Clio 2.0 16V TURBO!

Post hier al je vragen over de Clio
Remi16v
Berichten: 425
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 20:56
Locatie: Alkmaar

Jaja kijk maar even op dit linkje! :p

http://www.k-tecracing.com/news_story.asp?id=60
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

lekker !
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

ghehehe Lancertjes pesten met je Clio :lol: !

Super! Gewoon standaard exterieur houden en dan zo'n kit erin :p .
Zie ze kijken >-)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ziet er wel erg netjes uit onder die kap :worship:
Alleen nog maar VW!
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Denk dat ze de FR4 Turbo blok vanuit de Megane RS hebben aangepakt. In NL is hetzelfde project ook gaande...nice results nu toe trouwens!!
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

K-Tec's auto is een "standaard" F4R motor waar een turbokit op geschroefd is.

Maar K-Tec werkt met een piggy-bag ECU om 2 injectorrails met in totaal 8 injectoren mee aan te sturen. Er wordt dus verrijkt met 4 extra injectoren zodra er boost gedraaid wordt.

Het probleem is dus dat ze alleen met lage turbodruk rijden omdat ze de kennis niet in huis hebben om er een andere map sensor aan te hangen. Maar misschien heeft de NLse importeur wel een voorstel gedaan voor een modificatie waarna dat wel mogelijk is... :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Bij JL Tuning, de NLse K-Tec importeur is momenteel een eigen Clio RS Turbo in voorbereiding.

Dit is een gezamenlijk project van Veban en JL Tuning waar ondergetekende zich lekker tegen aan kan bemoeien... :D
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Wordt er nog meer info met ons gedeeld van dit project, Jeroen/Speedy? Of zijn de ontwikkeling (enigzins) beroepsgeheim? Ben namelijk wel benieuwd naar de set-up.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Robert dB. schreef:Wordt er nog meer info met ons gedeeld van dit project, Jeroen/Speedy? Of zijn de ontwikkeling (enigzins) beroepsgeheim? Ben namelijk wel benieuwd naar de set-up.
Ik ben benieuwd wat zo'n turbo kit gaat kosten 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Robert dB. schreef:Wordt er nog meer info met ons gedeeld van dit project, Jeroen/Speedy? Of zijn de ontwikkeling (enigzins) beroepsgeheim? Ben namelijk wel benieuwd naar de set-up.
Ik weet wel dat het geen 'kit' is, kep het blok al zien staan bij JL.

Zal verder nix zeggen ;)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Steven schreef:Ik weet wel dat het geen 'kit' is, kep het blok al zien staan bij JL.
ja keb hem ook gezien....ben alleen benieuwd naar de details.
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Steven schreef:Ik weet wel dat het geen 'kit' is, kep het blok al zien staan bij JL.
De gehele setup bestaat uit een hele uitgebreide kit die ook geschikt is voor de clio RS motor.

De basis die wij gebruiken is idd een gedeelte van de megane motor,al word daar maar heel weinig van gebruikt.

De uiteindelijke setup zal ook gewoon toepasbaar zijn op de normale Clio RS.

Verder word de gehele kit zelf volgens eigen specificatie samen gesteld en is er niks kant en klaar gekocht.Het betrefd dus een volledig eigen ontwikkeld product!

De basis van de setup zal bestaan uit de volgende delen:
-Inwendige delen van megane RS
-JLT Tubular turbo manifold
-JLT GT rollerbearing turbo
-JLT custom chargecooler kit
-JLT 76mm performance exhaust(met sportkat)
-JLT Carbon turboairbox
-JLT 50mm pistondumpvalve
-JLT Turbo ECU
-JLT Electronische boostcontroller

En de gehele remmenrij en onderstel word drastisch aangepakt, "ragnotti" style!

Alle pikante details hou ik even voor mezelf totdat het eind product in zicht is.

Op de website zal zeer spoedig een uitgebreid verslag volgen.
(Ook van onze nieuwe bedrijfsauto>Kangoo RS)

mvg Jeroen Lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wordt dit een demo / reclame auto of zijn jullie er iets anders mee van plan?
Ik ben ook beniewd naar de kangeroo :worship: (Y)
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

antoine schreef:Wordt dit een demo / reclame auto of zijn jullie er iets anders mee van plan?
Ik ben ook beniewd naar de kangeroo :worship: (Y)
De Clio RS Turbo word in samenwerking met Veban Rijswijk gebouwd en word ook de gezamelijke demo.

De kangoo RS is ook een project in samen werking met Veban Rijswijk die alle onderdelen en de auto tot onze beschikking heeft gesteld.

De Kangoo RS zal als eerste worden afgemaakt en daarna de Clio RS Turbo aangezien in het ontwikkelen van de onderdelen van de kit vrij veel werk gaat zitten.

Wel streven we er naar om beiden auto`s voor het eind van dit jaar gereed te hebben en de Turbo kit voor de Clio RS en de 1.6 16v begin volgend jaar te kunnen gaan aanbieden voor de klant.

