Bram - Andere auto
hee karel wanneer kom je je spullen ophalen? 
Immer wieder die verdammte Holländer
Zo, een maandje later.. en heb het een en ander aan m'n auto gedaan
- Green luchtfilter erin
- CV ontvanger erin gezet
- Nieuw klokje erin
- Lekkage bij antenne dichtgekit
- Baspijpje , 2 versterkers, JBL hoedenplank speakers erin
- Klik systeempje van m'n stoel gemaakt ( als je de stoel omhoog deed viel ie niet meer goed in z'n frame )
- Stickers en kentekenplaathouders van RTC erop gezet
Ik ben de komende maanden een hoop van plan met m'n auto..
- PS2 erin
- Ramen Blinderen
- Alarm inbouwen
- Neon binnen en buiten (groen)
- Sideskirts
- Verlagen
- Achterspoiler
- Onderlip
- 2 Subwoofers in kist bouwen
Heb nog veel meer idieen maar moet even kijken hoe realistisch die zijn en of dat te verwerkelijken valt..
Hier wat foto's van hoe hij er vanmiddag bij stond
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio1.JPG[/img]
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio2.JPG[/img]
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio3.JPG[/img]
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio4.JPG[/img]
Kan een mod voor mij dit topic verhuizen naar projecten?
- Green luchtfilter erin
- CV ontvanger erin gezet
- Nieuw klokje erin
- Lekkage bij antenne dichtgekit
- Baspijpje , 2 versterkers, JBL hoedenplank speakers erin
- Klik systeempje van m'n stoel gemaakt ( als je de stoel omhoog deed viel ie niet meer goed in z'n frame )
- Stickers en kentekenplaathouders van RTC erop gezet
Ik ben de komende maanden een hoop van plan met m'n auto..
- PS2 erin
- Ramen Blinderen
- Alarm inbouwen
- Neon binnen en buiten (groen)
- Sideskirts
- Verlagen
- Achterspoiler
- Onderlip
- 2 Subwoofers in kist bouwen
Heb nog veel meer idieen maar moet even kijken hoe realistisch die zijn en of dat te verwerkelijken valt..
Hier wat foto's van hoe hij er vanmiddag bij stond
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio1.JPG[/img]
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio2.JPG[/img]
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio3.JPG[/img]
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio4.JPG[/img]
Kan een mod voor mij dit topic verhuizen naar projecten?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ziet er goed uit man, mooie plannen



Mooie Clio!
Tipjes:
1. Is het niet slimmer als 1e een goed alarm-systeem te instaleren en daarna pas je ICE?
2. Vergeet niet wielsloten te monteren.
mvg, Chendy.
Tipjes:
1. Is het niet slimmer als 1e een goed alarm-systeem te instaleren en daarna pas je ICE?
2. Vergeet niet wielsloten te monteren.
mvg, Chendy.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik heb je project alvast afgemaakt:
voor:
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio1.JPG[/img]
Na:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_naamloos2.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_naamloos%20copy.jpg[/img]
dit kunnen we dus verwachten

voor:
[img]http://www.gsmman.nl/clio/clio1.JPG[/img]
Na:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_naamloos2.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_naamloos%20copy.jpg[/img]
dit kunnen we dus verwachten


Wat is dat voor merk neon? Die doen wel erg goed in daglicht! 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ja sorry hoor had no nooit neon onder een auto geshopt zat dus eff te klooie is ook alleen maar effe om een idee te krijgen


Zitten al sloten opchendy schreef:Mooie Clio!
Tipjes:
1. Is het niet slimmer als 1e een goed alarm-systeem te instaleren en daarna pas je ICE?
2. Vergeet niet wielsloten te monteren.
mvg, Chendy.

In deze volgorde gaat het waarschijnlijk ook gebeuren..
Ziet er weer leuk uit Pat

