ombouw R19 (1800) naar 2.0 L (megane)
Met de afgelopen dynodag in Goes werdt er wielvermogen en koppel gemeten van een aantal Renaults:
Williams 145-150pk aan de wielen...
16v 114-124pk/ 140-145Nm aan de wielen...
gtt 100-110pk 160-190Nm aan de wielen afhankelijk van de turbodruk
En 2 bekenden draaiden op deze bank met een geprepareerde 2-liter met veel fijnslijperij 160 tot over de 170pk aan de wielen na afstelling door Fastchip.
En jij zou daar met 1000,- aan moeten geraken? Ik ben benieuwd naar de resultaten en de testbank...
Williams 145-150pk aan de wielen...
16v 114-124pk/ 140-145Nm aan de wielen...
gtt 100-110pk 160-190Nm aan de wielen afhankelijk van de turbodruk
En 2 bekenden draaiden op deze bank met een geprepareerde 2-liter met veel fijnslijperij 160 tot over de 170pk aan de wielen na afstelling door Fastchip.
En jij zou daar met 1000,- aan moeten geraken? Ik ben benieuwd naar de resultaten en de testbank...

dan haal je het nog niet...spreek uit ondervinding en had volgens fastchip een perfect standaard blok, 126.6 pk op de wielen...dat zijn gasten die weten waar ze mee bezig zijn. Henk heeft zen 19 voorzien van een turbo dus denk niet dat je bezig bent met janneke en klein pierreke...in ieder geval, succes met de 194 pk...r19 16v rider schreef:kan zijn wat jullie zegge hoor jongensTijn schreef:die bank moet nodig geijkt worden dan denk ik. klinkt alsof mijn twingo daar ook 90 pk haalt met een ander luchtfilter...r19 16v rider schreef:is al gebeurd bij een ander jong van antwerpen op de testbank 194pk op de voorste wielenDonleben schreef:Zet m maar n keer op de testbank. Zal je echt niet gaan redden.
maar denk er eens goed overna
op computer=chip
spruitstuk
williamsblok met sportnokken geslepen
andere injectoren

speedline schreef:Met de afgelopen dynodag in Goes werdt er wielvermogen en koppel gemeten van een aantal Renaults:
Williams 145-150pk aan de wielen...
16v 114-124pk/ 140-145Nm aan de wielen...
gtt 100-110pk 160-190Nm aan de wielen afhankelijk van de turbodruk
En 2 bekenden draaiden op deze bank met een geprepareerde 2-liter met veel fijnslijperij 160 tot over de 170pk aan de wielen na afstelling door Fastchip.
En jij zou daar met 1000,- aan moeten geraken? Ik ben benieuwd naar de resultaten en de testbank...
naar belgische norm zal men 21 dan zeker 300+ pk hebben op de wielen




-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
194 pk op een 1800 zou kunnen, maar voor 1000 euro dat betwijfel ik.
misschien dat de prijzen in belgie goedkoper zijn!
misschien dat de prijzen in belgie goedkoper zijn!
van je leven niet...ik zelf ga naar Jeroen (JL tuning NL)voor de speciale stukken, andere bij Verhulst (België), en voor de comps en afstelling bij Fastchip (wederom NL).michel 16v schreef:194 pk op een 1800 zou kunnen, maar voor 1000 euro dat betwijfel ik.
misschien dat de prijzen in belgie goedkoper zijn!
Bij deze zou ik die 194 pk car willen uitnodigen voor de testbankmeeting te Goes (augustus), als ie ze haalt (194 pk) betaal ik zen testsessie. Deal?
Grts, Jo (en uiterst benieuwd)
Neej dan hoor je je auto weg te gevencorona schreef:van je leven niet...ik zelf ga naar Jeroen (JL tuning NL)voor de speciale stukken, andere bij Verhulst (België), en voor de comps en afstelling bij Fastchip (wederom NL).michel 16v schreef:194 pk op een 1800 zou kunnen, maar voor 1000 euro dat betwijfel ik.
misschien dat de prijzen in belgie goedkoper zijn!
Bij deze zou ik die 194 pk car willen uitnodigen voor de testbankmeeting te Goes (augustus), als ie ze haalt (194 pk) betaal ik zen testsessie. Deal?
Grts, Jo (en uiterst benieuwd)

