Carbu TALK 5GTT
hellow peeps
nu ik me zo'n ktr300 turbo heb aangeschaft vroeg ik me af wat ik met m'n carbu moet doen om op heel hoge druk te rijden(2bar of zo) zodat het mengsel nog goed blijft en dat de uitlaatgassen niet te heet worden. Ik heb al gezien dat ze groupe A carbu's hebben maar tot hoeveel druk zijn die bestand en nog veilig ook voor turbo en motorblok. Ik heb al een grote gttuning intercooler en SFS boostslangen dus die gaan dat wel houden. Blok is ook helemaal getuned.
Bestaan er misschien andere carbs voor op de gt? of misschien zelf een dubbele solex groupe A op het spruitstuk maken(heb het ooit gezien)?
thx
Robby
nu ik me zo'n ktr300 turbo heb aangeschaft vroeg ik me af wat ik met m'n carbu moet doen om op heel hoge druk te rijden(2bar of zo) zodat het mengsel nog goed blijft en dat de uitlaatgassen niet te heet worden. Ik heb al gezien dat ze groupe A carbu's hebben maar tot hoeveel druk zijn die bestand en nog veilig ook voor turbo en motorblok. Ik heb al een grote gttuning intercooler en SFS boostslangen dus die gaan dat wel houden. Blok is ook helemaal getuned.
Bestaan er misschien andere carbs voor op de gt? of misschien zelf een dubbele solex groupe A op het spruitstuk maken(heb het ooit gezien)?
thx
Robby
zelf iets maken is de enige optie wat carbs betreft en anders koop je toch gewoon zòn injectie van JL tuning.
zijn meerdere mensen mer carb projecten bezig waaronder ik zelf.

zijn meerdere mensen mer carb projecten bezig waaronder ik zelf.


lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ligt een beetje aan je sproeiers. Dat is nog wel tot hoge druk af te stellen, alleen hoe hoger de druk hoe een grotere restrictie je carb gaat worden, bij 2 bar ben je met een dubbele carb een heel eind op de betere weg.
denk je niet dat je met 2 dubbele carbs te veel druk verlies hebt, ik bedoel dus een groot verschil tussen druk voor en druk na de carb. carbs zijn wel leuk, maar denk je niet dat je dan beter af bent met een injectie systeem
R5GTT. Drive it like you stole it
hoe meer oppervlak van gaskleppen en venturi, hoe MINDER drukval over de carb, als de drukval over 1 carb 0.2 bar is is de drukval over 2 carbs niet 0.4 bar hoor, het is geen optelsom.
drukval neemt juist af.
drukval neemt juist af.
there is no spoon.
ah op die manier, was een vermoeden van me, ik wist ook niet zeker.
meer gasklep opppervlak is dus minder drukverlies
dan zal het wel een redelijk verschil maken buiten om 1 carb, maar ik blijf zelf toch meer voorstander van een injectie systeem
meer gasklep opppervlak is dus minder drukverlies
dan zal het wel een redelijk verschil maken buiten om 1 carb, maar ik blijf zelf toch meer voorstander van een injectie systeem
R5GTT. Drive it like you stole it
tja, injectie is ook een kwestie van budget en haalbaarheid....
there is no spoon.
Zelf doen = niet duur. Handleidingen kun je overal vinden.Tijn schreef:tja, injectie is ook een kwestie van budget en haalbaarheid....
Misschien niet beter, misschien niet slechter

Ik ben voor een gr. A carborateur meer kwijt...
dat is niet waar dat je meer kwijt bent, bij mbcarperformance heb je een groupe A voor 140 of zo, en niet enkel het onderste stuk wat ze bij k-tec verkopen maar hele carb met nieuwe dichtingen enz... ben er heel tevreden van!Riël schreef:Zelf doen = niet duur. Handleidingen kun je overal vinden.Tijn schreef:tja, injectie is ook een kwestie van budget en haalbaarheid....
Misschien niet beter, misschien niet slechter
Ik ben voor een gr. A carborateur meer kwijt...
zit een 140 sproeier, kvraag me af hoeveel druk ik kan rijden, dacht dat 1.6 nog "veilig" zou zijn ivm pingelen of te hoge inlaat temp
Dan neem ik het terug. Ben nu 300 euro kwijt en moet alleen het spruitstukje nog, plus wat manurenlimburgio schreef:dat is niet waar dat je meer kwijt bent, bij mbcarperformance heb je een groupe A voor 140 of zo, en niet enkel het onderste stuk wat ze bij k-tec verkopen maar hele carb met nieuwe dichtingen enz... ben er heel tevreden van!Riël schreef:Zelf doen = niet duur. Handleidingen kun je overal vinden.Tijn schreef:tja, injectie is ook een kwestie van budget en haalbaarheid....
Misschien niet beter, misschien niet slechter
Ik ben voor een gr. A carborateur meer kwijt...
zit een 140 sproeier, kvraag me af hoeveel druk ik kan rijden, dacht dat 1.6 nog "veilig" zou zijn ivm pingelen of te hoge inlaat temp

