[R5GTT] Benzinedrukwaarden en hoe te meten?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Ik vroeg mij af wat de ideale benzine druk is (belast/onbelast?) voor een R5GTT (ph1) en hoe je dit kunt meten. Ik heb namelijk een andere Bosh benzinepomp liggen die 'meer aan zou kunnen'. Ik wil natuurlijk ook weten ofti dan niet teveel druk maakt.

Heeft dit eigenlijk wel nut, zo'n zwaardere pomp; Solex carburateurs werken toch met vlotters die vol en leeg lopen? Verder heb ik een instelbare BDR (zo een met stelschroef en contra-moertje), maar ik zie er geen aflees/aansluit mogelijkheid op. Moet je die van een leiding aftappen ergens dan ofzo?
Menno

Op een carb. auto maakt 't niet zo gek veel uit.
Als 't ding voldoende druk levert om je vlotterkamer vol te krijgen (ook bij turbodruk) is 't wel best.
Als je echt naar absurd hoge druk gaat, kan je 't vlotternaaldje openduwen :probleem.

Benzinedruk meten? Wat dacht je van een drukmeter?
rev it like a rental
tyberium
Contacteer:

Dat met die drukmeter snap ik, maar waar sluit je die ergens aan.
Steven
Car: M536

Goh op een toevoerleiding na de drukregelaar misschien? Gewoon T-stukkie en klaar.
-PAZ-
Über-Spammer

wanneer je auto goed loopt, zou ik je brandstof druk niet speciaal verhogen, dit heeft volgens mij niet veel nut bij een carb motor, bij een injectie kan je wel de druk ophogen zodat hij meer gaat inspuiten.
de standaard pomp van de gtt is er maar net voor om de brandstof van de tank naar de carb te verplaatsen en zorgen dat de carb gevult blijf. maar als je de druk wilt meten moet je idd gewoon even een t-stukje in je brandstof leiding maken en dan kan je daar de druk meten
R5GTT. Drive it like you stole it
tyberium
Contacteer:

Dan gaan we dat even proberen (Y) thanx.
Ik zoek trouwens de brandstofdrukregelaar (bdr) ook nog. Heb hier een instelbare liggen. De bdr hoort toch achter het rechter achterwiel te zitten? zit ie verstopt achter de tank dan ofzo? Ik zie m namelijk niet. is dit ook zo'n schotelvormig dingetje? Weet ook iemand op wat voor waarde de brandstofdruk moet staan?
Riël
Über-Spammer

Wordt mede geregeld door de turbodruk. Ik zou de originele laten zitten. Ik wil die instelbare wel van je :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tyberium
Contacteer:

heheh...ik heb gehoord dat je die dingen het beste ook een keer kunt vervangen. ik heb er net een uprated benzinepompje ondergedraaid, maar mooi dat ik die bdr niet kan vinden..weet je toevallig waar die zit?
Tijn
Contacteer:

pazmaniac schreef:wanneer je auto goed loopt, zou ik je brandstof druk niet speciaal verhogen, dit heeft volgens mij niet veel nut bij een carb motor, bij een injectie kan je wel de druk ophogen zodat hij meer gaat inspuiten.
de standaard pomp van de gtt is er maar net voor om de brandstof van de tank naar de carb te verplaatsen en zorgen dat de carb gevult blijf. maar als je de druk wilt meten moet je idd gewoon even een t-stukje in je brandstof leiding maken en dan kan je daar de druk meten
ff een losse gedachte, de vlotterkamer wordt ook onder druk gezet door de turbodruk, op een gegeven moment kan ik mij voorstellen dat de pomp niet lekker meer tegen de druk in de vlotterkamer in kan pompen...
there is no spoon.
Menno

@ Tyberium: idee is goed, wiel is fout, probeer 't eens achter je rechter VOORwiel.

@tijn: Daar heb je dus de drukregelaar voor, maar idd, de pomp moet 't wel aankunnen. Nou kan dat pompje makkelijk iets van 3 bar leveren, dus van die paar tienden turbodruk van zo'n gt'tje ( :smoke: ) wordt ie niet echt moe.
rev it like a rental
-PAZ-
Über-Spammer

Riël schreef: Ik wil die instelbare wel van je :p
kan je ook een brandstof druk regelaar pakken van een kaddet gsi, die dingen hebben ook een instelbare, dan kan je gewoon de druk ophogen door een M6 boutje te verdraaien en op die manier de retour langer dicht te houden, staan hier en daar wel genoeg gsiŽs op de sloop, een opel rot nog sneller dan een renault 8) 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
Menno

Wat wil je in fuckin' naam bereiken met een afstelbare druk op een carburateur motorretje?
rev it like a rental
Anonymous

Menno schreef:Wat wil je in fuckin' naam bereiken met een afstelbare druk op een carburateur motorretje?
Leuk om mee te patsen ?? Voorbereiding op het GTTi-verhaal ?? Scheelt weer in de kosten ?? Ik zou het niet weten !
Plaats reactie