Zullen we weer on-topic gaan.
Die wellus-nietus spelletjes worden een beetje vermoeiend om in elk topic opnieuw te zien.
Die wellus-nietus spelletjes worden een beetje vermoeiend om in elk topic opnieuw te zien.
Ik wist niet dat speedline ook een belg wascorona schreef:mja, gelijk heb je Merijn maar dat gegoochel en gegooi met pk begint hartstikke irri te worden (en dan nog door een belg)... sorry, moest effe gezegd worden...


Je weet van tevoren toch niet precies wat het resultaat gaat zijn van aanpassingen in auto.
Maar je ging toch een 2.0 16v blok in je R19 zetten?
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.....heb je geen foto's van de merchandize?
Altijd leuk om te zien wat voor goodies erin gaan.
Maar je ging toch een 2.0 16v blok in je R19 zetten?
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.....heb je geen foto's van de merchandize?
Altijd leuk om te zien wat voor goodies erin gaan.
Een echte tuner geeft dat niet prijs natuurlijkMerijn.V schreef:Je weet van tevoren toch niet precies wat het resultaat gaat zijn van aanpassingen in auto.
Maar je ging toch een 2.0 16v blok in je R19 zetten?
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.....heb je geen foto's van de merchandize?
Altijd leuk om te zien wat voor goodies erin gaan.


bwa, kga effe heel eerlijk zijn. Momenteel heb ik wederom deftige kosten gehad aan de 19. Die moet namelijk steeds in perfecte conditie zijn omdat ik er dagelijks mee rondtoer. Die chip moet ik nog steeds ophalen bij Henk (fastchip) en daar zal het ook bij blijven. Tenzij ik voor een heel degelijke prijs (liefst ondermaatsMatthijs schreef:Een echte tuner geeft dat niet prijs natuurlijkMerijn.V schreef:Je weet van tevoren toch niet precies wat het resultaat gaat zijn van aanpassingen in auto.
Maar je ging toch een 2.0 16v blok in je R19 zetten?
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.....heb je geen foto's van de merchandize?
Altijd leuk om te zien wat voor goodies erin gaan.Laat de rest maar gissen en moeilijk doen
Waar ik momenteel mee bezig ben is de 21T. Die heeft ook de nodige slijtage opgelopen en ik wil zonder met pk's te gooien die wagen dik boven de 300 ponys krijgen. Als ik dat nu ook even voor 1000 kan laten doen is alles dik in orde (hahahahahaha->sarcastisch).
Voor deze veranderingen heb ik enkele mensen geraadpleegd, Jeroen (JL), Verhulst (Renault kenner op en top en tevens men garagehouder), Raepers Benny (MR Alpinen voor europacup onderdelen), Henk Dijkstra (Fastchip) en als laatste ATAF st.Niklaas voor de body (unieke bumps en defuser, op maat gemaakt)
dit alles zou tegen de testbankmeeting in orde moeten zijn...hoogst twijfelachtig dus eerst het motorisch gedeelte in orde brengen.
Hoeveel pk is dat? Want een pony kan nooit zoveel als een paardekracht zijn.....corona schreef:
met pk's te gooien die wagen dik boven de 300 ponys

jah ok
een poging om de wagen boven de 300 pk te krijgen. Hoe lang ie dat gaat volhouden weet ik niet. De ruwe schatting motorisch zit rond de 7000. Als alles goed gaat staat ie nog bij de volgende testbanksessie te Goes (zie andere topic)
