[R5GTT] Hoe spuit men een blokje?
Ik heb op dit forum enkele mooi gespoten blokken gezien. Kan iemand mij uitleggen hoe zoiets in z'n werk gaat; ontvetten, kaal maken (schuren?), afdichten onderdelen, soorten primers&verf, behandelingen. Zo compleet mogelijk.
eerst kaal maken, dan ontvetten, ontvetten en nog eens ontvetten.tyberium schreef:Ik heb op dit forum enkele mooi gespoten blokken gezien. Kan iemand mij uitleggen hoe zoiets in z'n werk gaat; ontvetten, kaal maken (schuren?), afdichten onderdelen, soorten primers&verf, behandelingen. Zo compleet mogelijk.
voor zever het verders niet voor zich spreekt, motip heeft een complete lijn verfspuitbussen speciaal voor motorblokken.
there is no spoon.
Makkelijk dus Mrtn? Noem maar even de materialen dan wat men moet gebruiken voor bovenstaande handelingen, hoeveel grondlagen etc.Mrtn schreef:wat een beetje gezond verstand allemaal niet doet

Hmm..ja..maar dan kom je flink aan het afdichten denk ik. Dat spul komt natuurlijk overal in.
-
- Contacteer:
Of een kleppendeksel polijsten en de rest demonteren en laten poerdercoaten. kost wel wat geld, maar dan heb je wel wat!
Kijk maar wat Bart V met zijn blok heeft gedaan;
[img]http://www.renaultfreak.nl/images/crash ... rtc/13.jpg[/img]
Kijk maar wat Bart V met zijn blok heeft gedaan;
[img]http://www.renaultfreak.nl/images/crash ... rtc/13.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
hoe is het inlaatspruitstuk op deze foto behandeld?
Is gepoedercoat....net als subframe en nog wat beugels. Makkelijk, goedkoop, roest en slag bestendigd en tis niet superduur (vind ik)
Je pleurt alles onder de vette bagger neer bij het bedrijf, en je krijgt het zo terug. Ze gooien eerst alles in een speciaal ontvet bad...daarna word het gestraald en tenslotte gecoat. Als je een kleur neemt zoals zilver komt er ook nog eens een blanke lak coating op....bijna onverslijtbaar en erg mooi.
Je pleurt alles onder de vette bagger neer bij het bedrijf, en je krijgt het zo terug. Ze gooien eerst alles in een speciaal ontvet bad...daarna word het gestraald en tenslotte gecoat. Als je een kleur neemt zoals zilver komt er ook nog eens een blanke lak coating op....bijna onverslijtbaar en erg mooi.
Ik doe het zo:
eerst alles afbouwen.
ALs het onderblok vol zit met rotzooi(lees een deeglaag van olie, modder en vet), even naar tamoil in de wascabine. afspuiten om de grove rotzooi eraf te halen.
Dan de rest eraf halen met een hoop benzine en een goede kwast.
Afhankelijk van de staan dan het blok bewerken met een schuurpapier/schuurmat of staalborstel op de boormachine.
Dan helemaal ontvetten met behoorlijk wat doeken en thinner.
En dan spuiten met speciale verf. Wel zorgen dat het blok minimaal 20 graden is. en de verf liefst even opwarmen tot een 35 graden.
Dan eerst 2 hele dunne lagen. en daarna met intervallen van 45 minuten nog 2 of 3 dikke lagen.
Dan een dag laten uitharden en klaar.
Resultaat gegarandeerd.
De verf haal ik bij het revisie bedrijf. Meestal gebruik ik 1 a 2 spuitbussen op een blok en randorganen.
enkele resultaten:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Hoeft niet altijd op het blok
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
mzzl
eerst alles afbouwen.
ALs het onderblok vol zit met rotzooi(lees een deeglaag van olie, modder en vet), even naar tamoil in de wascabine. afspuiten om de grove rotzooi eraf te halen.
Dan de rest eraf halen met een hoop benzine en een goede kwast.
Afhankelijk van de staan dan het blok bewerken met een schuurpapier/schuurmat of staalborstel op de boormachine.
Dan helemaal ontvetten met behoorlijk wat doeken en thinner.
En dan spuiten met speciale verf. Wel zorgen dat het blok minimaal 20 graden is. en de verf liefst even opwarmen tot een 35 graden.
Dan eerst 2 hele dunne lagen. en daarna met intervallen van 45 minuten nog 2 of 3 dikke lagen.
Dan een dag laten uitharden en klaar.
Resultaat gegarandeerd.
De verf haal ik bij het revisie bedrijf. Meestal gebruik ik 1 a 2 spuitbussen op een blok en randorganen.
enkele resultaten:
Hoeft niet altijd op het blok
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Heb jij nou op die foto je cilinderkop zilver gespoten??????
Kheb dr een speciaal nylon borsteltje voor op de boormachine. ff ontvetten, halfuurtje alu borstelen en hij is als nieuw. Zijkant ff met de polijstborstel doen en tis net een spiegel. In totaal een uurtje werk met verbluffend resultaat (vind ik)
Kheb dr een speciaal nylon borsteltje voor op de boormachine. ff ontvetten, halfuurtje alu borstelen en hij is als nieuw. Zijkant ff met de polijstborstel doen en tis net een spiegel. In totaal een uurtje werk met verbluffend resultaat (vind ik)
Die carb ziet er wel vetjes uit zeg.
Ik heb er ook nog één in stukjes liggen, ga ik ook eens een kleurtje op fietsen als mijn auto eindelijk af is.
Ik heb er ook nog één in stukjes liggen, ga ik ook eens een kleurtje op fietsen als mijn auto eindelijk af is.
kop hebben we alleen een beetje gepoetst. Met wat chrome cleaner. Maar de kop was toen we hem kochten al heel erg mooi en schoon. En ook van binnen zag het blok er gewoon nieuw uit.
Gekeken naar de krukas, en die was ook nog dik in orde. Ook de slijtranden van de keeringen waren amper te bemerken. Dus ik durf met zekerheid te zeggen dat het blok geen 160.000 erin ligt.
Maar kop is niet gespoten. hooguit gepolijst. en afgeplakt bij het spuiten uiteraard
Gekeken naar de krukas, en die was ook nog dik in orde. Ook de slijtranden van de keeringen waren amper te bemerken. Dus ik durf met zekerheid te zeggen dat het blok geen 160.000 erin ligt.
Maar kop is niet gespoten. hooguit gepolijst. en afgeplakt bij het spuiten uiteraard

