stroom probleem clio 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Erik de Bruijn

Vandaag onderweg naar een Goes stopte mijn auto er mee. Mijn radio viel uit, al mijn meters gingen vreemd doen. Ik reed 140 met 3000 toeren :( . Toen ik mijn gas los hield stopte hij er helemaal mee.

Ter plekke lid geworden van de ANWB, 200 Euro :( :( , hij spanning op mijn accu gezet en hij liep weer. Op weg naar Goes geen problemen meer. Op de terugweg was ik bijna thuis, gebeurde weer hetzelfde al mijn meter liepen terug. Ik naar de kant de auto viel niet uit even gewacht daarna toch maar verder gereden. Tot aan mijn werk geen problemen meer. Vanmiddag weggereden ook geen probleem, toen ik thuis aankwam even nagekeken zie opzich niks bijzonders. Toen ik hem wilde starten deed hij het niet meer, accu weer helemaal leeg.

Ik heb dit geintje eerder gehad, toen hebben ze een kabel van mijn dynamo naar mijn accu vastgezet en mijn accu, 70 euro :@ , vervangen. was weer een duur geintje.

Iemand enig idee of het weer hetzelfde is of iets anders?
Bart V

Klinkt idd als een lege accu, die niet bijgeladen word door de dynamo. Om te beginnen zou ik dus op de accupolen de spanning van de dynamo meten.
evo
Contacteer:

Kortsluiting
Ollie

evo schreef:Kortsluiting
Waar :s
Foeke

Ik zit dus ook te kloten met mijn dynamo.
Bij mij is het zo als ik op de snelweg rijd en ga dan de bebouwde kom in en ga 50 km/h ofzo rijden dan gaat m'n lichtje branden op het dashboard.
Maar ook soms als ik op de snelweg rijd gaat het lichtje branden en als ik dan ff terug schakel en goed gas geef begint het lichtje te flikkeren en gaat uit en doet het dan weer ff normaal.
Heb ook al gekeken of het een sensor kabeltje is, heb even gemeten toen het lichtje begon te branden op de accu klemmen en kwam niet echt boven de 12V.
Dus de accu werd niet bijgeladen.

Iemand een idee hier over??????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Erik de Bruijn

ik heb het idee dat mijn dynamo niet werkt, waardoor ik mijn accu helemaal leeg trek. Wat tot gevolg heeft dat mijn accu kapot gaat.

Volgens mij is mijnaccu nu weer kapot is, net 3 maanden oud.

Maar vroeg me af of dat je auto moet blijven rijden ook al is je accu kapot. Het is duidelijk dat tijdens het rijden, 140km per uur, mijn stroom steeds minder wordt. eerst valt mijn radio uit, daarna gaan mijn temp.sensors vreemd doen. Wanneer ik dan gas los laat valt de auto uit. Als ik langer door rij gaat hij storteren totdat hij het helemaal niet meer doet :@
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Foeke schreef:Ik zit dus ook te kloten met mijn dynamo.
Bij mij is het zo als ik op de snelweg rijd en ga dan de bebouwde kom in en ga 50 km/h ofzo rijden dan gaat m'n lichtje branden op het dashboard.
Maar ook soms als ik op de snelweg rijd gaat het lichtje branden en als ik dan ff terug schakel en goed gas geef begint het lichtje te flikkeren en gaat uit en doet het dan weer ff normaal.
Heb ook al gekeken of het een sensor kabeltje is, heb even gemeten toen het lichtje begon te branden op de accu klemmen en kwam niet echt boven de 12V.

idd kapotte dynamo 150 ex (N)
Bart V

@erik: laadspanning meten :) dan kan je je conclusies trekken.
Thierry

le mouton noir (sandy) schreef:

Ik heb mijn dynamo overlaatst laten reviseren. Kostte me 100 euro en dan is die weer als nieuw (Y)
Het eruit halen van de dynamo is alleen wel even een prustwerkje
Thierry

Heb je een zwaardere accu dan normaal ofzo?

Ik weet niet of het mogelijk is hoor, maar kan het bij een auto zo zijn dat de dynamo te zwak is om de accu genoeg bij te laden?
Foeke

SToRM666 schreef:
le mouton noir (sandy) schreef:

Ik heb mijn dynamo overlaatst laten reviseren. Kostte me 100 euro en dan is die weer als nieuw (Y)
Het eruit halen van de dynamo is alleen wel even een prustwerkje
Van mij gaat donderdag voor revisie.
pierre

