1.9 d lucas elektrischebrandstof pomp opvoeren

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

wie weet er of je wat kan doen aan zo,n lucas pomp,draait op motor management,?????????
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Wat voor model, motortype, bouwjaar, brandstofpomptype, transmissie, etc...?

Wel makkelijk om wat meer randinformatie te verschaffen bij dit soort vragen. Des te meer kans op een fatsoenlijk onderbouwd antwoord.
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

speedline schreef:Wat voor model, motortype, bouwjaar, brandstofpomptype, transmissie, etc...?

Wel makkelijk om wat meer randinformatie te verschaffen bij dit soort vragen. Des te meer kans op een fatsoenlijk onderbouwd antwoord.
ahum een clio 2 uit 1998,(lijkt me logisch toch in dit forum)1900 diesel /lucas EPIC brandstofpomp (mechanische plunjerpomp)/f8q 632 motor/en een 5 bak/en het is een 3 deurs uitvoering, en de krukaspoelie is 1 deel met distributieriemwiel......... (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Chippen lijkt me de enige optie.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Een beetje aan de luchtmengselschroef draaien wil wel eens helpen.
Als je voor de auto staat zit rechtsachter op de brandstofpomp een schroef die geborgd wordt met een moer,die schroef draai je in totdat hij beroerd gaat lopen en dan weer een halve slag terug,scheelt vaak wel iets,ook in brandstofverbruik overigens.
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

Heino schreef:Een beetje aan de luchtmengselschroef draaien wil wel eens helpen.
Als je voor de auto staat zit rechtsachter op de brandstofpomp een schroef die geborgd wordt met een moer,die schroef draai je in totdat hij beroerd gaat lopen en dan weer een halve slag terug,scheelt vaak wel iets,ook in brandstofverbruik overigens.
er zit helemaal geen (luchtmengselschroef op)ik denk trouwens dat je de rookstop bedoelt.......
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

Riël schreef:Chippen lijkt me de enige optie.
wie waar,niemand heeft er iets te liggen,ik kan m zelf ook wel foppen,maar dat levert niet echt veel winst.....
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als het geen turbo is, ga je het volgens mij alleen maar mollen als je er meer uit wil halen. Lijkt me het risico niet waard voor de nihile vermogenswinst.

Kan ernaast zitten...
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

Bart V schreef:Als het geen turbo is, ga je het volgens mij alleen maar mollen als je er meer uit wil halen. Lijkt me het risico niet waard voor de nihile vermogenswinst.

Kan ernaast zitten...
dat lijkt me iets overdreven,maar het zou toch wel leuk zijn als iemand me kon vertellen wat de opties zijn,iemand die er dan wel verstand van heeft,die weet hoe zo,n pomp werkt,wat die exact doet,en wat de computer regelt.
ik heb al heel wat afgezocht en tot nu toe is het een goed bewaard renault geheim,.........ik snap die reakties wel dan roept er 1 chippen en een ander roept rookstop uitdraaien,........ (Y) ik ben ook geen leek dat snap ik ook allemaal wel maar als er geen chips voor zijn is het wel simpel om dat te roepen,....me 5je turbo gaat ni hard genoeg ........chippen (Y) ......so long.......
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

21turbo schreef:
Bart V schreef:Als het geen turbo is, ga je het volgens mij alleen maar mollen als je er meer uit wil halen. Lijkt me het risico niet waard voor de nihile vermogenswinst.

Kan ernaast zitten...
dat lijkt me iets overdreven,maar het zou toch wel leuk zijn als iemand me kon vertellen wat de opties zijn,iemand die er dan wel verstand van heeft,die weet hoe zo,n pomp werkt,wat die exact doet,en wat de computer regelt.
ik heb al heel wat afgezocht en tot nu toe is het een goed bewaard renault geheim,.........ik snap die reakties wel dan roept er 1 chippen en een ander roept rookstop uitdraaien,........ (Y) ik ben ook geen leek dat snap ik ook allemaal wel maar als er geen chips voor zijn is het wel simpel om dat te roepen,....me 5je turbo gaat ni hard genoeg ........chippen (Y) ......so long.......
lees ff speedie zijn quote
speedline schreef:Wat voor model, motortype, bouwjaar, brandstofpomptype, transmissie, etc...?

Wel makkelijk om wat meer randinformatie te verschaffen bij dit soort vragen. Des te meer kans op een fatsoenlijk onderbouwd antwoord.
greets
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

als je nu speedie een pm stuurt,zal die brave jongen u de juiste info geven (S)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Nu Gille, een antwoord is niet echt nodig.

Het is zonde van het geld ten opzichte van de gewonnen prestaties om een atmosferische (zelfaanzuigend dus GEEN turbo!) Dieselmotor op te voeren.

Het brandstofverbruik stijgt meestal buitenproportioneel en de winst in vermogen en koppel is minimaal.

Tenminste als je binnen de wettelijke grenzen wilt blijven... :wink:

Je moet namelijk net als bij een benzinemotor eerst meer lucht verpompen om er daarna meer peut aan toe te voegen. Dan komt er als vanzelf meer vermogen en koppel uit de motor.

Dus bout er een turbo tegenaan of zoek een Turbodiesel blok.

Of wees gewoon stronteigenwijs en vind het uit; "THE HARD WAY"
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

[quote="speedline"]Nu Gille, een antwoord is niet echt nodig.

Het is zonde van het geld ten opzichte van de gewonnen prestaties om een atmosferische (zelfaanzuigend dus GEEN turbo!) Dieselmotor op te voeren.

Het brandstofverbruik stijgt meestal buitenproportioneel en de winst in vermogen en koppel is minimaal.

Tenminste als je binnen de wettelijke grenzen wilt blijven... :wink:

Je moet namelijk net als bij een benzinemotor eerst meer lucht verpompen om er daarna meer peut aan toe te voegen. Dan komt er als vanzelf ..................................





sorry for asking ,ik snap de mentaliteit........
Plaats reactie