Nu ben je zover dat je elke week je auto zat bent (omdat ie weer eens stuk is) en hem te koop zet....Joost (DoubleYou) schreef: Ik kwam bij de RTC had nul komma één verstand van auto's, en kijk hoe ver ik nu ben. .
ACT: 5 GT Turbo.
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Tja, bijwerkingen... 
Ach het gaat nu beter hoor.

Ach het gaat nu beter hoor.

dus het is echt waarRiël schreef:Nee, hier in limburg. Die auto heeft te koop gestaan, was van een oud vrouwtje.pierre schreef:omaatjes ?![]()
![]()
![]()
heb ik nooit hier in gezien, echt niet.
was het soms in belgie
Niet elke gtt gaat om de haverklap kapot.

ik begrijp niet hoe ze dat stuur rond kreeg, het is gaat loederzwaar.
en hoe kwam ze uit die kuipjes, iedereen boven zestig komt er namelijk niet meer uit.
Een keer een oude tante meegenomen, was meteen de stoelsteun kapot en ze trok de handsteun boven er gewoon af, ook kapot.
zag ie er zeker nog heel netjes en ongebruikt uit.

Ik laat me er ook niet vanaf afbrengen in elk geval niet door wat iemand hier zegt zonder het te beargumenteren. En als iemand iets zegt waar ik van denk tja daar heeft diegene gelijk in kan zoiets wel mijn uiteindelijk beslissing beïnvloeden anders zou ik hier niet op het forum zitten.
Ik heb echter nog niks gehoord waarom ik het niet zou doen. En als ik heel eerlijk ben vindt ik het een beetje vreemd dat mensen hier zo gigantisch negatief over een GTT doen
JIJ bepaalt hoeveel geld je in zo'n auto stopt niet die auto!
Tuurlijk oude auto's kosten geld zeker als het ook nog snelle zijn absoluut en misschien heb ik wel de pech dat die de eerste jaar meer stil staat dan rijd so what? Het wordt mijn HOBBY auto niks meer niet minder. Kan de auto schorsen als het te lang duurt dan kost het me geen cent en stalling heb ik.
1 ding is zeker van de twingo krijg ik niet (meer) de plezier die ik uit een hobby wil krijgen dus dat is zowiezo einde verhaal.
Enigste wat je kunt doen is een zo goed mogelijke auto aanschaffen voor het geld dat je hebt daarnaast moet je een beetje geluk hebben
Ik heb echter nog niks gehoord waarom ik het niet zou doen. En als ik heel eerlijk ben vindt ik het een beetje vreemd dat mensen hier zo gigantisch negatief over een GTT doen

Tuurlijk oude auto's kosten geld zeker als het ook nog snelle zijn absoluut en misschien heb ik wel de pech dat die de eerste jaar meer stil staat dan rijd so what? Het wordt mijn HOBBY auto niks meer niet minder. Kan de auto schorsen als het te lang duurt dan kost het me geen cent en stalling heb ik.
1 ding is zeker van de twingo krijg ik niet (meer) de plezier die ik uit een hobby wil krijgen dus dat is zowiezo einde verhaal.
Enigste wat je kunt doen is een zo goed mogelijke auto aanschaffen voor het geld dat je hebt daarnaast moet je een beetje geluk hebben

Douwe, ga ervoor...
Ik weet hoe verslavend ze zijn, en bij mij komt er ook nog wel eentje... Ooit...
Alleen eerst ff me school afmaken...
Ik ben wel iets banger voor mn portemonnee, namelijk...
Heel veel succes met het vinden van een (redelijke) GTT.
Niet geschoten is altijd mis
Ik weet hoe verslavend ze zijn, en bij mij komt er ook nog wel eentje... Ooit...
Alleen eerst ff me school afmaken...

