Animo-controle LPG inbouw
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Ik heb met een LPG-installateur gesproken, en die is bij meerdere auto's mogelijk bereid om korting te geven bij het inbouwen van een LPG-installatie. Elke auto op benzine is geschikt om op LPG te rijden, mochten er geïnteresseerden zijn, meld dat hier even om welke auto het gaat. Ik kan dan informeren naar de prijs en soort installatie.
Ook moet je niet denken dat de LPG-tank je in de weg ligt in de kofferbak of iets dergelijks. Er bestaan ringtanks die in plaats van het reservewiel komen. De installatie wordt natuurlijk geleverd met garantie. De prijs zal zo rond de 1200-1500 liggen.
Ik weet dat het een dure aangelegenheid is, maar je bespaart er onwijs veel mee. En nauwelijks iemand weet dat dit voor sportieve auto's ook probleemloos kan, dus vandaar.
Ook moet je niet denken dat de LPG-tank je in de weg ligt in de kofferbak of iets dergelijks. Er bestaan ringtanks die in plaats van het reservewiel komen. De installatie wordt natuurlijk geleverd met garantie. De prijs zal zo rond de 1200-1500 liggen.
Ik weet dat het een dure aangelegenheid is, maar je bespaart er onwijs veel mee. En nauwelijks iemand weet dat dit voor sportieve auto's ook probleemloos kan, dus vandaar.
-
- Contacteer:
Ook GTT's ja. Ze zijn bereid elke auto te doen.
@bart: je kan altijd controleren niet?
@bart: je kan altijd controleren niet?
Ik voel er al meer voor om mijn lpg tank die ik heb straks in de gtt te gooien, en 't zelf aan het lopen maken. Tank in een mooie kist zetten, niemand die 't weet 

Vraag hem eens, wat aansluiten van een bestaande installatie gaat kosten?Joost (DoubleYou) schreef:Ik heb met een LPG-installateur gesproken, en die is bij meerdere auto's mogelijk bereid om korting te geven bij het inbouwen van een LPG-installatie. Elke auto op benzine is geschikt om op LPG te rijden, mochten er geïnteresseerden zijn, meld dat hier even om welke auto het gaat. Ik kan dan informeren naar de prijs en soort installatie.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Niet ELKE benzine auto is geschikt om LPG te rijden. Beetje genuanceerd graag 
Tis wel lekker LPG verder, lekker goedkoop, alleen je moet zo vaak tanken als je een beetje doorknalt en geen 80L tank hebt. Mijn R25 heeft er 411k km op gedraaid.

Tis wel lekker LPG verder, lekker goedkoop, alleen je moet zo vaak tanken als je een beetje doorknalt en geen 80L tank hebt. Mijn R25 heeft er 411k km op gedraaid.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
met de megane moet ik om de 300km tanken, ach, je went eraan!Bas schreef:Niet ELKE benzine auto is geschikt om LPG te rijden. Beetje genuanceerd graag
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Hij kan idd op de plek van het reservewiel, mijn vader had dat vroeger ook in zin Nevada. Je wint er echter geen kofferbakruimte mee, want daar moet je dan dus vervolgens je reservewiel in leggen...
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
De mijne moet ook rond de (meestal onder de) 300 km gevuld wordenErik Olijnsma schreef:met de megane moet ik om de 300km tanken, ach, je went eraan!Bas schreef:Niet ELKE benzine auto is geschikt om LPG te rijden. Beetje genuanceerd graag

.:: TurboPowerr ::.
- Bas
- Bestuurslid
Ik rij 200km per dag, dan wordt het vervelend, om de dag tanken... kan nu met 1x per week toe 

Je bespaart er ook niet altijd geld mee he...als je niet veel km's maakt bijv...dan niet 
Ook heb ik wel eens gehoord dat sommige benzine-motoren niet zo geschikt zijn voor gas...omdat de verbranding veel heter is.

