Moeilijke koudstart R11 Turbo II

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Ellow folks,

Het lukt me niet om m'n R11 met koude motor te starten met choke! Probeer je dit wel blijft hij hopeloos op de startmotor draaien.
Je kan hem alleen zonder choke en zonder gas te geven starten (aan ongeveer 500/min) en wachten tot de motor iets warmer is en je de choke kan optrekken. Probeer je vroegtijdig gas te geven valt hij weer stil.
Met dit weer lukt het dus nog wel om hem rijdende te krijgen maar eens de winter voor de deur staat... |:

Heb dit met m'n vorige R11 ook zien gebeuren bij zijn volgende eigenaar. Daar heeft men het niet kunnen oplossen, aangezien de auto iets kleiner geworden is.
Bij mijn GTT heb nooit een dergelijk probleem gehad.

Hopend dat iemand hiermee ervaring heeft?

Greetz,
wim
pierre

ik heb het idee dat de motor teveel benzine krijgt, hij verzuipt.
carburateur zelf nazien en afstelling ook nazien.
bougies erg oud ?
Anonymous

pierre schreef:ik heb het idee dat de motor teveel benzine krijgt, hij verzuipt.
carburateur zelf nazien en afstelling ook nazien.
bougies erg oud ?
Heb carburator net helemaal open gehad en gereinigd maar een controle van de afstelling??
Heb ook al eens met andere bougies geprobeerd maar bleef hetzelfde. Ik ga het nog eens met nieuwe proberen.
Alvast bedankt voor de reactie!
slash

of valse lucht?
pierre

het is duidelijk dat de regeling voor koude start defekt is, dit moet nagezien worden door de garage bij voorkeur.
de carburateur kan wel schoongemaakt worden, maar kan toch defekt zijn, een mechanisch defekt.
bv werkt de chokeknop wel, is de kabel bevestigd op de carburateur ?

een noodgreep is starten met gas op de plank, niet pompen dan verzuipt ie, als de motor dan aanslaat met gas bijregelen.

bougies voor 11 turbo zijn bv N3G van champion of 805lp eyquem
Abel
Über-Spammer

of je probeert het met een goed werkende carburateur van een gt turbo.. die moet ook zonder problemen passen :D
Anonymous

Hey,

Problem solved!!

Aan de buitenzijde van de carbu zit er achter het meedraaiende schijfje van de chokeklep een klein veertje van nog geen centimeter lang (diameter 4mm), dat de chokeschijf verbindt met een scharnierend staafje, dit veertje was over.

:worship: Thanx for the advices!! :worship:
pierre

wim schreef:Hey,

Problem solved!!

Aan de buitenzijde van de carbu zit er achter het meedraaiende schijfje van de chokeklep een klein veertje van nog geen centimeter lang (diameter 4mm), dat de chokeschijf verbindt met een scharnierend staafje, dit veertje was over.

:worship: Thanx for the advices!! :worship:
zie je wel, ik heb er ook twee op zolder liggen met een kapotte veer. :) :wink:
donaties welkom op mijn banknummer :D
Plaats reactie