Ik ben wel iets banger voor mn portemonnee, namelijk...
Heel veel succes met het vinden van een (redelijke) GTT.
Niet geschoten is altijd mis

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
en douwe je kan natuurlijk op verschillende manieren auto rijden, bij voorbaat alles al gaan vervangen en vernieuwen(kost een hoop).
of net zo lang rijden tot je iets moet maken(bijvoorbeeld bij apk ofzo), en dan kost het beduidend minder.
dit zou ik trouwens niet bij motor doen, want je motor is de auto...om het zo maar eens te zeggen.
of je moet inderdaad echt willen gaan restaureren, maar uit je verhaal begrijp ik dat, dat niet echt de bedoeling is, dat is gewoon gtt rijden.
zou het ook gewoon doen!
groet
cees
of net zo lang rijden tot je iets moet maken(bijvoorbeeld bij apk ofzo), en dan kost het beduidend minder.
dit zou ik trouwens niet bij motor doen, want je motor is de auto...om het zo maar eens te zeggen.
of je moet inderdaad echt willen gaan restaureren, maar uit je verhaal begrijp ik dat, dat niet echt de bedoeling is, dat is gewoon gtt rijden.
zou het ook gewoon doen!
groet
cees
Door een forum leer je elkaar een klein beetje kennen, mee eens?!Riël schreef:Belachelijk bezig, iemand wil dolgraag gtt rijden, en iedereen 't af aan het raden? Sinds wanneer moet je aan kenmerken voldoen om een gtt te kopen?![]()
Als je Douwe een beetje hebt gevolgd dan weet je waarom ik het niet zou doen als ik Douwe was, en hij vraagt toch altijd om meningen/adviezen?!
We zijn hier om elkaar te helpen!
Douwe als je echt graag een GT wilt geef ik je een advies:
Ga niet voor de goedkoopste, maar spaar door voor een betere(een betere herken je snel genoeg), maar zelfs dan kan er wat kapot gaan!!
Maar het blijft lastig, een goede GTT blijft natuurlijk een superwagen..

En eerlijk is eerlijk, in de ruim zeven jaar dat ik met die witte rij, waarvan 4 jaar als dagelijkse auto heb ik niet erg veel ellende gehad..
Dus als men zegt, is een GT Turbo een slechte wagen? Dan zeg ik nee..
Het is alleen een feit dat wat er te koop staat, vaak in mindere/slechte staat is, wat natuurlijk logisch is gezien de leeftijd..
Koop je een semi-sloper, en wil je daar mee doorgaan? Maak dan je borst maar nat, en hoop dat je de loterij wint...
Succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
volgens mij heeft een fase 1 origineel nooit meegespoten bumpers gehad. maar dat weet ik niet zeker.Diddy schreef:Hey bij de foto hieronder, wat is de kleur / kleurcode van de bumperset en skirts? Kvin et egt netjes... Is dat origineel bij deze fase 1? Mijn fase 1 is dezelfde kleur maar mijn bumpers en skirts zijn meegespoten met de kleur.
![]()
![]()
-
he chris ik ben het helemaal met je eens en ik hoop ook nog steeds de loterij te winnen
douwe ik hoop dat je een goede gtt vind waar je zeker een paar jaar veel plezier mee kan hebben

douwe ik hoop dat je een goede gtt vind waar je zeker een paar jaar veel plezier mee kan hebben

----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
En dan ga je natuurlijk gee nzgn 'semi-sloper' kopen als je in een auto wil rijden 

Jij weet als geen ander dat er een hoop zooi te koop staat. Ook als je met een "kenner" gaat kijken, dan kan het altijd nog tegen vallen, en goed ook!Riël schreef:En dan ga je natuurlijk gee nzgn 'semi-sloper' kopen als je in een auto wil rijden
En als je dan Douwe gevolgd hebt de laatste tijd, dan weet je dat hij gewoon goed moet oppassen met wat hij koopt.. Anders word het GT Turbo verhaal een grote teleurstelling voor hem!
Maargoed, ik heb mijn zegje gedaan. Bij vragen, schroom niet en stel ze..

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Je hebt zeker gelijk, maar ik weet ook, dat je wel fijn spul kan vinden. Wordt zo klakkeloos vanuitgegaan dat je voor wat minder geld een rampscenario te wachten staat, dat is helemaal niet altijd zo. Maar ik heb mijn zegje ook wel gedaan 