Ook heb ik wel eens gehoord dat sommige benzine-motoren niet zo geschikt zijn voor gas...omdat de verbranding veel heter is.
Was jij niet van plan injectie op je gtt te bouwen????Riël schreef:Vraag hem eens, wat aansluiten van een bestaande installatie gaat kosten?Joost (DoubleYou) schreef:Ik heb met een LPG-installateur gesproken, en die is bij meerdere auto's mogelijk bereid om korting te geven bij het inbouwen van een LPG-installatie. Elke auto op benzine is geschikt om op LPG te rijden, mochten er geïnteresseerden zijn, meld dat hier even om welke auto het gaat. Ik kan dan informeren naar de prijs en soort installatie.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
juist wel, ik heb onderbouw in de megane coupe gelukkig, tis er al zo krap, en het reservewiel??Marc01 schreef:Hij kan idd op de plek van het reservewiel, mijn vader had dat vroeger ook in zin Nevada. Je wint er echter geen kofferbakruimte mee, want daar moet je dan dus vervolgens je reservewiel in leggen...
je kan echt best zonder, gewoon een busje tyre-weld erbij, en je hebt ook geen gedonder dat als je een lekke ban hebt gehad, dat je die niet meer kan repareren.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
WhahahaErik Olijnsma schreef:het reservewiel??
je kan echt best zonder, gewoon een busje tyre-weld erbij, en je hebt ook geen gedonder dat als je een lekke ban hebt gehad, dat je die niet meer kan repareren.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
!?Marc01 schreef:WhahahaErik Olijnsma schreef:het reservewiel??
je kan echt best zonder, gewoon een busje tyre-weld erbij, en je hebt ook geen gedonder dat als je een lekke ban hebt gehad, dat je die niet meer kan repareren.![]()
, zonder reservewiel op stap, het is niet voor niks verplicht!!

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hoe kom je daar nou weer bij?Marc01 schreef:WhahahaErik Olijnsma schreef:het reservewiel??
je kan echt best zonder, gewoon een busje tyre-weld erbij, en je hebt ook geen gedonder dat als je een lekke ban hebt gehad, dat je die niet meer kan repareren.![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mercedes, BMW, Rolls Royce, Volvo.Roy schreef:Sommige merken leveren tegenwoordig geeneens meer een reserveband. Krijg je een spuitbus bij

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Valt wel mee d8 ik zo.Mrtn schreef:Je moet aardig wat jaartjes en km's rijden om de investering van 1350,- gemid. + de hogere wegenbelasting eruit te krijgen
Je bespaart per 10 km (ongeveer) 80ct op de benzine dus als je 1000 km rijdt heb je 80 euro bespaart.
rij je 10.000 km per jaar, dan bespaar je 800 euro. Dit is even bruto zonder de verhoogde wegenbelasting, maar dat zal niet zo raar gaan bij een gtt.
en van die 800 euro, stel je houdt de helft ervan over na aftrek wegenbelasting. dan heb je nog 400 euro per jaar bespaar, en duurt het bij 10.000 km per jaar, 4 jaar om het eruit te rijden.
Mijn fout, ik meende dat het verplicht was. Punt blijft dat zo'n spuitbus niet altijd helpt, ik heb al een keer bij de hand gehad dat de band zo lek was dat de bus niet hielp...Erik Olijnsma schreef:hoe kom je daar nou weer bij?Marc01 schreef:WhahahaErik Olijnsma schreef:het reservewiel??
-
- Contacteer:
Ja het blijft intressant om te kijken of het echt voordelig is, maar ik denk toch dat je niet bij 10.000km al een omslagpunt hebt. Volgens http://www.autogas.nl/ bij 14.000 km (met G3 installatie) en das best een hoop. Ik blijf bij zo'n 12.000km steken.Erik Olijnsma schreef:Valt wel mee d8 ik zo.Mrtn schreef:Je moet aardig wat jaartjes en km's rijden om de investering van 1350,- gemid. + de hogere wegenbelasting eruit te krijgen
Je bespaart per 10 km (ongeveer) 80ct op de benzine dus als je 1000 km rijdt heb je 80 euro bespaart.
rij je 10.000 km per jaar, dan bespaar je 800 euro. Dit is even bruto zonder de verhoogde wegenbelasting, maar dat zal niet zo raar gaan bij een gtt.
en van die 800 euro, stel je houdt de helft ervan over na aftrek wegenbelasting. dan heb je nog 400 euro per jaar bespaar, en duurt het bij 10.000 km per jaar, 4 jaar om het eruit te rijden.
En een Clio RS op gas? Ik weet niet hoor... je hebt wel een hoog octaan gehalte (meer dan 100), maar ja...
Elmo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik heb het toen ik de meganegekocht heb uitgerekend dat ik met een G3 installatie bij de 4.000 km een omslagpunt heb. dit komt doordat de installatie al in de auto zat.
bij een GTT kan er geen sprake zijn van G3, maar door de lage gewicht van de auto, zullen de wegenbelasting kosten ook niet zo super veel stijgen.
bij een GTT kan er geen sprake zijn van G3, maar door de lage gewicht van de auto, zullen de wegenbelasting kosten ook niet zo super veel stijgen.
-
- Contacteer:
Al gedacht dat er een turbo-verdamper op moet zitten? Mocht die los verkocht worden, of een sloop-gtt-lpg vinden (uiterst moeilijk al dan niet onmogelijk) had ik waarschijnlijk ook wel zelf geknutseld, maar men verkoopt alleen lpg-sets, waarbij je dus alles hebt.Riël schreef:Ik voel er al meer voor om mijn lpg tank die ik heb straks in de gtt te gooien, en 't zelf aan het lopen maken. Tank in een mooie kist zetten, niemand die 't weet
En tuurlijk gaat er een mooie kist omheen. Heb al mooie ideeën, maar ja het geld is er niet meer...
Ik ga het echt niet nieuw aanschaffen. En over die turbo verdamper ben ik nog neit uit, volgens mij .. ik weet niet of ze bestaan 
gas rijden = goedkoop, zeker bij een 5.
We gaan er vanuit dat je het al 2e hands koopt, dus of het zit er al in, of de aanschaf en keuring is niet zo duur. Bij mij zat 't erin.
Ik betaal verhoogde wegenbelasting 40 euro per maand, da's 25 euro per maand meer!
50 liter benzine kost 60 euro
50 liter gas kost 22 euro.
Besparing 38 euro, op 1 tank benzine verdien je dus 38-25 = 13 euro . Omslagpunt bij de 5 is klein...
En waarom zou niet elke benzinemotor geschikt zijn voor gas? Dit is een fabeltje. De een slijt wat harder als de ander, en je moet een keertje meer KLEPPEN STELLEN (en geen nieuwe kop enzo) maargoed. Plus, beter voor het milieu als gas bestaat er nog niet, olie blijft in veel betere staat, je motorblok vervuilt minder, gas is minder pingelgevoelig.
Ik heb er 300.000 op gas opstaan op een 1.4 blokje. Loopt nog prima. En een gtt op gas lijkt me wel ok. Injectie voor te scheuren, gas voor te cruisen.

