Ter plekke lid geworden van de ANWB, 200 Euro

Ik heb dit geintje eerder gehad, toen hebben ze een kabel van mijn dynamo naar mijn accu vastgezet en mijn accu, 70 euro

Iemand enig idee of het weer hetzelfde is of iets anders?
idd kapotte dynamo 150 exFoeke schreef:Ik zit dus ook te kloten met mijn dynamo.
Bij mij is het zo als ik op de snelweg rijd en ga dan de bebouwde kom in en ga 50 km/h ofzo rijden dan gaat m'n lichtje branden op het dashboard.
Maar ook soms als ik op de snelweg rijd gaat het lichtje branden en als ik dan ff terug schakel en goed gas geef begint het lichtje te flikkeren en gaat uit en doet het dan weer ff normaal.
Heb ook al gekeken of het een sensor kabeltje is, heb even gemeten toen het lichtje begon te branden op de accu klemmen en kwam niet echt boven de 12V.
Dus de accu werd niet bijgeladen.
Iemand een idee hier over??????
Ik heb mijn dynamo overlaatst laten reviseren. Kostte me 100 euro en dan is die weer als nieuwle mouton noir (sandy) schreef:idd kapotte dynamo 150 exFoeke schreef:Ik zit dus ook te kloten met mijn dynamo.
Bij mij is het zo als ik op de snelweg rijd en ga dan de bebouwde kom in en ga 50 km/h ofzo rijden dan gaat m'n lichtje branden op het dashboard.
Maar ook soms als ik op de snelweg rijd gaat het lichtje branden en als ik dan ff terug schakel en goed gas geef begint het lichtje te flikkeren en gaat uit en doet het dan weer ff normaal.
Heb ook al gekeken of het een sensor kabeltje is, heb even gemeten toen het lichtje begon te branden op de accu klemmen en kwam niet echt boven de 12V.
Van mij gaat donderdag voor revisie.SToRM666 schreef:Ik heb mijn dynamo overlaatst laten reviseren. Kostte me 100 euro en dan is die weer als nieuwle mouton noir (sandy) schreef:idd kapotte dynamo 150 exFoeke schreef:Ik zit dus ook te kloten met mijn dynamo.
Het eruit halen van de dynamo is alleen wel even een prustwerkje
Beetje kort door de bocht vind ik. Voor je je conclusies trekt eerst METEN.pierre schreef:2 mogelijkheden
1.aansluitingen dynamo los
2.dynamo kapot
dus als 1 geen resultaat dan 2 op naar de sloop voor een goedkope en vaak met geluk NIEUWE.
Kan het niet toevallig iets simpels zijn??Erik de Bruijn schreef: Ter plekke lid geworden van de ANWB, 200 Euro![]()
, hij spanning op mijn accu gezet en hij liep weer.
waarom toch zoveel geld uitgeven als de sloop een praktisch nieuwe heeft liggen voor 35 euro ?Erik de Bruijn schreef:mijn dynamo was kapot, verrot duur ding om te laten vervangen, moet de rekening nog krijgen maar is rond de 350 euro
Riël schreef:Idd darkraven "i keep hitting the enterbutton"
Moet je wel zelf zo handig zijn om hem er in te zetten. en de tijd er voor te hebbenpierre schreef:waarom toch zoveel geld uitgeven als de sloop een praktisch nieuwe heeft liggen voor 35 euro ?Erik de Bruijn schreef:mijn dynamo was kapot, verrot duur ding om te laten vervangen, moet de rekening nog krijgen maar is rond de 350 euro
vervangen is zo makkelijk.
en als je toch fabrieksnieuw wilt betaal je bij renault geloof ik 180 euro bij zelfmontage.
Dat is goedkoop zeg, ik betaald voor de revisie alleen al 100 euroFoeke schreef:revisie dynamo plus montage 116 pleuro
ja ik heb exact hetzelfde probleem. d8 eerst dat het mijn versterker was (had mijn accu lampje wel zien knipperen maar heel kort steeds en d8 dat ik gek werd.) Bij afremmen of wanneer ik net ga rijden doet ie het, in principe valt alleen mijn versterker uit maar de muziek uit de frontspeakers en de radio etc blijven wel spelen. Zou ik teveel vermogen verbruiken dan? Misschien zit er wel iets los op de pool waar de + van de versterker op aangesloten zit .. Het valt me op dat het de ene rit erger is dan de andere. Verder heb ik nooit last van niet starten of wat dan ook (ja verzopen maar dat is weer een ander verhaalRob.H schreef:Heb een vraag voor al degene die dit probleem hebben met onderweg uitvallen van alle soort elektronische benodigheden. Hebben jullie iets van een geluidsinstallatie in de auto, zoals bijvoorbeeld een versterker?
Dat van dat stilvallen lijkt wel veel op wat ik had en bij mij lag het aan het brandstof filter.michieldordt schreef:ja ik heb exact hetzelfde probleem. d8 eerst dat het mijn versterker was (had mijn accu lampje wel zien knipperen maar heel kort steeds en d8 dat ik gek werd.) Bij afremmen of wanneer ik net ga rijden doet ie het, in principe valt alleen mijn versterker uit maar de muziek uit de frontspeakers en de radio etc blijven wel spelen. Zou ik teveel vermogen verbruiken dan? Misschien zit er wel iets los op de pool waar de + van de versterker op aangesloten zit .. Het valt me op dat het de ene rit erger is dan de andere. Verder heb ik nooit last van niet starten of wat dan ook (ja verzopen maar dat is weer een ander verhaalRob.H schreef:Heb een vraag voor al degene die dit probleem hebben met onderweg uitvallen van alle soort elektronische benodigheden. Hebben jullie iets van een geluidsinstallatie in de auto, zoals bijvoorbeeld een versterker?)
Vergeet het verhaal maar van geen problemen met starten, wil vanochtend naar mijn werk. Start die $%#%# auto niet! Ik dacht eerst dat ie verzopen was dus opstarten met vol gas, mocht niet baten de startmotor begon steeds langzamer te draaien. En in je eentje duwen is wel mogelijk maar hulp bij het koppelen/starten is toch onontbeerlijk.michieldordt schreef:..Verder heb ik nooit last van niet starten of wat dan ook (ja verzopen maar dat is weer een ander verhaalRob.H schreef:..)..
Bijvoorbeeld dat de aansluiting van de dynamo niet helemaal lekker is?ant1 schreef:Dit kan een aardings probleem zijn
Auto net fanatiek gewassen?? Zoja kijk eens of er water in je achterlichten staat.Clio Baccara 16v schreef:![]()
Tijdens het rijden gaat af en toe het lampje van de accu branden. Als ik mijn knipperlicht aan doe, dan knippert het accu-lampje mee. En als ik rem gaat hij ook branden. Als ik gewoon normaal rijd gaat hij soms ook eventjes heel zwak branden. Verder nergens last van, gewoon starten, radio aan, lichten aan, geen probleem.![]()
Twee weken geleden is mijn dynamo vervangen door een nieuwe (ruil dynamo). Zou het probleem in de dynamo kunnen zitten? Mijn accu is pas een half jaar oud dus die zou goed moeten zijn.
Gr, Frits.