2 mogelijkheden

1.aansluitingen dynamo los
2.dynamo kapot

dus als 1 geen resultaat dan 2 op naar de sloop voor een goedkope en vaak met geluk NIEUWE.
Bart V

pierre schreef:2 mogelijkheden

1.aansluitingen dynamo los
2.dynamo kapot

dus als 1 geen resultaat dan 2 op naar de sloop voor een goedkope en vaak met geluk NIEUWE.
Beetje kort door de bocht vind ik. Voor je je conclusies trekt eerst METEN.
Thadarkraven
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef: Ter plekke lid geworden van de ANWB, 200 Euro :( :( , hij spanning op mijn accu gezet en hij liep weer.
Kan het niet toevallig iets simpels zijn??
jij zegt dat de anwb de booster erop zette
en dat ie t daarna weer ff goed deed. Kan het
niet zo zijn dat je min-pool van je accu toevallig
los zit en dat ie door dat opstarten net weer
contact maakte waardoor het weer ff goed was en later
weer lostrilde ???
Ik heb dat namelijk net zo bij mij gehad, reinig anders even je accupolen en draai ze goed vast met
een waterpomptang of iets dergelijks. Klinkt namelijk
bekent in de oren :)

grtzz Tony
:smoke:
Foeke

Van mij is weer klaar 8)
Riël
Über-Spammer

Idd darkraven "i keep hitting the enterbutton" :P

die losse accuklemmen heb ik ook al eens gehad. Da's lang zoeken!

Eerdere vraag: een accu zal niet te zwaar zijn voor een dynamo. Hij heeft alleen wat meer tijd nodig om tot vol te laden, maar dat maakt niets. Een te zware accu is niet goed voor je startmotor, maar da's een ander verhaal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik de Bruijn

mijn dynamo was kapot, verrot duur ding om te laten vervangen, moet de rekening nog krijgen maar is rond de 350 euro :@
pierre

Erik de Bruijn schreef:mijn dynamo was kapot, verrot duur ding om te laten vervangen, moet de rekening nog krijgen maar is rond de 350 euro :@
waarom toch zoveel geld uitgeven als de sloop een praktisch nieuwe heeft liggen voor 35 euro ?
vervangen is zo makkelijk.
en als je toch fabrieksnieuw wilt betaal je bij renault geloof ik 180 euro bij zelfmontage.
Foeke

revisie dynamo plus montage 116 pleuro
Thadarkraven
Contacteer:

Riël schreef:Idd darkraven "i keep hitting the enterbutton" :P

Zeg eerlijk, mijn enters zijn al iets minder geworden toch ?? :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

pierre schreef:
Erik de Bruijn schreef:mijn dynamo was kapot, verrot duur ding om te laten vervangen, moet de rekening nog krijgen maar is rond de 350 euro :@
waarom toch zoveel geld uitgeven als de sloop een praktisch nieuwe heeft liggen voor 35 euro ?
vervangen is zo makkelijk.
en als je toch fabrieksnieuw wilt betaal je bij renault geloof ik 180 euro bij zelfmontage.
Moet je wel zelf zo handig zijn om hem er in te zetten. en de tijd er voor te hebben :wink:

GR.Frits
Rob.H

Heb een vraag voor al degene die dit probleem hebben met onderweg uitvallen van alle soort elektronische benodigheden. Hebben jullie iets van een geluidsinstallatie in de auto, zoals bijvoorbeeld een versterker?
Vriend van mij heeft ook die probleem, revisie zou voor hem €220,- gaan kosten. Maar bij de Reno garage hebben ze niets gevonden. En dus niet gereviseerd. Dat was vorige week, maandag heeft ie hem weer weg gebracht :( .

Zelf zou ik zeggen dat er een los contact zit zoals bij de accu. Maar het zou ook heel goed kunnen dat er ergens tijdens het rijden een kleine korstluiting word veroorzaakt.
Thierry

Foeke schreef:revisie dynamo plus montage 116 pleuro
Dat is goedkoop zeg, ik betaald voor de revisie alleen al 100 euro :(
Foeke

Iedergeval niet naar de dealer gaan :lol:
en de monteurs goed kennen :smoke:
michieldordt

Rob.H schreef:Heb een vraag voor al degene die dit probleem hebben met onderweg uitvallen van alle soort elektronische benodigheden. Hebben jullie iets van een geluidsinstallatie in de auto, zoals bijvoorbeeld een versterker?
ja ik heb exact hetzelfde probleem. d8 eerst dat het mijn versterker was (had mijn accu lampje wel zien knipperen maar heel kort steeds en d8 dat ik gek werd.) Bij afremmen of wanneer ik net ga rijden doet ie het, in principe valt alleen mijn versterker uit maar de muziek uit de frontspeakers en de radio etc blijven wel spelen. Zou ik teveel vermogen verbruiken dan? Misschien zit er wel iets los op de pool waar de + van de versterker op aangesloten zit .. Het valt me op dat het de ene rit erger is dan de andere. Verder heb ik nooit last van niet starten of wat dan ook (ja verzopen maar dat is weer een ander verhaal ;-))
Thierry

