[R19]Nieuwe motor, past GT Turbo?
-
- Contacteer:
Heej,
Weet iemand toevallig ofhet mogelijk om een R5 gtturbo motor zonder al te veel moeite in mn R19 1.4 te krijgen?
Weet iemand toevallig ofhet mogelijk om een R5 gtturbo motor zonder al te veel moeite in mn R19 1.4 te krijgen?
Fluitje van een cent. Is het een 1.4 injectieblokje?
-
- Contacteer:
Ja dat is het.
Heeft iemand er hier toevallig ervaring mee?
Of iets van een handboek??
Heeft iemand er hier toevallig ervaring mee?
Of iets van een handboek??
Een handboek kun je wel vergeten 
Iemand hier heeft 't al eens met de clio gedaan, maar is niet veel online. Ik zal je het topic eens zoeken.

Iemand hier heeft 't al eens met de clio gedaan, maar is niet veel online. Ik zal je het topic eens zoeken.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... lio+hitman
Is om te beginnen al eens nuttige info!
Koop een hele gtt als je eraan begint trouwens.
Is om te beginnen al eens nuttige info!
Koop een hele gtt als je eraan begint trouwens.
-
- Contacteer:
Ja dank je..
Maar waarom zou je dan gelijk een R5 kopen?
Maar waarom zou je dan gelijk een R5 kopen?
Stekkers, slangen, sensors, aansluitingen, boutjes, dashboard etc.
Als je voor een paar honderd euro een rotte vijf met een fijne motor kan krijgen, heb je wel meteen alles wat je nodig hebt. Het hoeft niet natuurlijk.
Vind 't wel interessant, een 19 gt-turbo. Je bent de eerste!
Als je voor een paar honderd euro een rotte vijf met een fijne motor kan krijgen, heb je wel meteen alles wat je nodig hebt. Het hoeft niet natuurlijk.
Vind 't wel interessant, een 19 gt-turbo. Je bent de eerste!
-
- Contacteer:
Ja het word nog wat moet alleen nog ff iemand vinden die zo gek is om me ermee te helpen!
Ken jij nog iemand uit Zeeland die er verstand van heeft
Ken jij nog iemand uit Zeeland die er verstand van heeft
Zo even niet nee. Wanneer wil je 't doen?
-
- Contacteer:
Zodra ik een GT Turbo heb gevonden ga wel errug zoeken nu heb er echt zin in
Maar zou je alles gewoon over kunnen zetten dan?
Maar zou je alles gewoon over kunnen zetten dan?
-
- Contacteer:
Ja zeker wel
Ik zal hier op de site wel eens zoeken
Kan haast niet zijn dat we dat hier nie hebben
Ik zal hier op de site wel eens zoeken
Kan haast niet zijn dat we dat hier nie hebben
Denk dat je (als het past) Het beste remmerij en onderstel van een r19 16v kan overzetten en het gt-turbo blokje is fluitje van een cent idd...(nou ja, theoretisch dan
)
Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je een injectiemotor hebt je ook een catalysator hebt. Dus wel kijken of je nog aan de emissie eisen van de apk kan voldoen (bijv. elke keer met apk de cat. eronder bouwen).
Volgens mij zitten er 2 knakkers in de buurt van zeeland (gilles en...?) die helpen/hielpen chris-mc ook wel eens met wat dingetjes en zijn volgens mij ook wel gek op dit soort projectjes (hebben ook een x-aantal 5-jes in rest. staan.) Misschien kunnen die helpen?
Riel woont in Limburg maar heeft gt-turbo blokjes in gekkere auto's gebouwt

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je een injectiemotor hebt je ook een catalysator hebt. Dus wel kijken of je nog aan de emissie eisen van de apk kan voldoen (bijv. elke keer met apk de cat. eronder bouwen).
Volgens mij zitten er 2 knakkers in de buurt van zeeland (gilles en...?) die helpen/hielpen chris-mc ook wel eens met wat dingetjes en zijn volgens mij ook wel gek op dit soort projectjes (hebben ook een x-aantal 5-jes in rest. staan.) Misschien kunnen die helpen?
Riel woont in Limburg maar heeft gt-turbo blokjes in gekkere auto's gebouwt

Elke keer dat katalisatorgezeur ... Wat voor bouwjaar is je 19? 99 van de 100 keer is een kat NIET VERPLICHT bij projectjes hier
.

