zwaar schakelen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
pierre

mijn 5 gt schakelt recent wat zwaar, als de motor warm is en na een stuk snelweg.
het voelt aan alsof er lood aan de pook hangt, haakt echter niet en koppelt ook heel goed.
wat kan dit zijn en wat zou een remedie zijn ?
Donleben
Contacteer:

Het schuimen van je bakolie kan het zijn.
Misschien helpt het verversen een keer. (I)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
pierre

Donleben schreef:Het schuimen van je bakolie kan het zijn.
ga ik in ieder geval doen, maar waar komt die schuim van, deze bak kwam van de sloop een jaar geleden, zou er water in hebben gezeten ?
heb ik nu dus een soort mayonaise ?
Abel
Über-Spammer

pierre schreef:
ga ik in ieder geval doen, maar waar komt die schuim van, deze bak kwam van de sloop een jaar geleden, zou er water in hebben gezeten ?
Bingo! water met olie klutsen is mayo
pierre

Abel schreef:
pierre schreef:
Bingo! water met olie klutsen is mayo
-zit ook nog mosterd,zout,azijn en eigeel bij.

maar even serieus, jij hebt ook het idee olie snel te verwisselen ?
Bart V

ff bij de dealert laten doen joh, scheelt een hoop geklieder, en veel extra kosten zullen er niet bijkomen, en je hebt meteen goede olie (Y)

Als je in de buurt bent mag je ook even bij mij in de garage langsblazen, daz vlakbij Hilversum.
Anonymous

Bart V schreef:ff bij de dealert laten doen joh, scheelt een hoop geklieder, en veel extra kosten zullen er niet bijkomen, en je hebt meteen goede olie (Y)

Als je in de buurt bent mag je ook even bij mij in de garage langsblazen, daz vlakbij Hilversum.
Nou sommige Renault Dealers hebben toch echt Shell olie...... en dat gaat er bij mij echt never in..... en ik denk bij velen !
Bart V

ik heb goede olie :wink:
pierre

Bart V schreef:ik heb goede olie :wink:
jij hebt een garage, wat interessant, wat voor merk olie moet er dan in, dikte 80w90.
castrol of valvoline of wellicht synthese ?

Hilversum, ben ik al een tijdje niet meer geweest, zal er eens over na denken, want mijn 'garage'zit in swalmen, ik spaar dingen op.
Bart V

We hebben Unil als Huismerk, zal niet iedereen bekend in de oren klinken, maar tis echt perfecte olie, zowel voor de motor als de bak. Meerdere 16V's tikvrij gekregen met die olie.

Voor de bak hebben we 75W90. Net nog mijn happerende express bak voorzien van deze olie, en schakelt weer als een zonnetje nu (Y)

Als je een keer tijd hebt kom je maar ff langs :)
pierre

Bart V schreef:We hebben Unil als Huismerk, zal niet iedereen bekend in de oren klinken, maar tis echt perfecte olie, zowel voor de motor als de bak. Meerdere 16V's tikvrij gekregen met die olie.

Voor de bak hebben we 75W90. Net nog mijn happerende express bak voorzien van deze olie, en schakelt weer als een zonnetje nu (Y)

ehh, openingstijden ?
ik ken unil, staat zo'n bord unil in ouddorp vlakbij alkmaar.
Riël
Über-Spammer

Matthijs schreef:
Bart V schreef:ff bij de dealert laten doen joh, scheelt een hoop geklieder, en veel extra kosten zullen er niet bijkomen, en je hebt meteen goede olie (Y)

Nou sommige Renault Dealers hebben toch echt Shell olie...... en dat gaat er bij mij echt never in..... en ik denk bij velen !
Tsst, purist :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PtrGte
Contacteer:

Bart V schreef:We hebben Unil als Huismerk, zal niet iedereen bekend in de oren klinken, maar tis echt perfecte olie, zowel voor de motor als de bak. Meerdere 16V's tikvrij gekregen met die olie.

wij hebben ELF als huisolie... :wink:

en ja, ook de Sport TXI 10W40 die iedereen altijd zoekt! 8)

EDIT: Shit, tging over bakolie...solly :D
Anonymous

Riël schreef:
Matthijs schreef:

Tsst, purist :p
Gaat echt niet alleen ELF in bij mij.... maar Shell :s
tyberium
Contacteer:

In welk tijdsbestek is het raadzaam om je bakolie te verversen dan..jaarlijks?
pierre

tyberium schreef:In welk tijdsbestek is het raadzaam om je bakolie te verversen dan..jaarlijks?
50.000 km
pierre

langs geweest in blaricum bij garage en tankstation Vos.

bakolie ververst, er kwam geen mayonaise uit en resultaat......ietsie beter.
prijzige olie trouwens, maar wat wil je in het Gooi.

interessante persoon Bart V. echt iemand met passie.

tot ziens, pierre.
Bart V

pierre schreef:langs geweest in blaricum bij garage en tankstation Vos.

bakolie ververst, er kwam geen mayonaise uit en resultaat......ietsie beter.
prijzige olie trouwens, maar wat wil je in het Gooi.

interessante persoon Bart V. echt iemand met passie.

tot ziens, pierre.
mwa, renaultgekte is een passie he :)

Ben verder benieuwd wat de meeste hier zeggen zullen van 35 euri voor 3,5 liter bakolie. Denk niet dat je kwaliteitsolie veel goedkoper zult vinden. Tegenwoordig zit je ook met millieu kosten, afvoer blabla etc.
pierre

krijg het advies om mijn auto te taxeren, maar echt ik heb zelfs geen geld voor de taxatie, moet nog die boete betalen, remember ?
ik werk nu 2 halve dagen in een museum, schiet financieel ook niet echt op.
ik rijd al 10 jaar met alleen wa en ik krijg er niks terug als er schade ontstaat, maar ja als ik hierover ga nadenken durf ik de weg niet meer op, rijd al 20 jaar schadevrij.

-mijn auto zou 10.000 euro waard zijn, oef :s
-nooit bij stilgestaan.
Bart V

nee.....10.000 zou de taxatiewaarde zijn, verwar dit niet met de verkoopwaarde. Het is overigens een groffe gok hoor, maar was maar om aan te geven dattie meer waard is dan jij denkt :)

Durf wel te zweren dat dit 1 van de strakste gtt's is binnen de club.
Riël
Über-Spammer

Tering pierre, dacht dat jij een goed onderhouden mooi gebruikt gtt'tje had met 4 ton op de klok, maar 1 van de strakste, dat vraagt om foto's ! :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre

Riël schreef:t@ring pierre, dacht dat jij een goed onderhouden mooi gebruikt gtt'tje had met 4 ton op de klok, maar 1 van de strakste, dat vraagt om foto's ! :)
het valt wel mee,ik word hier wat verlegen van, teveel aandacht, volgens mij ziet jouw witte er ook keurig uit.
ik ben nog geen rtc lid, foto's komen wel, eerst die nieuwe velgen uit munchen eronder ? bronze color.
misschien valt het tegen en keldert de taxatiewaarde dan.
originele fase 1 velgen liggen nog in mijn schuur, maar zit geen middengat in, lastig te balanceren.
pierre

schakelen is verder verbetert vandaag, toch goede olie die Unil, z'n geld waard.

kan het iedereen van de rtc club aanbevelen.
Plaats reactie