Ik heb rondom Koni-geel erop. Het zijn ph-1 shocks en schotels gemonteerd op mijn ph-2. Het is me al een tijdje opgevallen, dat bij compleet inveren er een harde tik van de rechter-shock vóór afkomt. Mijn vraag is nu: is deze misschien lek? Voor de rest veert het allemaal prima, alleen lijkt het net alsof die "doorslaat" net als bij een lekke olie-demper. Of ligt het aan wat anders? De vering is verders niet zacht ofzo.
mvg, Chendy.
Vreemde tik bij inveren van Koni-geel
wanneer je schokbreker lek zou zijn, moet je dit ook zien aan de buitenkant, en wanneer je een paar keer hard op de auto duwt zou hij na moeten deinen, doet hij dit niet dan denk ik dat er iets losgekomen is ofzo, en dat maakt dan geluid bij het inveren, mischien je veerpoot eens goed bekijken en evt eens demonteren
R5GTT. Drive it like you stole it
demonteren, schotels losmaken en de veerpootlagers en rubbers controleren.
Immer wieder die verdammte Holländer
komt bij mij ook wel eens voor, maar hier zijn het fase 2 veerpoten gemonteerd in een fase 1.
ik heb het idee dat het met de harde demping te maken heeft.
fase 2 bovenste schotel is asymmetrisch en zit met 2 bouten vast, het midden hiervan loopt niet parallel aan de snijlijn tussen de bouten, deze kan hierdoor dus enigszins kantelen.
fase 1 bovenste schotel is symmetrisch en kan niet kantelen.
de oorzaak is dus onbekend.
fase 2 bovenste schotel is asymmetrisch en zit met 2 bouten vast, het midden hiervan loopt niet parallel aan de snijlijn tussen de bouten, deze kan hierdoor dus enigszins kantelen.
Ligt ook een beetje aan het bochtenwerk wat je doet. Ik denk dat iedereen het wel voor elkaar kan krijgen....... zeker als de auto op die hoek wat gaat torderen.pierre schreef:komt bij mij ook wel eens voor, maar hier zijn het fase 2 veerpoten gemonteerd in een fase 1.
Zeg Pierre....... die wijn houdt je wel op de been he

het zijn de zwoele nachten, die demper die geluiden maakt is bij verkeersdrempels rechtuit, met een standaard 'slappe' renault demper was het weg maar die heb ik weer eruit gegooid, beviel niet zo.
schijnt dat er vandaag iets te doen is in Zandvoort ?
alleen voor leden of zo ?
schijnt dat er vandaag iets te doen is in Zandvoort ?
alleen voor leden of zo ?
Thx voor de replies!
@pazmaniac: Hoezo te zien dan? Het zijn toch gas-shocks? Olie-gevuld kan je idd zien. Maar met gas toch niet? Hij deint niet. Daar heb ik een hekel aan.
@Ray: Ik ben bang dat het de schotellager kan zijn. Duur zoiets? Misschien ook de busen van de ophanging?
@Matthijs: Ja, het gebeurt ook bij extreme bochtenwerk. Vooral als ik er hard uit accelereer, gaat die die bij inveren erg hard tikken (bijna klappen).
@pierre: Jij hebt er dus ook last van? Ik heb het dus ook inderdaad bij drempels rechtuit. Zowel bij normale als bij wat snellere bulten. Ik heb het idee dat de bovenkant van de shock gewoon teveel speling heeft in het gat waar die vastzit met die 2 montagebouten. Vreemde is dat het alleen rechts is en niet links. Dit is vooral te merken als er iemand meerijdt. Dan wordt het gewoon erger.
mvg, Chendy.
@pazmaniac: Hoezo te zien dan? Het zijn toch gas-shocks? Olie-gevuld kan je idd zien. Maar met gas toch niet? Hij deint niet. Daar heb ik een hekel aan.
@Ray: Ik ben bang dat het de schotellager kan zijn. Duur zoiets? Misschien ook de busen van de ophanging?
@Matthijs: Ja, het gebeurt ook bij extreme bochtenwerk. Vooral als ik er hard uit accelereer, gaat die die bij inveren erg hard tikken (bijna klappen).
@pierre: Jij hebt er dus ook last van? Ik heb het dus ook inderdaad bij drempels rechtuit. Zowel bij normale als bij wat snellere bulten. Ik heb het idee dat de bovenkant van de shock gewoon teveel speling heeft in het gat waar die vastzit met die 2 montagebouten. Vreemde is dat het alleen rechts is en niet links. Dit is vooral te merken als er iemand meerijdt. Dan wordt het gewoon erger.
mvg, Chendy.
ik zat ook thuis maar had die link niet gezien, opent niet bij mij, dus waar gaat het over ?Steven schreef:Hiero Pierre: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 65#1458465
Ik zit trouwens nog thuis
zat 3 uur in zandvoort vast, lekkere plaats.
ik ga die bovenste veerschotels vastzetten met een derde bout binnenkort, laat weten wat dit oplevert.chendy schreef:Thx voor de replies!
mvg, Chendy.
het is een fabrieksfout, 2 bouten uit het centrum is gewoon niet oke.
heb het al jaren, het geluid.
Ok, ik ben benieuwd. Vreemde vind ik nog steeds dat het alleen maar rechts te horen is... Ik zal proberen l met r te swoppen. Als het goed is, moet het probleem zich dan verschuiven.
Rij gewoon eens rustig manchendy schreef:Ok, ik ben benieuwd. Vreemde vind ik nog steeds dat het alleen maar rechts te horen is... Ik zal proberen l met r te swoppen. Als het goed is, moet het probleem zich dan verschuiven.

Dat doe ik alleen met andermans oto's. 

4 september laat ik die schotels met een derde bout vastzetten, na 6 jaar gebonk. Ik ben het zat.chendy schreef:Dat doe ik alleen met andermans oto's.
rustig rijd ik alleen met mijn auto, met andere auto's scheur ik lekker rond, zijn toch all risks verzekerd, ik niet.
terug uit limburg, een derde bout aangebracht aan de veerpootophanging en het schijnt dat het bonken praktisch weg is, kan het nog niet helemaal uitsluiten, op de grachten van amsterdam meende ik nog iets te horen, dat zou dan de zuiger kunnen zijn, wellicht heeft deze een te korte slag bij monroe ?
ook achterste remklauwen uitgewisseld omdat de nippels vast zaten, handrem bevestiging moest uitgezaagd worden, bussen zaten klerevast.
in Catsop geweest, een klein gehucht ergens in limburg, erg mooie omgeving en even het projekt van bram gezien.
ook achterste remklauwen uitgewisseld omdat de nippels vast zaten, handrem bevestiging moest uitgezaagd worden, bussen zaten klerevast.
in Catsop geweest, een klein gehucht ergens in limburg, erg mooie omgeving en even het projekt van bram gezien.