Misschien wil je me via e-mail alle details en de vraagprijs sturen en wellicht wat foto's. Ik kan wel eens even rondvragen bij de Corsa Tuning Club.
Ik ken nog wel een corsatje waarbij je dit mag proberen.Xedrah schreef:Ik heb gisteravond een leuke match gehad met een gele Punto GT Turbo. Ik was met de Corsa A 2.0 8V en reed achter hem toen ie op het gas ging in de 2e versnelling. Hij bleef in zijn achteruitkijkspiegel kijken terwijl ik lekker achter hem bleef hangen. Daarna liet ie mij inhalen om te zien waar ie mee te maken had: een Corsa 1.2 S dus.![]()
Daarna naar de snelweg. In de 1 en 2 was ik wat sneller, maar hij bleef aardig bij. In de 3 en 4 ging ik net ff wat sneller en eenmaal in de vijfde versnelling voluit liep ik uiteindelijk tot 10-12 autolengtes voor. De afstand bleef daarna gelijk tot we beiden de topsnelheid bereikt hadden. Onderweg een paar keer gezwaaid, zo van: pak me dan. Maar hij liep niet meer in. We hebben een kilometer of 8 voluit geplankt en ik reed zo'n 215-220 (teller wijkt af, dus weet niet precies) Na de afrit/oprit stoof ie me rechts (legaal) voorbij in de tweede versnelling, maar hij keek strak voor zich uit!Had nog ff willen zwaaien.
![]()
Toch niet slecht van de Corsa als ik de specs van die Punto zo eens bekijk.
136 pk, 208 Nm, 0-100 in 7,9 seconden, topsnelheid 200 km/u
Zondag ga ik een 2.0 16V motorblok halen voor de Corsa. Dat wordt nog meer dikke pret!
Voor mij ook dan waarschijnlijk. Je hoeft niet zo geheimzinnig te doen. Die van Marco Boerdam zeker.antoine schreef:Ik bedoel een wedstrijdje met die corsa.Het is een bekende voor diverse mensen hier op het forum.
Klopt marc, was toen totaal niet blij met dat vochtige weer.Xedrah schreef: PS Wel grappig; begin dit jaar reed ik met de Corsa exact dezelfde tijd als Marco op de 200 meter in Assen op een vochtige baan. (n.l. 10,33 seconden.)
5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
schei nou toch ajb uit man....5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
Toch kan het.-Ray- schreef:schei nou toch ajb uit man....5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
Als er ook nog een groot bord op het dak staat met LESAUTO....RO 16v schreef:Toch kan het.-Ray- schreef:schei nou toch ajb uit man....5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
WRX met sliks op ijs en de GTT op droog asfalt, dan moet je hem kunnen hebben.
We gaan het hem niet te gemakkelijk maken hé.GTI1-G60 schreef:Als er ook nog een groot bord op het dak staat met LESAUTO....RO 16v schreef:Toch kan het.-Ray- schreef:schei nou toch ajb uit man....5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
WRX met sliks op ijs en de GTT op droog asfalt, dan moet je hem kunnen hebben.
een turbodiesel zekerAlex A-man schreef:Hé das vet......lijkt wel een nieuw Corsaforum hier!![]()
Kheb trouwens vorig week even een wedstrijdje gedaan met een zwarte Megane Turbo....maar volgens mij waren ze de turbo vergeten te monteren want echt hard ging die niet.
Nou nougille schreef:wat is er nu zo speciaal aan een WRX,als je nu zou zeggen een STI,maar een WRX, heb ik geen bang van(als 't droog weer is)
RO 16v schreef:
Hoe gaat het trouwens met je super Golf? nog meer vermogen in de pijplijn.
Zeker de leukste thuis Gille?!!gille schreef:een turbodiesel zekerAlex A-man schreef:Hé das vet......lijkt wel een nieuw Corsaforum hier!![]()
Kheb trouwens vorig week even een wedstrijdje gedaan met een zwarte Megane Turbo....maar volgens mij waren ze de turbo vergeten te monteren want echt hard ging die niet.![]()
een RS langzaam mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Was vast nog aan het warm rijdenAlex A-man schreef:Zeker de leukste thuis Gille?!!gille schreef:een turbodiesel zekerAlex A-man schreef:Hé das vet......lijkt wel een nieuw Corsaforum hier!![]()
Kheb trouwens vorig week even een wedstrijdje gedaan met een zwarte Megane Turbo....maar volgens mij waren ze de turbo vergeten te monteren want echt hard ging die niet.![]()
een RS langzaam mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm![]()
Kijk je ziet mij niet schrijven dat tie langzaam was(das allemaal relatief natuurlijk)....ik wil alleen even kwijt dat ik hem nou niet bepaald indrukwekkende prestaties heb zien leveren.
![]()
Als je al die verhaaltjes moet geloven moet die Megane Turbo toch aardig van z'n plek komen. Maar tegen m'n corsa'tjemoest tie toch even flink stof happen.
![]()
Na een Ecutec-kuurtje en een andere uitlaat zit je al op waarden van rond de 280 pk en 400 (en een beetje) nm.gille schreef:wat is er nu zo speciaal aan een WRX,als je nu zou zeggen een STI,maar een WRX, heb ik geen bang van(als 't droog weer is)
Een corsa 2.0 16v is echt snel. Het meerendeel van de sportieve renault's redden het niet tegen zo'n corsa.jeroen.k schreef:
Was vast nog aan het warm rijdenHeb hier in Lelystad ook continu VTS'jes, corsa's en astra's die me dan net bijhouden en inhalen en helemaal trots zijn, terwijl ik nog aan het warm rijden ben
oftewel niet boven de 2700 toeren kom zo'n beetje
easy toch,dikke blok in piepklein autootje,zelfde kan met een R5campus er een RS blok ingooien(lekker 170pktjes)zeker voor 400m sprintjes,niks gewicht dus snelle 400m,logica tochRoy schreef:Sneller als een V6 toch, Maus?Maus schreef:Voor 'n Corsa wil ie zeer behoorlijk vooruit komen.Merijn schreef:Hoe jou Corsa rijdt wil ik wel eens ter vergelijking uitproberen.
een 16v van kadett in een corsa,en wat klein verbeteringenRoy schreef:Dik blok in een piepkleine auto. Welke auto bedoel je nou? Een clio of een corsa?
Een corsa 2.0 16V met rollenbank gemeten 181pk.Roy schreef:
Een corsa 2.0 16v is echt snel. Het meerendeel van de sportieve renault's redden het niet tegen zo'n corsa.