Hallo dan toch, ben in een oud Opeltje een turbo motor aan het bouwen, heb een benzinedrukregelaar uit een Renault 5 Turbo gehaald, maar weet bij god niet hoe ik m moet gebruiken. Er zitten 4 aansluitingen op, 1 boven, 1 onder, 1 links en 1 rechts. Misschien weet iemand waarop ik wat moet aansluiten en/og hoe het dingetje precies werkt.
Alvast bedankt,
Frans van Lieshout
Benzinedrukregelaar
Hoi,
Stel je allereerst even voor in het daarvoor bestemde topic, welke je HIER vind.
Wat betreft die drukregelaar. Ik heb weleens een plaatje met tekst en uitleg voorbij zien komen, dus grote kans dat je meer info vind als je even de zoekfunctie gebruikt
Succes
Stel je allereerst even voor in het daarvoor bestemde topic, welke je HIER vind.
Wat betreft die drukregelaar. Ik heb weleens een plaatje met tekst en uitleg voorbij zien komen, dus grote kans dat je meer info vind als je even de zoekfunctie gebruikt

Succes
Ja, maar dat plaatje staat niet meer online...
Deze regelt de benzinedruk.
De bovenste aansluiting is de aansluiting voor de laaddruk.
Links en rechts zijn aanvoer vanaf de tank, en aanvoer naar de carborateur.
De onsterste aansluiting is benzineretour.
Zonder laaddruk, (zonder belasting) is de afgestelde waarde 275 mbar. Bij 700(*)mbar laaddruk zorgt deze regelaar dat de benzinedruk dan 275+700mbar wordt, dus 925mbar!
(*)!Deze 700 mbar worden opgegeven als zijnde druk gemeten aan de onsteking, de druk ONDER de gasklep, dus ook de laaddruk die op de regelaar staat, is iets meer, omdat we verliezen op de venturi!
Deze regelt de benzinedruk.
De bovenste aansluiting is de aansluiting voor de laaddruk.
Links en rechts zijn aanvoer vanaf de tank, en aanvoer naar de carborateur.
De onsterste aansluiting is benzineretour.
Zonder laaddruk, (zonder belasting) is de afgestelde waarde 275 mbar. Bij 700(*)mbar laaddruk zorgt deze regelaar dat de benzinedruk dan 275+700mbar wordt, dus 925mbar!
(*)!Deze 700 mbar worden opgegeven als zijnde druk gemeten aan de onsteking, de druk ONDER de gasklep, dus ook de laaddruk die op de regelaar staat, is iets meer, omdat we verliezen op de venturi!
Laatst gewijzigd door Riël op vr 20 aug 2004 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Laatst gewijzigd door jnjansen_r5gtturbo op vr 20 aug 2004 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu heeft ie toch gauw alle info die hij zich maar wensen kan...
wat zijn we toch goed voor opelrijders
wat zijn we toch goed voor opelrijders

-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Hehe, je had het daarnet ff moeten zien, paste niet eens op mijn sherm en draai hier toch een resolutie van 1400x1050.antoine schreef:whooooooooooo past net niet op mijn scherm
Heb de scanner net ff in bruikleen, dus moet ff uitvogelen hoe alles werkt

@4x4turbo.tk wat voor Opel is het een Corsa A/B of Kadett C waar je dat turbo blok gaat inlepelen?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 20 aug 2004 16:44
Hartstikke bedankt voor de vele en snelle reacties, eerlijk is eerlijk zo snel gaat het op de Opelforums NOOIT.
Ga hier morgen ff mee aan de slag, mijn turbo draait, maar als ik meer dan 0.5 bar draait trekt mijn benzine toevoer het niet meer.
Ga eerst met regelaar op orignele carburateur proberen en werkt het dan nog niet, dan maar een Renault 5 turbo carburateur passend maken.
Nogmaals bedankt,
Frans van Lieshout
http://www.4x4turbo.tk
P.s. ik heb me ook even voorgesteld op de daarvoor bestemde pagina
Ga hier morgen ff mee aan de slag, mijn turbo draait, maar als ik meer dan 0.5 bar draait trekt mijn benzine toevoer het niet meer.
Ga eerst met regelaar op orignele carburateur proberen en werkt het dan nog niet, dan maar een Renault 5 turbo carburateur passend maken.
Nogmaals bedankt,
Frans van Lieshout
http://www.4x4turbo.tk
P.s. ik heb me ook even voorgesteld op de daarvoor bestemde pagina

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
slopel powah
haha neee mods rustig ik ben zelf ook in een krokante crossa begonnen
tevens 2 manta's en een ascona gehad (cross)
hee maar wrom ga je niet lekker aan de gang met een renaultje?
haha neee mods rustig ik ben zelf ook in een krokante crossa begonnen
tevens 2 manta's en een ascona gehad (cross)
hee maar wrom ga je niet lekker aan de gang met een renaultje?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break