Beslissing lijkt gemaakt, we horen straks weer vroem!Bram schreef:Zo net even bij inbouwer ( tevens vriend) van het blok geweest. Hij gaat morgen het blok eruit halen en kijken wat loos is. Dit blok wil ik er niet meer in omdat ik mijn vertrouwen erin kwijt ben. Die man van het blok was misschien nog bereid om me tegemoed te komen als we de oorzaak enzo kunnnen aantonen en de inbouwer stopt nu met uren berekenen. Dus er is weer een beetje licht in de tunnel
Bram - Andere auto
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 3 aug 2004 23:02
Mooi zo! 

-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 3 aug 2004 23:02
Ik deed maar een aanname hoorThierry schreef:Mooi zo!

tsja, en ik ben nog niet gebeld, dusss.... 
weet je al wat brammes?

weet je al wat brammes?
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray- schreef:tsja, en ik ben nog niet gebeld, dusss....
weet je al wat brammes?
Maare vandaag blok eruit gehaald en bleek dus dat er niks mis was met het onderblok maar de koppakking niet goed heeft gezeten.. en daardoor niet alles goed olie heeft gekregen. Nu eens kijken of het nog de moeite is om dit te fixen....Bram schreef:Zo net even bij inbouwer ( tevens vriend) van het blok geweest. Hij gaat morgen het blok eruit halen en kijken wat loos is. Dit blok wil ik er niet meer in omdat ik mijn vertrouwen erin kwijt ben. Die man van het blok was misschien nog bereid om me tegemoed te komen als we de oorzaak enzo kunnnen aantonen en de inbouwer stopt nu met uren berekenen. Dus er is weer een beetje licht in de tunnel
Zo vandaag even m'n achterraam gesteld, kofferbaksluiting gemaakt, een nieuw ophangpunt van hoedenplank erin gezet en de audio weer goed aangesloten. Van de week ff de uitlaat netjes hangen en dan begint het allemaal weer op een auto te lijken. 

Mooi dat ie weer rijdt 

Zo, vandaag auto laten voorkeuren en er moeten nog wat dingetjes voor de APK worden gedaan:
- Handrem werkt matig, dus niet goed genoeg
- Einddemper is lek en komt tegen benzinetank ( wordt vervangen dus, was ik toch al van plan)
- Achterremmen werken beide niet, waarschijnlijk remkrachtverdeler..
-Stoel grijpt niet in vergrendeling ( inmiddels verholpen)
- Veerpoten voor hebben enorm veel speling.
Heeft iemand nog handige tips om deze punten snel/voordelig op te lossen??
Alvast bedankt!
- Handrem werkt matig, dus niet goed genoeg
- Einddemper is lek en komt tegen benzinetank ( wordt vervangen dus, was ik toch al van plan)
- Achterremmen werken beide niet, waarschijnlijk remkrachtverdeler..
-Stoel grijpt niet in vergrendeling ( inmiddels verholpen)
- Veerpoten voor hebben enorm veel speling.
Heeft iemand nog handige tips om deze punten snel/voordelig op te lossen??
Alvast bedankt!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Handrem en achterremmen doen het niet goed. kijk je remmen maar eens na. kan maar zo dat ze smerig zijn.
Veerpoten. kan je toplager wel eens zijn die kapot is.
Gr.Frits
Veerpoten. kan je toplager wel eens zijn die kapot is.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Ja dat van het toplager is het waarschijnlijk, dat hoorde ik ook al. Ik ga morgen ff de wielen eraf halen en kijken hoe het zit en wat er loos is. Ook ff de remmen checken, de auto heeft tenslotte een tijd stil gestaan dus misschien zit het een beetje vast allemaal
als de bovenkant van de veerpoot speling heeft is dat geen APK-eis trouwens.
Mijne had het ook maar heeft gewoon apk gekregen, want dat was geen afkeurpunt volgens de keurmeester.
Wel een adviespunt uiteraard.
Neemt niet weg dat vervangen toch wel handig is
Mijne had het ook maar heeft gewoon apk gekregen, want dat was geen afkeurpunt volgens de keurmeester.
Wel een adviespunt uiteraard.
Neemt niet weg dat vervangen toch wel handig is

De achterremmen van een GT doen het zowiezo niet zo lekker op een remmentestbank. Ik heb van de zomer mn achterschijven vervangen + blokken, maar op de remmentestbank rolde ie gewoon door als je handrem aantrok. Kreeg iets van 500NM op de achterwielen, waar mn witte met trommeltjes slippend stil staat en het 8voudige haalt. Ik geloof (weet niet 100%) dat je 300NM moet halen en dat is heel weinig. Handrem meting dan.
Met de voetrem haalt ie meer, maar hoeveel je moet halen als eis weet ik niet.
Dus even het achterkantje opkrikken, iemand de voetrem in laten trappen en kijken of je het wiel nog rond krijgt. Eigenlijk zou je 'm niet rond mogen krijgen, dan is ie goed. Anders even de blokken opschuren en kijken hoe je schijven zijn. Gelijk de boel even ontvetten met remmenreiniger en de geleiding insmeren met kopervet. Eventueel ontluchten kan ook nog helpen.
Good luck
Met de voetrem haalt ie meer, maar hoeveel je moet halen als eis weet ik niet.
Dus even het achterkantje opkrikken, iemand de voetrem in laten trappen en kijken of je het wiel nog rond krijgt. Eigenlijk zou je 'm niet rond mogen krijgen, dan is ie goed. Anders even de blokken opschuren en kijken hoe je schijven zijn. Gelijk de boel even ontvetten met remmenreiniger en de geleiding insmeren met kopervet. Eventueel ontluchten kan ook nog helpen.
Good luck
Mrtn = Maarten
Heb de auto net ff opgekrikt. Als ik aan de handrem trek krijg ik het wiel niet rond, moet goed zijn volgens mij. Als ik de rem intrap dan krijg je het wiel nog wel rond. Dus je zou gaan denken dat het die remkrachtverdeler is, heb net al ff gekeken maar kon het zo snel niet vinden. Wie weet waar dat ding precies zit en hoe ik kan zien of deze kapot is of niet.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
bedoel je die last afhankelijke verdeler? Die zit toch ongeveer boven de achteras (in de buurt van je reserve wiel). Effe kijken of ie nog wel beweegt. Anders effe flink aan sjorren (inspuiten met kruip olie) of voorzichtig met een tang proberen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
handrem lijkt in orde.
je remkrachtverdeler zit links naast je benzinetank en je uitlaat. hoe te zien of ie kapot is??
maar een andere vraag, hoe lang zit je remvloeistof er al in?? en weet je zeker dat je remcilinders niet vast zitten?? kijk die ook maar eens na.
GR.Frits
je remkrachtverdeler zit links naast je benzinetank en je uitlaat. hoe te zien of ie kapot is??
maar een andere vraag, hoe lang zit je remvloeistof er al in?? en weet je zeker dat je remcilinders niet vast zitten?? kijk die ook maar eens na.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Ten eerste dank voor jullie reactie, ik weet nu waar ik moet kijken 
Geen id hoe lang die vloeistof erin zit. In ieder geval langer dan 1 jaar...
Woensdag weer ff verder kijken naar die remmen.. Ook woensdag een andere uitlaat kopen, iemand nog leuke suggesties??

Geen id hoe lang die vloeistof erin zit. In ieder geval langer dan 1 jaar...
Woensdag weer ff verder kijken naar die remmen.. Ook woensdag een andere uitlaat kopen, iemand nog leuke suggesties??