Ik was net een ^probleem met de onsteking aan het oplossen toen ik mijn ontsteking wou omwisselen met mijn andere gtt. Toen zag ik opeens dat ik geen 209 maar een Renix 292 heb steken.
Mijn gtt rijdt zeer aangenaam en verbruikt <10 liter dus ik denk dat die 292 zijn taak niet zo slecht doet. Alleen vind i k het raar.
Kent iemand deze ontsteking en uit welke wagen komt ze? (ik vond het al langer verdacht dat die ontsteking er splinternieuw uitzag.)
Renix 292
dat is geen 292, dat is een 229 voor Zwitserland voor C405, C1J.
Misschien komt jouw 5 gt turbo dan uit Zwitserland of is daar geimporteerd.
als ie zo lekker loopt waarom moet ie er dan uit ??
ik rijdt trouwens gemiddeld altijd 1 op 14 met mijn turbo, dat is veel zuiniger.
ik rijdt trouwens gemiddeld altijd 1 op 14 met mijn turbo, dat is veel zuiniger.
Aha! Dan weet ik ook meteen waar mijn ouwe witte phase2 vandaan kwam.... 

Dat kwam omdat je als een oude opa reed vertelde jepierre schreef: ik rijdt trouwens gemiddeld altijd 1 op 14 met mijn turbo, dat is veel zuiniger.

begrijp je die boetes nou ?Matthijs schreef:Dat kwam omdat je als een oude opa reed vertelde jepierre schreef: ik rijdt trouwens gemiddeld altijd 1 op 14 met mijn turbo, dat is veel zuiniger.
tís ongeveer 1 op 13,5 en lange stukken 1 op 14,5
Kijk goed na of het een onsteking is die voor de gtt dienst kan doen, vaak worden er onstekingen van andere C-motoren opgeschroefd in het leventje van de auto, en van die onstekingen kan ik niet zeggen dat ze NIET schadelijk zijn ... Ik ken alleen de 208, 209 en de 237 als zijnde de zwitserse...
Nope het is zeker een 292pierre schreef:dat is geen 292, dat is een 229 voor Zwitserland voor C405, C1J.
Ik dacht even dat het probleem aan de ontsteking lag, maar het waren bougiekabels die kortsluiting gaven.
Ik raad je vooralsnog aan die onsteking eruit te mikken en een 209 erin te zetten.
-
ik rij een op 6 is dit heel raar?
Toen ik nog met carb. reed ging mijn ontsteking op een gegeven moment ook kaduk. Ik heb er toen 1 van de sloop gehaald uit een renault 5 TL. Hij reed echt perfekt. Heb hem toen ook nog op de testbank gehad maar er was verder niets aan de hand. En hij ging als een speer 

Voor hoeveel euro staan die renix ontstekingen voor de GTT te koop 2e hands? Ik heb voor die van mij toen 25 gulden gekocht. 

Doe je goedJob-turbo schreef:Voor hoeveel euro staan die renix ontstekingen voor de GTT te koop 2e hands? Ik heb voor die van mij toen 25 gulden gekocht.

Was destijdsMatthijs schreef:Doe je goedJob-turbo schreef:Voor hoeveel euro staan die renix ontstekingen voor de GTT te koop 2e hands? Ik heb voor die van mij toen 25 gulden gekocht.Uhhhhh we betalen hier in euro's btw

Job-turbo schreef:Was destijdsMatthijs schreef:Doe je goedJob-turbo schreef:Voor hoeveel euro staan die renix ontstekingen voor de GTT te koop 2e hands? Ik heb voor die van mij toen 25 gulden gekocht.Uhhhhh we betalen hier in euro's btw
Zou nu 11.344505 eurie zijn

-
Zie je nu wel dat overal de guldenprijzen één op één zijn veranderd in europrijzen
.
Ik heb een tijd terug namelijk 25 euro betaald voor een 209 (en dat vond ik al goedkoop)

Ik heb een tijd terug namelijk 25 euro betaald voor een 209 (en dat vond ik al goedkoop)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
Om terug ff ontopic te gaan:
Ik heb deze morgen eens een 209 gestoken, maar persoonlijk vind ik dat mijn 292 meer power had ( zeker in lagere toeren).
Weet nu echt niemand te zeggen uit welke wagen(s) die ontsteking zou komen ?
Ik heb deze morgen eens een 209 gestoken, maar persoonlijk vind ik dat mijn 292 meer power had ( zeker in lagere toeren).
Volgens mij heb je last van een zonnesteekpierre schreef:zou uit eeen volvo kunnen komen ?

-
ruilen tegen een 208??H8bal schreef:Om terug ff ontopic te gaan:

Maaruh ik heb in elk geval geen idee en heb het helaas ook niet kunnen vinden in een niet nader te noemen computerprogramma van de renault dealer.
Kun je misschien de "renault code" op het forum zetten, dan kan ik alsnog ff in dat programma neuzen.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
Zal eens kijken of de renault code er ergens opstaat.Turbo-Peer schreef:ruilen tegen een 208??H8bal schreef:Om terug ff ontopic te gaan:
Weet nu echt niemand te zeggen uit welke wagen(s) die ontsteking zou komen ?![]()
Maaruh ik heb in elk geval geen idee en heb het helaas ook niet kunnen vinden in een niet nader te noemen computerprogramma van de renault dealer.
Kun je misschien de "renault code" op het forum zetten, dan kan ik alsnog ff in dat programma neuzen.
Verder had ik ergens een siteje gevonden waarop het mij lijkt alsof de ontsteking van een renault 25, 2.o liter blok zou komen (J7R). Kan iemand mij dit bevestigen.
En nog altijd heb ik de indruk dat die 209 een stuk trager is. Daarstraks nog eens eventjes geraced tegen een kennis waar ik normaal gelijk mee bleef, verloor ik nu vlot terrein.
even nog een opmerking waarom je wel een 208 of een 209 wil hebben in je GT.. Dit zijn turbo motoren, dus drukgevuld! deze hebben een overdruk in het inlaat circuit. Daar is dus een speciale ontsteking voor nodig lijkt me. een 292 lijkt me niet afkomstig van een turbo motor, deze motoren hebben altijd een onderdruk in de lucht inlaat. Dus deze kan bij turbo motoren als de turbo begint druk te leveren druk nooit de ontsteking goed verlaten of vervroegen
Wil niet moeilijk doen hoor maar die van mij reed er prima op.
Ik begrijp je redenering goed hoor Abel, maar hij rijdt echt beter met die 292 dan met een 209.Abel schreef:even nog een opmerking waarom je wel een 208 of een 209 wil hebben in je GT.. Dit zijn turbo motoren, dus drukgevuld! deze hebben een overdruk in het inlaat circuit. Daar is dus een speciale ontsteking voor nodig lijkt me. een 292 lijkt me niet afkomstig van een turbo motor, deze motoren hebben altijd een onderdruk in de lucht inlaat. Dus deze kan bij turbo motoren als de turbo begint druk te leveren druk nooit de ontsteking goed verlaten of vervroegen
De turbo is "brutaler" en de motor klimt veel beter in toeren dan bij een 209.
Ik denk dat de Renix 292 een iets vroegere ontsteking heeft en daardoor iets feller aan kan voelen. Ik had ook die 2 draadjes omgewisseld om 4 graden vroegere ontsteking te krijgen maar toen begon hij te pingelen als een gek