Opties van een GTT

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
pierre

pazmaniac schreef:neej, airco pomp werkt met een magneet koppeling, zet je de airco aan dan komt er stroom op de spoel te staan, de koppeling grijpt aan de de airco pomp word dan aangedreven
Airco schijnt ook vandaag de dag nog iets bijzonders te zijn.
gisteren nog een buurman gesproken terwijl ik op straat stond te sleutelen, hij helemaal in paniek dat er allemaal water onder zijn auto vandaan liep.
Heeft u airco toevallig ?
Ja.
slash

zijn er nog nieuwe tapijten te krijgen?
oldskool

slash schreef: zijn er nog nieuwe tapijten te krijgen?

ja in Beverwyk hallen vol met tapijten alle kleuren byna :lol:
toen ik 3 maanden geleden heb gevraagd nog wel voor de gtt maar dat moet je niet hier vragen maar by de dealer.
omdat byna niemand zover gaat om deze ook te verniewen vandaar.
die kan je dat binnen 3 minuten vertellen .en weet je meteen de prys .
ten minste by de reno dealer waar ik heen ga wel.
was iets van 347 euro ofzo dacht ik .
in beverwyk weet ik niet wat je moet betalen weet niet welke kleur je moet hebben. :worship:
marcel
slash

dat is echt duur!!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

speedline schreef:
Airco op een carburateur auto? Dan zat er ook een zwaardere startmotor bij zeker... :wink:
Geen grotere startmotor maar wel een zware dynamo. heb er hier ook nog een complete set liggen. en daar zit een 110 ... dynamo bij.

gr.frits
speedline

Riël schreef:Ook de gtt. Rob heeft een instructieboekje in het frans waar de airco in beschreven staat. Wat heeft dat met de startmotor van doen? Die pomp draait toch niet altijd mee?
Die zwaardere startmotor dient ter compensatie voor het extra starten als de motor afslaat na het inschakelen van de airco. :wink: Kom nou man dat was een geintje...

Motoren met elektronische brandstof inspuiting zorgen voor een verhoogd stationair toerental als de airco pomp inschakelt. Bij Dieselmotoren is diet niet nodig omdat de toerentalregeling op de brandstofpomp de extra belasting van de airco pomp kan compenseren...

En hoe wil je bij een gt turbo de airco pomp aandrijven? Met de v-snaar? :lol:

En wat te denken van het al onderbemeten radiateurtje!? Wat denk je dat er gebeurt met de koelcapaciteit als je er een condensor voor hangt!?

Die condensor is trouwens moeilijk in te passen bij een gt turbo en zal niet het gewenste formaat hebben om voldoende koelcapaciteit te genereren. Bijvoorbeeld op de Express krijg je standaard een grote radiateur met grote condensor op de koop toe.

Die set past niet een gt turbo door bijvoorbeeld de intercooler.

En dan zijn we ook de speciale schakeling voor de ventilator vergeten. De ventilator moet namelijk gaan draaien als de airco installatie inschakelt.

Dus no way jose... Moet ik nog meer redenen aangeven?!

En wat er in bepaalde boeken zou staan moet je bepaald niet klakkeloos aannemen...

Jullie kunnen mooi lullen maar ik blijf erbij dat airco op een gt turbo niet geleverd is. En voor zover het op een Super 5 geleverd is moet het de Dieselmodellen en modellen met injectie motor betreffen vanwegen bovengenoemde systeem eisen.

Fabrikanten bouwen geen auto's waarvan de motor uitvalt als je het airco systeem inschakelt. Daar krijg je ontevreden klanten van.
Menno

Dat kan natuurlijk gewoon, airco op een carb auto, no problemo. D'r zijn duizend en een mogelijkheden om 't toerental te regelen, ook bij carb auto's.

Maar goed, als we met z'n allen vinden dat airco pas zou bestaan sinds er injectie op auto's zit vind ik 't ook best....

Of 't oooit op een gtt geleverd is? geen idee. Ik wel wel dat in bepaalde landen op de 11 (met carb!!!!) niet te leveren was in combi met een trekhaak, daar vonden ze 't motortje toch wat te zwak voor.
rev it like a rental
speedline

Menno schreef:Dat kan natuurlijk gewoon, airco op een carb auto, no problemo. D'r zijn duizend en een mogelijkheden om 't toerental te regelen, ook bij carb auto's.

Maar goed, als we met z'n allen vinden dat airco pas zou bestaan sinds er injectie op auto's zit vind ik 't ook best....

Of 't oooit op een gtt geleverd is? geen idee. Ik wel wel dat in bepaalde landen op de 11 (met carb!!!!) niet te leveren was in combi met een trekhaak, daar vonden ze 't motortje toch wat te zwak voor.
airco op carb auto -> zeker mogelijk aangezien het al vanaf de 50's op Ami's te krijgen was...

en uiteraard zijn er altijd auto's te vinden als uitzondering op de regel...

maar airco op een C1J turbo? Alles is te bouwen maar ik betwijfel het vanwege de hoge kosten nodig voor alle modificaties...
Steven
Car: M536

Ach waar zeuren we over, de GTT heeft mooie raampjes die openkunnen (ARKO :p ) en die Airco vreet toch maar vermogen, dus weg ermee 8)

Iemand nog een compleet (nieuwe) airco install van een Nissan 200SX S13 kopen trouwens? :lol:
Marc01
Contacteer:

Die van mij heeft A.r.k.o. ipv airco, maar dat werkt net zo goed ;).