En ik ook
@Chris ik snap je standpunt zeker en idd sta ik altijd open voor iedereens mening dus ook die van jouw
Ik koop zeker niet zomaar een gtt zoals ik al zei met de aankoop, kan met een krap budget het hele project staan of vallen
Dus voorzichtig zijn met de aankoop moet ik zeker zijn zoals ik zei ik heb geen haast.
En het is idd mijn bedoeling om GTT te rijden niet de extreemste / snelste of wat dan ook gewoon GTT rijden. Voorlopig zal dus het doel zijn hem rijdend te houden om dan in de toekomst hem echt op te gaan knappen.
Ik zie het zo zodra mijn auto weg is of mijn moeder de helft gekocht heeft heb ik 1000 beschikbaar voor de aankoop dan ongeveer 300 beschikbaar voor reperatie is niet veel maar een begin. Ondertussen spaar ik verder dus hoe langer ik geen GTT haal hoe meer geld er beschikbaar komt om er 1 aanteschaffen waardoor de kans om er 1 te vinden weer groter wordt
We zullen wel zien wat het wordt zodra geld beschikbaar komt zal ik wel een beroep op jullie doen om jullie oren en ogen open te houden voor een GTT
@Chris ik snap je standpunt zeker en idd sta ik altijd open voor iedereens mening dus ook die van jouw

Ik koop zeker niet zomaar een gtt zoals ik al zei met de aankoop, kan met een krap budget het hele project staan of vallen

En het is idd mijn bedoeling om GTT te rijden niet de extreemste / snelste of wat dan ook gewoon GTT rijden. Voorlopig zal dus het doel zijn hem rijdend te houden om dan in de toekomst hem echt op te gaan knappen.
Ik zie het zo zodra mijn auto weg is of mijn moeder de helft gekocht heeft heb ik 1000 beschikbaar voor de aankoop dan ongeveer 300 beschikbaar voor reperatie is niet veel maar een begin. Ondertussen spaar ik verder dus hoe langer ik geen GTT haal hoe meer geld er beschikbaar komt om er 1 aanteschaffen waardoor de kans om er 1 te vinden weer groter wordt

We zullen wel zien wat het wordt zodra geld beschikbaar komt zal ik wel een beroep op jullie doen om jullie oren en ogen open te houden voor een GTT

He Douwe. ik heb m'n GTT nu negen jaar en heb in die tijd alleen de in/uitlaat pakking hoeven vervangen. Goed warm rijden en uitrijden en niet continu volle turbodruk rijden dan kun je er echt probleemloos lang plezier van hebben. Succes met je zoektocht 

Wie kan me wat info geven over een rechteraandrijfas?
De as die eronder zat is verrot aan de bakzijde, alle stiftlagertjes liggen ernaast en vet zit er niet meer in
Vorig jaar nog vervangen en een zakje vet ingegaan
anyway, kheb nog een andere, maar dunnere as liggen, nu is het deel onder de hoes (aan de bakzijde dus) wel even breed en wil ik de 3klauw omzetten. Bij de oude as haalde ik de kom er zo af, hoes los en eraf tillen. Maar bij die andere, dunnere as krijg ik de kom er niet af, deze blijft halverwege de 3klauw hangen, die is iets conisch dus.
Mijn vraag, hoe krijg ik deze er alsnog af??
thanx
De as die eronder zat is verrot aan de bakzijde, alle stiftlagertjes liggen ernaast en vet zit er niet meer in

anyway, kheb nog een andere, maar dunnere as liggen, nu is het deel onder de hoes (aan de bakzijde dus) wel even breed en wil ik de 3klauw omzetten. Bij de oude as haalde ik de kom er zo af, hoes los en eraf tillen. Maar bij die andere, dunnere as krijg ik de kom er niet af, deze blijft halverwege de 3klauw hangen, die is iets conisch dus.
Mijn vraag, hoe krijg ik deze er alsnog af??
thanx

Mrtn = Maarten
Die hoort wel een beetje vast te zitten
Je krijgt hem altijd los, als je maar oppast dat je niet op de lagertjes slaat......
Uiteraard moet je eerst de springring eruit halen die ervoor zit. Beste kan je hem daarna in de bankschroef zetten, en met een hamer, en een stuk smal ijzer, wat precies tegen de rand van de "kom" komt, en dan maar hengsten. Draai af en toe de as, dan sla je hem gelijkmatig los. Op een gegeven moment moet hij gewoon los komen. Hij is idd wat konisch, dus klemtt altijd wel iets. Maar het ding zit altijd in de olie...dus echt vast zitten ze doorgaans niet.
Succes

