Rolkooi

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
5gt8vturbo

Nog een vraagje hoor van vele en weet het nou ff niet meer.
na een aanrijding waardoor mijn turbo total loss werd gereden ("een audi met 140 km per uur naar binnen in je zijkant is nooit bevoordelijk voor je autootje :foto: volgen wel voor :( en na :worship: .") heb ik een voor eigen veiligheid een rolkooi aangeschaft. nu mijn auto al weer een tijdje is gerestaureerd wilde ik die er in zetten

nu het volgende
moet ik
A: hem met platen lassen
of
B: met platen door en doorboren.

het is een 6punts kooi van sparco maar bij A roest?en B minder Stevig?
Tijn
Contacteer:

je moet A platen laten lassen in je auto en B de platen en kooi daarna door en door boren.

Als je hem in zijn geheel vastlast krijg je je dashboard er nooit meer uit en da's lastig als je ooit wat hebt. na het lassen alles goed schoonmaken, zinkmenie, tektyl, etc. komt goed. De kooi is gemaakt om te bouten en niet om te lassen dus die stevigheid zit heus wel goed. Ik heb dezelfde, heb je ook de side impact bars er bij gekocht ?
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

Tijn schreef:je moet A platen laten lassen in je auto en B de platen en kooi daarna door en door boren.

Als je hem in zijn geheel vastlast krijg je je dashboard er nooit meer uit en da's lastig als je ooit wat hebt. na het lassen alles goed schoonmaken, zinkmenie, tektyl, etc. komt goed. De kooi is gemaakt om te bouten en niet om te lassen dus die stevigheid zit heus wel goed. Ik heb dezelfde, heb je ook de side impact bars er bij gekocht ?
tenzij je zelf een dashboard maakt natuurlijk :wink:

gewoon 2x1 meter alu plaat, 1 mm dik, en buigen/zagen/poppen maar...

resultaat mag er zijn hoor... :) (al zeg ik het zelf :wink: )

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=400

2e plaatje... :) (duhh... :wink: )
Tijn
Contacteer:

tja, is ook een optie. Een goeie, maar niet voor iedereen zijn of haar smaak :-)
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

das waar ja...ik vond het wel cool...EN: het is een STUK lichter dan het normale dash... :wink:

maar da was een ander topic :)
5gt8vturbo

heb de kooi compleet gekocht side bars zaten er al bij was 435,- euro kwijt bij biesheuvel moet jhem alleen zelf spuiten. maar thnx voor de info ken ik wat mee
mark 5t
Contacteer:

ikrace zelf in een klasse waarbij er ook nog eens contact met elkaar mag voorkomen dus ik spreek uit ervaring!!!!

let op als je een fia goedgekeerde rolkooi koopt zitten er altijd voet of lasplaten bijgeleverd!! (Y)

neem nu maar van mij aan dat dit echt niet voor niks gedaab wordt hoor!!!!! (is gewoon veel sterker)

afz: een racer zie mijn site
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie