent met het opzoeken van injectoren, kun je beter steken in het set-uppen van je nieuwe motor,das belangrijker dan die injectoren denk ik hoor![]()
onthoud wel dat je alleen met andere injectoren nog geen 1/100 pk wint?...
die M20, zal wel een bonk gietijzer zijn met 12 hele grote kleppen ofzo...uit de oertijd...

-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Gelukkig ben ik daar nu aardig over uit. Ik wil alleen nog wat info extra hebben.
Het is nu alleen nog wachten op t geld en waarschijnlijk over 2 weekjes zal t beginnen.
Het is nu alleen nog wachten op t geld en waarschijnlijk over 2 weekjes zal t beginnen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik heb nu toch besloten om eerst maar even te gaan kijken wat het allemaal gaat opleveren als ik die 286 graden nokkenassen er in zet met verstelbare tandwielen. Deze zijn net besteld bij PtrGte. Dit laat ik dan bij een ander bedrijf installeren, welke er naar mijn inziens meer verstand van zaken heeft.
Nu is alleen de vraag of ik ook weer veilig naar Goes kan rijden zonder dat de computer is aangepast. Ik wil hem namelijk wel weer bij Fastchip af laten stellen. Een ritje naar Goes is voor mij wel 250 km rijden...
Nu is alleen de vraag of ik ook weer veilig naar Goes kan rijden zonder dat de computer is aangepast. Ik wil hem namelijk wel weer bij Fastchip af laten stellen. Een ritje naar Goes is voor mij wel 250 km rijden...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Na wat geld te hebben kunnen regelen, gaat de opbouw weer verder.
Vandaag heb ik de verstelbare tandwielen en nokkenassen opgehaald via PtrGte
Morgen even langs het tuningsbedrijf om alles in te laten bouwen.
Foto's en nadere info volgen nog.

Vandaag heb ik de verstelbare tandwielen en nokkenassen opgehaald via PtrGte

Morgen even langs het tuningsbedrijf om alles in te laten bouwen.
Foto's en nadere info volgen nog.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Vandaag de clio weggebracht ter reparatie voor deze spullen.
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... ct0408.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/ptr_z ... hillen.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... ct0408.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/ptr_z ... hillen.JPG[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
juiste keuze jongen, die Cat Cams spullen..nu nog hopen dat die garage het een beetje goed afstelt en dat ze letten op de afstand tussen zuiger en kleppen..
succes!!!
groeten
Patrick
succes!!!
groeten
Patrick
Als je nog lang van je motor wilt genieten gelieve de FSE brandstofdrukregelaar in de dichtstbijzijnde prullenbak te laten verdwijnen.
Meuk is het...
Ze zouden het beter een brandstofdruk variator kunnen noemen...
Meuk is het...
Ze zouden het beter een brandstofdruk variator kunnen noemen...
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... ct0048.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... ct0049.jpg[/img]
Vandaag zijn de nokkenassen met tandwielen en 16 nieuwe klepstoters gemonteerd.(169.698km op teller)
Deze waren toch lichtelijk ingesleten en uit voorzorg wel vervangen. Alles zit er nu in en is volgens de specificaties afgesteld. Nu is het alleen nog een kwestie van afstellen op een rollenbank. De benzinedrukregelaar is er dus niet opgegaan.
Ik heb nog geen vermogensmeting kunnen doen, omdat hij nu door deze nokkenassen gewoon te arm loopt. De motor bokt en klappert nu stationair. Omdat ik geen problemen wil hebben, zal ik een oprijwagen regelen om de clio tijdens de Dynodag af te laten stellen.
Ik hoop dat alles dan eindelijk nu wel goed afloopt.
Deze ombouw was helaas ook weer niet gratis...
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... ct0049.jpg[/img]
Vandaag zijn de nokkenassen met tandwielen en 16 nieuwe klepstoters gemonteerd.(169.698km op teller)
Deze waren toch lichtelijk ingesleten en uit voorzorg wel vervangen. Alles zit er nu in en is volgens de specificaties afgesteld. Nu is het alleen nog een kwestie van afstellen op een rollenbank. De benzinedrukregelaar is er dus niet opgegaan.
Ik heb nog geen vermogensmeting kunnen doen, omdat hij nu door deze nokkenassen gewoon te arm loopt. De motor bokt en klappert nu stationair. Omdat ik geen problemen wil hebben, zal ik een oprijwagen regelen om de clio tijdens de Dynodag af te laten stellen.
Ik hoop dat alles dan eindelijk nu wel goed afloopt.
Deze ombouw was helaas ook weer niet gratis...
Laatst gewijzigd door Donleben op di 17 aug 2004 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
weet je nu ook wat de minimale afstand tussen klep en zuiger is?
das wel belangrijk...
das wel belangrijk...
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Dat zal ik wel even aan hem horen als ik de Clio ga ophalen. Er is een paar honderd meter mee gereden en is nog niet hoger in de toeren geweest.
Wat moet de minimale afstand zijn en waarom is dit zo belangrijk om te weten?
Ik begrijp natuurlijk wel dat dit elkaar niet mag raken.
Wat moet de minimale afstand zijn en waarom is dit zo belangrijk om te weten?
Ik begrijp natuurlijk wel dat dit elkaar niet mag raken.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
minimale afstand is toch wel 1 mm (liefst 1,5) op de uitlaat, inlaat mag iets minder zijn, zeg 0,8 mm...
als je de motor "statisch" bekijkt en er zit dan slechts 0,1 mm tussen de zuiger en de klep, zal ie 'm inderdaad niet raken, maar als gevolg van torderen krukas, rek op drijfstang, uitzetting door warmte kan dit bij hogere toerentallen wel eens fataal zijn...
zwevende kleppen kunnen ook bij minimale afstand van 1 mm al problemen geven, maar als je het niet te gek maakt, zal dit niet gebeuren...
ben benieuwd naar het resultaat...
als je de motor "statisch" bekijkt en er zit dan slechts 0,1 mm tussen de zuiger en de klep, zal ie 'm inderdaad niet raken, maar als gevolg van torderen krukas, rek op drijfstang, uitzetting door warmte kan dit bij hogere toerentallen wel eens fataal zijn...
zwevende kleppen kunnen ook bij minimale afstand van 1 mm al problemen geven, maar als je het niet te gek maakt, zal dit niet gebeuren...
ben benieuwd naar het resultaat...

-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik heb nog geen idee wat dit moet gaan opleveren en ga ook niet speculeren.
Bij het bedrijf waar het nu is gemonteerd gaf een schatting van ongeveer 170pk op het krukas.
Dat zou dus 151pk (-12%) op de wielen moeten zijn.
Dat lijkt me een beetje teveel, want dat geeft een goede 2 liter uiteindelijk al.
Het wordt dus nog gewoon even afwachten (wederom
)
Bij het bedrijf waar het nu is gemonteerd gaf een schatting van ongeveer 170pk op het krukas.
Dat zou dus 151pk (-12%) op de wielen moeten zijn.
Dat lijkt me een beetje teveel, want dat geeft een goede 2 liter uiteindelijk al.
Het wordt dus nog gewoon even afwachten (wederom

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
tjo ik wist niet dat hurricane nog draaide
is de laatste jaren al 10 keer op de fles gegaan als ik het zo hoor
is de laatste jaren al 10 keer op de fles gegaan als ik het zo hoor
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Het bedrijf is in de tussentijd wel verhuisd geweest. Nu draait hij al een tijd in Heerhugowaard.
Volgens mij zit hij al daar meer dan 3 jaar.
Vandaag de rekening betaald en de auto opgehaald. Nu is het afwachten op komende zaterdag.
De kleppen staan trouwens wel meer dan 1 mm vanaf mijn zuigers.
Volgens mij zit hij al daar meer dan 3 jaar.
Vandaag de rekening betaald en de auto opgehaald. Nu is het afwachten op komende zaterdag.
