[Mégane 1.4 16V] Ploppend geluid bij contact aan en uit.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
André ter Velde

Vreemd............

Als ik de sleutel 1 klik omdraai dan gaat de ventilator werken en is er nog niets aan de hand. Draai ik de sleutel 1 klik verder dan gaat het contact op de auto en begint er achter het instrumentatarium iets te plokken-ploppen-dof tikken. Dit duurt 10 seconden en is dan weg. verder hoor je het niet meer totdat je het contact weer uitzet. Draai ik de sleutel terug dan hoot je wederom het geluid.

Wie o wie weet wat dit zou kunnen zijn.
pierre

automatische antenne ?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

volgens mij een pompje ergens, ben nu spul aan het inbouwen in een 2004 master en die heeft ook zoiets.

mijn megane 1.6 16 v heeft het ieg niet.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
André ter Velde

Ben er al achter. Hoogstwaarschijnlijk is het een klep van de verwarming die bij contact aan open wordt egzet en bij contact uit dicht. De klep zit zeer waarschijnlijk vast en dus ratelt de elektromotor er lekker op los.
Robert-Jan

Dit is inderdaad goed mogelijk omdat het kachelhuis LV achter het dashboard zit is een leuke klus om te vervangen.

Greetz.
Robert-Jan
VLK Groep
André ter Velde

Robert-Jan schreef:Dit is inderdaad goed mogelijk omdat het kachelhuis LV achter het dashboard zit is een leuke klus om te vervangen.

Greetz.
Robert-Jan
Eeuuh, vrijwilliger misschien?
Mickael

André ter Velde schreef:
Robert-Jan schreef:Dit is inderdaad goed mogelijk omdat het kachelhuis LV achter het dashboard zit is een leuke klus om te vervangen.

Greetz.
Robert-Jan
Eeuuh, vrijwilliger misschien?
Bel me maar even, dat kunnen we best samen wel ff doen!
André ter Velde

Mickael schreef:
Bel me maar even, dat kunnen we best samen wel ff doen!
Kijk, je hebt vrienden en je hebt vrienden !!

Ik bel je morgen Mick !
Robert-Jan

Hey Andre.

Heeft jou auto airco als je je kachelhuis eruit wil halen moet je airco geleegd worden en na vervangen weer gevuld worden.

Greetz.
Robert-Jan
VLK Groep
André ter Velde

Robert-Jan schreef:Hey Andre.

Heeft jou auto airco als je je kachelhuis eruit wil halen moet je airco geleegd worden en na vervangen weer gevuld worden.

Greetz.
Robert-Jan
Mmmm, lekker dan. Ik heb idd arco. Vullen met wat eigenlijk? Poeier, olie, water of smarties?
Robert-Jan

Een airco is gevuld met koudemiddel wat het precies ie weet ik ook niet misschien dat andere mensen hier een duidelijke uitleg over kunnen geven.

Greetz.
Robert-Jan
VLK Groep
Robke
Car: Lexus IS250

Ik dacht dat ze airco systemen vullen met FReon.
Alleen het leeghalen en vullen van het systeem moet je laten doen, want dat kun je zelf niet zomaar. En je zal ook van die chemische zooi af moeten.
Airco schoonmaken en vullen zal iets van €250-300,- kosten denk ik.
Robert-Jan

Ja klopt een airco is gevuld met Freon.
Dus een kachelhuis van een megane met airco vervangen is niet bepaald een beunklus.

Greetz.
Robert-Jan
VLK Groep
sander o

Je hoeft de airco niet te laten aftappen.Ik heb dit al een paar keer gedaan.Je moet het kachelhuis compleet met de verdamper iets naar je toe kantelen(ongeveer tot net boven de versn bak),dan verwijder je het kachelhuis om de verdamper heen weg,zodat je deze niet hoeft af te tappen.Scheelt weer in de kosten.Succes
André ter Velde

Even bij de dealer geïnformeerd. Ik hoef niets uit te bouwen. beetje tikken, rammen en beuken en de klep is weer los. (hoop ik)
sander o

Meestal is de vertanding die de klep bediend kapot,maar ik hoop voor je dat het je lukt.
Plaats reactie