Gaarne locken i.v.m. verkoop auto. (Twingo Douwe)

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik zal binnenkort wel ff een foto maken.
Anders scan ik wel een oude foto zoals ij was toen ik hem nog had.
Riël
Über-Spammer

Roy schreef:
Douwe schreef:

Zeer waarschijnlijk wordt het een GT turbo alleen ben ik niet van plan er 2/3 duizend voor neer te tellen. Wat ik precies kan besteden weet ik nog niet maar wat ik wil is gewoon een harde en motorische goede verder mag (liever wel zelfs) standaard zijn. Phase I of II geen idee ligt eraan wat ik tegen kom.

.
Dus je wilt voor minder als 2000 euri een harde, strakke, goed onderhouden en motorisch perfecte gtt??

Die zal je niet vinden waarschijnlijk. En mocht je er een vinden ga er dan niet vanuit dat je er tijden probleemloos mee kan rijden. Het is geen twingo...
Sorry, maar ik vind dit onzin. Kan er nix aan doen dat de meesten belachelijk veel geld vragen, maar kijk naar de auto die calle verkocht heeft. Zoekt en gij zult vinden, 2000 is al teveel voor een gtt eigenlijk.

Een gtt is ook een betrouwbare auto, mits goed onderhouden en goed blijven onderhouden. Duizenden euro's reparatie zijn dan ook onzin, tenzij je hem compleet gaat renoveren.

Dingen als koppeling en turbo en bak zijn erg duur en arbeidsintensief, maar dat is iets waar je bij aankoop op let. Ik heb mensen met duurdere aankopen de mist in zien gaan i.e.g.

Succes met zoeken douwe, als ik wat vind laat ik het je weten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

My thoughts excactly (Y)

Ik schat dat ik rond de 1000,- een gtt ga zoeken tenminste daar begin ik mee. Dan heb ik (schat ik) zo'n 500 over voor eventuele reparaties.

Maar is dus allemaal afhankelijk van of mijn twingo wel/niet verkocht wordt en als die in de verkoop gaat wat ik er voor krijg. Op de eerste plaats staat een goede standaard auto voor dagelijks vervoer op de 2de plaats een GTT.
Calle

Riël schreef:
Roy schreef:
Douwe schreef:

Zeer waarschijnlijk wordt het een GT turbo alleen ben ik niet van plan er 2/3 duizend voor neer te tellen. Wat ik precies kan besteden weet ik nog niet maar wat ik wil is gewoon een harde en motorische goede verder mag (liever wel zelfs) standaard zijn. Phase I of II geen idee ligt eraan wat ik tegen kom.

.
Dus je wilt voor minder als 2000 euri een harde, strakke, goed onderhouden en motorisch perfecte gtt??

Die zal je niet vinden waarschijnlijk. En mocht je er een vinden ga er dan niet vanuit dat je er tijden probleemloos mee kan rijden. Het is geen twingo...
Sorry, maar ik vind dit onzin. Kan er nix aan doen dat de meesten belachelijk veel geld vragen, maar kijk naar de auto die calle verkocht heeft. Zoekt en gij zult vinden, 2000 is al teveel voor een gtt eigenlijk.
Nou moet ik je een beetje uit de droom halen, mijn GTT was wel goed maar zeker niet perfect. Roest had zich al aangekondigd en een al is het bij de meesten die te koop staan voor niet al te veel wel een stuk erger, een vooruit rand is toch een hoop werk en doekoe. Ja, de motor was bijna geheel gereviseerd, maar had nog een olielekkage en de turbo was goed (deed het best lekker op 1 bar), maar ook niet nieuw. Ik heb hem niet verkocht vanwege de directe kosten voor het fixen van de krukaskering, maar omdat er in de toekomst een constante stroom geld in moest, een stuk meer dan bijv. een twingo.

Zolang je daar geen problemen mee hebt moet je er zeker een kopen, ze zijn erg leuk, maar ze kosten je waarschijnlijk twee keer zo veel als je van te voren verwacht.
Douwe

Daarom als 2de auto is er iets kapot wat ik niet kan betalen gaat die in de carport/garage tot het geld er wel is. Wordt puur en alleen voor de hobby dus als het me te gek wordt kan ik de hobby beïndigen :p :wink:

En ik heb zeer zeker geen haast met de aanschaf als het lukt wil ik voor december 1 hebben maar zo niet dan niet.

