En in datzelfde persbericht staat ook dat de golf bij hogere snelheden sneller was en dat 'ie met het remmen alles weer goed maakte. In diezelfde wedstrijd (Sombreffe), reed Winkel voor de winst, die hij nipt miste door het afgelasten van de laatste proef, Tsjoen werd volgens mij zesde ofzo.ant1 schreef:jan de winkel schreef:Vorig jaar hebben we een paar keer met onze 2-liter Golf achter zo'n Super 1600 gereden en ik kan je verzekeren dat die zo van ons wegreden.![]()
voor een klein bedrag is volgens rally report iedereen ook een kanshebber voor de eindoverwinning, het kampioenschap, etc.Maus schreef:Volgens RallyReport zou de Clio na de BHV toch terug gaan naar Frankrijk, al waar ie flink onderhanden genomen gaat worden (meer vermogen en koppel)?
rallyreport is een reclameblok, geen sportverslaggeving helaas.
there is no spoon.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
indeed, rallyreport sucks met die bolle gast...
Klein bedrag ? Dan ken jij Frank nog niet goed genoeg; hij schijnt nu zo'n 1500 per minuut te kosten.Tijn schreef:voor een klein bedrag is volgens rally report iedereen ook een kanshebber voor de eindoverwinning, het kampioenschap, etc.Maus schreef:Volgens RallyReport zou de Clio na de BHV toch terug gaan naar Frankrijk, al waar ie flink onderhanden genomen gaat worden (meer vermogen en koppel)?
rallyreport is een reclameblok, geen sportverslaggeving helaas.
pfff.... gaat goed met frank. dat er nog steeds mensen aan meedoen ....
there is no spoon.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nou koop zo'n mooi boek kloppen de gegevens nietStevenK schreef:Gewicht is gelijk, beide 1000 kg. Verschil is dat de clio met ballast rijdt, de golf weegt echt 1000 kg. (de 980 in 'Rallycars' klopt niet).ant1 schreef:Verschil is 20 kg in het voordeel van de golf.980 kg tegen de 1000 kg van een super 1600(was 950 kg).Voor de wielbasis moet je bij steven zijn.speedline schreef:Het zou mij niet verbazen als de Golf nog een tikkeltje breder zou zijn. (Spoorbreedte?!)
En wat is het verschil in gewicht?
De Wielbasis zal een fractie langer zijn, het spoor is een centimeter of 10 breder.