Update : 16-08
Nadat mijn blok zonder olie heeft gezeten en de drijfstanglagers en krukas kapot zijn gegaan heb ik besloten een ander blok in m'n clio te hangen.
Toen een blok gekocht, met een kapotte koppakking, koppakking vervangen, kop laten vlakken, nieuwe distributie + spanrol en alle andere pakkingen.
Blok ingebouwd. 2 minuten gelopen en daarnie liep ie niet meer. Compressie gemeten en die meter gaf bijna niks aan. Dus blok er weer uit en de kop er af gehaald. Toen de kop open gemaakt en toen bleek al snel dat de kleppen scheef stonden. dus toen de Nokkenaspoelie eraf gehaald en daar was van de ene de speedjes ingesleten. Dus die kop is niet goed en nu gaat mijn oude kop er weer op met nieuwe pakkingen enzo..
Hieronder nog wat foto's
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(533).jpg[/img]
Hier het blok er nog in
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(535).jpg[/img]
Hier het blok aan de takel
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(536).jpg[/img]
" "
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(538).jpg[/img]
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(539).jpg[/img]
Distrbutieriem er af
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(541).jpg[/img]
De kop er af
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(543).jpg[/img]
De kleppen
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(544).jpg[/img]
Iets dichterbij
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(546).jpg[/img]
De krukaspoelie
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(555).jpg[/img]
Hier het verschil
Nadat mijn blok zonder olie heeft gezeten en de drijfstanglagers en krukas kapot zijn gegaan heb ik besloten een ander blok in m'n clio te hangen.
Toen een blok gekocht, met een kapotte koppakking, koppakking vervangen, kop laten vlakken, nieuwe distributie + spanrol en alle andere pakkingen.
Blok ingebouwd. 2 minuten gelopen en daarnie liep ie niet meer. Compressie gemeten en die meter gaf bijna niks aan. Dus blok er weer uit en de kop er af gehaald. Toen de kop open gemaakt en toen bleek al snel dat de kleppen scheef stonden. dus toen de Nokkenaspoelie eraf gehaald en daar was van de ene de speedjes ingesleten. Dus die kop is niet goed en nu gaat mijn oude kop er weer op met nieuwe pakkingen enzo..
Hieronder nog wat foto's
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(533).jpg[/img]
Hier het blok er nog in
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(535).jpg[/img]
Hier het blok aan de takel
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(536).jpg[/img]
" "
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(538).jpg[/img]
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(539).jpg[/img]
Distrbutieriem er af
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(541).jpg[/img]
De kop er af
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(543).jpg[/img]
De kleppen
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(544).jpg[/img]
Iets dichterbij
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(546).jpg[/img]
De krukaspoelie
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(555).jpg[/img]
Hier het verschil
das nu al de derde keer dat ik dit zie...
heb hier twee van die tandwielen liggen met de "vaste" spie eruit...
moet niet vaker gaan gebeuren, want de clio heeft al zoveel kwaaltjes...
succes in ieder geval met de motor-rebuilt...
heb hier twee van die tandwielen liggen met de "vaste" spie eruit...
moet niet vaker gaan gebeuren, want de clio heeft al zoveel kwaaltjes...

succes in ieder geval met de motor-rebuilt...
Succes man!
het hitteschild dat op deze foto te zien is
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(533).jpg[/img]
is verloren gegaan met het erin en het eruithalen van de motor. Nu wil ik dit vervangen voor iets anders. Ik heb het namelijk een keer bij iemand gezien die had het van ijzer of alluminium o.i.d. volgens mij.
Heeft iemand enig idee van welk materiaal je dit het beste kan ( laten ) maken???
[img]http://www.djfreddy.nl/Clio/Afbeelding(533).jpg[/img]
is verloren gegaan met het erin en het eruithalen van de motor. Nu wil ik dit vervangen voor iets anders. Ik heb het namelijk een keer bij iemand gezien die had het van ijzer of alluminium o.i.d. volgens mij.
Heeft iemand enig idee van welk materiaal je dit het beste kan ( laten ) maken???
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
ja 60 pleuro voor zo'n leuk hitteschildSteven schreef:Gewoon nieuw kopen bij mr. Reno, zo duur zijn ze niet dacht ik.
Je kan wel met aluplaten en isolatiematerialen gaan proberen te werken, maar dat valt geheid uit elkaar.

Speculatief, kan het zijn dat de auto waar het blok uitkomt in een greppel heeft gelegen, waardoor de krukas een tijd heeft drooggelopen, bij het draaien vanmorgen is er verder wel olie rondgepompt. Verder uiteindelijk sloeg hij af en gaat nu nog maar amper rond.
Als ik zo vrij mag zijn Bram
Als ik zo vrij mag zijn Bram

Natuurlijk mag jij dat Wouter. Ik hoorde net dat dat idd een oorzaak kan zijn.
Ik weet nog niet wat ik nu verder moet gaan doen, dit heeft me allemaal al zoveel tijd, geld en geduld gekost en ik weet niet of ik dat allemaal nog een keer kan opbrengen
Ik ga vanavond maar weer eens met m'n ouders rond de tafel zitten en kijken wat het beste is
Ik weet nog niet wat ik nu verder moet gaan doen, dit heeft me allemaal al zoveel tijd, geld en geduld gekost en ik weet niet of ik dat allemaal nog een keer kan opbrengen

Ik ga vanavond maar weer eens met m'n ouders rond de tafel zitten en kijken wat het beste is

