Mijn remschijven zijn krom van mijn Safrane 2.1 dt. Ik vond mijn auto altijd al matig remmen. Nu wil ik betere (krachtiger) remmen hebben, Wie heeft er een suggestie ?
Tevens moeten de lagers van mijn achterwielen vervangen worden. Heeft iemand dit al een keer eerder gedaan ?
Gr. Marc
Remmen Safrane
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 53#1454653
lees dat topic ff. en post in dat topic je vraag nog een keer.
lees dat topic ff. en post in dat topic je vraag nog een keer.

Inderdaad, maar er wordt gesproken over een paar verschillende merken. En dat heeft betrekking op auto van ongeveer 1.000 kg. Mijn Safrane weegt 1.745 kg en regelmatig moet ik daarmee met 200 km/u op de rem. En daar zoek ik dus praktijk ervaring in. Wat levert nu het beste remresultaat, en dan maakt het merk mij absoluut niet uit.
Ik denk dat je eerst zal moeten kijken wat er onder zit. Daarna wat je wil dat het gaat doen (remmen dus) en wat het mag kosten. Ik heb geen flauw idee wat er onder je auto zit nu, maar ik kan me voorstellen dat je kan gaan kijken naar een grotere diameter schijfen. Misschien kun is andere schijven nemen al genoeg (geboord en gegroefd bijvoorbeeld).
Als ik jou was zou ik gewoon gaan kijken bij de betere autospeciaal zaak of bij een leverancier voor race/rally onderdelen (Biesheuvel bijvoorbeeld). Hier kunnen ze je vast en zeker informeren over de verschillende mogelijkheden en de daarbij behorende verschillende budgetten.
O, en wat het wielager: Ik weet niet hoe dat bij een Safrane zit, maar het kan zijn dat het wiellager in de achterremschijf zit geperst. Als je toch andere remmen gaat monteren, is dat het beste moment om ze te vervangen. Anders moet je volgens mij twee keer om nieuwe lagers...
Als ik jou was zou ik gewoon gaan kijken bij de betere autospeciaal zaak of bij een leverancier voor race/rally onderdelen (Biesheuvel bijvoorbeeld). Hier kunnen ze je vast en zeker informeren over de verschillende mogelijkheden en de daarbij behorende verschillende budgetten.
O, en wat het wielager: Ik weet niet hoe dat bij een Safrane zit, maar het kan zijn dat het wiellager in de achterremschijf zit geperst. Als je toch andere remmen gaat monteren, is dat het beste moment om ze te vervangen. Anders moet je volgens mij twee keer om nieuwe lagers...
Volgens mij is de safrane standaard al voorzien van mooi grote geventileerde schijven. Ik weet vrij zeker dat als je de schijven en blokken gewoon vervangt en het zaakje even rustig inremt, je huidige remmen prima zullen voldoen
Is de goedkoopste en beste oplossing denk ik.
Achterlagers zitten idd geperst. Als je een pers tot je beschikking hebt stelt het weinig voor om ze te vervangen. Let erop dat als je nieuwe achterschijven koopt de lagers er meestal niet bijzitten. Als je oude schijven achter nog goed zijn kan je er ook gewoon nieuwe lagers inzetten. Dus tis niet zo dat je de schijven MOET vervangen achter omdat je lagers stuk zijn.
Succes

Achterlagers zitten idd geperst. Als je een pers tot je beschikking hebt stelt het weinig voor om ze te vervangen. Let erop dat als je nieuwe achterschijven koopt de lagers er meestal niet bijzitten. Als je oude schijven achter nog goed zijn kan je er ook gewoon nieuwe lagers inzetten. Dus tis niet zo dat je de schijven MOET vervangen achter omdat je lagers stuk zijn.
Succes
De schijven die standaard onder een Safrane gemonteerd zitten is speelgoed. Bij Renault hebben ze blijkbaar nooit verwacht dat er iemand harder mee gaat rijden dan 130 km/u :-)
Mijn garage heeft er ervaring mee dat je met de 3.0 V6 ook door de remmen heen kunt trappen. Ze worden dan gewoon te warm en remmen dan dus niet meer.
Het budget maakt mij niet zo heel veel uit. Ik rij er vrij veel mee en ook vaak in Duitsland. of ze nu 60 Euro kosten of 100 Euro. Gezien de functie die remmen en banden hebben, bespaar ik hier nooit echt op.
Mijn garage heeft er ervaring mee dat je met de 3.0 V6 ook door de remmen heen kunt trappen. Ze worden dan gewoon te warm en remmen dan dus niet meer.
Het budget maakt mij niet zo heel veel uit. Ik rij er vrij veel mee en ook vaak in Duitsland. of ze nu 60 Euro kosten of 100 Euro. Gezien de functie die remmen en banden hebben, bespaar ik hier nooit echt op.
Mijn ervaringen met het remmen van een Safrane V6 waren toch best positief en daar zat standaard materiaal onder. Het lijkt me dat jouw remmmen al te ver heen zijn om dergelijke snelheden redelijk veilig (in zoverre dat dat al is natuurlijk) te rijden, het zijn mijn inziens toch een van de belangrijkere onderdelen van een auto. Als je schijven al krom zijn verlies je een hoop remkracht, zeker op snelheid.
edit: humor
, post op exact de zelfde tijd met tegenstrijdige meningen, de waarheid zal wel in het midden liggen, de Safrane is in ieder geval niet voor het circuit bedoeld, dat is zeker.
edit: humor