Het klopte wel, maar sinds 2000 of 2001 moet elke A7 kitcar 1000 kg wegen. En daarom zitten alle auto's die na die tijd opgebouwd of herbouwd zijn op dat gewicht.ant1 schreef:Nou koop zo'n mooi boek kloppen de gegevens nietStevenK schreef:Gewicht is gelijk, beide 1000 kg. Verschil is dat de clio met ballast rijdt, de golf weegt echt 1000 kg. (de 980 in 'Rallycars' klopt niet).ant1 schreef:Verschil is 20 kg in het voordeel van de golf.980 kg tegen de 1000 kg van een super 1600(was 950 kg).Voor de wielbasis moet je bij steven zijn.speedline schreef:Het zou mij niet verbazen als de Golf nog een tikkeltje breder zou zijn. (Spoorbreedte?!)
En wat is het verschil in gewicht?
De Wielbasis zal een fractie langer zijn, het spoor is een centimeter of 10 breder.![]()
Die 1000 kg voor de golf is zeker,dan ga ik hem meteen veranderen op mijn site.
Op http://www.autopics.nl kan je foto van rally vinden.Rallysport.nl schreef:Maar, op de allerlaatste proef, ging het onverwacht toch nog fout. Wevers schoof van de baan!
"Plots begon het hevig te regenen en we stonden op slicks. In een flauwe bocht op ruw asfalt, leek de grip goed, maar plots brak de achtertrein uit en schoven we in de sloot aan 140 km/h...," vertelde Wevers ontgoocheld.
Bij het kopje Rally, en dan de zondag, staan foto van de winnaar, Jasper van de Heuvel, hij heeft ook nog wel een dikke klapper gemaakt. De linkerzijde van de auto bestaat bijna alleen nog maar uit ducktape.
BN de Stem schreef:Maandag 19 juli 2004 - De Plus Rally Sprint werd gistermiddag ontsierd door een ernstig ongeval. Op een overgang van een onverhard naar een verhard gedeelte knalden Osman Durmus en Rob Luijbregts tegen een boom.
De brandweer bevrijdde de bestuurder uit de auto. In het ziekenhuis werden enkele botbreuken en snijwonden geconstateerd. De navigator liep alleen schaafwonden op. De wedstrijd liep ongeveer tien minuten vertraging op.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Jup, het ongeluk was weer wat beangstigend. Ik stond net aan de start van de Wouwse Plantage, marshall was al bij 5 seconden toen hij ineens onderbroken werd. Meteen de auto aan de kant en twee ambulances erlangs. Nou ja, je wordt er nooit blij van en het leek iets teveel op een andere ernstig ongeval waar we ooit achter zaten. Maar goed, sprint was op zich ok.
Ik reed in de AX, welke net voorzien was van compleet nieuwe poten voor. Helaas ging er donderdag nogal wat mis, waardoor ik exact 0 kilometers gereden hebben met de wagen voor de eerste proef. Met een stuk minder camber, meer grondspeling en andere veren+dempers was het weggedrag wel iets aangepast.
Dus deze keer maar rustig aan. Eerst keer Borchwerf alles uitproberen, gelukkig hield alles het
Vervolgens Steenbergen, waar het onverhard echt een crime was met de lage AX en de slicks. Hier wederom alles rustig aan gedaan.
Wouw ging dus niet door en ik kon me klaar maken voor een tweede keer Borchwerf. Deze keer wat meer richting randje gereden, maar helaas blunder gemaakt in tweede ronde. Ging er, ondanks juiste notes, in volle concentratie een ronde te vroeg af. Ongeveer 20/30 seconden opgelopen, maar uiteindelijk toch 4 seconden sneller als eerst keer. Met de tijd natuurlijk niet tevreden, maar wel erg lekker gereden, en de oefening was belangrijk. Tweede keer Steenbergen ging niet meer voor de glorie, dus weer veel oefenen. Uiteindelijk ook hier een halve minuut van de vorige tijd af, dus tevredenheid bij Gijs!
Ik reed in de AX, welke net voorzien was van compleet nieuwe poten voor. Helaas ging er donderdag nogal wat mis, waardoor ik exact 0 kilometers gereden hebben met de wagen voor de eerste proef. Met een stuk minder camber, meer grondspeling en andere veren+dempers was het weggedrag wel iets aangepast.
Dus deze keer maar rustig aan. Eerst keer Borchwerf alles uitproberen, gelukkig hield alles het

Vervolgens Steenbergen, waar het onverhard echt een crime was met de lage AX en de slicks. Hier wederom alles rustig aan gedaan.
Wouw ging dus niet door en ik kon me klaar maken voor een tweede keer Borchwerf. Deze keer wat meer richting randje gereden, maar helaas blunder gemaakt in tweede ronde. Ging er, ondanks juiste notes, in volle concentratie een ronde te vroeg af. Ongeveer 20/30 seconden opgelopen, maar uiteindelijk toch 4 seconden sneller als eerst keer. Met de tijd natuurlijk niet tevreden, maar wel erg lekker gereden, en de oefening was belangrijk. Tweede keer Steenbergen ging niet meer voor de glorie, dus weer veel oefenen. Uiteindelijk ook hier een halve minuut van de vorige tijd af, dus tevredenheid bij Gijs!
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
En de volgende wedstrijden komen al weer dichterbij:
Eerst het WK in Duitsland van 20 tot 22 augustus, daarna op 5 september de Amsterdam rallysprint, die door veel grotere teams gebruikt wordt als testwedstrijd voor de toch wel grootste wedstrijd van het seizoen: de Golden Tulip Rally op 17 en 18 september.
Of ik aan de Amsterdam sprint mee doe is nog niet zeker, hoewel ik het een erg mooie wedstrijd vind.
Vanwege het grote aantal kilometers (ruim 70 op industrieterrein) geldt deze wedstrijd namelijk als een stevige aanslag op o.a. banden en remmen.
De Golden Tulip Rally staat bij ons zowieso op de planning.
Eerst het WK in Duitsland van 20 tot 22 augustus, daarna op 5 september de Amsterdam rallysprint, die door veel grotere teams gebruikt wordt als testwedstrijd voor de toch wel grootste wedstrijd van het seizoen: de Golden Tulip Rally op 17 en 18 september.
Of ik aan de Amsterdam sprint mee doe is nog niet zeker, hoewel ik het een erg mooie wedstrijd vind.
Vanwege het grote aantal kilometers (ruim 70 op industrieterrein) geldt deze wedstrijd namelijk als een stevige aanslag op o.a. banden en remmen.
De Golden Tulip Rally staat bij ons zowieso op de planning.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
zo vanmiddag me boeltje pakken om te vertrekken richting de WRC in Duitsland
Lekker met de soeb van Derk (helaas nog inrijden, dus tuffend over de autobahn
) dan een huisje opzoeken. Als alles goed gaat kunnen we dan 3 stages per dag pakken! Natuurlijk het service terrein op vrijdag bekijken, ben benieuwd! Wordt me eerste echte wrc
pics worden natuurlijk voor jullie hier gepost!

