[Clio]startprobleem

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Ilya

Afgelopen maandag heb ik even een zekering geplaatst tussen mijn versterker en de accu van de auto.

Dit is het enige dat ik onlangs veranderd heb.
Sinds gister (dinsdag dus) wil mijn clio moeilijk starten. Alleen de koude start is 2 soms 3x de sleutel omdraaien totdat hij start, daarna heb ik er de hele dag geen last meer van (ook als hij eerst 6 uur gewoon voor de deur staat).

Ook vandaag weer hetzelfde liedje. De hele dag geen probleem behalve de allereerste keer van de dag. Ik zou toch denken dat in de tussentijd de motor wel weer afgekoeld is, dus het probleem zich dan toch weer zou voordoen. Blijkbaar echter niet.

Het dashboard geeft de accu aan. Toch kan ik me niet voorstellen dat die een probleem kan geven. Ik heb toch slechts een zekering geplaatst. Voorheen nooit problemen.

(denk ik aan veiligheid, krijg ik dit cadeau :( )

Iemand enig idee ?
Abel
Über-Spammer

mijn oude auto starte altijd prima.. Opeens niet meer. Van het ene moment op het andere.

Bleken de bougies te versleten te zijn.. Hoe oud/ heveel kilometer zitten die er al in??

En tevens spuit alle bougies in met een teflon spray en doe de bougiekabels en de verdeler kap ook
Ilya

uit. '98 en er staat nu 30.000 op de teller.
pierre

Abel schreef:mijn oude auto starte altijd prima.. Opeens niet meer. Van het ene moment op het andere.

Bleken de bougies te versleten te zijn.. Hoe oud/ heveel kilometer zitten die er al in??

En tevens spuit alle bougies in met een teflon spray en doe de bougiekabels en de verdeler kap ook
maar dat was toch het relais ?
bougies doe ik 15.000 km mee, niet meer.
Abel
Über-Spammer

andere auto Pierre.. Anwb er bij en die draaide er een bougie uit en daar boog hij wat aan en een 2 bougie kreeg het zelfde recept. Klaar draaien met die hap.

Ik bedoel dus is je auto wel eens weg geweest voor een grote beurt en hoelang is dat eventueel geleden.
Ivo
Über-Spammer

....Ik ken momenteel nog een renault met wat startprobleempjes.......

best vermoeiend dat aanduwen met al die bagage erin..... :lol: :lol: :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ja vooral de terug weg zal leuk voor je worden ......
want ronnie B en ik blijven nog ff ...dat word alleen duwen .... :p
Ivo
Über-Spammer

jochem de haas schreef:Ja vooral de terug weg zal leuk voor je worden ......
want ronnie B en ik blijven nog ff ...dat word alleen duwen .... :p
.....dacht het niet..., dat pendaaltie gaat maar op 1 stand op de terugweg......VOL GAS :lol:
Enne Haas, alleen op de camping hebben we een duwtje nodig..., en dan gewoon in 1 keer naar huis..... (S)
pierre

dashboard geeft accu aan, dit is normaal bij contact aan, na starten moet dit lampje uitgaan.

slechte koude start, eerst bougies vervangen door nieuwe, wel elektrodeafstand afstellen he, dan laten weten wat het resultaat is.
Ilya

volgens mij waren het de bougies. Die waren gigantisch versleten. Ik denk niet meer dat ik er problemen mee zal hebben.
pierre

Ilya schreef:volgens mij waren het de bougies. Die waren gigantisch versleten. Ik denk niet meer dat ik er problemen mee zal hebben.
stuur abel dan maar een fles wijn. :wink:
Abel
Über-Spammer

mag ook wel een cola-tje zijn hoor ;) (Y)
Ilya

Helaas, geen wijn of cola.
Sinds gister zijn de problemen weer terug.

Bougies zijn vervangen, alle vloestofpeilen zijn prima, maar weer een startprobleem.

