Tikken als aandrijfas, maar geen aandrijfas

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Tijdens het autorijden hoor ik een tikkend geluid dat erg lijkt op het tikken van een aandrijfas. Het probleem is alleen dat het geluid van de achterkant komt, en daar zitten nou juist geen aandrijfassen. De wiellagers zijn daar ook net vervangen. Zou dit de schokdempers kunnen zijn?

Daarnaast voelt het ook alsof het wiel een dopje heeft ofzo, de achterkant hobbelt alsof je met regelmaat over een stokje rijdt ofzo. Kan dat hetzelfde probleem zijn?
Calle

Een steen of iets dergelijks in het profiel van je achterband?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Nope, daarom vind ik het ook erg raar...
Riël
Über-Spammer

Heb je geen kromme velg? Kan bijna niets anders zijn dan dat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Daar dacht ik vanochtend ook net aan, net zoals slag in het wiel van de fiets. De velg hoeft maar iets af te wijken en je merkt het, maar is dat ook een beetje zichtbaar?

Maar dat tikken is niet van de velg geloof ik, die kan nooit zoveel getik genereren. Het getik is namelijk onregelmatig qua frequentie en volume.
Maarten GTT

het kan ook zijn dat je een band achter heb zitten waar een platte kand op zit wat het tikken kan veroorzaken

of er zitten allemaal bobbels op de band war door je kunt aflijden dat de schokbreker defekt is

probeer eens je achter banden voor te zetten en door middeel van een ritje luisteren of het getik verschoven is naar de voor kant dan weet je het zeker of het aan de banden of velgen ligt :wink:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Riël
Über-Spammer

Tikken zullen de schokdempers wel zijn, kijk eens of op de schokdemper het rubbertje niet los zit? Kun je zo voelen, die zit om het asje heen voor te beschermen tegen max inslag.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ik heb het ook een btje, bij mij is het de uitlaat die tegen de achter brug aan tikt, eerdaags maar eens goed hangen :)

Mischien dit bij jou ook?
Calle

Erik (Schepjes) schreef:ik heb het ook een btje, bij mij is het de uitlaat die tegen de achter brug aan tikt, eerdaags maar eens goed hangen :)

Mischien dit bij jou ook?
Zeker omdat het onregelmatig is lijkt me dat een goede mogelijkheid. (Y) Die ophangrubbers van het uitlaatsysteem hebben niet bepaald het eeuwige leven en ze kosten net geen 3 euro per stuk, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Het is de schokdemper is gebleken, als ik de auto optil en loslaat bij het linkerachterwiel (bijrijderskant dus) dan hoor ik de schokdemper tikken. Die is dus aan vervanging toe, dan gaat dus ook de andere kant, en kan de verlaging meteen ook eens. Ow en natuurlijk met de slijptol aan de slag zodat de banden tenminste in de kast passen (bij verlaging).
Riël
Über-Spammer

Ik heb nu hetzelfde. Bij elke bewegen tikken ze even, net of ze vast zitten ofzo :s raar, ze zijn splinternieuw. Crap van marktplaats :)
pierre

schokdempers achter zit iets vrije slag in, dat lijkt op een tik maar is normaal, hoor je tijdens het rijden trouwens niet.

Een snelheids afhankelijk tikje zit em in de band, hier zit een afgesleten spijker in, kan niet anders.

Die vijfjes houden je bezig, is het ene geluid weg, komt het andere weer daarvoor in de plaats.

Ik heb eigenlijk nooit getik gehad, ben nog niet van lotje getikt, is wel bijna gelukt :lol:
pierre

Riël schreef:Ik heb nu hetzelfde. Bij elke bewegen tikken ze even, net of ze vast zitten ofzo :s raar, ze zijn splinternieuw. Crap van marktplaats :)
wat is het merk ?
Riël
Über-Spammer

EEeeeeeeuuuuhhhhhhh :)
pierre

Riël schreef:EEeeeeeeuuuuhhhhhhh :)
duidelijk: maleisische of chinese makelij :~
Plaats reactie