De kleppen staan trouwens wel meer dan 1 mm vanaf mijn zuigers.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
goed werk!


-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Deze AFR-004 heb ik van iemand kunnen overnemen en vandaag aangesloten. Dat is toch wel een handig hulpmiddeltje om te zien bij welk toerental hij genoeg brandstof heeft. Ik heb een stukje snelweg geprobeerd en dat is zeker te doen. Morgen dus mooi met de eigen auto naar Goes om het af te laten stellen.
Ook maar langs de bandenboer gereden en twee nieuwe Bridgestone Potenza bandjes erom laten zetten. Ook ben ik aan het contacten geweest met de verzekeringsmaatschappijen over een polis nadat hij getaxeerd is. Die heb ik gevonden en krijg de offerte van de week.
Ook maar langs de bandenboer gereden en twee nieuwe Bridgestone Potenza bandjes erom laten zetten. Ook ben ik aan het contacten geweest met de verzekeringsmaatschappijen over een polis nadat hij getaxeerd is. Die heb ik gevonden en krijg de offerte van de week.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
De auto is afgesteld en de basis chip is geschreven. Er zijn nog wel wat kleingheden wat veranderd moeten gaan worden. Stationair moet nog even worden afgesteld. Dat is voor een gedeelte al gedaan en nu draait die al beter. Het vermogen is nu echt verplaatst naar de hogere toeren. Dat rijdt toch best fijn op de snelweg en op volle belasting.
Om toch echt vermogen te krijgen is een 2 liter onderblok dus wel nodig. Misschien is dat wat voor de toekomst. Het hoogst behaalde vermogen was 134,7pk op de wielen, maar de onderstaande chip zit er nu in. Toch zo'n 150pk op het krukas.
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/2004_08_28_Pict0029.jpg[/img]
Om toch echt vermogen te krijgen is een 2 liter onderblok dus wel nodig. Misschien is dat wat voor de toekomst. Het hoogst behaalde vermogen was 134,7pk op de wielen, maar de onderstaande chip zit er nu in. Toch zo'n 150pk op het krukas.
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/2004_08_28_Pict0029.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Donleben op zo 29 aug 2004 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Wat is er precies het probleem met je stationair toerental??
Slaat hij telkens af als je geen gas geeft ofzo? IK heb dat probleem ook gehad met diezelfde nokkenassen en dat was vrij simpel opgelost door de CO schroef een stukje open te draaien en de TPS wat anders af te stellen.
Slaat hij telkens af als je geen gas geeft ofzo? IK heb dat probleem ook gehad met diezelfde nokkenassen en dat was vrij simpel opgelost door de CO schroef een stukje open te draaien en de TPS wat anders af te stellen.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Het is wel wat om gewoon af te stellen. Door de stelschroef gaat het nu al een stuk beter. Soms dan loopt hij even op drie poten met stationair. Bougiekabels ed moet ik nog even vervangen.
Tevens ga ik ook kijken om straks een wat ander uitlaatsysteem eronder te gooien. De AFR-meter gaf ook al aan dat de uitlaatgassen niet echt goed wegkonden. Op sommige momenten kon hij niet de goede waardes doorgeven. Mogelijkj zit daar ook nog wat winst in.
Tevens ga ik ook kijken om straks een wat ander uitlaatsysteem eronder te gooien. De AFR-meter gaf ook al aan dat de uitlaatgassen niet echt goed wegkonden. Op sommige momenten kon hij niet de goede waardes doorgeven. Mogelijkj zit daar ook nog wat winst in.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Nu vraag ik me toch af waarom ik nog een deel vermogen mis.
Misschien andere mensen nog met een visie?
Hiebrij doel ik dus op advies/tips enzo, en niet over hoeveel procent verlies er is op de testbank om het krukasvermogen uit te rekenen.