Een paar manurenmoet alleen het spruitstukje nog, plus wat manuren


gr sander
Je kunt ook een dubbel webber nemen net als ik.
[img]http://www.sandergorissen.com/webercarb ... 42_IMG.jpg[/img]
Maar als ik het nog een keer over moest doen zou ik voor injectie gaan, want dan ben je net zo veel tijd aan kwijt met bouwen en het is makkelijker afstellen.
gr s
nder
[img]http://www.sandergorissen.com/webercarb ... 42_IMG.jpg[/img]
Maar als ik het nog een keer over moest doen zou ik voor injectie gaan, want dan ben je net zo veel tijd aan kwijt met bouwen en het is makkelijker afstellen.
gr s

kheb een groupe A moet hoofdsproeier van 140 erin en andere sproeiers ook aangepast maar weet niet juist hoe groot!
tot hoeveel bar kan je dan rijden met zo een groupe A carbu zodat je mengsel nog goed blijft, turbo is een ktr300 T3 en intercooler is de double capacity van gttuning.
tot hoeveel bar kan je dan rijden met zo een groupe A carbu zodat je mengsel nog goed blijft, turbo is een ktr300 T3 en intercooler is de double capacity van gttuning.
Dat is nooit te zeggen, want dat is ook afhankelijk van je motor is gebouwd. Je zult dat moeten meten over het hele toeren gebied. En niet zo: Ja vollast is hij goed. Want dat schiet niet echt.limburgio schreef:kheb een groupe A moet hoofdsproeier van 140 erin en andere sproeiers ook aangepast maar weet niet juist hoe groot!
tot hoeveel bar kan je dan rijden met zo een groupe A carbu zodat je mengsel nog goed blijft, turbo is een ktr300 T3 en intercooler is de double capacity van gttuning.
Dus opbouwen en de bank op, of een goede meter kopen.
gr sander
Of een dubbele Dellorto (2x40mm)Sander schreef:Je kunt ook een dubbel webber nemen net als ik.

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/DellortoPower.jpg[/img] [img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/spruits ... nteerd.jpg[/img]
Mee eens, maar daar gaat wel een hoop meer geld in zitten. Een programeerbaar injectie systeem is duur.Sander schreef: Maar als ik het nog een keer over moest doen zou ik voor injectie gaan, want dan ben je net zo veel tijd aan kwijt met bouwen en het is makkelijker afstellen.
Valt wel mee, mijn carb. was nieuwe en kost toch ook iets van 850 gulden.Matijs schreef:Mee eens, maar daar gaat wel een hoop meer geld in zitten. Een programeerbaar injectie systeem is duur.
Maar het blijft wel een mooi gezicht:
[img]http://www.sandergorissen.com/webercarb/carbV2-1.jpg[/img]
Maar even over die sproeiers, ja die zijn er natuurlijk zo'n beetje oneindig veel.
gr s

Ongeacht welke turbo je hebt, met een standard cabbie krijg je je mengsel wel goed, Desnoods met 180ér sproeier.
Probleem is echter dat als je hele hoge drukken gaat rijden, je sproeier bezetting best groot wordt, waardoor die in deellast natuurlijk weer ontzettend rijk gaat lopen. Denk dat je met een Group a tot een 1.5 bar zeker wel kunt gaan.
Vraag is alleen, wat is een group A carburateur?? Bij Ktec is het slechts een grotere venturi. Terwijl andere ook nog genoeg andere dingen worden veranderd.
greetz
Probleem is echter dat als je hele hoge drukken gaat rijden, je sproeier bezetting best groot wordt, waardoor die in deellast natuurlijk weer ontzettend rijk gaat lopen. Denk dat je met een Group a tot een 1.5 bar zeker wel kunt gaan.
Vraag is alleen, wat is een group A carburateur?? Bij Ktec is het slechts een grotere venturi. Terwijl andere ook nog genoeg andere dingen worden veranderd.
greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Dat is nou juist het probleem van de standaard Solex, daar is niks aan af te stellen. Ja je kan er een ontzettend lompe hoofdsproeier in doen, maar zoals je zelf al aangeeft loopt hij dan onder elke situatie anders dan vollast veel en veel te rijk. Lijkt mij dus niet echt een oplossing, maar dat is misschien heel persoonlijk.
Met een Weber, en zeker met een Dellorto, heb je veel meer mogelijkheden om het mengsel over het hele bereik goed af te stellen. Hoewel er in de praktijk nog altijd een hoekje kan zijn wat moeilijk af te stellen blijkt. Het beste blijft dus uiteindelijk toch injectie...
Met een Weber, en zeker met een Dellorto, heb je veel meer mogelijkheden om het mengsel over het hele bereik goed af te stellen. Hoewel er in de praktijk nog altijd een hoekje kan zijn wat moeilijk af te stellen blijkt. Het beste blijft dus uiteindelijk toch injectie...
ik heb een weber carb gescoort van een lancia delta turbo
(zeer zeldzaam)
heb hier mijn inlaatspruitstuk voor aangepast
deze heeft 2x 32mm gaskleppen.

heb hier mijn inlaatspruitstuk voor aangepast

deze heeft 2x 32mm gaskleppen.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Die van mij is 2x36mm (gasklep) en die komt van een Masaratie Bi-turbo.mark 5t schreef:ik heb een weber carb gescoort van een lancia delta turbo(zeer zeldzaam)
heb hier mijn inlaatspruitstuk voor aangepast![]()
deze heeft 2x 32mm gaskleppen.
Suc6 met je carb. opbouw.
gr s

Mijn Dellorto is 2x40mm, van een 1986 Alfa Romeo 33 1.7 QV. Ook errug zeldzaam, dit model is nog geen jaar in productie geweest, toen kwam de 1.7 IE (injectie). Note: dit is dus geen Turbo carburateur, en is hier dan ook speciaal voor aangepast.
Heb jij een foto, Rubie?
als ie terug rijdende is (normaal niet lang meer)dan met alles ter op en ter aan zal ik eentje online gooien,was best wel veel moeite om alles netjes te krijgen,om hem op een spruitstuk te krijgen was niet zo een groot probleem,maar dan om de bediening van het gashendel te maken ,da's wel een hele constructie ,maar werkt prima nu!
Het zijn inderdaad dat soort kleine dingetjes die veel tijd kosten. Ik ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt 
