ACT: F.A.Q. ICE
Yup, dit hoort inderdaad bij de instapserie. Maar ja, voor 129 euro kun je ook niet echt een topversterker verwachtenFerdy schreef:tel je dit bij de instap serie ?
XTANTrobclio16V schreef:Tja, ik heb hem al een paar keer gezegd dat hij een Helix HXA 40 mkII moet nemen, maar hij wil niet lusiteren.Matthijs schreef:Nu nog wachten totdat je met een echt merk komt![]()

-
- Contacteer:
heb ik oowk:Probclio16V schreef:Tja, ik heb hem al een paar keer gezegd dat hij een Helix HXA 40 mkII moet nemen, maar hij wil niet lusiteren.Matthijs schreef:Nu nog wachten totdat je met een echt merk komt![]()
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
en hoe bevalt ie ?SchepjeS schreef:heb ik oowk:Probclio16V schreef:Tja, ik heb hem al een paar keer gezegd dat hij een Helix HXA 40 mkII moet nemen, maar hij wil niet lusiteren.Matthijs schreef:Nu nog wachten totdat je met een echt merk komt![]()
Nope, jij hebt de Helix HXA 400MKIISchepjeS schreef:heb ik oowk:Probclio16V schreef:Tja, ik heb hem al een paar keer gezegd dat hij een Helix HXA 40 mkII moet nemen, maar hij wil niet lusiteren.Matthijs schreef:Nu nog wachten totdat je met een echt merk komt![]()

-
- Contacteer:
ow ook goed..
na ik weet nog nie of ie bevalt.... hij ligt nog op me kamer.. moet eerst nog ff op zoek naar een radiotje enzoo..
maar eerst andere velgen.. dit dwijlt wel heeeel erg

na ik weet nog nie of ie bevalt.... hij ligt nog op me kamer.. moet eerst nog ff op zoek naar een radiotje enzoo..
maar eerst andere velgen.. dit dwijlt wel heeeel erg

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Contacteer:
iemand nog een idee/voorbeeld waar je een lcd-schermpje kan plaatsen(zo netjes mogelijk)in een clio 16v?
Okay,
Tijdje geleden heb ik hier advies gevraagd over wat ijs in mn auto.
Heb dit voorgesteld aan de lokale ICE boer. Deze kwam gisteren met een mailtje met 2 setjes.
>>>
Bijdeze mail ik jouw even de informatie die ik jouw nu kan geven.
Uitgaand van jouw set:
- Compo GZ : 139,-
- Versterker GZ : 179,-
- Kist Axton : 109,-
- DempingMatten : 14,50 (goedkoopste)
- Kabels : 39,-
Totaal : 480,50.
De set die ik samengesteld heb, met meer rendement vanaf het begin:
- Compo Axton : 119,-
- Ovaal Axton : 79,-
- Kist Axton : 99,-
- Dempingsmatten :14,50 (goedkoopste)
- Versterker Ultra Drive : 269,-
Op de versterker zit dik 20% korting, op de rest 10%!!
Totaal kom je dan op 525,-.
Een hoedenplank kan ik ook leveren, komt op 75,- (donkergrijs).
Hopende jouw voldoende te hebben geinformeerd.
Groeten Jacco Peters, LeonParc.
>>>
Wat is nou interessanter? Een kistje plus composet van GZ voor? Of alles van axton en voor IETS meer achterin ook ovale speakers?
Ik weet t nie meer
Advies graag!
Tijdje geleden heb ik hier advies gevraagd over wat ijs in mn auto.
Heb dit voorgesteld aan de lokale ICE boer. Deze kwam gisteren met een mailtje met 2 setjes.
>>>
Bijdeze mail ik jouw even de informatie die ik jouw nu kan geven.
Uitgaand van jouw set:
- Compo GZ : 139,-
- Versterker GZ : 179,-
- Kist Axton : 109,-
- DempingMatten : 14,50 (goedkoopste)
Totaal : 480,50.
De set die ik samengesteld heb, met meer rendement vanaf het begin:
- Compo Axton : 119,-
- Ovaal Axton : 79,-
- Kist Axton : 99,-
- Dempingsmatten :14,50 (goedkoopste)
- Versterker Ultra Drive : 269,-
Op de versterker zit dik 20% korting, op de rest 10%!!
Totaal kom je dan op 525,-.
Een hoedenplank kan ik ook leveren, komt op 75,- (donkergrijs).
Hopende jouw voldoende te hebben geinformeerd.
Groeten Jacco Peters, LeonParc.
>>>
Wat is nou interessanter? Een kistje plus composet van GZ voor? Of alles van axton en voor IETS meer achterin ook ovale speakers?
Ik weet t nie meer