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Kijk, ..dat zijn antwoorden
. Meer voorbeelden en werkwijzen zijn welkom in dit topic.

indien je wilt ga ik ook nog wel even kijken wat voor verf het is wat ik gebruik.
Graag..hoe meer info hoe beter. Topic zo volledig mogelijk maken dacht ik zo. Hebben anderen ook baat bij.
Agricolor van Sparex.
Kosten zijn een 11 euro per bus dacht ik.
http://www.sparex.nl
Helaas staan er bij de te verkrijgen kleuren geen samples bij.
Kosten zijn een 11 euro per bus dacht ik.
http://www.sparex.nl
Helaas staan er bij de te verkrijgen kleuren geen samples bij.
-
hallo Michel S.
Waar haal je die verf weg?
Zou ik het ook bij een tractor loon bedrijf kunnen proberen?
Of kan ik het gewoon bij Koskamp of lasolek bestellen?
Ik sta namelijk nu mijn losse blokje met tinner in mijn schuur schoon te maken.
En ik heb dat spul effe nodig deze week.
Greets
Andries
Ik sta namelijk nu mijn losse blokje met tinner in mijn schuur schoon te maken.

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Ik haal het bij het revisie bedrijf en die doet ook landbouwmachines verkopen/verhuren enz enz. Dus je kunt het daar inderdaad eens proberen.GTTprutser schreef:hallo Michel S.
Ik sta namelijk nu mijn losse blokje met tinner in mijn schuur schoon te maken.![]()
Greets
Andries
Ik ben ook van plan om mijn blok te spuiten voordat ik hem erin hang.
Iemand enig idee waar ik de spuitbussen in de regio alkmaar kan halen?
Bedankt!
Iemand enig idee waar ik de spuitbussen in de regio alkmaar kan halen?
Bedankt!
brezan....
there is no spoon.
Brezan weet ik hier wel te vinden. Bedankt. Ga er morgen gelijk even langs.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Kan iemand weer wat fotootjes posten? Alle bovenstaande zijn weg...
zie mijn site en avatar
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Mooi hoor! 
Even opmerkingkje trouwens, de foto's aan de top van je pagina zijn nogal vaag geresized, ene uitgerekt en ander lijkt de auto een blokje

Even opmerkingkje trouwens, de foto's aan de top van je pagina zijn nogal vaag geresized, ene uitgerekt en ander lijkt de auto een blokje

ja weet ik !!!!!
ben niet zon internet en pc goeroe he!!!
kan de foto`s ook nog steeds niet groter zien als je ze aanklikt.
maar goed ik heb tenminste een site en dat vind ik al heel wat.
zal binnenkort weer eens wat nieuwe picas uploaden

ben niet zon internet en pc goeroe he!!!

kan de foto`s ook nog steeds niet groter zien als je ze aanklikt.

maar goed ik heb tenminste een site en dat vind ik al heel wat.

zal binnenkort weer eens wat nieuwe picas uploaden

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?