En zoals ik al zei volgens mij is elke snelle auto duur alleen hoe duur bepaal je helemaal zelf als iets kapot gaat, kun je gelijk veel geld besteden aan een gereviseerd of nieuw onderdeel of je neemt de tijd en speurt internet en slopen af naar een goede tweedehandse. (ja tuurlijk kan dat een miskoop zij maar vaak bespaar je gewoon een hoop (Y) )

Voordeel is dat ik garage korting krijg bij de lokale auto onderdelen groothandel dus minimaal 25% korting (Y)
-Ray-
Contacteer:

whehe en douwe en ik hebben er al eens 1 laten staan :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Douwe

-Ray- schreef:whehe en douwe en ik hebben er al eens 1 laten staan :D
Precies :lol: en als het geld op de bank is en je komt wat tegen geef maar een gil kijken is gratis (Y) hoe meer ik bekijk hoe groter de kans dat ik de juiste tegen kom :worship:

Gelukkig heb ik al wel een lasser achter de hand dus ook dat is al geregeld :smoke: en als ik nog meer wil besparen vraag ik me pa om het mij te leren doe ik het zelf nog goedkoper(Y)
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 18 aug 2004 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V

Douwe schreef:My thoughts excactly (Y)

Ik schat dat ik rond de 1000,- een gtt ga zoeken tenminste daar begin ik mee. Dan heb ik (schat ik) zo'n 500 over voor eventuele reparaties.

Maar is dus allemaal afhankelijk van of mijn twingo wel/niet verkocht wordt en als die in de verkoop gaat wat ik er voor krijg. Op de eerste plaats staat een goede standaard auto voor dagelijks vervoer op de 2de plaats een GTT.
hmm veel gtt vind je niet voor 1000 euro....en de vraag is dan of je er naderhand niet alsnog op gaat leeglopen op onderhoud. 500 euro ben je zo doorheen als je ook maar een beetje gezeik krijgt. Ikzelf orienteer me ook al een poosje op een gtt voor "erbij" maar helaas zijn goede, en betaalbare gtt's vrij schaars.

Al overwogen een clio of 19 16V te gaan rijden??? Rijd niet zo spannend als een gtt, maar wel betrouwbaar en prima in de winter, en toch lekker rap en comfortabel, bovendien kosten ze niet veel meer tegenwoordig. Kan je de twingo verkopen, en later mischien alsnog een gtt erbij nemen ofzo. 2 auto's is gewoon duur, dus als je toch al op de centen wilt letten lijkt me dat geen optie.
-Ray-
Contacteer:

Riël schreef: 2000 is al teveel voor een gtt eigenlijk.
ook dit is weer betrekkelijk, 2000 is niet teveel, jij vind het teveel. het is maar net wat de gek ervoor geeft, en wat je er voor krijgt.
Mrtn
Car: R5GTT

Hé Douwe, waar ben je nou mee bezig man??

Je bazelt van als....als....als, je Twingo verkopen of standaard maken blablabla....... nu ga je als een gek alles te koop zetten, ten eerste wordt ie er niet mooier van en denk je dat je Twingo beter en betrouwbaarder wordt als je je achterlichten vervangt voor originele??? Er is bijna geen betrouwbaardere auto dan een Twingo die ook nog eens zuinig rijdt!! Geef dat roze hok aan je moeder zoals ie is, pak conform de afspraak met haar de helft van de geschatte waarde en zoek een leuk GTTtje :)

Klaar toch?
Mrtn = Maarten
jappe
Contacteer:

-Ray- schreef:
Riël schreef: 2000 is al teveel voor een gtt eigenlijk.
ook dit is weer betrekkelijk, 2000 is niet teveel, jij vind het teveel. het is maar net wat de gek ervoor geeft, en wat je er voor krijgt.
2000 is niet echt veel als je een strakke zoekt dan ik ben bij 10 gtt's wezen kijken en ze vragen t gewoon ....ze worden zeldzaam :worship:
GT Turbo under construction..
Douwe

Bart V schreef:
Douwe schreef:My thoughts excactly (Y)

hmm veel gtt vind je niet voor 1000 euro....en de vraag is dan of je er naderhand niet alsnog op gaat leeglopen op onderhoud. 500 euro ben je zo doorheen als je ook maar een beetje gezeik krijgt. Ikzelf orienteer me ook al een poosje op een gtt voor "erbij" maar helaas zijn goede, en betaalbare gtt's vrij schaars.

