Spoorverbreder. Nog een paar vragen.!!!????

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Douwe

Ik heb gisteren spoorverbreders gekocht. Volgen mijn lokale wheelcentre zou ik ze niet kunnen gebruiken. Het volgende is er aan de hand:

Volgens de kerel waar ik het kocht moest het allemaal passen niet dus. Volgens het wheelcentre moet ik er een buis in laten persen. Blijkt niet (zomaar) te kunnen want het gat van de verbreder loopt taps aan de ene kant 6,7 aan de andere kant 6,9mm. Dus dan zou je ook een buis er in moeten zetten die taps loopt. Volgens hun is een ringetje die het verschil tussen je as en verbreder op vult niet genoeg omdat aan de andere kant een stuk moet uitsteken een centreer ring waar je de velg als waren op aan kunt hangen. (Zonder verbreder hang je hem op aan de as) Volgens hun komt het anders niet in het midden.

Ik zit net te denken over wat het wheelcentre zei maar hoezo zou het wiel niet in het midden komen als de verbreder geen centreer ring heeft? De bouten in de velg zitten toch op een vaste plek eveneens als de gaten waar je ze in vast bout de velg zit dan toch automatisch in het midden zoals die zou moeten zitten?

En de verbreder wordt op zijn plek gehouden door de zelfde ring die mijn 5mm verbreders op zijn plek houdt dus eigenlijk zie ik het probleem niet!? (het gat van de 5mm verbreders is ook groter dan mijn as en daar zit dan een kunstof ring in die dat gat opvult)

Volgens hun zou die nu alleen op de bouten komen te hangen maar dat is als je verbreders gebruikt toch altijd zo en zelfs als dat niet altijd zo is kan het kwaad?

Dit zijn ze:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/DSC00102.JPG[/img]
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/DSC00103.JPG[/img]
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/DSC00104.JPG[/img]
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/DSC00105.JPG[/img]

Kan ik hier gewoon mijn kunstof vul ring in zetten en dan mijn velgen met langere bouten vast zetten of heeft het wheelcentre gelijk en moet er een hele buis in die uit steekt waar je de velg aan op kan hangen zodat die gecentreerd zit?
Laatst gewijzigd door Douwe op za 17 jul 2004 5:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Die dingen uberhaupt niet gebruiken! Wat een rommel... Je krijgt last van onbalans, en ze hebben naar mijn gevoel erg weinig massa. Je kan beter verbreders kopen die je op je naaf schroeft, en daaraan je wiel vast zet. Dan heb je nergens last van.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

Das duidelijk :lol: iemand toevallig nog wat liggen van rond de 30mm ik heb hier gevraagd alleen kwam dan rond de 150/160 uit voor twee verbreders inclusief bouten. (nieuwe in de winkel)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat ben je toch ook een knuppel, Douwe! :) Zoek eerst eens uit wat je wilt hebben, voordat je iets koopt. :)
Riël
Über-Spammer

Wil je verbreden dan is dit de zeer aan te bevelen optie. Kijk het verschil met de jouwe ...

[img]http://i22.ebayimg.com/01/i/02/23/66/02_1_b.JPG[/img]
Riël
Über-Spammer

Reken dat je voor een set nieuw idd minimaal 90 euro kwijt bent! Goede spoorverbreders zijn asociaal duur. Ik heb toen lang gezocht naar een paar. Op marktplaats vind je wel bruikbaar spul. Voor vw is ook mogelijk, maar dan moet je aan een kant laten uitdraaien, dat is niet zo'n probleem, en aan de andere kant moet je er weer een centreerring op zetten. Je hebt ze dan wel goedkoop maar dan moet je dus zelf fixen. Zolang je ze erop schroeft is 't goed, niet zo'n tussendingen erop zetten...Zeker als het al geen schijven zijn!
Douwe

Merijn schreef:Wat ben je toch ook een knuppel, Douwe! :) Zoek eerst eens uit wat je wilt hebben, voordat je iets koopt. :)
Om eerlijk te zijn dit waren niet diegene waarvoor ik naar die kerel ging :s dat waren normale massieve met centreer ring. Alleen toen ik daar aan kwam kon die maar 1 van die verbreders vinden. En aangezien ik er wel 1 uur voor gereden had wou ik ook niet ongedane zaken teug gaan. Maar hij had ook deze liggen en die waren volgens hem net zo goed achteraf gezien sla ik me zelf voor de kop dat ik die kerel vertrouwde maar ja achteraf :s (heb die kerel nog wel gebeld maar opeens had die geen zin meer om te zoeken naar die andere en toen ding die op :evil: )