Uiteraard moet je eerst de springring eruit halen die ervoor zit. Beste kan je hem daarna in de bankschroef zetten, en met een hamer, en een stuk smal ijzer, wat precies tegen de rand van de "kom" komt, en dan maar hengsten. Draai af en toe de as, dan sla je hem gelijkmatig los. Op een gegeven moment moet hij gewoon los komen. Hij is idd wat konisch, dus klemtt altijd wel iets. Maar het ding zit altijd in de olie...dus echt vast zitten ze doorgaans niet.
Succes
Nieuwe vraag, ik heb momenteel vanaf de kat een stuk pijp dan een middensportdemper van eps dan weer een pijp en dan een splitsing en links + rechts een verchroomde absorbtiedemper. Past zo'n systeem ook op een GTT?
Uiteraard moeten de pijpen opnieuw gelast worden zeker aangezien ze maar 50mm zijn. Mijn idee is om de middendemper en de absorbtiedmpers her te gebruiken en de rest opnieuw te laten lassen.
En als dat wil moet ik dan 55mm pakken of gelijk 60/65mm?
Uiteraard moeten de pijpen opnieuw gelast worden zeker aangezien ze maar 50mm zijn. Mijn idee is om de middendemper en de absorbtiedmpers her te gebruiken en de rest opnieuw te laten lassen.
En als dat wil moet ik dan 55mm pakken of gelijk 60/65mm?
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Bij een GTT is er de ruimte tot splitsing van uitlaten. Standaard diameter GTT uitlaat is 52 mm. Maar mijn einddemper met een minder grote diameterbuis zit ook aan de rest 52 mm buis hoor 

De eindemper heeft een grotere diameter, er zit nu een verloopstuk op gelast dus dat is het probleem niet.Joost (DoubleYou) schreef:Bij een GTT is er de ruimte tot splitsing van uitlaten. Standaard diameter GTT uitlaat is 52 mm. Maar mijn einddemper met een minder grote diameterbuis zit ook aan de rest 52 mm buis hoor
Waar het om gaat is dat ik hier een week ofzo geleden een GTT rijder tegen kwam , eerste en laatste die ik hier ooit gezien heb

Nee, je uitlaat dikker maakt geen hol uit, sterker nog, als je het eerste bochtje en de downpipe dikker maakt, kun je de rest van de uitlaat zelfs DUNNER maken, omdat de lucht afkoelt en dus krimpt. Het eerste stuk is belangrijk, de rest, dat komt wel goed. Da's meer the finishing touch.
Geef mij maar een dikke einddemper

Ok thx. Ok dus in feite maakt het weinig uit en als ik dus kies voor 55mm is dat een prima maat ook als ik in de toekomst de motor wel tuneRiël schreef:Nee, je uitlaat dikker maakt geen hol uit, sterker nog, als je het eerste bochtje en de downpipe dikker maakt, kun je de rest van de uitlaat zelfs DUNNER maken, omdat de lucht afkoelt en dus krimpt. Het eerste stuk is belangrijk, de rest, dat komt wel goed. Da's meer the finishing touch.

En iemand enig idee hoe duur RVS pijp is en waar ik dat het goedkoopst zou kunnen halen? Als de uitlaat toch opnieuw gelast moet worden wil ik hem helemaal van RVS hebben

Dan nog iets een turbo van een phase 2 kan die ook op een fase 1 of moet je dan veel/dure aanpassingen doen?
Ik kan voor 125,- een phase 2 turbo + intercooler overnemen beide in goede staat ik heb de auto welliswaar nog niet en weet dus niet of die f1 of f2 wordt. Maar volgens mij is dit erg goedkoop en een goed ding om op reserve te hebben of niet? Maar als jullie zeggen voor een tweedehandse turbo is dit niet bijzonder goedkoop dan laat ik hem liggen en koop ik het gewoon als ik het nodig heb.
Maar is zo'n Turbo ook te gebruiken voor een phase 1? Ik haal hem alleen als A:het voor beide type's te gebruiken is en B:het idd erg goedkoop is voor een tweedehands turbo. (dus niet gereviseerd ofzo)pierre schreef:let erop dat de turbo dan watergekoeld is, dit zie je doordat er niet alleen olieaansluitingen op zitten maar ook 2 wateraansluitpijpjes.