Ik zou maar ff met die gast waar die moter gehaald is kletsen wat dit is geen zaken doen. of wat???
Laatst gewijzigd door Wassah op di 17 aug 2004 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee maarja, hele grote kans dat die kerel zegt van ; je hebt het blok lopend gehoord ( met kapotte koppakking dan weliswaar ) en wist dat er risico's aanzaten.
Helaas was ik op het moment dat het blok is aangeschaft op vakantie en heb dus nooit zelf kunnen kijken of luisteren of wat dan ook.
Ben morgen in ieder geval vrij en ga dan waarschijnlijk wel even langs om eens te kijken wat ik kan regelen met die man
Helaas was ik op het moment dat het blok is aangeschaft op vakantie en heb dus nooit zelf kunnen kijken of luisteren of wat dan ook.
Ben morgen in ieder geval vrij en ga dan waarschijnlijk wel even langs om eens te kijken wat ik kan regelen met die man
t zit je niet mee brammes... kijk gekocht is gekocht, als die vent niet meewerkt heb je denk ik geen poot om op te staan...
Immer wieder die verdammte Holländer
mocht je dat doen ken je beter eerst mij ff bellen.
Immer wieder die verdammte Holländer
of misschien mijn advertentie ff lezen...
ik moet er tenslotte ook vanaf
dan heb je zeker weten een nieuw 2 liter onderblok...
maar goed...
succes in ieder geval...
en nog iets: Het is ook niet de eerste keer dat bij een 16v met kapotte koppakking het lager er zomaar uitloopt of iets dergelijks...
water bij olie zorgt toch voor kwalitatief zeer slechte smeerolie...
tis een idee...
ik moet er tenslotte ook vanaf
dan heb je zeker weten een nieuw 2 liter onderblok...
maar goed...
succes in ieder geval...
en nog iets: Het is ook niet de eerste keer dat bij een 16v met kapotte koppakking het lager er zomaar uitloopt of iets dergelijks...
water bij olie zorgt toch voor kwalitatief zeer slechte smeerolie...
tis een idee...
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 3 aug 2004 23:02
Hmmm, dat zou betekenen dat in die redenatie mijn 16V blok in mijn 19 (ook lekke koppakking) nu compleet geruineerd is?PtrGte schreef:
en nog iets: Het is ook niet de eerste keer dat bij een 16v met kapotte koppakking het lager er zomaar uitloopt of iets dergelijks...
water bij olie zorgt toch voor kwalitatief zeer slechte smeerolie...
tis een idee...
Of bedoel je alleen bij lang stilstaan van het blok?
@ Bram
Ik leef met je mee en kan met je meepraten (een heel eind) jammer genoeg

Heb 2 weken geleden (particulier) een 19-16V sedan gekocht. Binnen 2 weken koelsysteem lekgeslagen (pijpjes langs het blok lek). En waarschijnlijk lag de oorzaak toen al bij de koppakking of dat is vlak ernaa gekomen misschen is niet duidelijk.
Dus auto gekocht, 1 week in gereden toen al op de berging gestaan. 2 Dagen gesleuteld om koelsysteem te maken (kom je slecht bij) en doorgespoeld etc.
Nu dus koppakking lek en die heeft ook gelijk radiator meegenomen. En een verrotte einddemper die ik niet gezien had met de aanschaf

Ik heb besloten hem te maken ondanks alles (laten maken) zo blijft hij op de weg en vergeet ik het financiele aspect het snelst door er (hopelijk) nog veel plezier van te hebben. Wegstappen is sowieso geld weggooien en houd je nooit een goed gevoel achteraf van over.
Als je hem wegbrengt of voor een habbekrats verpatst heb je niets behalve een lege protemonee. Er toch geld instoppen geeft je in iedergeval een auto waar je nog plezier aan hebt en je later terugdenkt van "ondanks alles weet ik nu hoe & wat en het is mijn auto".
Maar goed, dat is mijn mening / beredenatie.
Hmmm, dat zou betekenen dat in die redenatie mijn 16V blok in mijn 19 (ook lekke koppakking) nu compleet geruineerd is?bart_kerkvliet schreef:PtrGte schreef:
en nog iets: Het is ook niet de eerste keer dat bij een 16v met kapotte koppakking het lager er zomaar uitloopt of iets dergelijks...
water bij olie zorgt toch voor kwalitatief zeer slechte smeerolie...
tis een idee...
Of bedoel je alleen bij lang stilstaan van het blok?
nou vaak wordt er met minimale koppakking-lekkage gewoon doorgereden omdat het geen kwaad LIJKT te kunnen, of het wordt niet eens opgemerkt dat er iets mis is...dan wordt de olie wel HEEL snel slecht, en daar gaat je smerende werking voor een groot deel...
het wil absoluut NIET zeggen dat je onderblok geruineerd is, maar het is wel aan te raden om je blok te reinigen (inwendig
als er niet veel mee gereden is na de lakkage zal het allemaal wel meevallen, maar het is de moeite waard om het allemaal ff na te gaan...
succes ermee...

Zo net even bij inbouwer ( tevens vriend) van het blok geweest. Hij gaat morgen het blok eruit halen en kijken wat loos is. Dit blok wil ik er niet meer in omdat ik mijn vertrouwen erin kwijt ben. Die man van het blok was misschien nog bereid om me tegemoed te komen als we de oorzaak enzo kunnnen aantonen en de inbouwer stopt nu met uren berekenen. Dus er is weer een beetje licht in de tunnel 

Toch nog goed nieuws dan 