A.r.k.o.-> Alle Ramen Kunnen Open (Gejat grapje, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen :p )
-PAZ-
Über-Spammer

bij het garage bedrijf waar ik werk doen we ook airco service van autoŽs, vrachtwagens en landbouw machines. airco is inprincipe achteraf in elke auto in te bouwen, doen wij ook best vaak, klant heeft een 2de hands gekocht zonder airco, en laat het dan naderhand inbouwen. is veel werk en hangt ook een redelijk prijskaartje aan. maar om het bij een 5je te doen wor wel moeilijk denk ik, waar ga je de airco compressor monteren, en je hebt een v-snaar ipv multie snaar, en voor een filterdroger is er ook al niet veel plek. en dan heb je nog een berg dingen waar je rekening mee moet houden, koelcapacitiet voor de condensor, is er in de kachelbak plaats voor een verdamper enz enz enz
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer

speedline schreef:
Menno schreef:Dat kan natuurlijk gewoon, airco op een carb auto, no problemo. D'r zijn duizend en een mogelijkheden om 't toerental te regelen, ook bij carb auto's.

airco op carb auto -> zeker mogelijk aangezien het al vanaf de 50's op Ami's te krijgen was...

maar airco op een C1J turbo? Alles is te bouwen maar ik betwijfel het vanwege de hoge kosten nodig voor alle modificaties...
Is geleverd geweest, zover ik weet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alleycat
Contacteer:

Kan goed kloppen, ik weet dat een airco op de Baccara optioneel was. Ik hoop er ooit nog eens aan toe te komen.... 8)
oldskool

kan makelyk hoor airco in de gtt geen enkel probleem.
ja pakt een elektrisch airco systeem dat je zo achter je schudbord kan plaatsen en kost nog weinig ook .levert myn broer?
dus waar je krik licht heb ik straks genoeg plaats om alles te plaatsen zie myn gtt waar 't in komt alstie gespoten is

marcel
antoine
Car: Renault Clio III RS

Goh ,als jij je broer toch niet had he :lol:
Bart V

oldskool schreef:kan makelyk hoor airco in de gtt geen enkel probleem.
ja pakt een elektrisch airco systeem dat je zo achter je schudbord kan plaatsen en kost nog weinig ook .levert myn broer?
dus waar je krik licht heb ik straks genoeg plaats om alles te plaatsen zie myn gtt waar 't in komt alstie gespoten is

marcel
Hoe zit het met de condensor dan??? Verder lijkt me dat dit electrische geval niet de koelcapaciteit heeft van een conventionele installatie, standaard geleverd in een auto. Maar het klinkt veelbelovend, dus meer info zou welkom zijn (Y) (lekker airco in de cabrio :p )
Daaf (Davy)

speedline schreef:

Jawel hoor, schijnt geleverd te zijn op Japanse GTtjes. Als het goed is moet ik daar nog ergens een foto van hebben liggen....zal eens zoeken. as nog voller dan het normaal al is....
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Deze japanse Baccara heeft airco. Let op de extra slang bij de veerpoot, de dubbele poelie van de dynamo en de vacuumhulp bij de gaskabel.

[img]http://www.geocities.com/MotorCity/Track/2577/after.jpg[/img]

[img]http://www.geocities.com/MotorCity/Track/2577/solex.jpg[/img]

[img]http://www.geocities.com/MotorCity/Track/2577/plug.jpg[/img]

[img]http://www.geocities.com/MotorCity/Trac ... emoval.jpg[/img]

Ik zoek nog verder naar foto's met de plaatsing van de rest vd installatie. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
pierre

ik heb geen airco nodig, zet gewoon mijn achterklep open op hete dagen. :smoke:

japanse gttb's ? maar die zijn toch allemaal geinjecteerd ?

heb hiervoor met een suzuki gti gereden, had ook geen airco.
je bedoelt de daihatsu gtti ? 3-cylinder turbo :D
pierre

pierre schreef:ik heb geen airco nodig, zet gewoon mijn achterklep open op hete dagen. :smoke:

japanse gttb's ? maar die zijn toch allemaal geinjecteerd ?

heb hiervoor met een suzuki gti gereden, had ook geen airco.
je bedoelt de daihatsu gtti ? 3-cylinder turbo :D
ik zie het al een japanse baccara met 1700 motor. :wink:
Riël
Über-Spammer

Je kan toch gewoon een pomp onder je dynamo hangen met een extra poelie? Lijkt me niet zo heel lastig... alleen prutsen om alles een plekkie te geven.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
oldskool

oldskool schreef:
kan makelyk hoor airco in de gtt geen enkel probleem.
ja pakt een elektrisch airco systeem dat je zo achter je schutbord kan plaatsen en kost nog weinig ook .levert myn broer?
dus waar je krik licht heb ik straks genoeg plaats om alles te plaatsen zie myn gtt waar 't(misschien) in komt alstie gespoten is

marcel

Bart V schreef: Hoe zit het met de condensor dan??? Verder lijkt me dat dit electrische geval niet de koelcapaciteit heeft van een conventionele installatie, standaard geleverd in een auto. Maar het klinkt veelbelovend, dus meer info zou welkom zijn (lekker airco in de cabrio )

dit komt systeem komt uit een >>>>>>>>>>>smart?
en dat werkt naar behoren
marcel
Plaats reactie