Ik heb een probleem met mijn versnellingsbak van mijn megane. Als ik op de cruisecontrol rijd 130km in zijn vijfde versnelling springt hij er soms uit. Erg vervelend de auto is 2,5 mnd oud en uiteraard in de garantie . Het is nu drie keer gebeurd. Ik heb uiteraard een afspraak gemaakt bij de garage maar met de drukke vakantie tijd ben ik pas over drie weken aan de beurt. Zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt en zo ja wat was de oplossing. Renault zegt dat ze dit nog niet hebben mee gemaakt maar op reviews van het autoblad autoweek had ik het ook al een keer gelezen. Met als resultaat dat de auto gerepareerd was en het euvel soms nog terug kwam.
Wie heeft hier ook ervaring mee,Groetjes Evard
Bedankt voor snelle reacties, hij springt inderdaad eruit als hij op de cruisecontrol staat. Het is mij nog niet overkomen als ik gewoon rij zeg maar. En het vreemde is dat het op het zelfde traject elke keer gebeurd, misschien wordt het wel gestoord dooor een of ander electrisch signaal.
Ik heb het ook wellis gehad in een andere auto, maar dan bij zijn 2e versnelling. Toen was het alleen bij "gas los" dan schoot ie er soms uit.
Misschien is in dat traject wel een ligte daling waardoor je cruise-controle inhoud.
Bij waren het geloof ik de syngro-mess dingen (als ik het goed schrijf).
Evard schreef:Bedankt voor snelle reacties, hij springt inderdaad eruit als hij op de cruisecontrol staat. Het is mij nog niet overkomen als ik gewoon rij zeg maar. En het vreemde is dat het op het zelfde traject elke keer gebeurd, misschien wordt het wel gestoord dooor een of ander electrisch signaal.
Evard schreef:Bedankt voor snelle reacties, hij springt inderdaad eruit als hij op de cruisecontrol staat. Het is mij nog niet overkomen als ik gewoon rij zeg maar. En het vreemde is dat het op het zelfde traject elke keer gebeurd, misschien wordt het wel gestoord dooor een of ander electrisch signaal.
En waar is dat, ben er wel benieuwd naar.
Elke keer als ik in de buurt van Hoorn rij. Op de A7
Ik heb het verhaal eerder gehoord van een eigenaar van een renault laguna, hij schoot eerst uit zijn 5 en later had hij nog 2 versnellingen over om in te kunnen rijden na een knal, er moest een geheel nieuwe versnellingsbak en koppelingsplaten in
AUDI :p schreef:Ik heb het verhaal eerder gehoord van een eigenaar van een renault laguna, hij schoot eerst uit zijn 5 en later had hij nog 2 versnellingen over om in te kunnen rijden na een knal, er moest een geheel nieuwe versnellingsbak en koppelingsplaten in
Ik heb net een rit naar Breda achter de rug zonder de cruisecontrol te gebruiken en dan gaat het goed, dus er is volgens mij wel een verband hier mee. Misschien schokt hij wel te veel want de cruisecontrol geeft constant gas meer en minder. Het nummer is vf1kmojoh29303852. Alvasr bedankt.
Ik werk zelf ook bij een renault dealer en daar heb ik al regelmatig de 5e versnelling vervangen van de bak omdat ze inderdaad eruit schieten.Moet wel zeggen dat het meestal met de 1.4 16v motoren raak is maar is dezelfde bak (megane II) Veel succes verder..
Bedankt voor de informatie, ik heb een afspraak gemaakt met de renaultdealer en kan 24 aug. pas terecht ivm vakantie drukte. Dus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Op mijn vraag aan hen of ze het wel eens vaker hadden meegemaakt zeiden ze nee, wel apart dus.
De auto weggebracht naar de dealer en specifiek nog eens aan de receptie gevraagd of het vaker voorkwam. Niet bij hun werd mij verteld. Om twaalf uur belden ze mij op dat het toch aan de bak lag en dat er te veel speling was op het tandwiel van de vijfde versnelling. Moest besteld worden en vandaag de auto weer opgehaald. Hopelijk blijft het probleem nu weg.
Nog bedankt voor degene die gereageerd hebben.