Hou de web site in de gaten voor update`s

http://www.jltuning.nl

mvg Jeroen Lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

We rockin'

En zie Jeroen eens prat gaan op "Ragnotti style"... :lol: (Gna gna... :wink: )

Dat "KANGarOO" vindt ik echt te gek... :lol:

"Kangaroo 172" (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Drukke boel :)
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

speedline schreef:We rockin'

En zie Jeroen eens prat gaan op "Ragnotti style"... :lol: (Gna gna... :wink: )

Dat "KANGarOO" vindt ik echt te gek... :lol:

"Kangaroo 172" (Y)
"Kangaroo 182" !! (Y) Zeer benieuwd!
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Enig inzicht hoeveel zo'n turbo kit gaat kosten?! En hoe zit het qua garantie bij Renault?! 8)
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef: Wel streven we er naar om beiden auto`s voor het eind van dit jaar gereed te hebben en de Turbo kit voor de Clio RS en de 1.6 16v begin volgend jaar te kunnen gaan aanbieden voor de klant.


mvg Jeroen Lubking,

Als de clio helemaal klaar is en "klant vriendelijk"
bestendig is zal de prijs en de levertijd bekend zijn van de de Turbo kits voor de Clio II.

Verder vervalt elke vorm van technische garantie op moment dat de auto word omgebouwd met een turbokit.

Wel leveren wij garantie onder bepaalde voorwaarden op de onderdelen en de ombouw.

De betrouwbaarheid en duurzaamheid van de turbo conversie op de snellere renaults heeft zichzelf allang bewezen.

Fastchip (Henk Dijkstra) heeft een renault 19 16v rijden met turbo kit en standaard motor die al 90.000km lang zonder problemen rijd,zelfs met een aantal uitstapjes op de Ring en op circuitdagen.
Deze heeft laatst nog op de testbank gestaan in Goes en leverde daarbij 190pk en 240nm aan de wielen.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Onwijs gaaf dat jullie dit maken en voor consumenten gaan verkopen. Ga zo door en ik ben reuze benieuwd! :worship:
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

het blijft leuk die aankomende renault turbo`s :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De mijne is er al een jaartje of 15 :p
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:
Wel streven we er naar om beiden auto`s voor het eind van dit jaar gereed te hebben en de Turbo kit voor de Clio RS en de 1.6 16v begin volgend jaar te kunnen gaan aanbieden voor de klant.

Hou de web site in de gaten voor update`s

http://www.jltuning.nl

mvg Jeroen Lubking,
Jeroen,

Is die Turbo kit voor de Clio 1.6 16v ook geschikt voor de 1.6 16v uit de Megane2 ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das het K4M blok, dus het antwoord zou moeten zijn: ja :)
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

:)

Maar volgens mij zit er op de Mégane2 versie variabele klepbediening.

[img]http://www.megane-2.nl/upzooi/clio-megane.gif[/img]
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Dubbele nokkenas op de Megane
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Die turbokit past op, logisch, de K4J 1.4 16v en de K4M 1.6 16v en in in principe in elk model.

Jeroen schreef:Maar volgens mij zit er op de Mégane2 versie variabele klepbediening.
Inlaat nokkenasverstelling, geen variabele klepbediening.

En dat maakt echt niet uit.
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Ok dan, dan hou ik dit topic in de gaten.
(Y)
Remi16v
Berichten: 425
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 20:56
Locatie: Alkmaar

Dan mag mijn clio 16 16v wel omgetoverd worden tot een turbo versie!! Wat gaat t kosten?Ik ben zeer benieuwd!
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Remi16v schreef:Dan mag mijn clio 16 16v wel omgetoverd worden tot een turbo versie!! Wat gaat t kosten?Ik ben zeer benieuwd!
Heee ik dacht dat ik dat moest doen aangezien jouw auto nu bij ons in de werkplaats staat,Blijkbaar niet voor de turbo ombouw :D
Remi16v
Berichten: 425
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 20:56
Locatie: Alkmaar

REMCO-X schreef:
Remi16v schreef:Dan mag mijn clio 16 16v wel omgetoverd worden tot een turbo versie!! Wat gaat t kosten?Ik ben zeer benieuwd!
Heee ik dacht dat ik dat moest doen aangezien jouw auto nu bij ons in de werkplaats staat,Blijkbaar niet voor de turbo ombouw :D
Hahahaha! :lol: Mag wel hoor!!!Kan je hem dan even uit die mooie megane RS uitbouwen en dan op die van mijne zetten!!??Hahaha :wink:
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Da's wel heel weinig, nog geen 10% aandrijvingsverlies. De meesten schatten met veel hogere percentages.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Pfff niet normaal! Wat moet zoiets gaan kosten denken jullie? En moet je niet het gehele uitlaatsysteem + inlaatsysteem (brandstof en lucht) vervangen om dit geweld bij te kunnen houden?

Elmo
Ferry
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 15 feb 2004 11:34
Locatie: Achterhoek

Hoi,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een clio 2 phase 2 1.6 16v met 60/40 mm verlaging in combinatie met 17"205/40??. Heb nu nl 3,0 cm verlaging maar wil eigenlijk meer.

Alvast bedankt... Gr Ferry
Plaats reactie