volvo 1.7 turbo info gevraagd

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer

ik speel met het idee om de 1.4 van men gtt te vervangen door een 1.7 turbo uit een volvo, heeft er hier iemand ervaring mee, is het te doen,wat zijn de moeilijke punten. waar moet opgelet worden wat past wel wat niet, volvo of renault bak enz enz.
ik wil me even orienteren dus alle info is welkom.
wat zijn de ervaringen is er meer vermogen te halen uit een 1.4 of gaat dat beter bij de 1.7
Laatst gewijzigd door -PAZ- op za 28 aug 2004 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTT. Drive it like you stole it
Bart V

Dit is echt al heel erg vaak besproken. Gebruik de zoekfunctie, en je vind alles wat je wilt weten over dit onderwerp.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

hoe heten die gast met gele gtt ook alweer :D
MartinGTT

catrinus en het is nu GTET :wink:
MartinGTT

Het is opzich wel te doen..
Alleen die kabelboom :evil: daar zit ik nu mee te klooien.
Maar we geven de hoop niet op :beer:
-PAZ-
Über-Spammer

MartinGTT schreef:Het is opzich wel te doen..
Alleen die kabelboom :evil: daar zit ik nu mee te klooien.
Maar we geven de hoop niet op :beer:
valt dat zo tegen dan, ik neem aan dat je er wel een schema bij hebt. hoe past alles verder, aandrijf assen, motorsteunen, brandstof en koelsysteem.
welke bak heb je der aanhangen.

in elk geval veel succes met je project
Abel
Über-Spammer

de 1.4 is makkelijker te tunen :D

en de 1.7 heeft een soft turbo (S)

En verbruikt veeel meer benzine vraag Mrtn maar die heeft ook al een tijdje een GT met een 1.7 volvo blok
Martijnberk
Contacteer:

mooier en meer werk is natuurlijk een 1.8 16v blok van clio/19 er in lepelen....

[edit]typefoud
-PAZ-
Über-Spammer

@
abel. ik had gehoord dat je met een chip en evt nokkenas ook wel behoorlijk wat vermogen kon halen uit het volvo blok,en meer betrouwbare pkŽs dan uit de 1.4, en de voordelen van de injectie staan me ook wel aan eigenlijk

@
martijnberk. dat kan ook, maar vin ik persoonlijk geen optie het moet een turbo blijven. maar een 16v in een 5je zal zeer zeker wel behoorlijk heftig zijn om mee te rijden
Laatst gewijzigd door -PAZ- op do 29 jul 2004 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
MartinGTT

[quote="pazmaniac"]@
abel. ik had gehoord dat je met een chip en evt nokkenas ook wel behoorlijk wat vermogen kon halen uit het volvo blok,en meer betrouwbare pkŽs dan uit de 1.4, en de vordelen van de injectie staan me ook wel aan eigenlijk

Klopt met de volvo motor met de turbo op 0,2 bar heb je ongeveer het zelfde vermogen als de GTT motor met standaard turbo druk.
Riël
Über-Spammer

Qua tunen ben je met de 1.4 beter af. Maar dat is al zeer vaak besproken, graag eerst een search doen ok ?

De volvo kan max 0.9 bar anders zit je met je electronica
De cilinderkop is niet optimaal
1.4 blok is robuuster
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.

zijn de turbo`s trouwens hetzelfde van beide auto`s?
bakke

Ja, hebben alle 2 een identieke Garett T2 turbo. Het volvo blok kan je dmv chiptuning zonder enige aanpassingen op 160pk krijgen. Dmv nokkenassen, bleedvalve enz is de 180 makkelijk te halen en in duistsland rijdt er eentje met die motor die er 230pk uitgehaald heeft....

Greetz
Bakke

Ps ik heb ze alle 2, een R5 met standaard motor en een Volvo 480 met het B18FT blokje (op 163pk). Genoeg vergelijkingsmateriaal :-)
MartinGTT

bakke schreef:Ja, hebben alle 2 een identieke Garett T2 turbo. Het volvo blok kan je dmv chiptuning zonder enige aanpassingen op 160pk krijgen. Dmv nokkenassen, bleedvalve enz is de 180 makkelijk te halen en in duistsland rijdt er eentje met die motor die er 230pk uitgehaald heeft....

Greetz
Bakke

Ps ik heb ze alle 2, een R5 met standaard motor en een Volvo 480 met het B18FT blokje (op 163pk). Genoeg vergelijkingsmateriaal :-)
Is het ook mogelijk om op zn volvo blok een andere turbo te plaatsen t-25 ofzo??
Hoe heb jij het volvo blok gekoeld?? Orginele radiator en intercooler van de GTT??
Droes

bakke schreef:Ps ik heb ze alle 2, een R5 met standaard motor en een Volvo 480 met het B18FT blokje (op 163pk). Genoeg vergelijkingsmateriaal :-)
goe geraak jij daarmee door de schouwing dan? kzie dat je belg bent, net als ik..
aangezien motorisch 'tunen' van je bolide niet mag in België (N)
of is die B18FT motor de standaard motor van die volvo?? sorry ben een leek ivm Volvo..
greetz
Droes
bakke

Je ziet het verkeerd. De renault dat ik heb is er eentje met het originele 1400 turbo blokje. De volvo is ook met het originele 1700 turbo blok. Geen problemen dus voor de schouwing.

