Hallo allemaal,
Ik ben Daniël en sinds vorige week trotse eigenaar van een Renault Clio RSI. Van de week ben ik al druk bezig geweest met het inbouwen van een radio (pioneer DEH-P 3630 MP). Nu wil ik achter in de kofferbak een versterker plaatsen en een baskist. De signaalkabels + remote kabel heb ik al getrokken, maar het trekken van m'n voedingskabel lijkt een groter probleem. Ik kan namelijk nergens een gat vinden om de kabel van m'n accu naar binnen te krijgen. Nu is mijn vraag of iemand hier een oplossing voor heeft. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
voedingskabel trekken
Daniel,
Allereerst welkom op het forum. Stel je a.u.b nog een keertje voor in het daarvoor bestemde topic, welke je HIER vind.
Wat betreft die kabel. Volgens mij is dat vrij simpel bij een clio. Als je de bovenste helft van je dashboard haalt, zie je een dikke kabelboom. Deze gaat dacht ik in beide hoeken naar de motorruimte. Daar kan je dus een kabel langstrekken. Mischien dat de clio rijders hier betere tips hebben, maar logisch nagedacht denk ik dat dat moet gaan lukken
Allereerst welkom op het forum. Stel je a.u.b nog een keertje voor in het daarvoor bestemde topic, welke je HIER vind.
Wat betreft die kabel. Volgens mij is dat vrij simpel bij een clio. Als je de bovenste helft van je dashboard haalt, zie je een dikke kabelboom. Deze gaat dacht ik in beide hoeken naar de motorruimte. Daar kan je dus een kabel langstrekken. Mischien dat de clio rijders hier betere tips hebben, maar logisch nagedacht denk ik dat dat moet gaan lukken

bij de meeste autoŽs zitten er al gaten in het schutbord om de kabels van binnen naar de motor te laten lopen, kijk eens goed onder de motorkap dan zie je ze meestal wel zitten, of kijk onder het dashboard, en leg je kabel dan gewoon mee met de andere, dan ligt hij netjes door een rubber en hoef je ook geen gaten enzo te boren.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Car: Renault Clio III RS
Nog gemakelijker,ga met je hoofd onder het dashboard liggen.Kijk in de linkerhoek ongeveer 40 cm omhoog.Daar zie je de isolatie zitten met een uitgesneden rondje erin.Deze kan je eruit trekken en dan zie je een plastic rondje .Deze eruithalen,zijn 2 delen ,kabel erdoor heen duwen.Daarna deel voor deel weer terug plaatsen.Klaar is kees,herman,enz enz
Dank je welantoine schreef:Nog gemakelijker,ga met je hoofd onder het dashboard liggen.Kijk in de linkerhoek ongeveer 40 cm omhoog.Daar zie je de isolatie zitten met een uitgesneden rondje erin.Deze kan je eruit trekken en dan zie je een plastic rondje .Deze eruithalen,zijn 2 delen ,kabel erdoor heen duwen.Daarna deel voor deel weer terug plaatsen.Klaar is kees,herman,enz enz