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Dat zijn Gilles en Maarten,samen hebben ze me R19 laten vlammen
,en idd geholpen met andere dingen.
Hier woont ook een lid die een ph1 renault 19 1.4 motor wilt vervangen door een gtt blok,ik heb gezegt dat het veel werk is ivm remsysteem
is het toch mogelijk om er een ander systeem onder te monteren,met veel tijd en geduld?
wat de kat betreft,die van mij gaat er deze week ook vanonder,gelukig mag ik een brug gebruiken van de garage waar ik mn wagen gekocht heb,anders weet ik het niet zeker of ik het alsnog had gedaan,als het gedaan is,gaatie weer op de rollerbank,nou wil ik wel eens weten wat het uitmaakt

Hier woont ook een lid die een ph1 renault 19 1.4 motor wilt vervangen door een gtt blok,ik heb gezegt dat het veel werk is ivm remsysteem
is het toch mogelijk om er een ander systeem onder te monteren,met veel tijd en geduld?
wat de kat betreft,die van mij gaat er deze week ook vanonder,gelukig mag ik een brug gebruiken van de garage waar ik mn wagen gekocht heb,anders weet ik het niet zeker of ik het alsnog had gedaan,als het gedaan is,gaatie weer op de rollerbank,nou wil ik wel eens weten wat het uitmaakt

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Veel tijd en geduld? Wat dacht je van achteras van een 16v en voor de remmen van een 16v? Past zo volgens mij hoor. En lijkt me dat de complete 16v ophanging ook wel redelijk makkelijk is over te bouwen
Anders heb je voor altijd nog de remmen van een TXE. Geventileerde schijven op bijna dezelfde maat als van een 16v

Maakt niks uit...kan ik je nu al vertellen...krijg je echt niet meer vermogen door hoor. Meer vermogen krijg je door "serieuze" tuning. Kat weghalen is "leuk" voor het geluidchris-mc schreef:wat de kat betreft,die van mij gaat er deze week ook vanonder,gelukig mag ik een brug gebruiken van de garage waar ik mn wagen gekocht heb,anders weet ik het niet zeker of ik het alsnog had gedaan,als het gedaan is,gaatie weer op de rollerbank,nou wil ik wel eens weten wat het uitmaakt![]()

edit: En als je echt wil weten of het wat uitmaakt moet je hem voor hij eronder vandaan gaat op de bank zetten en daarna weer op dezelfde bank. Anders weet je nog niks.
OP je kenteken is er maar 1 ding dat aangeeft of de kat verplicht is ja of nee, en dat is het BOUWJAAR. Na 92 is verplichting. Daarvoor niet.
U9 k6 s3 whatever geeft de CO-norm aan, u9 = 3% k6 is 1,5% ik kan het omdraaien.
Dit is al zovaak besproken hier op het forum, jammer dat elke keer als een ombouw wil plaatvinden weer op dit onnozel iets teruggevallen word. Die kat is wel het LAATSTE waar je je druk om maakt.
Het dashboard werkend krijgen is een punt, past de gtt tellerbak gewoon? KM teller aandrijving? Overeenkomsten kabelboom zullen wel vrij hoog zijn. Blok inhangen is geen punt. UItlaat moet je zelf maken, moet dikker tot achter. Achterbrug en voorwielophanging idd van een clio, gtt of 19 16v nemen. Evenals het remsysteem (gruwelijk hard gaat een origineel gtt blok in een 19 nu ook weer niet), dat van een 19TXE zou wel moeten voldoen.
Benzineleidingen zullen wel goed zijn, ik verwacht geen problemen, en kun je, zouden ze te smal zijn, altijd nog vervangen. Onder de 19 kap is plaats zat, ik kan nu echt geen complicaties verzinnen hoor
Go on with it, bouw er wat moois van, dumpje erop en je hebt een super 19!
Heb je fotos?
U9 k6 s3 whatever geeft de CO-norm aan, u9 = 3% k6 is 1,5% ik kan het omdraaien.
Dit is al zovaak besproken hier op het forum, jammer dat elke keer als een ombouw wil plaatvinden weer op dit onnozel iets teruggevallen word. Die kat is wel het LAATSTE waar je je druk om maakt.
Het dashboard werkend krijgen is een punt, past de gtt tellerbak gewoon? KM teller aandrijving? Overeenkomsten kabelboom zullen wel vrij hoog zijn. Blok inhangen is geen punt. UItlaat moet je zelf maken, moet dikker tot achter. Achterbrug en voorwielophanging idd van een clio, gtt of 19 16v nemen. Evenals het remsysteem (gruwelijk hard gaat een origineel gtt blok in een 19 nu ook weer niet), dat van een 19TXE zou wel moeten voldoen.
Benzineleidingen zullen wel goed zijn, ik verwacht geen problemen, en kun je, zouden ze te smal zijn, altijd nog vervangen. Onder de 19 kap is plaats zat, ik kan nu echt geen complicaties verzinnen hoor

