Heya,
allereerst wil ik even zeggen dat ik me graag had voorgesteld in het "wie-o-wie" forum, maar dat werkte niet.
Ik heb een vraag over het mogelijk tunen van een 1.5Dci motor, aangezien ik 80pk te weinig vind.
Kortom, ik wil meer vermogen ... Nou zit er geen klein turbo'tje op zoals bij VW, maar weet iemand of diesel tuning bij Renault uberhaupt wel mogelijk is?
en zo ja, waar, hoe of wat?
(ik heb gezocht door dit forum, maar kon alleen Clio posts vinden) (staan leuke wagens tussen btw)
alvast bedankt,
grtz.
Dennis
Renault Megane 1.5Dci Dyn. Lx 80pk tuning
welkom
je kan m natuurlijk laten chiptunen
krijg je er ongeveer 20 pk bij en flink wat koppel.
Zijn 3 opties:
- andere chip
- obd (via een stekker orginele chip veranderen)
- powerbox (geeft chip verkeerde info en daardoor meer brandstof)
kost je 300-1000 euro afhankelijk van de fabrikant. Zoek maar es op diverse forums. Ervaringen zijn wisselend. Ik zou zelf met een nieuwere auto naar een ervaren tuner gaan.bv RICA. Maar eerst zoeken naar ervaringen met mensen met jouw type motor lezen.
t wordt trouwes nooit een DCI 100 pk, want die heeft een intercooler
zie ook http://tuning.pagina.nl/
je kan m natuurlijk laten chiptunen
krijg je er ongeveer 20 pk bij en flink wat koppel.
Zijn 3 opties:
- andere chip
- obd (via een stekker orginele chip veranderen)
- powerbox (geeft chip verkeerde info en daardoor meer brandstof)
kost je 300-1000 euro afhankelijk van de fabrikant. Zoek maar es op diverse forums. Ervaringen zijn wisselend. Ik zou zelf met een nieuwere auto naar een ervaren tuner gaan.bv RICA. Maar eerst zoeken naar ervaringen met mensen met jouw type motor lezen.
t wordt trouwes nooit een DCI 100 pk, want die heeft een intercooler
zie ook http://tuning.pagina.nl/
thanks voor de snelle reply,
weet jij of er ergens stats te krijgen zijn waar ik kan zien wat de groei van m'n koppel is?
ik heb al even gezocht, maar nog niks nuttigs kunnen vinden...
Ik heb hiervoor een VW gehad (ook lease) maar die werd dan gewoon VAG gechipt, dan behield je ook je motorgarantie, omdat het door de dealer zelf is getuned.
Bestaat zoiets ook met Renault?
weet jij of er ergens stats te krijgen zijn waar ik kan zien wat de groei van m'n koppel is?
ik heb al even gezocht, maar nog niks nuttigs kunnen vinden...
Ik heb hiervoor een VW gehad (ook lease) maar die werd dan gewoon VAG gechipt, dan behield je ook je motorgarantie, omdat het door de dealer zelf is getuned.
Bestaat zoiets ook met Renault?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik dacht dat een 80 pk die ook wel had. Bij de Clio is dat oa het verschil tussen de 65 en 80 pk versie. De 100 pk dCi heeft behoorlijk wat wijzigingen tov de 80 pk. Oa gekoelde zuigerbodems.Victor schreef: t wordt trouwes nooit een DCI 100 pk, want die heeft een intercooler
Renault heeft geen tuningprogramma. Je zal bij de chipper motorgarantie moeten bedingen. Er is wel enig risico bij dus. En Renault heeft niet voor niets flinke wijzigingen in het blok aangebracht.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Shit, dat is nou net niet het nieuws wat ik wilde horen 
maar ja, het is inderdaad ff niet anders .. Ik heb al contact opgenomen met RICA via email, om te vragen hoe het zit met 1.5Dci .. maar nog geen reply yet ..

maar ja, het is inderdaad ff niet anders .. Ik heb al contact opgenomen met RICA via email, om te vragen hoe het zit met 1.5Dci .. maar nog geen reply yet ..