Riël schreef:Ja, dat bedoelt calle ook, als de kogel in het inlaatspruitstuk (die kogel zit in die nippel waar de slang van de rembekrachtiger op gaat) vuil is, kun je zeker wel overdruk in de bekrachtiger krijgen!
lijkt me heel erg onlogisch om een rembekrachtigingssysteem te ontwerpen waarbij er dus geen vacuum word geleverd onder bepaalde omstandigheden, er moet gewoon altijd vacuum worden geleverd, anders komen zulke auto's niet op de weg.
dan klopt het syteemontwerp niet, ipv vacuumbekrachtiging zou men dan hydraulische bekrachtiging toepassen.
ook de ontstekingsunit krijgt vacuum via een slangetje van het inlaatspruitstuk naar de vacuumdoos.
als dit ook overdruk zou krijgen loopt ie wel erg rottig, trek hem er maar eens af, dan valt het vacuum weg.
omdat dit niet het geval is, is dit het bewijs dat er uberhaupt geen overdruk in het inlaatspruitstuk optreedt, gassen worden aangezogen en er treed onderdruk op.
overdruk is alleen in het uitlaatcircuit.
de terugslagklep zit op de bekrachtiger zelf, die voorkomt leegloop, hier kun je op blazen en dan komt er niks in, je kan er aan zuigen en dan trekt ie vacuum, tís eenrichtings verkeer.
kan nooit overdruk in de bekrachtiger komen, alleen leegloop door een lek.
mijn bekrachtiger was stuk, ik kon trappen dat ik een ons woog, maar remmen deed ie bijna niet.
er was niet meer mee te rijden c.q. remmen