Go on with it, bouw er wat moois van, dumpje erop en je hebt een super 19!
Heb je fotos?
Beetje extra koppel onderin kan wel. Geeft geen pk's. Maargoed, een kat is toch een obstakeltje he.jeroen.k schreef:Maakt niks uit...kan ik je nu al vertellen...krijg je echt niet meer vermogen door hoor. Meer vermogen krijg je door "serieuze" tuning. Kat weghalen is "leuk" voor het geluidchris-mc schreef:wat de kat betreft,die van mij gaat er deze week ook vanonder,gelukig mag ik een brug gebruiken van de garage waar ik mn wagen gekocht heb,anders weet ik het niet zeker of ik het alsnog had gedaan,als het gedaan is,gaatie weer op de rollerbank,nou wil ik wel eens weten wat het uitmaakt![]()
edit: En als je echt wil weten of het wat uitmaakt moet je hem voor hij eronder vandaan gaat op de bank zetten en daarna weer op dezelfde bank. Anders weet je nog niks.
-
- Contacteer:
he dank je jongens,
Mn 19 is uit '89 dus ik heb geen kat nodig.
En Cris-mc hoe lang hebben Gilles en Maarten erover gedaan?
Het bevalt wel cker?
ik hoop dat ik je 19 binnenkort een keer kan zien dan weet ik ook ongeveer wat het eindresultaat is!
Ik ga maar eens heel snel op zoek naar mn onderdelen en dan horen julie het wel weer!
Tnx
Mn 19 is uit '89 dus ik heb geen kat nodig.
En Cris-mc hoe lang hebben Gilles en Maarten erover gedaan?
Het bevalt wel cker?
ik hoop dat ik je 19 binnenkort een keer kan zien dan weet ik ook ongeveer wat het eindresultaat is!
Ik ga maar eens heel snel op zoek naar mn onderdelen en dan horen julie het wel weer!
Tnx
-
- Contacteer:
m'n r19 heb ik niet meer,waar ze me destijds mee geholpen hebben is mn afterburner
Een lid hier in de buurt wilt/wilde ook een gt turbo blok in zn r19 phase 1 bouwen,je zou eens contact op moeten nemen met hem,dan kunnen jullie eens samen brainstormen
[img]http://www.renault4ever.com/vlammen/vlammen5.jpg[/img]
[img]http://www.renault4ever.com/vlammen/vlammen6.jpg[/img]
ps.dit was mn vorige reno
[img]http://www.renault4ever.com/mycars/r19rn/r19ik4.jpg[/img]
[img]http://www.renault4ever.com/mycars/r19rn/r19ik13.jpg[/img]

Een lid hier in de buurt wilt/wilde ook een gt turbo blok in zn r19 phase 1 bouwen,je zou eens contact op moeten nemen met hem,dan kunnen jullie eens samen brainstormen

[img]http://www.renault4ever.com/vlammen/vlammen5.jpg[/img]
[img]http://www.renault4ever.com/vlammen/vlammen6.jpg[/img]
ps.dit was mn vorige reno

[img]http://www.renault4ever.com/mycars/r19rn/r19ik4.jpg[/img]
[img]http://www.renault4ever.com/mycars/r19rn/r19ik13.jpg[/img]
-
- Contacteer:
maar hoe gaat dat eigenlijk in zn werk zo'n afterburner?
en wat heb je daar allemaal voor nodig, het ziet er namelijk wel errug bruut uit mooie auto ook trouwens!
en wat heb je daar allemaal voor nodig, het ziet er namelijk wel errug bruut uit mooie auto ook trouwens!
-
Staan ook foto's op R19.de van een r19 met 1.4 gt turbo blok erin.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Contacteer:
2 wisselcontact relais
1 bobine
1 bougie
1 bougiekabel
1 druk knop
1 zekering houder (met zekering)
draad
amp stekkertjes
that's it
je hebt PM
1 bobine
1 bougie
1 bougiekabel
1 druk knop
1 zekering houder (met zekering)
draad
amp stekkertjes
that's it

je hebt PM
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
schijnt ook al een GTT motor te zitten in een Clio II
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nou ja, ik ken ze nietspeedline schreef:Helaas. Heb deze ombouw al eens gezien in zowel een Clio als 19. Weinig meer van over helaas de eigenaren in gedachten nemend...Riël schreef:Vind 't wel interessant, een 19 gt-turbo. Je bent de eerste!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pictured is the most recent engine conversion consisting of a 5 GT Turbo lump inserted into a lowly 1.2 Clio. This has never been done to a new shape clio before. Many hurdles to be overcome with a task like this, fitting a 5 Turbo Scorpion exhaust system and selecting the ideal engine/gearbox mounts. All went well and the car goes extremely well with no mods to the original 5 Turbo performance.
[img]http://www.renaultfivealive.co.uk/gifs/gfx2.jpg[/img]

[img]http://www.renaultfivealive.co.uk/gifs/gfx2.jpg[/img]

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Wat nou motorsteunen? 

waarom zou je een 1.4 turbo in een 19 leggen???
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dan gaat ie harder dan de standaard 1.4 motor, en tis toch redelijk uniek, een 19 met PSSSSSS-Ray- schreef:waarom zou je een 1.4 turbo in een 19 leggen???

waarom zou je hem in een clio leggen?-Ray- schreef:waarom zou je een 1.4 turbo in een 19 leggen???