voor de safrane zullen er toch ook wel een paar sport schijfjes te krijgen zijn hier of daar, en dan met goede kwaliteit remblokken. denk dat je rem probleem dan wel opgelost moet zijn. bij http://www.autosportcompany.nl zag ik schijven staan van omp voor de safrane 150 euri voor 2 wel zonder blokken, dat waren gegroefde en geboorde schijven
Mijn ervaringen met het remmen van een Safrane V6 waren toch best positief en daar zat standaard materiaal onder.
Heb je ervaring met de Safrane in het algemeen ? Mijn auto heeft nog meer klusjes in petto.
Tevens ben ik op zoek naar een Quadra-Biturbo-Baccara.[/i]
Heb je ervaring met de Safrane in het algemeen ? Mijn auto heeft nog meer klusjes in petto.
Mijn ervaring met een Safrane zijn vooral als bestuurder en pasagier, het was namelijk de 10e ofzo Reno van mijn vader... (hoezo zou het Renault virus erfelijk zijn?)marcbo schreef:Heb je ervaring met de Safrane in het algemeen ? Mijn auto heeft nog meer klusjes in petto.Calle schreef:Mijn ervaringen met het remmen van een Safrane V6 waren toch best positief en daar zat standaard materiaal onder.

Ik heb geen sleutel of onderhoud ervaring met safrane's, ik denk dat je vooral goed in elektriek moet zijn. Ik kan in ieder geval wel je smaak waarderen, de baccara biturbo staat ook op mijn shortlist (nouja, short...

maar het gaat nog wel even duren voordat ik me die zou kunnen veroorloven.[/quote]
Zo duur zijn ze niet in aanschaf. Alleen heel moeilijk te vinden. En als je er 1 hebt gevonden, dan moet je de wagen nog zien te onderhouden (in NL zijn er maar weinig mensen die de auto technisch goed kennen)
Zo duur zijn ze niet in aanschaf. Alleen heel moeilijk te vinden. En als je er 1 hebt gevonden, dan moet je de wagen nog zien te onderhouden (in NL zijn er maar weinig mensen die de auto technisch goed kennen)
Ik kan me goed voorstellen dat zo'n zware Renault een beetje onderbemeten remt. Een eenvoudige stap, met waarschijnlijk aardig resultaat is vloeistof vervangen voor DOT 5.1 en de blokken vervangen voor Ferrodo DS2000/DS2500. Remt hard, en veel minder Fading.
Als dat nog niet genoeg is, misschien zit er onder een biturbo wel iets aardigs, wat past. Je kunt nog naar een Alpine A610 kijken, en anders iets custom, van AP, zelfbouw of MOV-it ofzo.
Als dat nog niet genoeg is, misschien zit er onder een biturbo wel iets aardigs, wat past. Je kunt nog naar een Alpine A610 kijken, en anders iets custom, van AP, zelfbouw of MOV-it ofzo.
rev it like a rental
Hehe, niet gaan afwijken naar die heerlijkje JumJum bak in dit topic ...
effe .
Waarom neem je niet eens contact op met een van onze sponsoren? Als je regelmatig met 200km/u op de rem gaat, kan ik me goed voorstellen dat de originele remmen gewoonweg niet voldoen. Daar zijn ze niet voor gemaakt. Een setje sportieve schijven en blokken moet al heel wat verbetering brengen.
En, hoe oud is je remvloeistof?! Ook een belangrijk punt over de remkwaliteit van de auto, en zeker bij die snelheden. Meteen vervangen die hap!

