Afgelopen zaterdag heb ik een 16v motorkap opgehaald bij veban. kap gemonteerd wilde m dichtdoen maar dat ging niet.
Wat bleek nou, bij een 16v zit er aan de binnenkant een metalen bak die het water opvangt.
Nou heb ik deze dus gedemonteerd zodat de kap dichtkan, maar kan dat water geen kwaad voor de motor??
Zijn er nog meer mensen met een RSI die ook een 16v kap erop hebben?
Hebben jullie dit zo laten zitten of dichtgemaakt??
16v motorkap op RSI
het past zeker weten, zie je best vaak
kijk hier ook maar:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 04#1455404
PM jef of P@T maar ff
kijk hier ook maar:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 04#1455404
PM jef of P@T maar ff

-
ja de motorkap heb ik ook er op zitten, da's t probleem niet..mar onder de luchthapper zit een soort opvangbak voor regenwater enzo.. en die moest ik er af halen anders kon de kap niet dicht...
dus nu regent t een beetje in..maar kan dit geen kwaad??
( komt op t inlaatspruitstuk )
dus nu regent t een beetje in..maar kan dit geen kwaad??

-
maak je best van al dicht!
in de winter zou je problemen kunnen hebben!!
de clio 16v hebben dit open omdat het de UITLAAT collector koelt, maar bij een RSi zou je dit beter dicht maken het roosterke, water - inlaat - vriezen
SLECHTE COMBINATIE
in de winter zou je problemen kunnen hebben!!
de clio 16v hebben dit open omdat het de UITLAAT collector koelt, maar bij een RSi zou je dit beter dicht maken het roosterke, water - inlaat - vriezen
SLECHTE COMBINATIE
-
ja ga ik van de week ff fixen!!
Nu als t geregend heeft ligt er altijd wat water op t inlaatspruitstuk...nu verdampt dat wel maar toch..
Nu als t geregend heeft ligt er altijd wat water op t inlaatspruitstuk...nu verdampt dat wel maar toch..

-
moest je toen ook die wind geleider ( zwarte metalen bak ) weghalen?Maus schreef:Ik heb 't toentertijd ook gehad op m'n RSi en had nergens last van.
Anders komt die bak op t inlaatspruitstuk!!