Edit: idd die hier boven staan zijn het soor waarvoor ik naar die kerel ging.
Laatst gewijzigd door Douwe op vr 16 jul 2004 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Douwe schreef:Das duidelijk :lol: iemand toevallig nog wat liggen van rond de 30mm ik heb hier gevraagd alleen kwam dan rond de 150/160 uit voor twee verbreders inclusief bouten. (nieuwe in de winkel)
Wil je 30mm per wiel (erg erg veel) of 30 mm per as (voor de optiek prima!)
Riël
Über-Spammer

(~) Ebay.de (~)
Douwe

60mm per as, dit zijn 30mm spoorverbreders per stuk. Rond de 30 wil ik weer of iets meer. De velgen komen dan erg mooi naar buiten te staan :smoke:
Riël
Über-Spammer

Dan ZEKER neit met die platen werken. Die foto is op ebay, spurverbreiterung renault als zoekterm, voor 1 euro, 50mm per as (ook genoeg dacht ik zo :p)

Succes!

ps bieding loopt waarschijnlijk op tot 50 euro, dus hoog genoeg bieden wil je ze hebben!
Douwe

Hmm mijn duits is niet zo goed wat als ik ze koop hoe betaal ik en hoe komen ze hier? (rembours ofzo?)
Laatst gewijzigd door Douwe op vr 16 jul 2004 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Contacteer:

Douwe schreef:60mm per as, dit zijn 30mm spoorverbreders per stuk. Rond de 30 wil ik weer of iets meer. De velgen komen dan erg mooi naar buiten te staan :smoke:
als je de wielkasten maar uitslijpt :-)

anyway, wat daar op de foto staat is levensgevaarlijk en mag niet verkocht worden voor straatauto's. da's gewoon vullis.
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

Overmaken via IBAN nummer. Ze komen dan per post. Over het algemeen zeer goede ervaringen mee. Ik help je wel als je wil. Je kan ook in nl kijken of je wat vind.
Tijn
Contacteer:

Douwe schreef:Hmm mijn duits is niet zo goed wat als ik ze koop hoe betaal ik en hoe komen ze hier? (rembours ofzo?)

Edit: deze zouden dus moeten passen?

1 Satz Spurverbreiterung Power Tech 50 MM pro Achse( 25mm pro Rad). Lochkreis 4/100. Mittenlochdurchmesser 57,1!!!

Sind schon einige Jahre benutzt worden.

Passen lt. Gutachten für Renault R19 Modelle ( Typ X53, D53, L53, B/C 53). Hab sie selber aber auf einem Clio verwendet. Vielleicht kann man ja über http://www.powertech.de mehr erfahren. Typ Nr. ist 10.036.

Käufer übernimmt Versand, Ebay ich.
past niet, de naafdiameter is te klein. die moet 60.1 zijn.
there is no spoon.
Douwe

Wielkasten zijn niet uitgeslepen maar mijn auto is niet zoveel verlaag zit nog 4,5cm speling tussen laagste rand van de wielkast en het hoogste stuk van de band.

PS. Riël die verbreders worden alleen binnen duistland verzonden hellaas.

Maar deze kunnen volgens mij ook naar nederland dit lijkt mij van een bedrijf. Wordt iemand er wijs uit?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 81012&rd=1
Laatst gewijzigd door Douwe op vr 16 jul 2004 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Contacteer:

Tijn schreef:
Douwe schreef:60mm per as, dit zijn 30mm spoorverbreders per stuk. Rond de 30 wil ik weer of iets meer. De velgen komen dan erg mooi naar buiten te staan :smoke:
als je de wielkasten maar uitslijpt :-)

anyway, wat daar op de foto staat is levensgevaarlijk en mag niet verkocht worden voor straatauto's. da's gewoon vullis.
zijn dit ook degenen die je te koop hebt gezet ? want dan zou ik die advertentie maar gelijk weghalen, met dit soort dingen kan je ook geen RTC-ers op pad sturen, het is jouw naam die er aan hangt als de volgende eigenaar met een afgebroken wiel in de vangrail of tegen een boom ligt.
there is no spoon.
Douwe

Was je al voor, was net bezig mijn ad van marktplaats te verwijderen en net ook die van rtc verwijderd.

Dus deze kan ik weg flikeren :s
Tijn
Contacteer:

k*t maar waar .... of terugbrengen naar degene waar je het gekocht hebt, ook particulieren zijn verantwoordelijk voor de materialen die ze verkopen. hij heeft je een lulverhaal opgehangen en gevaarlijk spul verkocht, die moet hij in principe terugnemen.
there is no spoon.
Douwe

Riël schreef:Overmaken via IBAN nummer. Ze komen dan per post. Over het algemeen zeer goede ervaringen mee. Ik help je wel als je wil. Je kan ook in nl kijken of je wat vind.

