Mijn koelvloeistof is op, zijn deze allemaal hetzelfde of zijn weer speciale merken of types die in een Clio 16v moeten?
Greetz Bennie
Koelvloeistof
maakt allemaal niet zoveel uit, zolang je maar niet meerdere kleuren gaat mengen. Meeste is tegenwoordig blauw of groen.
Slechte zaak overigens dat het "op" is, dat spul mag niet zomaar verdwijnen. Mischien is er dus meer aan de hand, let er dus even op, anders is het straks mischien telaat.
Succes
Slechte zaak overigens dat het "op" is, dat spul mag niet zomaar verdwijnen. Mischien is er dus meer aan de hand, let er dus even op, anders is het straks mischien telaat.
Succes
Hoezo mag je verschillende kleuren niet mengen dan?Bart V schreef:maakt allemaal niet zoveel uit, zolang je maar niet meerdere kleuren gaat mengen. Meeste is tegenwoordig blauw of groen.
Succes
Tis toch gewoon gedest. water met wat additieven die ervoor zorgen dat het spul niet bevriest?
heb eens horen zeggen dat verschillende kleuren verschillende dopes bevatten, welke een negatieve invloed op elkaar kunnen hebben, met name roze/oranje met blauw/groen. Voorkomen is beter dan genezen, gewoon niet gaan mengen, maar eendezelfde soort erin. Niet meer dan logisch denk ik.
Klopt niet gaan mengen.
Beter helemaal verversen als je toch aan't knoeien bent
En wat bart zegt: op is raar, check je systeem maar eens, een clio16v zonder goede koeling kan een duur grapje worden als je niet oppast.
Beter helemaal verversen als je toch aan't knoeien bent

koelvloeistof bestaat uit het giftige ethaandiol gemengd in een bepaalde verhouding met water en enige additieven welke corrosie tegen gaan.
in principe kunnen soorten wel gemengd worden, het is te adviseren ivm met optimale anticorrosie eigenschappen dezelfde soort te gebruiken.
ik gebruik alles door elkaar en toch geen probleem na 425.000 km.
mengen van oranje en groen levert een wat grauwe kleur op, that't all.
Er zijn kleurstoffen toegevoegd, koelvloeistof is namelijk kleurloos.
in principe kunnen soorten wel gemengd worden, het is te adviseren ivm met optimale anticorrosie eigenschappen dezelfde soort te gebruiken.
ik gebruik alles door elkaar en toch geen probleem na 425.000 km.
mengen van oranje en groen levert een wat grauwe kleur op, that't all.
Er zijn kleurstoffen toegevoegd, koelvloeistof is namelijk kleurloos.
Als je koelvloeistof "op" is zou ik even kijken waarom ie is "opgegaan"
Is dit een moeilijke klus en hoe kan dit dan komen, iets kapot ofzo? Ik kan er zo niet mee rijden neem ik aan?!robclio16V schreef:Dan zou ik het hele koelsysteem en de motor eens grondig doorspoelen en dan weer een keer helemaal opnieuw vullen en ontluchten...
-
je heb hele grote kans dat de vorige eigenaar er een anti kalk tablet heeft ingegooid (echt on te
)dit word dan heel grondig schoon maken 

Maar ik heb die auto al 2 jaar? Vin het heel vaag... Maar ik zal deze week m'n monteur maar is bellen!5gt8vturbo schreef:je heb hele grote kans dat de vorige eigenaar er een anti kalk tablet heeft ingegooid (echt on te)dit word dan heel grondig schoon maken
-
Mooie thread is dat, helemaal geweldig. Ik gaat morgen aan de knutsel

Ik heb dan geen bruine smurrie maar gewoon bruin water maar toch.
normale koelvloeistoffen mag je wel mengen, ook verschillende kleuren. Alleen de rode G12 (?) vloeistof die voor Volkswaggels gebruikt worden, moet je niet in een andere auto of bij een andere vloeistof mikken.
rev it like a rental
het kan zijn dat de koppakking iets doorzweet, was bij mij ook zo.
het kan ook zijn dat een van de slangetjes naar de carburateurvoetverwarming dicht zat en nu open is, waardoor de verstopping ( bruine drab ) in het totale systeem is gekomen.
het kan ook zijn dat een van de slangetjes naar de carburateurvoetverwarming dicht zat en nu open is, waardoor de verstopping ( bruine drab ) in het totale systeem is gekomen.
-
ik had mijn 16v met een lekke koppaking gekocht oorzaak daarvan was verstopte radiateur doordat de koelvloeistof kanalen geroest waren heb speciaal spul gekocht om alles te reinigen en ik heb er rode koelvloeistof in gedaan volgens me garage was dat het beste voor een renault

-->clio 16v rulezzzz<--