Lak

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
dukebart

Hallo,

Wie weet waar ik mijn lakkleur kan laten mengen in de provincie groningen??

Alvast bedankt
Jasper16v

Daarvoor hoef je echt niet bij een speciale zaak te zijn hoor. Een normaal autoschade herstelbedrijf of spuiter kan dit.
-PAZ-
Über-Spammer

enigste wat je nodig hebt is je kleur code, als je die niet weet zoeken ze die wel even voor je op, gewooon even bij autoschadebedrijf langs gaan
Riël
Über-Spammer

Dat gaat zeker niet zomaar. Je moet met testplaatjes de goeie variant zoeken, dezelfde kleurkode heeft bijna altijd verschillende tinten, alternatieven. Alleen vergelijken met testplaatjes vind je de juiste, de verfmenger moet het kunnen, hier wel i.e.g.

Ben er laatst geweest, en ik heb de zeker 7 verschillende metallic-grijs tinten van de '90 clio 1 gezien :) Allemaal zelfde kleurkode, zeker verschillende kleuren!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

dat valt wel mee, schadebedrijf hier in de buurt voeren gewoon de verouderings factor in in de computer, deze past dan de verf kleur aan, zit er nooit naast. maar die kerel die dat doet spuit al meer dan 30 jaar, heeft wel beetje ervaring ondertussen
Riël
Über-Spammer

Heb het niet over veroudering, heb het over fabrieks-af tinten. En zeker renault heeft ze. Moet het zelf weten, maar zomaar op code laten mengen gaat niet goed, meestal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
edwin19
Contacteer:

je moet een kleur nooit zomaar naar kleurnummer laten maken.

mijn huidige zwarte 19 heeft al iets van 7 verschilende tinten en m'n vorige blauwe 19 had een stuk of 15 :beer:

doe er verstandig aan om een bus naar de tint van de auto te laten maken, anders heb je een hoop werk voor niks
edwin19
Contacteer:

Riël schreef:Heb het niet over veroudering, heb het over fabrieks-af tinten. En zeker renault heeft ze. Moet het zelf weten, maar zomaar op code laten mengen gaat niet goed, meestal.

niet alleen renault, elk merk heeft dat
pierre

pazmaniac schreef:dat valt wel mee, schadebedrijf hier in de buurt voeren gewoon de verouderings factor in in de computer, deze past dan de verf kleur aan, zit er nooit naast. maar die kerel die dat doet spuit al meer dan 30 jaar, heeft wel beetje ervaring ondertussen

verouderingsfactor ?
je bedoelt 10-15 jaar in de zon geparkeerd is hetzelfde als 10-15 in een aardappelschuur ?
of altijd poetsen en nooit poetsen geeft dezelfde veroudering ? weet wel zeker van niet.

kijk,ik ben 44 maar andere mensen van 44 zien er uit als 60, kan verkeren.
mijn auto is 17 jr en ziet eruit als....
Ton

uuu 44
-Ray-
Contacteer:

gokje: nieuw?
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie