ombouw clio 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Haas
Car: Megane RS

Robert dB. schreef:trouwens, ik zie dat je voor een F4R gaat. Keb dezelfde vraag al eens in een ander topic gesteld, maar gaat deze wel passen?? Er zijn geruchten dat ie te hoog zou zijn op passend te krijgen onder een 16v motorkap...

Wellicht weet iemand de buitenwerkse afmetingen van beide blokken?
zal ook liggen aan de plaats waar de steunen zitten...de afstanden bedoel ik dan tot bovenkant, enz
wouter 16v

Robert dB. schreef:trouwens, ik zie dat je voor een F4R gaat. Keb dezelfde vraag al eens in een ander topic gesteld, maar gaat deze wel passen?? Er zijn geruchten dat ie te hoog zou zijn op passend te krijgen onder een 16v motorkap...

Wellicht weet iemand de buitenwerkse afmetingen van beide blokken?
De maten weet ik niet, maar deze motor komt met behulp van speciale steunen op het subframe te staan.
Want anders gaat de motor teveel kantelen door het vele koppel en trek je alles kapot, dus steunen, bak aandrijfassen.
Robert dB.

wat voor motorsteunen praat je over? ben wel benieuwd!

Het lijkt me niet dat je het blok zomaar lager kunt leggen/hangen....
wouter 16v

De motorsteunen die toegepast worden weet ik ook niet zoveel over, helemaal niks, maarten hendrieckx kan je er wel meer oververtellen, want die regelt het allemaal voor mij kwa onderdelen.
wouter 16v

Update, vanmiddag met Maarten en Boy, van Mabo-tuning, naar Belgie geweest om te vragen pover levertijd en informatie over de F4r turbo motor, de motor komt dus sowieso dat is na vanmiddag voor 100 procent zeker, de motor wordt compleet gelverd inclusief koppeling. Er is voor de motor ook al een chip gemaakt bij renault sport, dan leverde de motor tussen de 255 en 260 pk :worship:, koppel weet ik niet, bij mij komt er dus een vrijprogrameerbaar computersysteem op, dus wat dan een vergelijkbare of nog hogere vermogens winst oplevert :). De versnellingsbak wordt nog over nagedacht. De 6 bak die in de megane komt is overigens ook een optie. De eerste megane RS en zijn ook al verkocht in frankrijk, dus daar rijden ze al rondt.
wouter 16v

De voorremmen heb ik vanmiddag ook ineens meegenomen de maat is rond 300 mm 8) .
Robert dB.

klinkt indrukwekkend!! :worship:
Ad van Haperen
Contacteer:

Klinkt allemaal HEEL vet!!! :worship:

Ps. mag ik een stekkie van die boom bij je in de tuin :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Klinkt allemaal goed (Y)

Mag ik dat andere stekkie van die boom :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Wow dat klinkt zeer belovend :)
wouter 16v

Jongens ik heb geen stekkie in mijn boom, ik zal het proberen uit te leggen, op de eerste doe ik veel zelf, scheelt al een hele boel, deze clio willimas wordt een demo auto voor mabo tuning, dus ik hoef niet overal de hoofdprijs voor te betalen. Ik woon nog thuis en ik heb een baan waar ik elke maand tussen de 70 en de 100 overuren heb, die allemaal uit betaald worden. Zo een beetje duidelijker.
wouter 16v

Ik heb nog foto,s van de remschijven genomen kan iemand ze eventueel plaatsen.
Jasper16v

wouter 16v schreef:Ik heb nog foto,s van de remschijven genomen kan iemand ze eventueel plaatsen.
mail maar: m26480@cistron.nl
wouter 16v

Ik heb ze verstuurt.
wouter 16v

300 mm schijven, merk weet ik niet. Zou ik even moeten vragen aan Maarten
Donleben
Contacteer:

Dat ziet er zeker netjes uit. Op de rechter foto staat wel een doos van EBC.

Mogelijk 2 delige universele EBC schijven?