Al overwogen een clio of 19 16V te gaan rijden??? Rijd niet zo spannend als een gtt, maar wel betrouwbaar en prima in de winter, en toch lekker rap en comfortabel, bovendien kosten ze niet veel meer tegenwoordig. Kan je de twingo verkopen, en later mischien alsnog een gtt erbij nemen ofzo. 2 auto's is gewoon duur, dus als je toch al op de centen wilt letten lijkt me dat geen optie.
Hint lezen :p :wink: de eerste auto ga ik delen met mijn moeder waardoor ik qua maandelijks lasten met een gtt erbij niet (veel)hoger uit kom dan nu.

Nu 75 allrisk + 12 wegenbelasting= 87,-
Dan 32 allrisk + 30wa+ en 18 wegenbelasting= 79

Als we besluiten de eerste auto alleen wa+ te verzekering omdat bij eventuele schade de kosten als door 2 gaan kom ik op +/-64,- per maand uit.

Dus maandelijkse lasten vallen wel mee het zal de onderhoud van de GTT zijn die duurder is maar goed daar heb ik mijn ideën al over uit gesproken.
jappe
Contacteer:

sterkte er mee maar uhe wel 16 inc. er onder he
:p
GT Turbo under construction..
-Ray-
Contacteer:

Mrtn heeft ook goeie ideeen!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad. Precies wat je zegt, Ray! Listen to Mrtn...

Ik snap ook niet zo goed waarom je alles ineens wegdoet nu. :S
Marcel B.

Dat heet impulsief denken waar Douwe nogal es last van heeft ;)
Don't walk the grass... smoke it
Douwe

Mrtn schreef:Hé Douwe, waar ben je nou mee bezig man??

Je bazelt van als....als....als, je Twingo verkopen of standaard maken blablabla....... nu ga je als een gek alles te koop zetten, ten eerste wordt ie er niet mooier van en denk je dat je Twingo beter en betrouwbaarder wordt als je je achterlichten vervangt voor originele??? Er is bijna geen betrouwbaardere auto dan een Twingo die ook nog eens zuinig rijdt!! Geef dat roze hok aan je moeder zoals ie is, pak conform de afspraak met haar de helft van de geschatte waarde en zoek een leuk GTTtje :)

Klaar toch?
Als het aan mij ligt blijft de twingo en wordt die standaard alleen mijn moeder heeft er ook wat over te zeggen en zij wil misschien en jongere kopen. Tuurlijk wordt een auto niet betrouwbaarder als ik de achterlichten origineel maak maar de auto is niet meer mijn hobby auto dus kunnen de originele kappen er weer op en verkoop ik ze geld is geld (Y)

En uiteindelijk krijg je vaak in zijn totaal meer voor een auto als je de extra's spullen los verkoopt dan als je ze erop laat zitten mensen willen vaak niet extra betalen voor die zaken zij vergelijken mijn twingo met een standaard twingo en hebben dan zo iets van een standaard twingo is goedkoper dus daar gaan we voor. Hoe meer een auto standaard is hoe groter het publiek wordt die interesse heeft zeker aangezien de prijs dus ook daalt.
Marcel B. schreef:Dat heet impulsief denken waar Douwe nogal es last van heeft ;)
dat klopt wel maar volgens mij in dit geval is het daarom nog niet verkeerd zie mijn bovenstaand verhaaltje (Y) (N)

Voor de duidelijkheid het hele verhaal op het onderdelen te koop zetten is zeker niet impulsief dit zit al een tijd in de koker alleen heb ik voor mijzelf gehouden tot dat het zeker was. Juist omdat ik eerder nogal te impulsief was met posten en mij weer bedenken :lol:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Douwe schreef:
En qua aanschaf kom op laten we even heel eerlijk zijn de prijzen van GTT raken kant nog wal. Een auto van 15/19 jaar oud mag echt geen 3000 euri kosten. Dat mensen er gigantische bedragen in steken en dat terug willen zien snap ik alleen dit schroeft ook de prijs omhoog van de GTT's die normaal onderhouden zijn of zelfs slecht onderhouden zijn en dat is jammer. (normaal maar jammer, is dus niet als kritiek bedoelt voor de mensen die veel geld en tijd in hun gtt hebben gestopt het gevolg dat is jammer)
niet helemaal mee eens: hier gelt dus vraag x aanbod = prijs. een goed onderhouden standaard gtt met weinig roest kan zo maar 3000 tot 3500 opbrengen. Je ziet dat veel mensen een gtt kopen voor er bij, veel vraag dus en vrij weinig aanbod. ik denk dat de komende jaren de prijs van een gtt als ie netjes wordt onderhouden nog wel ff stijgt stijgt.
Douwe

Daar heb je ook weer gelijk in. Maar ik heb de tijd om te zoeken. Worst case scenario dan vindt ik geen gtt waarvan ik in schat dat ik me het kan veroorloven om hem op te knappen. Wordt het of wachten en sparen of een andere snelle bak voor de hobby. Het scheiden van dagelijkse en hobby auto is zowiezo geen slechte zaak zeker aangezien het me op deze manier maandelijks niks meer kost.