Ik zou voor de GZ Compo met kist achterin gaan.
Yup, ga anders eens luisteren bij een goede audioboer. Neem je beste cd's mee en luister naar de verschillen. Dat is de beste manier om je zelf te overtuigenraydenz schreef:Kan je dat toelichten? Ik bedoel, scheelt het ECHT zoveel qua geluid?evo schreef:Ik zou voor de GZ Compo met kist achterin gaan.
mee eens. je hebt ook een betere stereobeeld als je alleen vóórspeakers hebt. naar mijn mening klinken die gz'tjes wel strakker...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Hoeveel kun je je kist zogemaand vergroten?Van 17 liter tot ongeveer 23 liter,is dat mogelijk?En wat voor soort schuim of dempingsmiddel gebruik je dan?bartuitlauwe schreef:en anders kun je ook nog proberen met schuim in je huidige kist. Hierdoor krijgt je kist zogenaamd meer volume.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat was voor een ander probleem met Douwe, voor jou ga je het hier niet mee redden, je zult toch echt een kist moeten hebben van 23 liter, en ook 23 liter is nog mooi klein,sander o schreef:Hoeveel kun je je kist zogemaand vergroten?Van 17 liter tot ongeveer 23 liter,is dat mogelijk?En wat voor soort schuim of dempingsmiddel gebruik je dan?bartuitlauwe schreef:en anders kun je ook nog proberen met schuim in je huidige kist. Hierdoor krijgt je kist zogenaamd meer volume.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Zou een RF 10" sub een beetje kunnen klinken in een gesloten kist van 17,5 liter?Ik heb deze sub nu namelijk in een gepoorte kist van 41 liter liggen.Wil gewoon eens iets anders proberen,maarja straks een kist gekocht waar ik niks aan heb,das ook zonde.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Uitgerekend was 23 liter de effecteive inhoud van de kist. Probeer er zo dicht mogelijk in de buurt te blijven, een kwart tot halve liter verschil merk je niet direct (hoewel je dat zeker kunt horen).sander o schreef:Zou een RF 10" sub een beetje kunnen klinken in een gesloten kist van 17,5 liter?Ik heb deze sub nu namelijk in een gepoorte kist van 41 liter liggen.Wil gewoon eens iets anders proberen,maarja straks een kist gekocht waar ik niks aan heb,das ook zonde.
Maar 17 liter is gewoon te weinig!. Tis jammer, maar je zult een nieuwe kist moeten maken, (of aanschaffen)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
@ Sander o: Bij gesloten kisten luistert de afstelling niet zo nauw als bij bijvoorbeeld een reflex kist. Als de reflexkist van 41 liter juist afgestemd is zal je qua diepgang ietswat inleveren. Wel krijg je hier een snellere reactie en een ietswat betere belastbaarheid voor terug.
Volgens Erik had deze RF 10" een netto inhoud van 23 liter nodig. Wat je dan kunt doen is die 17,5 liter kist kopen en deze volstoppen met luchtige watten en de speaker er vervolgens buitenop schroeven, dus niet erinhangen. Beter kun je met een paar plankjes eventjes zelf een kistje in elkaar lijmen van ongeveer 25 liter en dan je subje erin hangen en ook wat demping gebruiken. Dat beetje hout is het geld niet zegmaar...
Volgens Erik had deze RF 10" een netto inhoud van 23 liter nodig. Wat je dan kunt doen is die 17,5 liter kist kopen en deze volstoppen met luchtige watten en de speaker er vervolgens buitenop schroeven, dus niet erinhangen. Beter kun je met een paar plankjes eventjes zelf een kistje in elkaar lijmen van ongeveer 25 liter en dan je subje erin hangen en ook wat demping gebruiken. Dat beetje hout is het geld niet zegmaar...
Heb m net besteldTheFinz schreef:@ raydenz, mocht je gaan voor de GZ compo, die heb ik voor je liggen, tenminste als het de GZRC 16 is....
2e hands uiteraard.
Pm me maar voor de prijs...

De kist van 41 liter die ik nu heb is wel redelijk ok.Alleen vind ik toch dat de bas bij sommige nummers en vooral wanneer ik de radio op 538 heb staan,erg lang blijft doorgaan(of hoe je dat ook noemt).Mede daarom wil ik iets anders proberen.Het hout zelf zal me de kop niet kosten,maar zo handig met hout ben ik helaas niet.
Met sub erin hangen bedoel ik dat de magneet in de kist zit. De korf + ophanging + aandrijving neemt nu dus een hoeveelheid inhoud van de kist in beslag afhankelijk van de afmetingen van je speaker. Wanneer je een inhoud opgekregen krijgt voor een kist is dit 9/10 keer de netto inhoud.
netto inhoud = totale inhoud kist - ( speaker + poorten + bracing )
Met de sub aan de buitenkant monteren zet je hem er als het ware op. De magneet steekt dus naar buiten ipv dat deze in de kist zit. Hierdoor mis je niet die paar liter die de luidspreker zelf in beslag neemt.
netto inhoud = totale inhoud kist - ( speaker + poorten + bracing )
Met de sub aan de buitenkant monteren zet je hem er als het ware op. De magneet steekt dus naar buiten ipv dat deze in de kist zit. Hierdoor mis je niet die paar liter die de luidspreker zelf in beslag neemt.
-
- Car: Renault Clio III RS
Ik ben bezig met mijn versterker in te bouwen alleen nu heb ik een probleem.Mijn ideen zijn op .Op het ogenblik ben ik zo ver
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/versterker4.jpg[/img]
Omdat ik mijn versterker heb gepolijst wil ik iets erover heen maken maar weet niet hoe/wat.
Heeft er iemand een idee?
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/versterker4.jpg[/img]
Omdat ik mijn versterker heb gepolijst wil ik iets erover heen maken maar weet niet hoe/wat.
Heeft er iemand een idee?
Deze glasplaten met daarin het merk gegraveerd geeft een mooi effect in het donker. Deze staan altijd op ebay.de
[img]http://i1.ebayimg.com/03/i/02/4a/b1/d4_1.JPG[/img]
[img]http://i1.ebayimg.com/03/i/02/4a/b1/d4_1.JPG[/img]