Startmotor geschikt voor....?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Turbo-Peer

Ik heb hier nog een startmotor liggen van Paris Rhone, type "D9 E 69"
Renault nummer is: 77 01 499 475

Deze komt waarschijnlijk van een GTT phase1 motor af. In het werkplaatshandboek staat echter van paris rhone alleen de types "D9 E 771" en "D9 E 76"

Dus ik vraag mezelf af voor welke motor mijn startmotor geschikt is. Iemand een idee???
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op ma 19 jul 2004 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
jackel

Kan je die dingen niet voor bijna alle renaults gebruiken? Volgens mij past ie van een r19 ook op r5, clio enz.!
Riël
Über-Spammer

Even op letten dat de accu die je nu gaat gebruiken niet veel zwaarder is dan die accu waar die startmotor origineel op hoort te draaien, anders issie vrij snel alweer naar de mallemoer. Een grote accu drukt ook een boel meer ampere door de startmotor heen!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo-Peer

Dialogys herkent het nummer van de startmotor wel, maar ik weet nu nog steeds niet in welke auto deze origineel in ingebouwd.

Hij ziet er in elk geval duidelijk anders uit dan de startmotor uit m'n oude gt turbo.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Turbo-Peer schreef:Hij ziet er in elk geval duidelijk anders uit dan de startmotor uit m'n oude gt turbo.
Dan is die waarschijnlijk ook niet te gebruiken voor een clio. Toen ik een startmotor wilde halen voor de gtt bleek dat die hetzelfde was als voor een clio en daarom hadden ze hem in het magazijn.

@riël er staat op de startmotor een aantal kW (had ik wel) en dan kan je a.d.h.v. 12V uitrekenen hoeveel amps er doorheen gaan. Gaat nooit meer doorheen dan dat de motor aan amps verbruikt hoor. Behalve als het een weerstand is, maar meestal is een motor een spoelachtig apparaat.
Tijn
Contacteer:

als hij werkt voor een GTT zal hij ook wel werken voor een clio hoor douwe, daar zit qua aansluiting niet zo veel verschil in.
de startmotor van een clio 16V wordt nog wel eens gemonteerd voor verhoogd startgemak...
there is no spoon.
Plaats reactie