Het 1700 blok in de volvo(B18FT) is een veredeld 1700 renault blok (ken ek de benaming niet van) Volvo heeft daar een licentie op gekocht om die motoren te mogen gebruiken van renault. Waren in dertijd dezelfde als de 1700 blokjes in de R5 en hebben ze dan bij Porsche binnengestoken om er een turbo op te laten passen, met bijhorend injectiesysteem, andere cilinderwanden, inlaatcollector, enz.

De standaard turbo op de 1700 blokken is ook een T2, alleen is deze aande achterkant van de motor geplaatst, en niet op de zijkant zoals bij de kleinere broertjes. De turbo upgraden gaat dus maar max tot een T25/28 omdat je dan te weinig plaats hebt tussen de motor en het schutbord.

Nog vragen, stel ze maar gerust...

Greetz
Bakke
MartinGTT

Wat heb je voor koeling bij de volvo motor?? Orginele radiator en intercooler van de GTT???
-PAZ-
Über-Spammer

ik heb vanavond nog even onder de kap gekeken bij een 5je waar ook een 1.7 in hing, deze was echter alleen om mee te racen en niet voor op de openbare weg, ze hadden wel veel moeite gehad om er een radiator in te krijgen, is dit een bekend probleem

heb ook een T25 turbo gekocht in redelijke staat en voor een hele mooie prijs 8) 8) , zou deze evt passen op een 1.7 of is er bij de volvo motor te weinig ruimte voor
-PAZ-
Über-Spammer

ik geloof dat niet idereen het helemaal eens is over de eventuele vermogens winst bij het monteren van de 1.7 turbo, de een is van mening dat de 1.4 veel beter is, en de ander is het daar weer helemaal niet mee eens. ik ben het zelf wel van plan omdat ook de voordelen van een injectie me heel erg aanstaan. en met een andere chip en evt nokkenas moet er uit de 1.7 ook een leuk vermogen te halen zijn.

is er hier iemand die al met een gechipt volvo blok rijd of weet waar de chips te krijgen zijn en wat zee kosten ongeveer
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Vandaag gaan we weer verder aan de gtt van Martin.
Verder uitzoeken van de kabelboom en aansluiten.
Wat gaten boren voor de kabelsbomen enz.
Het houd je van de straat he :p
bakke

pazmaniac schreef: is er hier iemand die al met een gechipt volvo blok rijd of weet waar de chips te krijgen zijn en wat zee kosten ongeveer
Ikke. Chips kostten zo een 400€ http://www.rica.nl
Merijn.V
Contacteer:

Bij RICA hebben ze diverse 440's en 480's dmv chiptuning en een turbo conversie met gemak op 200 pk rondrijden. Althans, iets dergelijks heb ik van Roel begrepen.
-PAZ-
Über-Spammer

Merijn.V schreef:Bij RICA hebben ze diverse 440's en 480's dmv chiptuning en een turbo conversie met gemak op 200 pk rondrijden. Althans, iets dergelijks heb ik van Roel begrepen.
das wel redelijk heftig in een gtt dan denk ik, laat staan dat je er dan nog een ander nokken-asje in gooit, dan moet het helemaal hard gaan :) :)
Merijn.V
Contacteer:

Je zit wel met het probleem van de intercooler, zonder grote intercooler red je dat natuurlijk nooit en een grote intercooler kan je makkerlijker kwijt in je volvo dan in je GTT.
MartinGTT

met een front-mount intercooler moet t wel lukken hoor (Y)
Riël
Über-Spammer

pazmaniac schreef:
Merijn.V schreef:Bij RICA hebben ze diverse 440's en 480's dmv chiptuning en een turbo conversie met gemak op 200 pk rondrijden. Althans, iets dergelijks heb ik van Roel begrepen.
das wel redelijk heftig in een gtt dan denk ik, laat staan dat je er dan nog een ander nokken-asje in gooit, dan moet het helemaal hard gaan :) :)

(S) :wink:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

wie is er bezig met of heeft al een 1.7 turbo in zijn gtt hangen, ik heb ook een 440 turob er bij gekocht, en dit blok moet natuurlijk in de 5 komen, dus ben ik op zoek naar tips, fotoŽs en of draad schemaŽs enz enz
weet of heb je wat dan hoor ik het graag
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

paz-maniac schreef:wie is er bezig met of heeft al een 1.7 turbo in zijn gtt hangen, ik heb ook een 440 turob er bij gekocht, en dit blok moet natuurlijk in de 5 komen, dus ben ik op zoek naar tips, fotoŽs en of draad schemaŽs enz enz
weet of heb je wat dan hoor ik het graag
Catrinus en Mrtn
-PAZ-
Über-Spammer

ah oke zal hun eens een pm sturen dank u voor de info

mochten er nog mensen zijn de me evt aan info kunnen helpen hoor ik het graag, hier of via mail of pm
Bart V

Als je met de zoekfunctie even een avondje aan de slag weet je al een hoop meer kan ik je garanderen (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

zal dat nog eens proberen dan, ben daar al even mee bezig geweest, maar kon zo snel eigenlijk geen duidelijke info vinden, kzal der eens goed de tijd voor moeten nemen denk ik
Plaats reactie