Deze reactie kreeg ik van PtrGte over de mail:
tja...wat zal ik er van zeggen...
ik zag een standaard clio 16v met 128,9 pk aan de wielen...als dat waar is dan klopt er nog steeds iets niet...
en dat het koppel zo laag is snap ik ook niet zo goed...
maar dat bekijk ik dus aan de hand van die standaard clio...
als ik MIJN visie erop los laat, en je deelt 132,8 door 0,9 (10% verlies) kom je op 147,55 pk...
deel je het door 0,85 (15% verlies) kom je op 156 pk...en dat vind ik nette waarden voor zo'n motor...
aan de andere kant: die standaard clio zou dan ook 128,9 pk delen door 0,85 (15% verlies) 152 pk hebben... dus iets klopt er niet...
je hebt nu 8 pk aan de wielen erbij gekregen met de nokkenas...dat is wel een reeele waarde...
vaak hoor je mensen zeggen: "mijn clio heeft ongeveer 160 pk..."
Nou ik zal je vertellen, een 1800 16v met 160 pk is al heel wat hoor... dus KORTOM:
1- 8pk aan de wielen erbij door de nokkenas is goed..
2- aan de koppelpiek bij 6500 t/min te zien staat de nokkenas GOED afgesteld...
3- IK VIND dat het vermogen zelf niet zo heel erg hoog is...hoe dat komt is me een raadsel...OF het is zo dat die standaard clio met 128,9 aan de wielen NIET HELEMAAL standaard is als ze zeggen...
4- correcte opmerking die je zelf al plaatste om uiteindelijk toch voor de 2 liter motor te gaan...
Misschien andere mensen nog met een visie?
Hiebrij doel ik dus op advies/tips enzo, en niet over hoeveel procent verlies er is op de testbank om het krukasvermogen uit te rekenen.
Deze reactie kreeg ik van PtrGte over de mail:
tja...wat zal ik er van zeggen...
ik zag een standaard clio 16v met 128,9 pk aan de wielen...als dat waar is dan klopt er nog steeds iets niet...
en dat het koppel zo laag is snap ik ook niet zo goed...
maar dat bekijk ik dus aan de hand van die standaard clio...
als ik MIJN visie erop los laat, en je deelt 132,8 door 0,9 (10% verlies) kom je op 147,55 pk...
deel je het door 0,85 (15% verlies) kom je op 156 pk...en dat vind ik nette waarden voor zo'n motor...
aan de andere kant: die standaard clio zou dan ook 128,9 pk delen door 0,85 (15% verlies) 152 pk hebben... dus iets klopt er niet...
je hebt nu 8 pk aan de wielen erbij gekregen met de nokkenas...dat is wel een reeele waarde...
vaak hoor je mensen zeggen: "mijn clio heeft ongeveer 160 pk..."
Nou ik zal je vertellen, een 1800 16v met 160 pk is al heel wat hoor... dus KORTOM:
1- 8pk aan de wielen erbij door de nokkenas is goed..
2- aan de koppelpiek bij 6500 t/min te zien staat de nokkenas GOED afgesteld...
3- IK VIND dat het vermogen zelf niet zo heel erg hoog is...hoe dat komt is me een raadsel...OF het is zo dat die standaard clio met 128,9 aan de wielen NIET HELEMAAL standaard is als ze zeggen...
4- correcte opmerking die je zelf al plaatste om uiteindelijk toch voor de 2 liter motor te gaan...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Mijn visie: jouw motor heeft EEN probleem, dat bleek wel uit de eerste meting. Met dit probleem er nog in voer je 'm een beetje op, met andere nokkenassen, en heb je iets meer vermogen. Maar nog steeds niet wat het zou moeten zijn.
Grote vraag is wat dat probleem is. Je kunt alle basics nog eens langs lopen, maar degene die 'm afgesteld heeft kan heel goed zien waar jouw motor zo de mist in gaat ten opzichte van een andere motor. Lijkt me een goede methode om het probleem op te sporen.
Grote vraag is wat dat probleem is. Je kunt alle basics nog eens langs lopen, maar degene die 'm afgesteld heeft kan heel goed zien waar jouw motor zo de mist in gaat ten opzichte van een andere motor. Lijkt me een goede methode om het probleem op te sporen.
rev it like a rental