schommelde oliedrukmeter en stank in de auto

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
devastator

Goede dag mensen

heb al veel gelezen over de oliedrukmeter in de forums maar heb nog geen volledig antwoord op mijn vraag
mijn oliedruk doet het wel maar wat hij aangeeft kan volgens mij niet
met koude moter geeft hij 1 bar aan en zodra hij een beetje warm is helemaal niks meer :@
dus als hij warm is doet de meter het niet meer en als hij koud is geeft hij maar 1bar aan waar kan het aan liggen ??

heb nog een probleemals de auto warm is en ik trek hem eens goed door "wel normaal natuurlijk" dan stinkt het in de auto
weet iemand hoe dat kan ??

alsvast bedankt he people
groetjes devastator
[/quote]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Over wat voor auto gaat het? En wat voor stank is het?
Jordi - Clio 16V

Ik denk dat het een Clio 16V is, heb je wel is je olie peil gecontroleerd? die stank kan ik nu ook niet echt plaatsen, bij mij is het bij flink door trekken ook stank alleen bij mij is het verbrand rubber :lol:
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
devastator

het gaat om een clio 1.8 16v van 91
en de stank moeilijk te omschrijven volgens mij is het van de uitlaat in ieder geval komt het van het blok af wand het is een warme geur alsof iets te warm wordt
heb geen idee wat het precies is
:s

mvg devastator

[/quote]"i love my clio 16v" soms wat te veel volgens mijn vrouw hehehhe :lol:
TimV

Mischien verbrand olie ofzo dat ie ergens een kleine lekkage hebt en op een spruitstuk belandt .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
antoine
Car: Renault Clio III RS

Is het onder je motorkap niet opvallend bruin?
De lucht is die een beetje zuur?
Rick D.

Wanneer is je olie voor het laatst ververst?

Naar mate je olie ouder wordt, zie je bij een 16v dat de druk ook minder wordt.
pierre

check de stekkers van de oliedrukmeteraansluting op het blok.

stank van de katalysator, rotte eieren lucht bedoel je ?
kan ook een verrotte banaan zijn die onder je stoel vandaan rolt. :wink:
5gt8vturbo

veel van mijn vrienden hebben 16v clios ben niet anders gewend dat ze stinken en olie verbruiken,

ja jongens hard rijden kost geld
Jordi - Clio 16V

Heb je toevallig niet de koppelingen van je (bijv.) kat lek dicht gemaakt, dat gum spul stinkt ook als de hel en wat voor olie heb je trouwens in je blok 10W40?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Rick D.

5gt8vturbo schreef:veel van mijn vrienden hebben 16v clios ben niet anders gewend dat ze stinken en olie verbruiken,

Mijn vrouw heeft een 16v, die stinkt NIET, verbuikt MINIMAAL had een CO-waarde vrijdag met de keuring van 0 en geloof me, met deze clio wordt ook hard gereden. :D
Anonymous

Rick D. schreef:
5gt8vturbo schreef:veel van mijn vrienden hebben 16v clios ben niet anders gewend dat ze stinken en olie verbruiken,

Mijn vrouw heeft een 16v, die stinkt NIET, verbuikt MINIMAAL had een CO-waarde vrijdag met de keuring van 0 en geloof me, met deze clio wordt ook hard gereden. :D
Lekkere meetapp dus........
Calle

devastator schreef: mijn oliedruk doet het wel maar wat hij aangeeft kan volgens mij niet
met koude moter geeft hij 1 bar aan en zodra hij een beetje warm is helemaal niks meer :@
dus als hij warm is doet de meter het niet meer en als hij koud is geeft hij maar 1bar aan waar kan het aan liggen
He, dat heb ik ook gehad met mijn GTT... en dat was niet goed. Ik dacht eerst ook dat het aan de sensor lag.

Bij mij bleek de oliepomp versleten en bij een keer fors belasten kon hij ook echt niet genoeg olie meer leveren. Resultaat, nieuwe krukas en alle lagers, veel werk, een hoop gekloot en uiteindelijke om financiele redenen weg moeten doen...

Ergo je kunt het maar beter serieus nemen, als het alleen maar je sensor is dan is er weinig aan de hand, maar als je het niet serieus neemt kan het wel eens een serieus probleem op gaan leveren.

Over die stank: lekt de auto ook ergens, waar ruikt het naar, verbrande olie? Er zou ook ergens een seal of kering kapot kunnen zijn gegaan, dat zou ook wat fluctuaties op de oliedrukmeter op kunnen leveren, maar geen 0 bar.
pierre

Matthijs schreef:
Rick D. schreef:

zooo, die rijdt op waterstof, z'n tijd vooruit.
Dennis VK

Mijn oliedrukmeter gaf een weekje de druk aan, na het verversen van de olie (10W40). Het gaf zo'n 3 bar in het begin en na wat rijden gaf ie niks meer.

Als ik nu ga rijden blijft de wijzer beneden. Begrijp ook niet waarom. Ik geloof het wel eigenlijk :wink: staat al een hoop gedoe over in mijn topic :D

Alhoewel ik problemen heb met een kabelboom voor. Als je daaraan trekt gaan zowat al mijn wijzers op mijn dash tekeer.

Maar het lijkt me logisch dat als de olie nog koud is en nog wat dikker dat er meer druk nodig is om hetgeen rond te pompen en dat deze afneemt naarmate de olie heter en vloeibarder wordt.
Ray B

Heb je ook het oliefilter vervangen met het verversen van de olie?
In het olie filter zit een soort van klep met een veer, als deze stuk is valt ook de druk weg!
Is mij ook gebeurt met mijn Jeep, ik had een verkeerde olie filter zonder zo’n veer en had helemaal geen druk :@ na lang zoeken en vervangen van een andere was de druk weer top :)
Thadarkraven
Contacteer:

Matthijs schreef:
Rick D. schreef:

De meeste nieuwe auto's geven 0,01 aan op het
apparaat en ik heb het al een paar x gehad dat
ie - 0.1 aan geeft dus dan zou ie goed zijn voor
het milieu juist, majah ook dat ding wordt gewoon
geeikt enz dus wie wilde nog langer beweren dat
autorijden slecht voor het milieu is :lol:
Plaats reactie