De klauwen worden wel de Renault Sport remklauwen, maar wat voor blokken komen er dan onder?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
speedline

wouter 16v schreef:Er is voor de motor ook al een chip gemaakt bij renault sport, dan leverde de motor tussen de 255 en 260 pk :worship:, koppel weet ik niet.
De Megane Turbo Coupe wordt de opvolger van de V6 Trophy. En er staat nog meer op de planning met de Megane RS. Vandaar dus die speciale Sirius Renault Sport ECU.
wouter 16v schreef:De versnellingsbak wordt nog over nagedacht. De 6 bak die in de megane komt is overigens ook een optie.
= Nissan NDO 6-bak
wouter 16v

Donleben schreef:Dat ziet er zeker netjes uit. Op de rechter foto staat wel een doos van EBC.

Mogelijk 2 delige universele EBC schijven?

De klauwen worden wel de Renault Sport remklauwen, maar wat voor blokken komen er dan onder?
Nee het is geen EBC, klauwen worden van Renault Sport, blokken weet ik nog niet.
wouter 16v

speedline schreef:
wouter 16v schreef:Er is voor de motor ook al een chip gemaakt bij renault sport, dan leverde de motor tussen de 255 en 260 pk :worship:, koppel weet ik niet.
De Megane Turbo Coupe wordt de opvolger van de V6 Trophy. En er staat nog meer op de planning met de Megane RS. Vandaar dus die speciale Sirius Renault Sport ECU.
wouter 16v schreef:De versnellingsbak wordt nog over nagedacht. De 6 bak die in de megane komt is overigens ook een optie.
= Nissan NDO 6-bak
Het "nadeel" is van deze bak dat hij geen sper heeft.
Robert dB.

maar met een sper op de openbare weg rijden is ook niet altijd 'n pretje.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Goed nieuws Wouter :p
Cleaned Style
Projecttopic
wouter 16v

Robert dB. schreef:maar met een sper op de openbare weg rijden is ook niet altijd 'n pretje.
Nou ik denk dat je met zulke vermogens op net geen 1000 kilo alleen maar voordelen ervan hebt. Of heb ik het verkeerd.
RO 16v

wouter 16v schreef:Update, vanmiddag met Maarten en Boy, van Mabo-tuning, naar Belgie geweest om te vragen pover levertijd en informatie over de F4r turbo motor, de motor komt dus sowieso dat is na vanmiddag voor 100 procent zeker, de motor wordt compleet gelverd inclusief koppeling. Er is voor de motor ook al een chip gemaakt bij renault sport, dan leverde de motor tussen de 255 en 260 pk :worship:, koppel weet ik niet, bij mij komt er dus een vrijprogrameerbaar computersysteem op, dus wat dan een vergelijkbare of nog hogere vermogens winst oplevert :). De versnellingsbak wordt nog over nagedacht. De 6 bak die in de megane komt is overigens ook een optie. De eerste megane RS en zijn ook al verkocht in frankrijk, dus daar rijden ze al rondt.
Met de cup chip zit je al rond de 400 n/m en er is zelf een andere versie van verkrijgbaar via D.P.A.
Sper is ook verkrijgbaar op de NDO bak via Nismo.

En het blok past gewoon onder de kap, op de manier die Wouter aangeeft, laten rusten op het subframe, voor de mensen die interessen hebben heb ik nog wel ergens de nummers van de steunen liggen.
antoine

Hoe is 't hier mee.Heb zaterdag wel je overleden auto gezien en motor.Ik heb tevens een onderdeel uit je auto gepikt :lol: :smoke:
Donleben
Contacteer:

Heeft iemand nog enig idee hoe het nu hier mee is?
antoine

Donleben schreef:Heeft iemand nog enig idee hoe het nu hier mee is?
Volgens mij staat zijn williams chassis tekoop incl rolkooi.Dus weer een ander projekt?
wouter 16v

Dit project is van de baan, omdat ik er gewoon geen tijd voor heb, de clio staat er nog net zo bij als een half jaar terug dus vandaar, ik rij ook nog in een renault 5 waar ik de laatste tijd ook nog al veel onderhoud aan heb gehad dus vandaar, carroserie staat dus te koop compleet met rolkooi.

Van de winter ga ik aan het 5je beginnen netjes laten spuiten enz., tot hij er gewoon weer gelikt bij staat.
Donleben
Contacteer:

Das wel jammer, want het was wel veelbelovend!
Je had toch al zo een beetje al je spullen? Succes met je 5. (Y)
Plaats reactie