[5GTT] [29-7-04]andere motor: Alleen nog afstellen :D

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
SimonBalk
Contacteer:

inderdaad. af en toe wat dingen nodig he :P

Ik heb nog 2 contact punten op het inlaadspruitstuk zitten, net onder de carb aan de rechter kant als je voor de auto staat. Hier gaan 2 draadjes op. een groen/bruine en een blauwe. Nu weet ik alleen niet meer welke boven/onder moet. Ik heb veel foto's gemaakt, maar elke keer kan je dat weer net niet zien.

Kan iemand hier mij mee verder helpen?? Thanx :D
Riël
Über-Spammer

Het maakt niet uit hoe om ze je doet, is gewoon een verbreek-contactje voor je antiperculatieventilator. Gewoon erop frotten dus!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
SimonBalk
Contacteer:

Riël schreef:Het maakt niet uit hoe om ze je doet, is gewoon een verbreek-contactje voor je antiperculatieventilator. Gewoon erop frotten dus!
Ok. zoiets dacht ik al door de kleuren, maar ik wist het niet zeker. bedankt!
SimonBalk
Contacteer:

Ok. alles is aangesloten. Nu de vloeistoffen. Ik heb gelijk alles maar nieuw genomen. is dat ook weer goed.

Nu weet ik alleen niet zeker waar de versnellingsbak olie in moet. hier toevallig?
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok10.jpg[/img]

En 3 liter toch? of totdat je het niveau ziet?

Alvast bedankt voor de reacties! misschien dat hij vanavond alweer loopt :P
Anonymous

voorkant van de bak........ dop/plug in het midden aan de voorkant dus :)
SimonBalk
Contacteer:

Matthijs schreef:voorkant van de bak........ dop/plug in het midden aan de voorkant dus :)
Ik heb hem gevonden en gevuld :p
SimonBalk
Contacteer:

Nog een laatste vraag, de stroomdraad die vanaf het blok naar de accu gaat en bij de + bij de accu naar binnen komt, dat is toch een + draad (ondanks dat hij zwart is)?
Abel
Über-Spammer

er gaat 1 dikke + naar het blok en die zit aan de startmotor.. de andere is een massa en die zit bij de bevestiging van die buis die langs de distributie deksel zit vast.
SimonBalk
Contacteer:

ok. dat heb ik. Maar hij start niet. wanneer ik probeer te starten hoor ik niets. zelf geen tik van de startmotor.

Wanneer ik probeer te starten staat op het gele (rood omcirkeld)draad 12v en op de andere (blauw omcirkeld) staat constant 12V omdat deze direct aan de accu zit.
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok11.jpg[/img]

Moet toch goed zijn zo? Start motor heeft het altijd gedaan, dus een beetje raar als hij het opeens niet meer doet.

Iemand een idee?
Abel
Über-Spammer

is je blok geaard??? draad tussen je blok en de auto???
SimonBalk
Contacteer:

die zit erop. ik heb alles nog gecontrolleerd, maar volgens mij zit alles erop. Ik zie in iedergeval geen losse draden meer.
-PAZ-
Über-Spammer

startmotor controle:

meten of er weerstand is tussen de dikke plus draad en de plus pool van de accu, om te controleren of de hoofdstroom aankomt. weerstand meten tussen de startmotor en de min pool van de accu om te kijken of je massa goed is. spannig meten op plus 50, da is het dunne draadje, iemand laten starten en dan moet je 12 volt hebben, is dit goed en zijn de gemeten weerstanden niet hoog dan zit de oorzaak in je startmotor.

wat je dan kan proberen is starten terwijl een ander met een hamertje op de startmotor tikt, het kan gebeuren dat je relais vast zit, dat komt dan op deze manier weer los. mocht dat zo zijn is dat wel een teken dat je het relais of de complete startmotor zal moeten vervangen
R5GTT. Drive it like you stole it
Anonymous

Let ff op dat die +kabel van de startmotor straks echt niet tegen de downpipe aan kan komen....... 90% van de oorzaak dat mensen met een GT een binnenbrandje hebben namelijk.
SimonBalk
Contacteer:

ok. ik zal het morgen controlleren. om 10 uur ga ik weer verder en hopelijk strart hij morgen :P
Abel
Über-Spammer

Heel belangrijk.. ik zie ook dat je geen hitteschild om je startmotor hebt... als je die niet hebt is binnen de kortste keeren je startmotor stuk!
SimonBalk
Contacteer:

Abel schreef:Heel belangrijk.. ik zie ook dat je geen hitteschild om je startmotor hebt... als je die niet hebt is binnen de kortste keeren je startmotor stuk!
klopt, hier ben ik nog naar opzoek.
SimonBalk
Contacteer:

[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok12.jpg[/img]