Het is niet zo dat het een perfecte gtt moet zijn. Een goede en niet te dure lasser, beun en een spuiter heb ik dus dat komt goed. Maar zoals Riël zijn de duurdere zaken qua onderdelen moeten in orde zijn.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Douwe schreef:Maar ik heb de tijd om te zoeken
idd, doe het rustig aan
twinny

Douwe succes met zoeken.
Wel jammer dat je je twingo weg doet, het is er weer een minder zeg maar.
Be TuNeD Be TwInGo
R(ay)Si

Ik kan je alleen maar veel succes wensen (Y)

Hoop voor je dat je een mooi GTT vindt, en je moeder de Twingo wilt houden ;)

:)
Alleen nog maar VW!
Douwe

@Twinny voor nu wel voor in de (verre) toekomst als ik ooit ruimer in de wax zit verwacht ik dat ik alsnog een Twingo Turbo ga bouwen :worship: dus wie weet :wink:

Voor de rest ben ik vanavond bij mijn moeder wezen eten, daar zit ik nu te internetten :lol: , en heb haar al aardig om wat betreft mijn Twingo houden (Y) en "I keep my fingers crossed".

Ook al wordt die dan "standaard" is het voor mijn gevoel wel lekker als die blijft. Wie weet kan ik dan met 4/5 jaar alsnog hem ombouwen :D :p
twinny

Douwe schreef:@Twinny voor nu wel voor in de (verre) toekomst als ik ooit ruimer in de wax zit verwacht ik dat ik alsnog een Twingo Turbo ga bouwen :worship: dus wie weet :wink: :p
TwingoTurbo :bang: :worship: :worship: :worship: Het staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, maar niet in mijn portemonnee :p
Be TuNeD Be TwInGo
Douwe

Zo de schokdempers en de achterlichten kappen zijn al weg (Y) De veren misschien ook.

De uitlaat en de velgen heb ik besloten voorlopig aan te houden mogelijk iets voor onder de GTT (Y) Zo niet kan ik ze altijd nog verkopen.

De overige dingen had ik niks aan voor onder een gtt.
DJ-Jasper

Was toch een leuk Twingo'tje. Zeker als je zag hoe hij er in het begin uitzag.

Douwe jammer van je project maar gelukkig voor mij want ik heb weer achterlicht kappen 8)

Er staat trouwens een GTT te koop voor 2950,= op dit forum die donker rode is mooi dingetje, niks voor jou???
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Mocht je er een uit Frankrijk willen halen, staat een supermooie GTT voor 2500.

Staat alleen weinig info in de ad.

http://www.autocadre.com/Renault-Super_ ... 35104.html
-Ray-
Contacteer:

supermooi? gewoon een blauwe met vreemde velgen, missend kapje onder de achterlichten, geen optiepakket en niet smetteloos interieur.

hoef je niet helemaal voor naar frankrijk ;)
Riël
Über-Spammer

Hier betaal je veel voor een gtt, maar in frankrijk betaal je MEER :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Mwa goed ik vinnem mooi :p
Droes

-Ray- schreef:supermooi? gewoon een blauwe met vreemde velgen, missend kapje onder de achterlichten, geen optiepakket en niet smetteloos interieur.

en deze? :wink:

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=1706
Douwe

Droes schreef:
-Ray- schreef:supermooi? gewoon een blauwe met vreemde velgen, missend kapje onder de achterlichten, geen optiepakket en niet smetteloos interieur.

en deze? :wink:

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=1706
Mooi alleen die moet nog ingvoerd worden vrees dat die buiten mijn budget is. Het ziet er naar uit dat mijn budget zo'n 1600/1700 word alleen bijvoorkeur hou ik daar geld van over voor eventueel onderhoud maar dat ligt weer aan de staat van de auto (Y) (N)
Droes

weet er iemand hoeveel het kost om een auto van België naar nederland over te schrijven?
en omgekeerd? dacht van nederland naar België zo'n € 100.. of niet..?
Douwe

115 euri kentekenbewijs keurings kosten.
??? BPM
Douwe

Zo de Twingo blijft mijn ma koopt de helft (Y) dus nu op zoek naar wat anders. (moet qua geld nog effe wachten tot die van haar weg is maar dt komt goed)
Gesloten