Deze lijken mij wel wat als ik het goed begrijp 88 + verzendkosten. Ik ga ze effe mailen voor de verzend kosten. Hoop dat ze engels kunnen :lol:
Douwe

Tijn schreef:k*t maar waar .... of terugbrengen naar degene waar je het gekocht hebt, ook particulieren zijn verantwoordelijk voor de materialen die ze verkopen. hij heeft je een lulverhaal opgehangen en gevaarlijk spul verkocht, die moet hij in principe terugnemen.
Had dus contact opgenomen zei dat die niet naar die andere wou zoeken en hing op.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Voor mensen (op ebay) die zeggen alleen in DLD versturen gewoon mailen of ze hem ook naar NL kunnen sturen als je ze direct bij hun koopt. Werkt ook wel, is bij mij gelukt namelijk.
Riël
Über-Spammer

Douwe schreef:
Riël schreef:Overmaken via IBAN nummer. Ze komen dan per post. Over het algemeen zeer goede ervaringen mee. Ik help je wel als je wil. Je kan ook in nl kijken of je wat vind.

Deze lijken mij wel wat als ik het goed begrijp 88 + verzendkosten. Ik ga ze effe mailen voor de verzend kosten. Hoop dat ze engels kunnen :lol:
Versand ins europäische Ausland möglich. Bitte erfragen Sie VORHER per E-Mail die Versandkosten.

Soms willen ze je een oor aannaaien. Meer als 12 euro is overdreven, dat kost 't hun echt niet! Je moet 't zelf weten... Maar, voor 100 euro vind je hier ook niet gauw zo'n setje, nieuw.

Vraag hem in de mail naar zijn IBAN, BIC en SWIFT nummer. Dan kost de transactie niets namelijk. Ze kunnen je dat zeker geven.
pierre

Riël schreef:
Douwe schreef:

Versand ins europäische Ausland möglich. Bitte erfragen Sie VORHER per E-Mail die Versandkosten.

Soms willen ze je een oor aannaaien. Meer als 12 euro is overdreven, dat kost 't hun echt niet! Je moet 't zelf weten... Maar, voor 100 euro vind je hier ook niet gauw zo'n setje, nieuw.

Vraag hem in de mail naar zijn IBAN, BIC en SWIFT nummer. Dan kost de transactie niets namelijk. Ze kunnen je dat zeker geven.
BIC en IBAN ( bic=swift), het IBAN nummer begint met twee letters van het land, duitsland is DE.
Voor internationale overboekingen zijn internationale overschrijvingskaarten vereist, deze moeten aangevraagd worden ( enige werkdagen )

zendingen via Ebay zijn altijd verzekerd tot zo'n 200 euro, dus als je niks krijgt, krijg je je geld terug.
Laatst gewijzigd door pierre op vr 16 jul 2004 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
pierre

Douwe schreef:
Tijn schreef:k*t maar waar .... of terugbrengen naar degene waar je het gekocht hebt, ook particulieren zijn verantwoordelijk voor de materialen die ze verkopen. hij heeft je een lulverhaal opgehangen en gevaarlijk spul verkocht, die moet hij in principe terugnemen.
Had dus contact opgenomen zei dat die niet naar die andere wou zoeken en hing op.
Je moet die dingen door zijn strot duwen, asociaal. :gun:
Laatst gewijzigd door pierre op vr 16 jul 2004 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ik heb zelf echt slechte ervaring met bestellen vanuit duitsland, tot 2x toe. En dat was nog wel bij bedrijven. Ik zou het niet zo snel meer doen, maar dat is mijn mening...
* Stefan T-SPORT *
pierre

Neobyte schreef:Ik heb zelf echt slechte ervaring met bestellen vanuit duitsland, tot 2x toe. En dat was nog wel bij bedrijven. Ik zou het niet zo snel meer doen, maar dat is mijn mening...
zendingen uit duitsland kunnen 1-3 weken duren.
een zending uit nurnberg duurde 3 weken, dus ik begon al te dreigen met een anwalt. :@
Douwe

Ik kijk eerst effe of ik het in nederland voor een redelijk bedrag kan krijgen ik heb al wat lijntjes uit gegooid. (Y)

- Weet iemand toevallig de diameter van een Twingo as?
- Is het erg als een verbreder niet precies op je as past maar dat er zo'n kunstoffe ring tussen moet? (bij mijn huidige 5mm is dat ook zo)
Laatst gewijzigd door Douwe op za 17 jul 2004 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
dennis16v