Waarom neem je niet eens contact op met een van onze sponsoren? Als je regelmatig met 200km/u op de rem gaat, kan ik me goed voorstellen dat de originele remmen gewoonweg niet voldoen. Daar zijn ze niet voor gemaakt. Een setje sportieve schijven en blokken moet al heel wat verbetering brengen.
En, hoe oud is je remvloeistof?! Ook een belangrijk punt over de remkwaliteit van de auto, en zeker bij die snelheden. Meteen vervangen die hap!
Heb zelf geen probleem met de remmen van mijn 2,5dt ding remt gewoon goed.
Achterlagers hoef je niet uit te persen want dit is namelijk 1geheel.
Werkt heel gemakkelijk draai de achterklauw los remschijf eraf Draai dan de centrale moer van het lager eraf (dop 30 dacht ik) en je hebt het lager er al af.
Weet niet of je een auto hebt met abs maar maakt niet uit abs ring zit aan het lager.
Dit werkt echt super binnen 1uurtje ben je klaar!
Achterlagers hoef je niet uit te persen want dit is namelijk 1geheel.
Werkt heel gemakkelijk draai de achterklauw los remschijf eraf Draai dan de centrale moer van het lager eraf (dop 30 dacht ik) en je hebt het lager er al af.
Weet niet of je een auto hebt met abs maar maakt niet uit abs ring zit aan het lager.
Dit werkt echt super binnen 1uurtje ben je klaar!
Safrane Biturbo alias B545... Gereden, geserviced en...
Voor service stuur je maar een mail of pm.
Voor een upgrade van het Safrane Remsysteem zijn zoals Menno ook al aangaf de volgende opties het interessantst;
B545 Safrane Biturbo remsysteem rondom.
Of aangepast A610 c.q. Sport Spider (beiden zelfde) remsysteem monteren met wat aanpassingen.
De twee bovenstaande opties zijn met de kleinste investering te realiseren. En lekker makkelijk met Renault spullen.

Voor een upgrade van het Safrane Remsysteem zijn zoals Menno ook al aangaf de volgende opties het interessantst;
B545 Safrane Biturbo remsysteem rondom.
Of aangepast A610 c.q. Sport Spider (beiden zelfde) remsysteem monteren met wat aanpassingen.
De twee bovenstaande opties zijn met de kleinste investering te realiseren. En lekker makkelijk met Renault spullen.
>>> Ik ga voor achter nieuwe (standaard/orgineel) remschijven kopen met wel de betere remblokken. En tevens maar de vloeistof vervangen door DOT 5.1. Voor de voorremmen ga ik na de vakantie op zoek naar grotere schijven met bijbehorende grotere klauwen.speedline schreef:Safrane Biturbo alias B545... Gereden, geserviced en... :worship: Voor service stuur je maar een mail of pm
>>> Gereden. maar nu niet meer ???
Ik vind het altijd een lastige klus met ontluchten. Dit kost veel tijd en je moet met twee man zijn. En na een tijdje gereden (lees: geremd te hebben) moest ik ze altijd nogmaals ontluchten :(
[quote="JW 21T"]Heb zelf geen probleem met de remmen van mijn 2,5dt ding remt gewoon goed.
Ik heb de naaf inderdaad binnen een uur vervangen. Maar ik heb nu problemen met de klauw. Deze is erg vies. Deze heb ik dus schoongemaakt, maar ik ben benieuwd hoe je de blokken moeten vervangen. De blokken hebben in het midden een oogje waarmee ze over een pin/as/staafje glijden. Hoe krijg ik dit staafje eruit zodat ik de blokken kan vervangen en dan ook goed kan schoonmaken. De blokken komen nu regelmatig niet helemaal terug. Waardoor ze op schijf blijven staan (warmte en slijtage)
Ik heb de naaf inderdaad binnen een uur vervangen. Maar ik heb nu problemen met de klauw. Deze is erg vies. Deze heb ik dus schoongemaakt, maar ik ben benieuwd hoe je de blokken moeten vervangen. De blokken hebben in het midden een oogje waarmee ze over een pin/as/staafje glijden. Hoe krijg ik dit staafje eruit zodat ik de blokken kan vervangen en dan ook goed kan schoonmaken. De blokken komen nu regelmatig niet helemaal terug. Waardoor ze op schijf blijven staan (warmte en slijtage)
Spietje(borgje) eruit trekken,dan aan de zijkant van de remklauw zit een gaat je,zodat je het asje eruit kan tikken.
Ze kunnen inderdaad nogals erg vast zitten