ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Xedrah

@GTI1-G60: Tis leuker om een 'standaard' 1.2S te hebben dan een GSi hoor. ;) Voor mij is het geen optie. Ik leg gewoon een 16V in die van mij.

Misschien wil je me via e-mail alle details en de vraagprijs sturen en wellicht wat foto's. Ik kan wel eens even rondvragen bij de Corsa Tuning Club.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Xedrah schreef:Ik heb gisteravond een leuke match gehad met een gele Punto GT Turbo. Ik was met de Corsa A 2.0 8V en reed achter hem toen ie op het gas ging in de 2e versnelling. Hij bleef in zijn achteruitkijkspiegel kijken terwijl ik lekker achter hem bleef hangen. Daarna liet ie mij inhalen om te zien waar ie mee te maken had: een Corsa 1.2 S dus. :wink:
Daarna naar de snelweg. In de 1 en 2 was ik wat sneller, maar hij bleef aardig bij. In de 3 en 4 ging ik net ff wat sneller en eenmaal in de vijfde versnelling voluit liep ik uiteindelijk tot 10-12 autolengtes voor. De afstand bleef daarna gelijk tot we beiden de topsnelheid bereikt hadden. Onderweg een paar keer gezwaaid, zo van: pak me dan. Maar hij liep niet meer in. We hebben een kilometer of 8 voluit geplankt en ik reed zo'n 215-220 (teller wijkt af, dus weet niet precies) Na de afrit/oprit stoof ie me rechts (legaal) voorbij in de tweede versnelling, maar hij keek strak voor zich uit! :( Had nog ff willen zwaaien. (Y)

Toch niet slecht van de Corsa als ik de specs van die Punto zo eens bekijk.

136 pk, 208 Nm, 0-100 in 7,9 seconden, topsnelheid 200 km/u

Zondag ga ik een 2.0 16V motorblok halen voor de Corsa. Dat wordt nog meer dikke pret! :D
Ik ken nog wel een corsatje waarbij je dit mag proberen. :lol: .Ik denk dat je gewoon de eerste afslag er al weer afgaat,met je hoofd tussen je benen. :D :)
Xedrah

antoine schreef: Ik ken nog wel een corsatje waarbij je dit mag proberen. :lol: .
Wat bedoel je daarmee?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik bedoel een wedstrijdje met die corsa.Het is een bekende voor diverse mensen hier op het forum.
Xedrah

antoine schreef:Ik bedoel een wedstrijdje met die corsa.Het is een bekende voor diverse mensen hier op het forum.
Voor mij ook dan waarschijnlijk. Je hoeft niet zo geheimzinnig te doen. Die van Marco Boerdam zeker. :wink:

Je hebt mij nooit horen zeggen dat die Corsa van mij snel is ofzo. Das nogal relatief namelijk. Vond echter dat ie het wel goed deed tegen die Punto.

Daag me liever uit met je eigen auto. (S) :beer:

PS Wel grappig; begin dit jaar reed ik met de Corsa exact dezelfde tijd als Marco op de 200 meter in Assen op een vochtige baan. (n.l. 10,33 seconden.) :wink:
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Xedrah schreef: PS Wel grappig; begin dit jaar reed ik met de Corsa exact dezelfde tijd als Marco op de 200 meter in Assen op een vochtige baan. (n.l. 10,33 seconden.) :wink:
Klopt marc, was toen totaal niet blij met dat vochtige weer. :)

Hoor net van hem dat hij zaterdag zijn verassing op gaat halen.
.:: TurboPowerr ::.
Alex A-man

Hé das vet......lijkt wel een nieuw Corsaforum hier! :worship:

Kheb trouwens vorig week even een wedstrijdje gedaan met een zwarte Megane Turbo....maar volgens mij waren ze de turbo vergeten te monteren want echt hard ging die niet. :smoke:
GTI1-G60

5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.

Grapjas....
Ooit tegen een WRX gereden?
Graag jouw specs dan want dat moet behoorlijk zijn.

Een WRX loopt standaard al een 13.8 op de 1/4mile.
En ik heb nog geen 5GTT gezien die dit nadoet!
De meeste 5GTT draaien in de 15.x op de 1/4mile.
Met alle respect voor de 5GTT, maar die SUB kun je met clutchdump vol wegtrekken.
Dan kun je rustig schudden met een 2FWD auto.