Lekker met de soeb van Derk (helaas nog inrijden, dus tuffend over de autobahn


pics worden natuurlijk voor jullie hier gepost!
Niet vergeten om RTC stickers mee te nemen he
ff die auto's daar volplakken met reclame

ff die auto's daar volplakken met reclame

Vette shit manRobert dB. schreef:zo vanmiddag me boeltje pakken om te vertrekken richting de WRC in Duitsland![]()
Lekker met de soeb van Derk (helaas nog inrijden, dus tuffend over de autobahn) dan een huisje opzoeken. Als alles goed gaat kunnen we dan 3 stages per dag pakken! Natuurlijk het service terrein op vrijdag bekijken, ben benieuwd! Wordt me eerste echte wrc
![]()
pics worden natuurlijk voor jullie hier gepost!

Moet ik ook nog es een x doen.
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Hier nog een filmpje van een Renault Clio williams Gr.A
http://www.ralmotors.com/video/cameracar/asf/donati.asf
Nog meer, met clio super 1600, megane kit car enz
http://www.ralmotors.com/video/test/asf/dallavilla.wmv
http://www.ralmotors.com/video/cameraca ... rafini.wmv
http://www.ralmotors.com/video/cameraca ... ti2001.asf
http://www.ralmotors.com/video/cameraca ... g_test.wmv
http://www.ralmotors.com/video/cameracar/asf/donati.asf
Nog meer, met clio super 1600, megane kit car enz
http://www.ralmotors.com/video/test/asf/dallavilla.wmv
http://www.ralmotors.com/video/cameraca ... rafini.wmv
http://www.ralmotors.com/video/cameraca ... ti2001.asf
http://www.ralmotors.com/video/cameraca ... g_test.wmv
Renault 5 GT Turbo "EVO"
A.s. zondag is de Amsterdam Rallysprint, met geen enkele Reno aan de start 
In de autonews stond goed nieuws: Chris van Woensel schijnt bezig te zijn om een Clio V6 te gaan rijden, mits hij daar toestemming voor krijgt van de RACB.

In de autonews stond goed nieuws: Chris van Woensel schijnt bezig te zijn om een Clio V6 te gaan rijden, mits hij daar toestemming voor krijgt van de RACB.
En de definitieve deelnemerslijst van de goldentuliprally is bekend. Het is nog niet duidelijk of dit ook de definitieve startnummers zijn, maar er staan 6 reno's aan de start:
6 Jan de Winkel Clio S 1600 A-6
33 Johan Deen Megane Coupé A-7
40 Gert-Jan Heutink Clio RS Ragnotti N-3
65 Rob Heldoorn Clio Williams N-3
67 Steven Kroesbergen Clio RS N-3
69 Hein Zegers Clio Williams N-3
Helaas geen Kris Princen, hoewel daar wel eerst over gesproken werd.
6 Jan de Winkel Clio S 1600 A-6
33 Johan Deen Megane Coupé A-7
40 Gert-Jan Heutink Clio RS Ragnotti N-3
65 Rob Heldoorn Clio Williams N-3
67 Steven Kroesbergen Clio RS N-3
69 Hein Zegers Clio Williams N-3
Helaas geen Kris Princen, hoewel daar wel eerst over gesproken werd.
En inmiddels is bekend dat de RACB geen toestemming geeft. De N-GT klasse staat volgens de RACB alleen open voor merken(cups) die door de importeur of fabriek ondersteund wordenStevenK schreef: In de autonews stond goed nieuws: Chris van Woensel schijnt bezig te zijn om een Clio V6 te gaan rijden, mits hij daar toestemming voor krijgt van de RACB.

