Hallo,
IK heb laatst me katalysator eronder uit gehaald en vervangen door een Devil pijp.
Nu merk ik heel erg dat als ik flink in me toeren ben geweest, en ik laat hem in de zelfde versnelling uitlopen. Dan blaast hij rond de 2900 toeren een hele berg rook eruit! Waarschijnlijk olie ofzo. Het is geen gezicht.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, want het stinkt ook nog eens verschrikkelijk.
Groeten Maurice
[clio 16v] Na katvervanger roken
Zijn de kleppenseals die iets olie doorlaten. De kat vreet normaal wat rook op (heb ik bij mijzelf gemerkt) Zodra je die weghaalt zie je idd soms wat rookpluimen bij gaslos als de motor al wat ouder is. Lekkende seals zijn een bekend probleem, en kunnen weinig kwaad, behalve dat het irritant is dattie dus rookt, en olie verbruikt daardoor. denk dat 9 van de 10 16v's hier last van hebben mits ze nog nooit uitelkaar geweest zijn.
De kleppenseals dus, en zijn die makkelijk te vervangen? Wan ik had altijd al een beetje rook als ik hem vol gas hoog in zijn toeren trapte. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
En ik geloof ook dat me kleppendeksels een beetje lekken, maar dat niet deze rook veroorzaken toch?
Olie verbruik is ook vrij hoog, 1 liter op 1000km red ik wel!!
Groeten
En ik geloof ook dat me kleppendeksels een beetje lekken, maar dat niet deze rook veroorzaken toch?
Olie verbruik is ook vrij hoog, 1 liter op 1000km red ik wel!!
Groeten
Klepseals vervangen is wel ff werk ja, kleppen moeten eruit, dus ben je ff druk mee. 1 liter op 1000 km is wel erg veel, zal ook wel wat langs de zuigerveren komen dan. mischien nog lekkage van de krukaskering??? Alles bijelkaar telt dan aardig op qua verbruik.
-
- Contacteer:
ligt er ook aan hoe je de auto behandeld.
als je hem steeds op de start trap kom je wel op 1 op 1000.
als je hem steeds op de start trap kom je wel op 1 op 1000.
Verbruik vind ik ook niet zo erg, ik heb standaard een paar liter olie bij me!Ollie schreef:Kun je mee leren leven, met dat verbruik....
Alleen die pluim rook vind ik wat minder.
En het is niet zo dat ik hem altijd op zijn staart trap, alleen af en toe vind ik het wel leuk

Maar heb ook wel gemerkt dat bij overschakelen een fluimpje eruit vliegt.
Als het echt zo veel werk is die kleppenseals te vervangen dan hou ik het wel gewoon bij olie bijvullen.
Maja het liefst zie ik helemaal geen olie eruit vliegen. Want het is ook voor de auto's achter me vervelend als ze ineens door zo'n rookpluim moeten.
Heeft iemand enig idee wat dat zou gaan kosten als ik me kleppenseals zou laten vervangen?
En de kleppendeksels hebben hier niet mee te maken toch?
Ga morgen ook mijn klepseals vervangen en mijn krukaskeering... Klepseals vervangen ga ik doen zonder mijn kop te demonteren..... Moet ook zo lukken...Heb precies hetzelfde probleem als bij jou rook bij hogere toeren... Vind ik irritant is het net alsof je een gare motor hebt terwijl dat niet zo is....
Huidige brandstof en emissie eissen maken het volgens mij allemaal zo schraal dat die dingen letterlijk uitdrogen.
Uit ervaring (ik stond erbij en keer ernaar
) bij een peugeot 205 1.9 GTI is dat echt een mega kut klus, is toen aardig wat "hand made" gereedschap aan te pas gekomen en dat waren nog maar 8 kleppen... Maar ben het er mee eens dat het geen gezicht is van die blauwe pluimen achter uit je pijp.
Uit ervaring (ik stond erbij en keer ernaar

En hoeveel ben je hier ongeveer voor kwijt?PaTJE schreef:Ga morgen ook mijn klepseals vervangen en mijn krukaskeering... Klepseals vervangen ga ik doen zonder mijn kop te demonteren..... Moet ook zo lukken...Heb precies hetzelfde probleem als bij jou rook bij hogere toeren... Vind ik irritant is het net alsof je een gare motor hebt terwijl dat niet zo is....
Schijnt best duur te zijn toch?
Ben net weer een flink stuk wezen rijden maar ja toch weer elke keer die rook