En in bochten een WRX voorblijven?????
Robert dB.

ja succes met je 5 tegen een WRX :lol:
-Ray-
Contacteer:

5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
schei nou toch ajb uit man....
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer

heb je zelf wel al eens met een impreza gereden??

dat gaat echt wel even een stuk harder dan een gtt, begrijp me goed, ben zelf ook groot liefhebber van de gttŽs, maar een impreza is toch wel een beetje te hoog gegrepen.

of de impreza moet op het gemakje zijn weg gereden en jij volgas :D 8) 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zijn we daar nu nog steeds over bezig? ;)

Had ik maar een WRX! :D
RO 16v

-Ray- schreef:
Toch kan het.

WRX met sliks op ijs en de GTT op droog asfalt, dan moet je hem kunnen hebben. :lol:
GTI1-G60

RO 16v schreef:
-Ray- schreef:
Toch kan het.

WRX met sliks op ijs en de GTT op droog asfalt, dan moet je hem kunnen hebben. :lol:
Als er ook nog een groot bord op het dak staat met LESAUTO....
RO 16v

GTI1-G60 schreef:
RO 16v schreef:
-Ray- schreef:
Toch kan het.

Als er ook nog een groot bord op het dak staat met LESAUTO....
We gaan het hem niet te gemakkelijk maken hé. :lol:

Hoe gaat het trouwens met je super Golf? nog meer vermogen in de pijplijn.
gille
Contacteer:

Alex A-man schreef:Hé das vet......lijkt wel een nieuw Corsaforum hier! :worship:

Kheb trouwens vorig week even een wedstrijdje gedaan met een zwarte Megane Turbo....maar volgens mij waren ze de turbo vergeten te monteren want echt hard ging die niet. :smoke:
een turbodiesel zeker :lol:
een RS langzaam mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm (S)
gille
Contacteer:

wat is er nu zo speciaal aan een WRX,als je nu zou zeggen een STI,maar een WRX, heb ik geen bang van(als 't droog weer is)
Remco_Rs
Contacteer:

gille schreef:wat is er nu zo speciaal aan een WRX,als je nu zou zeggen een STI,maar een WRX, heb ik geen bang van(als 't droog weer is)
Nou nou :) wij zijn niet de enige die niet stil zitten hoor,de meeste Subies,zijn hebben wel "ecutek ander uitlaat systeem etc.denk niet dat je het dan gaat bijhouden hoor.
GTI1-G60

RO 16v schreef:

Hoe gaat het trouwens met je super Golf? nog meer vermogen in de pijplijn.

Pijnlijke vraag.....

Mijn nagelnieuwe motor heeft 4 min stationair gelopen...daarna was het over en uit.
Door een gietfout bij VW en het extreme uit de kop proberen te halen.
1 speldeknop gaatje in een uitlaatpoort.
Waarschijnlijk na het aandraaien van de kopbouten, en het warm worden is die gescheurd.

Lassen wil niet, scheurt na het lassen steeds op een andere plaats.
Dus op naar een nieuwe kop.
kortom ik had de hoop op drachten dit jaar nog een 1/4 mile te kunnen rijden....dat wordt dus volgend jaar.
:@
Alex A-man

gille schreef:
Alex A-man schreef:Hé das vet......lijkt wel een nieuw Corsaforum hier! :worship:

Zeker de leukste thuis Gille?!! (S)

Kijk je ziet mij niet schrijven dat tie langzaam was(das allemaal relatief natuurlijk :worship: )....ik wil alleen even kwijt dat ik hem nou niet bepaald indrukwekkende prestaties heb zien leveren. :@

Als je al die verhaaltjes moet geloven moet die Megane Turbo toch aardig van z'n plek komen. Maar tegen m'n corsa'tje :p moest tie toch even flink stof happen. :lol: :lol:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb op Zandvoort met de Megane RS mogen rijden en dat ding wil inderdaad graag vooruit! :) Fijne bak...

