Ik heb pas een laguna 1.6 16V gekocht met 150.000 km. Deze is erg traag. De maximale snelheid komt niet boven de 180 op de teller terwijl deze auto op zijn minst 195km/h moet kunnen halen volgens de specificaties. De auto rijdt verder prima alleen het max vermogen kan niet worden gehaald. Ook van 0-100 doet hij niet in de 11.5 sec maar in 15sec. Eerste vermoeden was dat de moter vervuilt zou zijn maar ik heb al 20km plankgas gereden maar dat heeft niet geholpen. Als het motervervuiling zou zijn had dit toch voldoende moeten zijn om de autosoepeler te laten rijden en de max snelheid te verhogen. Of is deze redenatie fout ?
Graag reactie en ideeen wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Luie Renault Laguna 1.6 16V
Misschien heeft er altijd iemand in gereden die niet boven de 3000 tpm. is gekomen.
Dan is het gewoon een kwestie van tijd voordat hij wat losser gaat rijden. Dus gewoon een tijdje goed door blijven planken en dan zou het gaandeweg wat beter moeten worden.
Dan is het gewoon een kwestie van tijd voordat hij wat losser gaat rijden. Dus gewoon een tijdje goed door blijven planken en dan zou het gaandeweg wat beter moeten worden.
Hoi Lagune101 welkom op het forum, zou je je misschien voor willen steeln in het wie is wie topic hier op klikken voor het wie is wie topic
heb et zelf al eens gezien bij een laguna, hij reed perfect, maar wanneer je echt vermogen vroeg en em helemaal doortrok leek het net of hij niet aan zen vermogen kwam, zat em toen in de brandstof pomp, deze gaf te weinig opbrengst, zelfde symtomen als bij jou, goed lopen, maar top niet halen en niet echt snel doortrekken in toeren
R5GTT. Drive it like you stole it
Let wel dat je bougies hiervan kunnen overlijden..... leuk als je remt op de motorBart V schreef:Kijk zaken als bougies, filters etc na, en vervang deze zonodig. Ook is het niet onverstandig een reinigings middel toe te voegen aan de benzine.

Overlijden door die toevoegingen???Matthijs schreef:Let wel dat je bougies hiervan kunnen overlijden..... leuk als je remt op de motorBart V schreef:Kijk zaken als bougies, filters etc na, en vervang deze zonodig. Ook is het niet onverstandig een reinigings middel toe te voegen aan de benzine.
Dat dat kon gebeuren was mij nog niet bekend. Kan je ook toelichten waardoor dat komt??
Ja, als je pech hebt
Het kan, ok, maar vind 't wat vergezocht. 4 nieuwe bougies is ook 't geld niet, daar niet van.

Ik heb ook een tijdje een Laguna II gereden (zie nick
) Ik vond hem ook niet bepaald snel, heb hem ook nooit boven de 175/180 gekregen. Motortje is gewoon te licht voor die auto.