michieldordt schreef:
Rob.H schreef:Heb een vraag voor al degene die dit probleem hebben met onderweg uitvallen van alle soort elektronische benodigheden. Hebben jullie iets van een geluidsinstallatie in de auto, zoals bijvoorbeeld een versterker?
ja ik heb exact hetzelfde probleem. d8 eerst dat het mijn versterker was (had mijn accu lampje wel zien knipperen maar heel kort steeds en d8 dat ik gek werd.) Bij afremmen of wanneer ik net ga rijden doet ie het, in principe valt alleen mijn versterker uit maar de muziek uit de frontspeakers en de radio etc blijven wel spelen. Zou ik teveel vermogen verbruiken dan? Misschien zit er wel iets los op de pool waar de + van de versterker op aangesloten zit .. Het valt me op dat het de ene rit erger is dan de andere. Verder heb ik nooit last van niet starten of wat dan ook (ja verzopen maar dat is weer een ander verhaal ;-))
Dat van dat stilvallen lijkt wel veel op wat ik had en bij mij lag het aan het brandstof filter.
Maar ik had geen last van een knipperend acculampje.
michieldordt

michieldordt schreef:
Rob.H schreef:..
..Verder heb ik nooit last van niet starten of wat dan ook (ja verzopen maar dat is weer een ander verhaal ;-))..
Vergeet het verhaal maar van geen problemen met starten, wil vanochtend naar mijn werk. Start die $%#%# auto niet! Ik dacht eerst dat ie verzopen was dus opstarten met vol gas, mocht niet baten de startmotor begon steeds langzamer te draaien. En in je eentje duwen is wel mogelijk maar hulp bij het koppelen/starten is toch onontbeerlijk.
BAH!
accu was overigens niet leeg, radio+ versterker werkten wel gewoon.
Rob.H

Probleem bij de clio van een vriend is opgelost. Elektronica ligt hem niet zo en had de stekkertje van zijn radio ook niet goed ingestoken. Maar daar zal het niet aan hebbe gelegen.
Er is een nieuwe dynamo in gegaan want de oude zag er toch een beetje te versleten uit. Nu maar eens kijken of ie een week door komt zonder problemen.
Riël
Über-Spammer

Was een kapotte dynamo idd. Ik denk kortsluiting/los contact in de spanningsregelaar. Hij had al een nieuwe, dus die dan meteen maar erin gezet.

het zoemen van de audio ligt aan die onnozele stekker van de clio16v. De kabeltjes komen gewoon niet overeen met de radio. Die er even hardhandig afgeknipt en er een goede isostekker op gezet en de radio werkt perfect zonder zoem!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Frits Clio 16v

:up:
Tijdens het rijden gaat af en toe het lampje van de accu branden. Als ik mijn knipperlicht aan doe, dan knippert het accu-lampje mee. En als ik rem gaat hij ook branden. Als ik gewoon normaal rijd gaat hij soms ook eventjes heel zwak branden. Verder nergens last van, gewoon starten, radio aan, lichten aan, geen probleem. :s

Twee weken geleden is mijn dynamo vervangen door een nieuwe (ruil dynamo). Zou het probleem in de dynamo kunnen zitten? Mijn accu is pas een half jaar oud dus die zou goed moeten zijn.

Gr, Frits.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Dit kan een aardings probleem zijn
mister gomez

eeehhhjjj
ik heb ook dat mijn acculampje gaat branden maar bij mij zit er geen nieuwe dynamo in. wat ik ook af en toe heb is dat mijn radio soms in eens heel hard gaat en dat is meestal als ik beetje gas geef terwijl ik me koppeling heb ingetrapt
zeer vreemd vind ik :p
Frits Clio 16v

ant1 schreef:Dit kan een aardings probleem zijn
Bijvoorbeeld dat de aansluiting van de dynamo niet helemaal lekker is?

Maar waarom gaat het lampje dan niet branden als ik andere stroomverbruikers zoals lampen en radio aan heb staan. Hij doet het namlijk vooral bij de knipperlichten en bij het remmen.

Gr, Frits.
Paskie

Clio Baccara 16v schreef::up:
Tijdens het rijden gaat af en toe het lampje van de accu branden. Als ik mijn knipperlicht aan doe, dan knippert het accu-lampje mee. En als ik rem gaat hij ook branden. Als ik gewoon normaal rijd gaat hij soms ook eventjes heel zwak branden. Verder nergens last van, gewoon starten, radio aan, lichten aan, geen probleem. :s

Twee weken geleden is mijn dynamo vervangen door een nieuwe (ruil dynamo). Zou het probleem in de dynamo kunnen zitten? Mijn accu is pas een half jaar oud dus die zou goed moeten zijn.

Gr, Frits.
Auto net fanatiek gewassen?? Zoja kijk eens of er water in je achterlichten staat.

Ik had dezelfde klachten en na lang zoeken leek mn rechterachterlicht meer op een aquarium :p :)
Plaats reactie