Hoe jou Corsa rijdt wil ik wel eens ter vergelijking uitproberen. ;)
jeroen.k

Alex A-man schreef:
gille schreef:

Zeker de leukste thuis Gille?!! (S)

Kijk je ziet mij niet schrijven dat tie langzaam was(das allemaal relatief natuurlijk :worship: )....ik wil alleen even kwijt dat ik hem nou niet bepaald indrukwekkende prestaties heb zien leveren. :@

Als je al die verhaaltjes moet geloven moet die Megane Turbo toch aardig van z'n plek komen. Maar tegen m'n corsa'tje :p moest tie toch even flink stof happen. :lol: :lol:
Was vast nog aan het warm rijden ;) Heb hier in Lelystad ook continu VTS'jes, corsa's en astra's die me dan net bijhouden en inhalen en helemaal trots zijn, terwijl ik nog aan het warm rijden ben :lol: oftewel niet boven de 2700 toeren kom zo'n beetje :lol:
-Ray-
Contacteer:

ja maar gille rijd in een straaljager :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Maus

gille schreef:wat is er nu zo speciaal aan een WRX,als je nu zou zeggen een STI,maar een WRX, heb ik geen bang van(als 't droog weer is)
Na een Ecutec-kuurtje en een andere uitlaat zit je al op waarden van rond de 280 pk en 400 (en een beetje) nm.
Maus

Merijn schreef:Hoe jou Corsa rijdt wil ik wel eens ter vergelijking uitproberen. ;)
Voor 'n Corsa wil ie zeer behoorlijk vooruit komen.
Roy
Moderator

jeroen.k schreef:
Was vast nog aan het warm rijden ;) Heb hier in Lelystad ook continu VTS'jes, corsa's en astra's die me dan net bijhouden en inhalen en helemaal trots zijn, terwijl ik nog aan het warm rijden ben :lol: oftewel niet boven de 2700 toeren kom zo'n beetje :lol:
Een corsa 2.0 16v is echt snel. Het meerendeel van de sportieve renault's redden het niet tegen zo'n corsa.
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator

Maus schreef:
Merijn schreef:Hoe jou Corsa rijdt wil ik wel eens ter vergelijking uitproberen. ;)
Sneller als een V6 toch, Maus? :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
gille
Contacteer:

Roy schreef:
Maus schreef:
Sneller als een V6 toch, Maus? :wink:
easy toch,dikke blok in piepklein autootje,zelfde kan met een R5campus er een RS blok ingooien(lekker 170pktjes)zeker voor 400m sprintjes,niks gewicht dus snelle 400m,logica toch
Roy
Moderator

Dik blok in een piepkleine auto. Welke auto bedoel je nou? Een clio of een corsa?
5 GT Turbo '88 GT5
Florus

Snelle 400m,net zo snel als een williams dus :lol: .
Menno

@ Roy, zijn jouw 5 en die Corsa eigenlijk een beetje aan elkaar gewaagd?
rev it like a rental
gille
Contacteer:

Roy schreef:Dik blok in een piepkleine auto. Welke auto bedoel je nou? Een clio of een corsa?
een 16v van kadett in een corsa,en wat klein verbeteringen
dit kan ook simpel met een R5 een RS blok in te lepelen
Alex A-man

even voor de duidelijkheid....

Blok komt in mijn geval uit een calibra. :lol:
Na de nodige veranderingen kwam ik bij Freddy Cane op de bank aan net geen 190Pk.

Maar een groot blok in een piepkleine auto....een corsa weegt ook een ton. Dus dat valt ook wel mee. :wink: Owkee op kenteken weegt tie misschien 940kg maar werkelijk rond de 1050kg. (N)

Maar genoeg daarover....mijn bedoeling was om is de meningen te pijlen over de Megane Turbo. Was wel benieuwd of er al meer mensen net als ik een onderonsje met zo'n wagen gehad hebben.
En wat hun bevindingen waren. Mij viel het best tegen, had er meer van verwacht. (S)

greetz
GTI1-G60

Roy schreef:
Een corsa 2.0 16v is echt snel. Het meerendeel van de sportieve renault's redden het niet tegen zo'n corsa.
Een corsa 2.0 16V met rollenbank gemeten 181pk.
(ook bij Freddy in Gorredijk)
Deed op de 1/4 mile 15.2sec op Drachten.

Gelukkig doet mijn golfje 14.3 sec.
Alleen heeft die eigenaar ook nog een Rallye golf die weer 13.1sec doet.
Florus

Ik deed op 1-8-2004 j.l. 14.981 op de 400m,gemeten op Zandvoort,met een williams :) .
Gesloten