Jvc radio inbouwen wil niet lukken
hallo mensen,
ik als ware Ztechneut (oftewel prustser) heb van een coll een radio gekregen aangezien mijn oude gestolen was nou heeft die junk die alles heeft gejat ook een gedeelte van de bekabeling meegenomen en nou ben ik opzoek naar een kleurschema (welk draadje Waarvoor is) ik krijg hem met nieuwe iso connectoren en overal kroonstekkertjes tussen niet aan de praat, ik heb in de achterbak 2x 200 wat bmboscmann speakers zitten (ook gekregen) en heb nog 2x 2 losse marqaunt (200watt p/s) leggen nou klinkt marqaunt mij als een B merk in de oren dus zal ik die weggeven of zal ik die ook inbouwen,
FF een kleine omschrijving van wat ik zie als ik in de auto zit
1x antenne aaunsluiting (ja ik weet waar die in moet Yoeppie)
een aantal paarse draadjes een aantal gele draadjes
een keer zwat en rood (schijnen bij elkaar te horen)
dan zit er nog een zwart connectortje in met daarop een gele draad met blauwe streep een dun geel draadje wat loopt van de ene kant van de connector naar de andere kant een doorgeknipt zwart draadje met paarse streep een doorgeknipt rood draadje (dit zijn die draadjes die ook al los hangen (zouden ze matchen)
en dan nog een paar kleurige draadjes
nou is mijn vraag word dit hopeloos en moet ik maar ff langs een garage (wat ik liever niet doe) of is het zelf nog te fixen
Alvast bedankt grtzz wiebe (clio RSi `93
ik als ware Ztechneut (oftewel prustser) heb van een coll een radio gekregen aangezien mijn oude gestolen was nou heeft die junk die alles heeft gejat ook een gedeelte van de bekabeling meegenomen en nou ben ik opzoek naar een kleurschema (welk draadje Waarvoor is) ik krijg hem met nieuwe iso connectoren en overal kroonstekkertjes tussen niet aan de praat, ik heb in de achterbak 2x 200 wat bmboscmann speakers zitten (ook gekregen) en heb nog 2x 2 losse marqaunt (200watt p/s) leggen nou klinkt marqaunt mij als een B merk in de oren dus zal ik die weggeven of zal ik die ook inbouwen,
dan zit er nog een zwart connectortje in met daarop een gele draad met blauwe streep een dun geel draadje wat loopt van de ene kant van de connector naar de andere kant een doorgeknipt zwart draadje met paarse streep een doorgeknipt rood draadje (dit zijn die draadjes die ook al los hangen (zouden ze matchen)
nou is mijn vraag word dit hopeloos en moet ik maar ff langs een garage (wat ik liever niet doe) of is het zelf nog te fixen
nou de radio doet het ik kreeg idd ook al zo`n geniaal idee dat ik met stroom ging kijken wat wat deed nu wil alleen de contenu stroom nog niet maar dat ga ik wel fixen ik weet nu dat dat een van de gele draadjes is thnxx voor de tips iig
gewoon ff zo'n multimeter of stroommetertje halen en dan kan je gelijk zien wat continu stroom is en wat geschakelde stroom is
gewoon ff zo'n multimeter of stroommetertje halen en dan kan je gelijk zien wat continu spanning is en wat geschakelde spanningRalf G60 schreef:We hebben t wel over spanning hèedwin19 schreef:gewoon ff zo'n multimeter of stroommetertje halen en dan kan je gelijk zien wat continu stroom is en wat geschakelde stroom is

-
die verloopstekker is die alleen bij de renaultdealer te verkrijgen of zijn die algemeen beschikbaar bij car hifi verkopers?marcel16v schreef:Dan kan je daarna gewoon de verloopstekker die bij je radio hoort gebruiken.
grt
mcihiel
zwart = massaWw RSi schreef:hallo mensen,
rood = continue plus
geel = geschakelde plus (in 99% van de gevallen)
groen en paars zijn vaak speakerdraden.
Immer wieder die verdammte Holländer
Die geel en rood zijn nog wel eens omgedraaid-Ray- schreef:zwart = massaWw RSi schreef:hallo mensen,
rood = continue plus
geel = geschakelde plus (in 99% van de gevallen)
groen en paars zijn vaak speakerdraden.

prutserOllie schreef:Merk je vanzelf als ie de stations en instellingen niet onthoudt

Tis dat je moderator bent en deze ook weer gaat sluiten als ik daar op in ga.Ollie schreef:Ik zeg toch niet dat mij dat gebeurd is

Zo zie je maar weer wat je met status bereiken kunt

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
niet zo stoken matthijs, nergens voor nodig.Matthijs schreef:Tis dat je moderator bent en deze ook weer gaat sluiten als ik daar op in ga.Ollie schreef:Ik zeg toch niet dat mij dat gebeurd is
Zo zie je maar weer wat je met status bereiken kunt
Damn mensen vat het niet zo letterlijk op. Dat was nou echt voor de fun.... sjees zeg
Slechte dag gehad ?? (ja deze is wel gemeend
)

Slechte dag gehad ?? (ja deze is wel gemeend

-
bah
had ik alle kleuren kabeltjes uitgevonden, alles werken als een tiet.
Duw ik die k radio erin en vanaf dat moment krijg ik geen engine start 12 v meer (kan nu mijn remote van mijn versterker ook niet meer aansturen)
weet iemand een vervangend draadje ergens die ook 12v krijgt bij/na het starten?
grt
Michiel
had ik alle kleuren kabeltjes uitgevonden, alles werken als een tiet.
Duw ik die k radio erin en vanaf dat moment krijg ik geen engine start 12 v meer (kan nu mijn remote van mijn versterker ook niet meer aansturen)
weet iemand een vervangend draadje ergens die ook 12v krijgt bij/na het starten?
grt
Michiel
dtune_stefan schreef:Jouw soort fun wordt er niet gewaardeerd, ben je nu daar nog niet achter

Multimeter heet zo'n dingdtune_stefan schreef:Hebben jullie tegenwoordig geen voltmeter meer of zo?
Ach toch, nog nooit van een voltmeter gehoordMatthijs schreef:Multimeter heet zo'n dingdtune_stefan schreef:Hebben jullie tegenwoordig geen voltmeter meer of zo?

Haha....... je hapt ook de hele tijd he...... zeker nog nooit van HAPPEN gehoorddtune_stefan schreef:Ach toch, nog nooit van een voltmeter gehoordMatthijs schreef:Multimeter heet zo'n dingdtune_stefan schreef:Hebben jullie tegenwoordig geen voltmeter meer of zo?Je snapt er weer helemaal niets van, zoals gewoonlijk

Van mij krijg je altijd gelijk.......... heerlijk dit soort mensen

dtune_stefan schreef:Het wordt eens tijd dat ik moderator word, ik zou je hier een ban voor je leven geven

beter voor ACT dit...... had je als toekomstige wannabe-mod dan wel op mogen merken

dtune_stefan schreef:Heb je het nog steeds niet door dat iedereen de balen van jou heeft. Ga anders eens lekker zieken op een nerdforum ofzo. Daar hoor je beter thuis

Ja, dit geeft wederom je niveau aan, ach laat ook maar.Matthijs schreef:dtune_stefan schreef:Heb je het nog steeds niet door dat iedereen de balen van jou heeft. Ga anders eens lekker zieken op een nerdforum ofzo. Daar hoor je beter thuis
Ooit wordt je wel wakker en denk je van: wat ben ik toch ook een loser
-
batterij is leeg .. maar thanks anyway..dtune_stefan schreef:Hebben jullie tegenwoordig geen voltmeter meer of zo?