Douwe schreef:Ik kijk eerst effe of ik het in nederland voor een redelijk bedrag kan krijgen ik heb al wat lijntjes uit gegooid. (Y)

- Is het erg als een verbreder niet precies op je as past maar dat er zo'n kunstoffe ring tussen moet? (bij mijn huidige 5mm is dat ook zo)

snap dat niet. liep weken met die dingen te zeulen.
had 4 stuks liggen van die maat, en niemand die ze wil hebben, maargoed.

je moet de maat hebben: 60.1x4
ff zoeken op spurverbreiterung.
Douwe

dennis16v schreef:
Douwe schreef:Ik kijk eerst effe of ik het in nederland voor een redelijk bedrag kan krijgen ik heb al wat lijntjes uit gegooid. (Y)

snap dat niet. liep weken met die dingen te zeulen.
had 4 stuks liggen van die maat, en niemand die ze wil hebben, maargoed.

je moet de maat hebben: 60.1x4
ff zoeken op spurverbreiterung.
:p zo gaat dat nog altijd :lol: maar ik heb 57.1*4 nodig

- Weet iemand toevallig de diameter van een Twingo as? (moest naaf zijn weet het inmiddels al 57.1mm)
De tweede vraag ben ik nog wel benieuwd naar!
Tijn schreef:
Douwe schreef:Hmm mijn duits is niet zo goed wat als ik ze koop hoe betaal ik en hoe komen ze hier? (rembours ofzo?)

Edit: deze zouden dus moeten passen?

1 Satz Spurverbreiterung Power Tech 50 MM pro Achse( 25mm pro Rad). Lochkreis 4/100. Mittenlochdurchmesser 57,1!!!

Sind schon einige Jahre benutzt worden.

Passen lt. Gutachten für Renault R19 Modelle ( Typ X53, D53, L53, B/C 53). Hab sie selber aber auf einem Clio verwendet. Vielleicht kann man ja über http://www.powertech.de mehr erfahren. Typ Nr. ist 10.036.

Käufer übernimmt Versand, Ebay ich.
past niet, de naafdiameter is te klein. die moet 60.1 zijn.
Zo juist gemeten is 57,1mm!
Laatst gewijzigd door Douwe op za 17 jul 2004 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Voor IBAN betaling zijn geen kaarten nodig, ik heb in 1 uur betaald met internetbankieren, gratis.

Verzending uit duitsland gaat bij mij meestal BINNEN 1 WEEK.

Misschien is het handig als je duits kan. Heb i.e.g. nog nooit problemen gehad.

Over de ebay-garantie, ze zeggen het wel, maar er zit een procedure aan vast, waarbij het wel anderhalfjaar kan duren tot je een deel van je geld terug krijgt met een maximum van 200ennogwat euro.
Douwe

Riël schreef:Voor IBAN betaling zijn geen kaarten nodig, ik heb in 1 uur betaald met internetbankieren, gratis.

Verzending uit duitsland gaat bij mij meestal BINNEN 1 WEEK.

Misschien is het handig als je duits kan. Heb i.e.g. nog nooit problemen gehad.
Dat valt weer mee (Y) wacht effe af of ik hier in NL wat kan vinden zo niet dan ga ik in de loop van komende week bestellen :D

Vraag: Is het erg als een verbreder niet precies op je as past maar dat er zo'n kunstoffe ring tussen moet? (bij mijn huidige 5mm is dat ook zo)
Tijn
Contacteer:

zijn jouw naven afgedraaid ofzo zodat er golf velgen op kunnen dan ?

af fabriek is de naafdiameter 60.1 namenlijk.
there is no spoon.
Douwe

Tijn schreef:zijn jouw naven afgedraaid ofzo zodat er golf velgen op kunnen dan ?

af fabriek is de naafdiameter 60.1 namenlijk.
Niet zover ik weet maar ben de tweede eigenaar dus weet niet wat de eerste heeft gedaan. Maar lees 57.1 bij de meets spoorverbreders die in duitsland worden aangeboden voor de twingo. :s

Maar golf velgen passen standaar volgens mij.

Edit: hmm ik bedoel polo tenminste die heb ik allleens gepast.
Laatst gewijzigd door Douwe op zo 18 jul 2004 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Contacteer:

nee, golf velgen passen dus standaard niet, tenzij de velg zoals velen een centreerring los heeft. een golf naaf is kleiner dan een renault naaf.

renault -> 60.1
volkswagen -> 57.1

zie http://www.fznederland.com kijk bij "steekwijzer"
there is no spoon.
Plaats reactie