Ik heb de uitlaad weer los gemaakt om beter zicht op de start motor te krijgen en het valt me op dat er nog een kabel(GROEN omcikeld) op de start motor zit, op de zelfde plek als de dikke + die direct van de accu komt(BLAUW omcikeld). De kabel lijkt ongeveer hetzelfde, alleen komt deze uit dezelfde kabelboom als de gele dunne +(ROOD omcikeld)

klopt dit hoe dit nu zit? mijn gevoel zegt van niet, maar ik zou ook niet weten hoe het anders moet.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Klopt wel, dat is de voeding die naar de rest van je auto gaat.
Abel
Über-Spammer

anders gezegt..

dat is de dikke + die van de dynamo komt en zo via de startmotor naar de accu gaat
SimonBalk
Contacteer:

ok. klinkt logisch :P

Dan wordt het de startmotor vervangen :(

Ik baal hier enorm van, aangezien je er nu zo lekker bij komt en de motor er gisteren nog uit lag.
Abel
Über-Spammer

even proberen te laten draaien met startkabels.. is je accu niet leeg? :lol:
SimonBalk
Contacteer:

Abel schreef:even proberen te laten draaien met startkabels.. is je accu niet leeg? :lol:
ik heb mijn accu voige week opgeladen en meet nu net geen 12V(11,79V) Dat moet toch op zijn minst genoeg zijn om een tikje te geven?

Ik zal ff kijken of ik ergens een andere auto kan regelen.
Abel
Über-Spammer

gooi je lampen maar eens allemaal aan... dan zie je het wel..

Oh en pak eens een lege battarij en meet eens hoeveel spanning daar op staat Ook 1.5 volt!! maaaar ze hebben geen vermogen meer. dus bij een belasting flikkert alles in elkaar
SimonBalk
Contacteer:

inderdaad. alles brand wel, maar veel te weinig. ik dacht dat hij vol zat :(

Als ik start zie ik ook de lampjes van mijn dash afnemen. ik ga ff opzoek naar een auto en startkabels(heeft mijn moeder meegenomen op vakantie).
Abel
Über-Spammer

suc6.. :D je kunt ook een volle accu kopen bij een halfords of een kwikfit je accu kan ook wel stuk zijn gegaan na zo'n tijd stilstaan..
SimonBalk
Contacteer:

Ik hoop het niet, want deze is nog maar 6 maanden oud. heb er 2 jaar garantie op, dus dat komt wel goed.
Anonymous

SimonBalk schreef:Ik hoop het niet, want deze is nog maar 6 maanden oud. heb er 2 jaar garantie op, dus dat komt wel goed.
Zeker zo'n Blue Dynamic ? Staan ze om bekend namelijk...... beter een Bosch pakken ofzo.
SimonBalk
Contacteer:

start kabels + auto gehaald, maar nog geen reactie van de start motor. Ik ga hem er maar onderuit halen en opzoek naar een andere.
Allartino

zitten de aansluitvlakjes van je blauw en groen omcirkelde draden wel vrij van andere beugels en klemmen? er zit per draad zo'n schuin kantje aan om 'm vrij te houden. deze zat bij mij ook niet goed (tegen het hitteschild aan) en toen gaf de startmotor geen krimp......

't gaat verder wel aardig rap allemaal geloof ik?
goed bezig (Y)
5GTT & clio II 1.6 16v
SimonBalk
Contacteer:

de start motor geeft nu wel een tik, maar hij start niet. ik heb hem ff aangeduwd en de motor loopt :P

Dat tikken heb ik 2 maal gehad en even met de auto wiebelen was altijd genoeg. even kijken wat dit doet en anders vervangen.

Stationair op 2000 rpm, dus die moet ik nog ff aanpassen. waar?

Radiator is lek :( ik heb hem rustig weggezet en teruggepakt. erg raatr. even een andere regelen.

Verder maakt het electro motortje dat in de wielkast voor-passagiers kant blaast, een raar geluid. daar zal ik ook een andere voor moeten zoeken.
SimonBalk
Contacteer:

ook stond de temperatuur binnen enkele minuten op max!!! ik zal de koeling nog wel goed moeten ontluchten en de olie zal nog wel goed moeten doorlopen.

of hem ik het mis?
~thijs~
Contacteer:

klinkt als een stukkende startmotor
~thijs~
Contacteer:

ontluchten zou kunnen
Martijnberk
Contacteer:

kijk ook alle slangenkoppelingen even na of je alles goed vastgedraaid hebt.....
Turbo-Peer

SimonBalk schreef:
Verder maakt het electro motortje dat in de wielkast voor-passagiers kant blaast, een raar geluid. daar zal ik ook een andere voor moeten zoeken.
De anti-percolatie fan?

Die gaan erg snel stuk, dus het is even belangrijk om dat ding ff uit elkaar te halen (is zo gebeurd).

Dan even schoonmaken en alles wat rond kan gaan etc. even smeren. Kan die er waarschijnlijk ook weer een tijdje tegenaan.
Ik zou 'm in elk geval niet meteen vervangen. Misschien werkt ie namelijk nog perfect en heeft ie gewoon wat onderhoud nodig.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Plaats reactie