De Golden Tulip rally begint trouwens vrijdag de 17e om 18.00; op die avond worden twee boucles van 3 proeven gereden; de rest van de 20 proeven worden op zaterdag de 18e gereden.
Dat dacht ik tijdens de ELE ook, maar dat viel ff vies tegen. Weet je toevallig ook wat voor (nieuwe) wagens er gaan rijden?
Is er overigens al iets bekent of dat er ook entree betaald moet worden net als bij de BHV-rally?
Is er overigens al iets bekent of dat er ook entree betaald moet worden net als bij de BHV-rally?

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Hier is de lijst met deelnemers:
http://www.goldentuliprally.com/NED/deelnlst.xls
Veel buitenlandse deelnemers met mooi materiaal,waaronder pieter tsjoen met zijn snelle corrola.Een aantal hyundai accent's , een ford escort maxi,diverse sub's ,de mooie hyundai coupe van patrick veenhuizen.Meer info op http://www.goldentuliprally.com/NED/welkom.htm
http://www.goldentuliprally.com/NED/deelnlst.xls
Veel buitenlandse deelnemers met mooi materiaal,waaronder pieter tsjoen met zijn snelle corrola.Een aantal hyundai accent's , een ford escort maxi,diverse sub's ,de mooie hyundai coupe van patrick veenhuizen.Meer info op http://www.goldentuliprally.com/NED/welkom.htm
Alleen entree voor het serviceterrein, de proeven zijn gratis toegankelijk.Maus schreef:Dat dacht ik tijdens de ELE ook, maar dat viel ff vies tegen. Weet je toevallig ook wat voor (nieuwe) wagens er gaan rijden?
Is er overigens al iets bekent of dat er ook entree betaald moet worden net als bij de BHV-rally?
Wel is er een algeheel alcoholverbod

Nee, de rallysport in NL is zo versnipperd dat ze niets van elkaar leren.Maus schreef:Dus ze hebben toch wel iets geleerd van de BVH?
Overigens ben ik zelf voorstander van het vragen van entree, maar dan gecombineerd met betere publieksvoorzieningen, volledige afsluiting van de rest van KP's en andere maatregelen om te zorgen dat het publiek niet tussen de proeven heen-en-weer scheurt.
Ik ben ook best bereid wat geld neer te leggen, maar niet van die absurt hoge bedragen als welke ze bij de BHV gevraagd hebben, in combinatie met wat ze te bieden hadden aan 't publiek.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de ADAC-rally, daar betaalde je voor een top-pas (voor alle dagen) "slechts" 50 Euro. Maar dan heb je wel 3 dagen lang WRC.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de ADAC-rally, daar betaalde je voor een top-pas (voor alle dagen) "slechts" 50 Euro. Maar dan heb je wel 3 dagen lang WRC.
Zie het artikel over de plannen in Hulst: één publiekspunt, met eten & drinken, tribunes en vertier gedurende langere tijd gecombineerd met een overzicht over een behoorlijk stuk van de KP.antoine schreef:Bij de golden tulip zijn ze al goed bezig met het algemene alcohol verbod.Wat versta jij onder publieks voorzieningen??
Denk ook aan een groot beeldscherm met de standen of beelden van start & finish, serieuze parkeerruimte..
Bij de BHV waren ze helemaal verkeerd bezig: als je meer dan 4 monteurs bij je had, moest je entree betalen voor die monteurs.antoine schreef:In belgie rekenen ze voor een weekend ongeveer 20 euro.Uitgezonderd het ek ,dat zijn normale prijzen.Niet die prijzen die ze bij de bhv vroegen.
Ik denk dat de BHV beter per boucle één proef beschikbaar voor het publiek had moeten maken en de rest hermetisch af moeten sluiten.