Iemand nog andere ideeen ?
jeroen.k

Alles op je accu wel goed aangerdraaid? (vast wel ;) )

Ik heb hetzelfde probleem hoor, met versterker erop start hij helemaal niet :( Ik rij dus ff zonder versterekr tot ik tijd heb ernaar te kijken. Rijden is toch belangrijker dan muziek ;)
Martijn.

hm, brande het lampje van de accu nu wel als je reed ??
Ilya

nee, acculampje brandt niet.
Alles lijkt dus in orde.

Ik heb maar ff een afspraak gemaakt bij de werkplaats. Ze checken ff de accu voor me (want waarschijnlijk trekt hij het geweld van de versterker gewoon niet altijd). Daarnaast ff de ontsteking checken.

Eerst worden mijn bumpers gespoten (3 dagen geen auto en wat doet het............regenen !!)
pierre

dan zit het probleem in de koudestart regeling, goed dat de garage het naziet.
Ilya

De accu was toch duidelijk op. Ampere-meter gaf het wel aan, dus een nieuwe.

Nu maar weer afwachten. Hij start in ieder geval al weer iets beter. Nu nog zien of hij altijd start.
Ilya

Godver. :(

Hij begint langzaamaan toch weer moeilijk te doen. Hij start moeilijk, als ik het volume van mijn ICE de dag ervoor nogal sterk heb omhoog geschroefd.

Iemand enig idee hoe ik dit verhelp.
Ik heb verder geen problemen met mijn versterker etc. (geen geluidsverlies, kraken, failures etc etc.) Het wordt me alleen wel duidelijk dat de koude start van mijn auto lijdt onder het energieverbruik van mijn versterker.

Moet ik nou een powerpack gaan halen. Zijn die hier eigenlijk wel voor geschikt ? Ik dacht dat die juist het belangrijkste waren als je dus WEL last had van volume-verlies, failures etc.

Of een sterkere accu ? Lijkt mij ook geen heel goed idee ivm het behoud van de auto.
AZ4L

Goed, het lijkt erop dat bij alles wat je ook doet, je accu wordt leeg getrokken. Mijn idee: check je startmotor en zelfs je contactslot eens. Door een foutief werkend contactslot kan je startmotor naar gort zijn geholpen (bendix). De startmotor kan door het evt. defecte contactslot stroom krijgen, waardoor ie je accu onopmerkelijk uitput en waardoor ie zelf langzamerhand kapot gaat.
5gt8vturbo

Ilya schreef: Hij start moeilijk, als ik het volume van mijn ICE de dag ervoor nogal sterk heb omhoog geschroefd.

Of een sterkere accu ? Lijkt mij ook geen heel goed idee ivm het behoud van de auto.
.

volgens mij is je accu gewoon te licht (of je versterker te zwaar) want als jij je ICE opschroefd dan trekt hij toch te veel spanning je moet hem gewoon eens opmeten met een volt meter terwijl je motor draait met lichten aan moet hij ongeveer 13 opladen. kijk ook eens of je dynamo niet verrot is of je co-borstels zijn ingesleten. want dan laad hij slecht op. hier door krijg je start problemen.

heb ik een keertje gehad werd ik getrokken door een hele mooie witte bus met blauwe en rode stripping!!!!!!!! en een zwaailicht erop. :lol:
Ilya

Wederom een nieuwe afspraak bij de garage want de problemen zijn nog niet volledig verholpen.

Ik heb reeds de bougies vervangen en nu weer een nieuwe accu. (de eerste was niet in orde :( )

De startmotor gaat nu gewoon netjes rond (altijd !!) maar alsnog wil hij niet altijd aanslaan bij een koude start.
Ik begrijp nu werkelijk niet meer wat er nog aan de hand kan zijn.

Bij meting bleek dat mijn nieuwe accu meer dan voldoende stroom leverde en dat hij ook niet duidelijk extreem stroom verloor als ik ff flink gas gaf.

Vocht ?

Ik heb de motor laten draaien terwijl ik met de plantensproeier wat over de bougiekabels heb gesproeid. Geen vonken o.i.d.

Volgende week donderdag zullen ze kijken bij de Renault dealer (gelukkig zijn ze de duurste in de stad, verzucht ik sarcastisch !!) maar andere garages claimden niet de benodigde renault-gereedschappen te bezitten.