gas rijden = goedkoop, zeker bij een 5.
We gaan er vanuit dat je het al 2e hands koopt, dus of het zit er al in, of de aanschaf en keuring is niet zo duur. Bij mij zat 't erin.
Ik betaal verhoogde wegenbelasting 40 euro per maand, da's 25 euro per maand meer!
50 liter benzine kost 60 euro
50 liter gas kost 22 euro.
Besparing 38 euro, op 1 tank benzine verdien je dus 38-25 = 13 euro . Omslagpunt bij de 5 is klein...
En waarom zou niet elke benzinemotor geschikt zijn voor gas? Dit is een fabeltje. De een slijt wat harder als de ander, en je moet een keertje meer KLEPPEN STELLEN (en geen nieuwe kop enzo) maargoed. Plus, beter voor het milieu als gas bestaat er nog niet, olie blijft in veel betere staat, je motorblok vervuilt minder, gas is minder pingelgevoelig.
Ik heb er 300.000 op gas opstaan op een 1.4 blokje. Loopt nog prima. En een gtt op gas lijkt me wel ok. Injectie voor te scheuren, gas voor te cruisen.
- Bas
- Bestuurslid
Omdat sommige koppen te zacht zijn om er mee op LPG te rijden. Bestel maar eens een Mondeo of Focus op LPG, dat ga je niet redden. Renault heeft rond '98 ook speciale koppen op Scenic blokken geplant, die voor LPG geschikt(er) waren.Riël schreef:En waarom zou niet elke benzinemotor geschikt zijn voor gas? Dit is een fabeltje. De een slijt wat harder als de ander, en je moet een keertje meer KLEPPEN STELLEN (en geen nieuwe kop enzo) maargoed. Plus, beter voor het milieu als gas bestaat er nog niet, olie blijft in veel betere staat, je motorblok vervuilt minder, gas is minder pingelgevoelig.
Dat bedoel ik met een beetje nuanceren.
Ik heb niets tegen LPG, zelf ook mee gereden.
Ja ok, maar een c1j motor/kop staat ook niet bekend om zijn harde klepzetels ...
-
- Contacteer:
Installatieschema voor LPG voor R5 GTT:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... -turbo.jpg[/img]
Ik heb alleen geen uitleg van de nummertjes...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... -turbo.jpg[/img]
Ik heb alleen geen uitleg van de nummertjes...