Wat kan nog meer een reden zijn dat een auto niet altijd aanslaat bij een koude start.
Enkele vrienden van mijn claimden dat wellicht enkele technische punten niet altijd contact zouden maken o.i.d. maar dan zou ik toch ook last moeten hebben nadat ik de auto reeds 1x gestart heb in de ochtend ?
5gt8vturbo

Ilya schreef: Wat kan nog meer een reden zijn dat een auto niet altijd aanslaat bij een koude start.
Enkele vrienden van mijn claimden dat wellicht enkele technische punten niet altijd contact zouden maken o.i.d. maar dan zou ik toch ook last moeten hebben nadat ik de auto reeds 1x gestart heb in de ochtend ?
je benzine inspuiting? bezine pomp relais? is je benzine pomp wel goed? krijgt hij wel benzine genoeg bij starten? ik moet met mijn turbo ook eerst drie keer pompen (gas intrappen)en dan pas starten! andersa lsaat hij ook niet aan.
Ilya

5gt8vturbo schreef: je benzine inspuiting? bezine pomp relais? is je benzine pomp wel goed? krijgt hij wel benzine genoeg bij starten? ik moet met mijn turbo ook eerst drie keer pompen (gas intrappen)en dan pas starten! andersa lsaat hij ook niet aan.
Heb je daar altijd last van of alleen bij een koude start ?
Abel
Über-Spammer

Jullie kunnen niet jullie auto met elkaar gan vergelijken.

Injectie en carburateur. R5GTT staat bekend om zijn start perikelen.
5gt8vturbo

`t ook een voorbeeld
:p
pierre

Abel schreef:Jullie kunnen niet jullie auto met elkaar gan vergelijken.

Injectie en carburateur. R5GTT staat bekend om zijn start perikelen.
pruimen en perziken vergelijken ?

mijn 5 gt startte inderdaad nogal moeilijk toen ie nieuw was, al in geen 10 jaar last meer van, kwestie van afstellen en renault bougie kabels afschaffen.
Ilya

hehe akkoord.

Ik had er trouwens vanmiddag alweer last van (dat was toch geen koude start meer. Hij stond pas 4 uur stil).

Nu kan het helemaal geen "vocht" meer zijn. Hij stond van 12.30 tot 16.30 in de zon, dus vocht....nee !

geen stroomproblemen anders had ik dat al gemerkt bij de startmotor.

Iedere keer weer merk ik dat de 1ste keer starten moeilijker gaat dan de 2de keer starten (als ik dat direct achter elkaar doe).
Soms start hij de 1ste keer gewoonweg dus niet, maar zelfs als hij start dan is dat alsnog niet zo snel als het blijkbaar kan.

Verder nog verklaringen en zaken die ik JUIST al kan afschrijven ? Ik vraag dit om de monteur even wat zaken voor zijn neus te leggen zodat hij gerichter kan zoeken. Voor je het weet heb ik 200 euro monteurskosten die alleen maar gemaakt zijn om te zoeken naar het probleem. Dat wil ik koste wat kost voorkomen.

Ik schrijf nu de volgende dingen dus af:
-accu
-dynamo
-vochtproblemen
-bougies
-ruitenwissers :P (alleen serieuze opmerkingen graag :))
pierre

verdelerkap vervangen en bougiekabels door siliconen exemplaren vervangen.

doet het carburateurkoelmotortje het wel ?
anders krijg je vapour lock.
-Ray-
Contacteer:

das ook een mooi woord hoor... vapour lock

klinkt chique :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Abel
Über-Spammer

pierre schreef:verdelerkap vervangen en bougiekabels door siliconen exemplaren vervangen.

Ze rijd niet in een GT pierre
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Abel schreef:
pierre schreef:verdelerkap vervangen en bougiekabels door siliconen exemplaren vervangen.

Ze rijd niet in een GT pierre
Op een GTX b.v. zit ook een carbkoeler. :wink:
Ilya

Temperatuur sensor was defect. Dat had ik dus zelf niet kunnen achterhalen. Ik had echter al wel zo'n flauw vermoeden achteraf, aangezien hij randomly problemen gaf.
Plaats reactie